מדענים ריצפו את גנום הממותה 3047
קבוצת מדענים מאוניברסיטה בפנסילבניה הצליחה לרצף כ80% מגנום הממותה. פיענוח הגנום התבסס על טכנולוגיה חדשה של ריצוף מסיבי של פיסות קטנות של דנ"א משרידים שמורים. הישג זה, שבא לאחר שורה של הצלחות בקנה מידה קטן יותר, בעיקר בתחום ריצוף הדנ"א המיטוכונדריאלי, כולל זה של האדם הניאנדרטלי, נוטע את התקווה שבעתיד יהיה ניתן להחזיר לחיים מינים שנכחדו בעבר הקרוב.
קישורים
נייצ'ר מדווח על פיענוח הגנום
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

496591
They paved paradise
And put up a parking lot

ובוב D 496625
With a pink hotel, a boutique,
And a swinging hot spot.
מה קשור? 497050
אז מה נשאר? 496592
האריה והממותה
הגמל והשיבוטה
וגם ההיפופוטם

שיבוטה זה משתמע, לא?
קישור נוסף 496593
למי שאינו מנוי על נייצ'ר: http://www.sciencedaily.com/releases/2008/11/0811191...
תמיהות 496594
1. אוניברסיטת פנסילבניה?
2. הידיעה המקורית צופה הבנה מעמיקה יותר של מינים נכחדים, ולא מוזכרת שם אפשרות החזרה שלהם לחיים. האם זו אופציה או הפלגה על כנפי הדמיון?
3. הכותרת מרמזת לריצוף מלא, הטקסט מסתפק ב-‏80% , במקור נאמר רק שרוב הגנום רוצף. איפה באמת עומד העניין?
תמיהות 496604
1. Pennsylvania State University, Center for Comparative Genomics and Bioinformatics, 310 Wartik Building, University Park, Pennsylvania 16802, USA
2. המאמר המקורי התייחס לריצוף, אבל יש כתבה נרחבת בנייצ'ר בה מפליגים על כנפי הדמיון ושואלים מומחים בכל שלב בדרך. המסקנה הסופית: יכול להיות שזה יהיה אפשרי בעתיד הקרוב (נגיד פחות מעשרים שנה).
3. 80%, כפי שנכתב (למעשה זו הערכה, על סמך הערכה של גנום הפיל, אבל היא די טובה) במאמר המקורי. 3.3 ג'יגה אם אתה מתעקש.
תמיהות 496607
בכל זאת כדאי לתקן את שם האוניברסיטה בידיעה למעלה.
תוקן 496608
תודה.
תמיהות 496618
בקשר ל2, הני"ט מצטט את אחד החוקרים, סטיבן שוסטר, שאמר שדווקא אפשר לעשות את זה אבל זה יהיה יקר. הערכה של $10 מליון נשמעת יקרה בשביל פרויקט כזה? העיתון מספר שחוקרים רוסיים ניסו כמה פעמים ביציות ממותה.
תמיהות 496619
נכון להיום, הכרומוזום הגדול ביותר שנכתב היה בערך חצי מגה, סביר להניח שהכרומוזום הגדול בממותה יעלה על מאתיים. כלומר צריך לשפר את יכולת הכתיבה, זו לא שאלה של כסף, הטכניקה הזו עדיין לא פותחה (את השיטה הקיימת אי אפשר לשדרג הרבה מעבר למה שהושג, צריך משהו חדש). מעבר לזה צריך לרצף בכיסוי של בערך פי ארבעים מהקיים (שזה הרבה כסף, אבל בעוד שנתיים שלוש זה יהיה סביר), למצא שיטה לקבל כמויות גדולות של ביציות פילים ולשפר את יכולות ההזרעה המלאכותית בפילים. היום זה לא מעשי גם במיליארד דולר, אבל גם פרוייקט גנום האדם לא היה מעשי ביום שהוא החל. מספיק כסף (ולדעתי 10M$ זה מעט מדי) והטכנולוגיות יפותחו.
תמיהות 497056
תגובתך רצופה אי דיוקים.

"נכון להיום, הכרומוזום הגדול ביותר שנכתב היה בערך חצי מגה"
ממש לא.
כרומוזום מס' 1 של אדם, למשל, הוא באורך 247 מגה-בסיסים.

"סביר להניח שהכרומוזום הגדול בממותה יעלה על מאתיים"
למה סביר? כי היא גדולה?
אין שום קשר בין מורכבותו או גודלו של אורגניזם לגודל הגנום ו\או הכרומוזומים שלו.
הגנום של חיטה למשל גדול פי 10 מהדנום של אדם.

"כלומר צריך לשפר את יכולת הכתיבה, זו לא שאלה של כסף, הטכניקה הזו עדיין לא פותחה (את השיטה הקיימת אי אפשר לשדרג הרבה מעבר למה שהושג, צריך משהו חדש)"
האם התכוונת ליכולת הקריאה?
אם יש משהו שהתפתח בצורה מטאורית בשנים האחרונות בתחום המכשור הביולוגי, הרי שאלו טכנולוגיות שונות לריצוף DNA בכמויות.
שתי גישות מצליחות ביותר נקראות "454" ו-"SOLEXA".
תמיהות 497061
"הגנום של חיטה למשל גדול פי 10 מהדנום של אדם".

מה לגבי הגנום של שולחן כתיבה?
תמיהות 497075
הכרומוזום הגדול ביותר שנכתב (ואם לא היה ברור, הכוונה לכתיבה מלאכותית ע"י בני אדם, כשאנו בוחרים את הרצף, לא לתהליך הטבעי של שיכפול כרומוזומים) הוא של איזה חיידק שקריג ונטר כתב מאפס (הוא רצה משהו שגם יעבוד, אז הוא לקח רצף ידוע) עם קצת עזרה מרקומבינציה הומולוגית בשמרים.

סביר להניח כי זה מה שאנחנו יודעים מיונקים אחרים, בפרט הפיל. אני משווה לכרומוזום שנכתב, לא לכרומוזום אנושי (שהוא בערך באותו גודל, ומעולם לא נכתב באופן מלאכותי).

לא. התכוונתי ליכולת כתיבה, היכולת לקחת רצף מהמחשב ולהפוך אותו לDNA. לקרא אנחנו כבר יודעים (ואם כבר אתה באמת רוצה משהו חדשני בקריאה, נסה את http://www.helicosbio.com).
496610
השאלה הגדולה היא לא האם יצליחו להחזיר לחיים פיל מגודל או זאב כיס, אלא האם להחזיר לחיים של זן נכחד של בני אדם. עד היום אנחנו לא באמת יודעים להעריך את האינטלגנציה שלהם ביחס לשלנו (וזה שפיתחנו תרבות מתקדמת יותר, לא בהכרח מצביע על אינטלקט, דווקא שיתוף פעולה, צייתנות ויכולות קוליות משופרות יכולים להיות המפתח), מה יהיה המעמד של אדם כזה אם יווצר ? איך אפשר יהיה לבוא אליו בטענות אם הוא לא יחיה לפי חוקים שמקובלים עלינו (ושאין לנו בעיה לכלוא את מי שמפר אותם) ? ומה אם למין שלו יהיה יתרון הישרדותי באקלים הנוכחי (הכוונה כמובן לאקלים במובן הרחב, כאשר ההגבלה העיקרית על קצב הילודה היא רצונית) ?

מצד שני גם הפיתוי הוא עצום, הדברים שאפשר ללמוד מזה.
496623
ז\הו, שבאמת לא כל כך מובן לי מדוע לייצר ממותה חיה?
496627
אם היית רואה את חשיפה לצפון, זה היה ברור לך. סטייק ממוטה אמור להיות מעדן טוב למדי.
496635
ווקא ראיתי בזמנו את הסדרה המדליקה הזאת, אבל כנראה החמצתי את הפרק הרלוונטי. מי אכל שם סטייק ממותה?
496637
השאלה היא לא ''מי אכל'' אלא ''מי לא אכל''... רמז דק, ממותה זה לא כשר, והיה שם רק יהודי אחד (למרות שזאת לא היתה הסיבה).
496631
כי זה ממש מגניב.
496648
אם מנסים להחזיר לחיים מפלגות נשכחות (שלא לומר נכחדות), אז למה לא בעלי חיים?

ובנימה רצינית הרבה יותר: יחזירו לחיים חיות כאלו באיזשהו שלב, כיוון שאיפשהו בעולם יושב לו בן אדם משועמם ורוצה לבדוק ולמתוח את גבולות "היכולת האנושית".

או כמו שאמר ספר קריקטורות של MAD כשהייתי ילד:

Because he can
497057
''למה לטפס על ההרים - כי הם שם''
-לאה גולדברג (אני חושב)
''אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם'' 497058
זה של מקס גת מור (נדמה לי) ובכל מקרה - של שפיות זמנית.
''אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם'' 497063
דווקא קובי אוז, טיפקס (''איזה עולם'').
אצל שפיות זמנית זה היה ''אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם'' (''הקיץ האחרון'').
''אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם'' 497065
(פסססט. כותרת. שופי על הכותרת)
''אני רוצה לטפס על ההרים כי הם שם'' 497069
(כותרת? איפה? מי מסתכל על הכותרת?)

כמדומני ארז ליבנה ציטט "למה לטפס על ההרים כי הם שם" - שהוא דווקא שיר של טיפקס (שלענ"ד מתייחסים לשפיות זמנית).
497067
המקור, אגב, הוא של בחור אנגלי בשם George Herbert Leigh Mallory

nu 496755
נו, בשביל זה נייצר ‏1 בתחילה רק קומץ ניאנדרתלים ‏2 ונראה מה קורה. אם נחשוד שהם עלולים לעלות עלינו, נעשה מה שעשינו בפעם הקודמת שהתגלע סכסוך בין מיני כזה: נאכל אותם.

1 אולי מונח מתאים יותר מ"נחזיר לחיים", כי הרך הילוד מעולם לא חי כניאנדרתל אסלי אורגינל.
2 בדיחה גנרית על אוהדי בית"ר ירושלים
nu 496795
נגיד והחזרת לחיים סך הכל ארבעה או חמישה פרטים, ובגלל שהם צמחו להיות נחמדים ומתורבתים, אתה כמובן מוציא אותם מהמעבדה ומגדל אותם כמו בני האדם שהם. אלא מה, הם מתחילים להתרבות בגיל 10 ומולידים זוג תאומים כל שנה. ברור שזה לא משהו מיידי, אבל מכאן העתיד ברור.
nu 496835
העתיד הוא שאני מכין מהם שווארמה, כאמור. לאכול אותם זה לא קניבליזם, כי הם לא בני אדם, אלא אנינות טעם.
השאלה האמיתית היא מה אם הבעיה תתגלע רק כאשר תהיה כבר מסה קריטית של ניאנדרתלים, לדוגמא (סבירה)- ארגונים לאומניים שלהם שדורשים להשיב להם את אירופה. לכן הייתי מציע לקיים משטר שימור אוכלוסין שימנע מהם להתרבות מעל מספר מסוים.
nu 496983
מאיזו בחינה הם לא בני אדם?
nu 496987
הם לא הומו סאפיינס-סאפיינס, היתה כוונתי. אולי אנחנו לא מינים שונים אלא רק זנים שונים של אותו מין, אבל כפי שאמר הרוטווילר לקוקר ספאנייל- זן לזן זאב.
nu 498228
לא חושבת שהיית מוצא הרבה סועדים לארוחה כזאת. הם דומים לנו מדי.
nu 498232
כפיש אפשר לראות בתגובה האחרונה בקישור המצורף, קיימת טענה, לפחות בספרי מדע פופולרי מסויימים, שההומו ספיינס^2 אכלו ניאנדרתלים בדרך קבע. לא יודע אם זה נכון ‏1, אבל זה מקור הערתי בנושא.

1 ניסיתי לחשוב על בדיחת "אולי כדאי לשאול את שמעון פרס" שתהיה מצחיקה, לא בנאלית ולא קרתנית, החיפושים נמשכים.
nu 498256
אם הקישור ההוא הוא הסימוכין היחידים שמצאת לטענה הזו, כדאי להתחיל לחשוב על עוף לארוחת הערב.
nu 498268
בטעות עניתי לעצמי ולא לך...
לא נראה לי הגיוני. 498258
זכורתני מספרים שקראתי על אנשים שטעו בג'ונגל ונאלצו לאכול קופים, שההרגשה היתה זיפת, עקב הדמיון לבני אדם (הטעם, כרגיל: מזכיר תרנגולת). קל וחומר ניאנדרטלים.

חברות ציידים-לקטים מתאפיינות בצפיפות אוכלוסין דלילה מאוד, ולעיתים נדירות סובלות רעב ארוך (פשוט כי תמיד אפשר לנדוד הלאה, ולמצוא משהו). לא סביר שההומו ספיאנס היו רעבים עד כדי כך שילכו לצוד אנשים אחרים דווקא, במיוחד באזורים בהם ניתן למצוא חיות אחרות, שמחזירות מלחמה פחות.

אליבא דג'ארד דיימונד (רובים, חיידקים ופלדה), קניבליזם התפתח בעיקר באזורים בהם היה מחסור בחיות גדולות. האזורים בהם חיו רוב הניאנדרטלים והספיאנס אינם כאלה.
לא נראה לי הגיוני. 498270
בניגוד לאמונה הרומנטית, רוב העדויות מצביעות על כך שחברת הציידים-לקטים סבלה מרעב כמעט קבוע.
לא נראה לי הגיוני. 498275
לא.
אצל הבושמנים, היום - קרי, חברת ציידים לקטים שחיה באזור לא קל, מזון שאשה מלקטת ביום אחד, מספיק לעיתים ל-‏3 ימים למשפחה. הבושמנים מקדישים בין 12 ל-‏19 שעות בשבוע למציאת מזון. וקל וחומר אנשים באזורים פוריים יותר, לפני המצאת החקלאות.
ציידים לקטים נסמכים על מגוון מזונות רחב - כולל מינים רבים של צמחים שאיכרים ורועים לא תמיד רואים בהם אוכל, והסיכוי למצוא מזון גדול.

אגב, לפי מה שקראתי, זה גם ניכר בשלד. רעב משאיר עקבות על העצמות, ועדויות לרעב נמצאות על שלדים של איכרים, אבל לא על שלדים של ציידים-לקטים, מהסיבה הפשוטה שרעב של איכרים הרבה יותר ממושך.
לא נראה לי הגיוני. 498278
אני לא יודע מאיפה את לוקחת את המידע שלך, אבל אין לטענות שלך שום עדות מהימנה ברשת.

סתם ככה, בשביל השעשוע, שתי תמונות, http://www.poltour.co.za/Media/Bushman.jpg http://www.isawsven.com/images/fatman1.jpg בלי לקרוא את הכותרת, איזה מהם הוא בושמן?
לא נראה לי הגיוני. 498302
אולי היא מושפעת מ- "The Third Chimpazee" של ג'יירד דיאמונד.
לא נראה לי הגיוני. 498427
הבושמן נראה לי רזה, אבל ממש לא מורעב.
לא נראה לי הגיוני. 498271
בנוסף למה שכתב האייל האלמוני- נראה לי שהטענה היא שהספיינסים ממילא הרגו את הניאנדרתלים, אולי בקרבות טריטוריה, כך שאכילתם היתה רווח צדדי נקי.
אגב, הטענה מתבססת על מציאת שרידי ניאנדרתלים אכולים (עצמות שבורות וכו') במקומות הישוב ‏1 של הספיינסים מהתקופה.

1 מערות? עיירת כלונסאות עלי אגם? לא זוכר.
לא נראה לי הגיוני. 498276
הממ. שובע לא שולל קניבליזם טקסי. ולא את הצעד ההגיוני, שאם כבר יש לך בשר טרי ביד, למה לך ללכת ולכתת את רגליך בחיפוש אחר בשר אחר על העץ.

יש לך לינקים יותר משכנעים מ"יש מי שחושב ככה"?‏23
1 כנראה מערות. או אוהלים מאולתרים. עיירות הכלונסאות באגמים נוסדו, כמדומני, הרבה אחרי שהניאנדרטלים נאכלו או אוכלו כולם.
2 יש גם אנשים שטוענים ברצינות שמוצאם של יהודי אשכנז מהכוזרים. במיוחד הבלונדינים שבהם.
3 כוונתי, למאמרים. לא לטוקבקים.
לא נראה לי הגיוני. 498283
אני לא טוען שאכלנו את הניאנדרתלים, או שלא אכלנו אותם, וודאי שלא הבאתי את הקישור כ"הוכחה" לכך שאכלנוהם. הערתי המקורית היתה בבדיחותא דדעת ‏1, והקישור היה רק דוגמא לכך שיש מי ש'שמע' (כולל אני) שהם היו הבראנץ' שלנו, ובשביל זה לא צריך הוכחות משכנעות כ"כ, זו סה"כ טענת קיום סטטיסטית ומשעממת.
מאחר שבאמת יש מי שחושב שהאשכנזים כוזרים המה, הערה מבודחת בנושא (כגון "לא טוב לך לשמוע מוזיקה מזרחית? תחזור לכוזריה!") עשויה להתאים בסיטואציה רלוונטית.
אגב, חיפוש קצר בגוגל לא הביא לי תוצאות מעניינות.

1 סליחה עם דוברי הארמית על התחביר הלא תקני.
לא נראה לי הגיוני. 498286
תוצאות מעניינות בקשר למה, לכוזרים או לניאנדרטלים?
לא נראה לי הגיוני. 498287
לאחר דין ודברים עם מקלדתי, שניהם.

"מה כוזרי חכם כמוך מחפש בארץ כנען- תחזור למכורתך כוזריה!"
לא נראה לי הגיוני. 498405
חלק מיהודי פולין לא יהודי אשכנז.
לא נראה לי הגיוני. 498415
יהדות פולין היא חלק (נכבד) מיהדות אשכנז.
לא נראה לי הגיוני. 498420
זה אינו סותר את מה שכתבתי. רוב יהודי פולין הגיעו מאשכנז (מכאן האידיש שבה דיברו). יש שחושבים שחלק מהיהודים לא הגיעו מאשכנז אלא מהאיזור בו היתה ממלכת הכוזרים .
לא נראה לי הגיוני. 498421
זה גם לא סותר את מה שאני כתבתי.
לא התכוונתי לפתוח שרשור כוזרים.

מה שכתבתי הוא "יש גם אנשים שטוענים ברצינות שמוצאם של יהודי אשכנז מהכוזרים. במיוחד הבלונדינים‏1 שבהם".

לא "חלק מיהדות פולין" - "מוצאם של יהודי אשכנז". כו-לם.
זה היה בתור דוגמא לזה שיש אנשים שחושבים כל מיני דברים.

_______________
1 למותר לציין שהכוזרים היו עם תורכי, ושכיחות הבלונד מהם והלאה.
לא נראה לי הגיוני. 498303
ואולי אתה מתבלבל עם תקופה אחרת ועם זנים אחרים של הומנואידים. נדמה לי שב"בראשית היתה אפריקה" מוזכרות העצמות והגולגלות האלה‏1 בזמן אחר ועם מינים שונים.
____________
1- או לא
לא נראה לי הגיוני. 498326
עד כמה שאני יכול לסמוך על עצמי, אני "זוכר בבירור" שמדובר בניאנדרתלים ובנו. כאמור, שיטוט באינטרנט מוצא עוד אנשים ש"יודעים" או ש"שמעו" שהניאנדרתלים אכלו אותה כשאכלנו אותם, כך שפחות סביר שמדובר בעיוות שלי של מידע אחר (כי זה דורש מעוד אנשים לעשות את אותו עיוות). בכל מקרה, זה לא מחייב שאותו מידע נכון, או שהומנואידים אחרים לא איש את רעהו חיים בלעו ‏1.

1 במילותיו של פרופסור דניאל הרשקוביץ', המנהיג החדש של הבית היהודי, על צמצום איברים במשוואות.
לא נראה לי הגיוני. 498327
1 למה חיים? הרבה יותר הגיוני שבשלו אותם. יותר טעים.
גם סביר להניח שהרגו אותם קודם. מי שחי מתנגד שיאכלו אותו, ועלול להאבק. זה פוגם בהנאה. כשאתה אוכל אתה רוצה לנוח. וגם חשוב ללעוס קודם. לא לבלוע ישר.
לא נראה לי הגיוני. 498329
"ש: איך מכניסים תינוק לבלנדר?
ת: קודם הרגליים, כדי לראות את הבעות הפנים"

כמובן שבטרם האכילה חותכים את גפיו של הנאכל ועוקרים את שיניו (שלא ינשך, המניאק), וכך ניתן לאוכלו בעודו נוטל חלק פעיל בשיחה שסביב שולחן האוכל, ואולי אף זוכה למנה מעצמו (בתנאי שיטחנו אותה עבורו, כי כאמור שיניו כבר לא באמתחתו ‏1).

1 מדובר בשיניים תותבות אותן הוא נהג לשאת באמתחתו.
לא נראה לי הגיוני. 498333
טוב. אז להאבק ממש הוא לא יכול, אבל הוא עדיין מילל. אתה באמת אוהב לאכול ברעש?
לא נראה לי הגיוני. 498334
לפי תיאורי הזוועה של זהריקו נשמע שהיללות הן הכיף שלו.
לא נראה לי הגיוני. 499222
לא בטוח שיילל, אולי הוא דווקא ישמח לאכול איתך. שמעת על ברנרד יורגן?
לא נראה לי הגיוני. 498428
אני חושבת שזה הזמן להזכיר שיש עוד מקורות מידע חוץ מהאינטרנט, ושבמקרה הזה ובתחום הזה, הם כנראה גם מהימנים ועשירים יותר ממנו.
לא נראה לי הגיוני. 498436
מה המקרה הזה?
לא נראה לי הגיוני. 498442
המקרה שבו אתה לא מוצא סימוכין מהימנים באינטרנט.
לא נראה לי הגיוני. 498443
לא חיפשתי סימוכין לתשובה לשאלה "האם נאכלו הניאנדרתלים", אלא לשאלה "האם יש אנשים, כולל הדיוטות, שחושבים (או חושבים שיש רבים שחושבים) שיתכן שהניאנדרתלים נאכלו ע"י הספיינסים (ולכן ישתעשעו מהמשפט 'אם הניאנדרתלים יקשו עלינו, נעשה מה שעשינו בפעם הקודמת שהתגלעה ביננו מחלוקת- נאכל אותם')".
המשפט השני אינו היגד מדעי אלא בסה"כ דיווח על תצפית, ואין צורך לכתת רגליים בספריות עבורו, מה גם שתשובה עליו לא תינתן בספריה. השאלה היא לא האם התיאוריה נכונה, אלא האם יש מי שמאמין בה.
התשובה היא כן, כי כשכתבתי פרטי טריויה עבור יומן 2007 של "השמיניה", כתבתי שזה מה שקרה ‏1, וחזקה על הקורא הצעיר שאני צודק.

1 אל תתפסו אותי במילה
לא נראה לי הגיוני. 498450
מה פירוש "מקורות מחוץ לרשת"? על מה את מדברת? חיזרים?
לא נראה לי הגיוני. 498454
שידורי רדיו בגלים קצרים.
לא נראה לי הגיוני. 498457
אה, חשבתי שעל החברה הלאומית למים.
לא נראה לי הגיוני. 498464
ל-‏1 אני מבין שיש דור של טכניונאים שגדל על המורשת הזו. אני חייב להשוויץ שהקדמתי אותו בשנייה, אם כי רק בלב, באבחנה שיש פסוק במקורות המתאר גם את מה שקורה בגזירה חוזרת ונשנית של איקס-כפול-אִי-בחזקת-איקס. מושאר כתרגיל לקורא.
לא נראה לי הגיוני. 498466
"מושאר כתרגיל לקורא."
אתה כבר מתנהג כמו פרופסור.

אפשר להתנהג כמו סטודנט טיפוסי ולשאול האם תהיה מוכן לפרסם את הפתרון (מחר, כך שלחרוצים יהיה זמן לפתור לבד)?
התפקיד עושה את הירדן 498467
אולי זה משום שירדן פיתח הרגלים מסויימים כעורך מדור ''האייל ששאל''. חוץ מזה גם כשמישהו ''זורק'' חידה שלא במסגרת המדור, כמו הפעם - יש כאן אנשים שאוהבים להתמודד עם אתגרים והם לא מצפים שהפתרון יפורסם ע''י בעל החידה תוך יום אלא שיישאר להם קצת יותר זמן להתייעצויות, רמזים וכו'.
לא נראה לי הגיוני. 498468
כן.
לא נראה לי הגיוני. 498504
בדוחק: ישעיהו ט, י"ט.
ובדוחק רב יותר: שמות א' י"ב.

בקיצור, תנו לי עם הגונג.
לא נראה לי הגיוני. 498517
הרשקוביץ ואנוכי חשבנו על מה שהגדרת כיותר בדוחק (לא פחות מהדיוק בתיאור, חשובים גם הקוצר והקליטות, כן?).
לא נראה לי הגיוני. 498532
לגבי הפיתרון הראשון - האם חיפשת בקונקורדנציה‏1 את המילה "יגזור", או שזכרת בעל-פה (כולל מיקום מדוייק) את הפסוק הלא מאוד מפורסם הזה?

______
1 אנא החלף את המילה האחרונה ב"גוגל".
לא נראה לי הגיוני. 498539
מה אתה חושב?
לא נראה לי הגיוני. 498546
אם הדיון הזה היה מתקיים בכל פורום אחר, לא הייתי צריך אפילו לשאול. אצל כותבי האייל הכל יכול להיות.
לא נראה לי הגיוני. 498547
לא הבנתי.
לא נראה לי הגיוני. 498548
רוב מכריע של האנשים בארץ לא זוכרים בעל פה את ישעיהו ט, י"ט. לכן אם הייתי גולש בפורומים של ynet (בתור דוגמא) ומישהו היה מצטט את הפסוק הזה, הייתי משוכנע כמעט לחלוטין שהוא חיפש את התשובה בגוגל.

אבל משתתפי האייל הם ברובם אנשים משכילים בהרבה מהממוצע, ובעלי ידע קולקטיבי פנומנלי. כך שאני בהחלט מוכן להאמין שהשוטה זוכר את הפסוק הזה בעל פה. (או את כל ספר ישעיהו. או את כל התנ"ך. כבר מזמן הפסקתי להתפלא)

עכשיו מובן?
לא נראה לי הגיוני. 498550
השוטה? השוטה לא קרא בתנ"ך מאז כיתה ב' (1878).
לא נראה לי הגיוני. 498552
חשבתי שכשהשוטה היה בכיתה ב' עוד לא כתבו את התנ''ך...
לא נראה לי הגיוני. 498773
קרא ? מי את חושבת הציץ מעבר לכתף בשעה שהפסוק נכתב ?
לא נראה לי הגיוני. 498554
באמת אין מה להתפלא. ספר שאתה בעצמך כתבת והוא הפך ללהיט כזה? הגיוני שתזכור בע"פ.
לא נראה לי הגיוני. 498562
דודי, חילוני קנאי אגב, נהג לדעת את כל חמשת החומשים בע''פ. הוא ניסה פעם ללמד אותי, אבל זה הסתיים בפסוק הראשון (בהגיה תימנית כבדה). הסתפקתי בלימוד פרק א' בישעיהו בע''פ בעברית ממוצעת, כטוב ליבי בשמירה בצבא.
לא נראה לי הגיוני. 498736
אני? אני צריך להסתכל בת"ז כששואלים אותי לשמי.

(לקראת הבגרות בספרות, קצת לפני סוף המאה התשע עשרה, למדתי בע"פ כמה אלפי שורות של יהודה הלוי וביאליק. יום לאחר הבחינה הייתי שוב לוח חלק)
לא נראה לי הגיוני. 498744
כל כך מהר נכנס ביאליק לבחינות הבגרות? כי עד כמה שאני זוכרת בסוף המאה ה-‏19 הוא רק התחיל לכתוב, ואת השירים שלו אותם לומדים לבגרויות הוא כתב רק בתחילת המאה העשרים. מצד שני, מה אני יודעת. אני תוצר של מערכת החינוך הישראלית של סוף המאה העשרים.
לא נראה לי הגיוני. 498747
רגע, ביאליק זה לא ההוא שכתב את האודיסיאה?
לא נראה לי הגיוני. 498748
שאול טשרניחובסקי.
(יעקב לונדון כתב את אודיסיאה בצפון)
לא נראה לי הגיוני. 498812
(וארתור סי. קלארק כתב את אודיסיאה בחלל)
לא הגיוני. 498814
קנט קלארק כתב את ''סופרמן, חיי ניטשה''.
לא הגיוני. 498816
ניטשה כתב את ''כה אמר זרטוסטרה''.
לא הגיוני. 498819
הוא כתב את זה על עורות של שבעת אלפים פרים לבנים!
לא הגיוני. 498844
אני מקווה מאוד שלא.
לא הגיוני. 498847
זה קטע כזה של דתיים, אין מה לעשות נגד זה.
לא הגיוני. 498851
של פרים דתיים? חשבתי שהם דווקא טיפוסים חילוניים למשעי בדרך כלל.
לא הגיוני. 498856
לא חילונים, חופשיים.
לא הגיוני. 498882
פרים חופשיים? הם לא מגודרים במכלאה?
לא הגיוני. 498896
רק הדתיים שבהם, מטעמי מצפון.
לא הגיוני. 498897
דתיים מטעמי מצפון?
ואני לתומי חשבתי שהדת היא תחליף למצפון.
לא הגיוני. 498898
הדת היא תחליף לאופיום (אם כי לא באותן האיכויות).
498972
ניסיתי דת, ניסיתי אופיום. זה לא באמת תחליף.
לא הגיוני. 498904
אני מניח שאתה צוחק, אבל ליתר ביטחון אני רוצה לומר שזה ממש לא נכון. אני מכיר אנשים דתיים שמתחבטים בשאלות מוסר ומצפון ושזה מרכז הווייתם.

בזמן האחרון אני קורא שוב בכתבי הרב סולבייצ'יק. בעבר לא התחברתי אליו, והיום אני לא מבין כיצד יכולתי להיות כל כך אטום לעוצמה של האיש. ברשותך, אני מעתיק לכאן קטע מתוך אחת הערות השוליים הראשונות ב"איש ההלכה". סתם, כי אני נהנה ממנו כל כך:

"...הדעה השולטת עכשיו ברשות הרבים של אישי הדת, בין בחוגים פרוטסטנטיים ובין ביהדות הליברלית והקונסרבטיבית האמריקאית, כי חווית הדת היא פשוטה ביותר, ואין בה לא מן התסבוכת הרוחנית המצויה בתודעת התרבות הרוחנית ולא מן הזעזועים הנפשיים ולא מן החבלים והמכאובים הכרוכים בהתפתחותה ושיכלולה של האישיות הרוחנית שבאדם. השקפה פופולרית זו אומרת, כי החוויה הדתית נוחה ומתוקנת, רכה וענוגה; הרי היא נחל עידנים למר רוח ומי מנוחות לקשה יום. האדם 'הבא מן השדה עייף' – מן שדה מערכות החיים ומלחמתם, מן הרשות החילונית המלאה והספוגה ספקות וחששות, הכחשות והזמות, התנגשות והאבקות – מתרפק על הדת כתינוק על אימו ומוצא בחיקה "מקלט ראשו, קן תפילותיו הנידחות", נוחם על אכזבותיו וייסוריו...

כמדומני, שאין צורך בביאור הזיוף, שמוכח שמתוכה של השקפה זו. ראשית כל החרג הרומנטי כלפי בריחה מרשותה של הדעת והבעיטה במרותה של ההכרה המדעית האובייקטיבית...[תורות רומנטיות] שמתוכן בוקעים ועולים בצורות שונות קידוש החיוניות והאינטואיציה, הערצת האינסטינקט והשאיפה לשלטון, אידור החיים האמוציונאליים האפקטיביים והסובייקטיביות הנוזלת והשוטפת...הביאו אנדרלמוסיה והשחתת האדם לעולם. האדם המשתחרר מן העקרון הרציונאלי והפורק עול הדעת האובייקטיבית מעל צווארו, סופו לקצץ בנטיעות ולהחריב סדרי בראשית. ולפיכך נוח לה לדת להתאחד עם הדעת ההגיונית הבהירה והמלובנת – אף שלעיתים תכופות מתנגשות הנה אהדדי – מלתנות אהבים עם השקפות מעורפלות ומסתוריות, המגששות באפלת ההוויה בלי אבוקת המדע האובייקטיבי, וחושבות, כי חדרו לכבשנו של עולם.

ושנית, כל עצמה של השקפה זו על הדת בשקר יסודה. התודעה הדתית...אינה כה פשוטה ונוחה, אלא כלפי לייא, מסובכת וחמורה ומפותלת ביותר. במקום שאתה מוצא תסבוכתה, אתה מוצא גדולתה. החוויה הדתית היא מראשיתה ועד סופה אנטינומיה ואנטי-תטית. מטיחה היא תודעת איש הדת דברים כלפי עצמה ומתחרטת, באה בטרוניה על כמיהותיה ושאיפותיה ומשתקעת בהן, מהרהרת אחרי מידותיה ובועטת בהן, אבל גם משתעבדת להן. יש בה מן המשבר הרוחני, מן הירידה והעלייה הפסיכית, מן הסתירה של אישור ושלילה, של הכחשה עצמית ואישור עצמי. האידאות של חיי שעה וחיי עולם (זמניות ונצחיות), ידיעה ובחירה (הכרחיות וחופש), אהבה ויראה (העריגה לד' והבריחה מהדר גאונו)...אין הדת מהווה לכתחילה מקלט של חסד ורחמים למאוכזבים ולמיואשים, ונחל עידנים למדוכאי הרוח, אלא מערבולת גועשת וסואנת של תודעת האדם על כל משבריה, מכאוביה וחבליה..."
לא הגיוני. 498912
ואולי אתה (הוא) פשוט רומנטיקון מיוסר?
לא הגיוני. 498923
בנוגע לרב, נראה לי שהפסקה השנייה בציטוט שהבאתי, שמעלה על נס את "אבוקת המדע האובייקטיבי" מול "השקפות מעורפלות ומסתוריות", שוללת את האפשרות הזאת בדיוק.

בנוגע אלי - אני רומנטיקון? אני, שססמתי הייתה מאז ומעולם "העובדות ורק העובדות"? אני אדיש לחלוטין לקסמי הנשים, ללבלובן של עלמות צעירות ונאות, להינץ שדיהן של ריבות זקופות-גו הנקרות בדרכי. הב לי אלקטרונים וברירה טבעית והרף לך מהזיות וחלומות רומנטיים.

מיוסר, זה כן.
לא הגיוני. 498926
הכל סקס אצלך[*]. אוף. המשך יבוא, אינשאללה.
[*] בראי דתי זה דווקא מובן.
לא הגיוני. 498930
יותר התרגשות אסתטית, אני חושב. מיסודות הרומנטיקה (אכן, בניגוד לסקס ממשי).
לא הגיוני. 498931
הכל סקס *אצלו*?

הוא הרי הגיב לך.
לא הגיוני. 498939
טוב, הוא לא אמר שאתה רומנטיקן סטרייט בהכרח.
לא הגיוני. 498991
ברכותי הלבביות לנישואייך!
מה?! 498997
מה?! 499004
אה, היה נדמה לי ששינית את שם המשפחה שלך. כנראה שבת מגמילה או משהו.
כן, אבל נשארתי "עלמה"! 499011
כן, אבל נשארתי "עלמה"! 499014
למה שינית את שם המשפחה?
499015
כי רציתי להיות אלמונית לרגע (ו''עפרונית'' זה שם פרטי. כמו מדונה).
499094
חשבתי שזה קשור לחשמנית על מונית
(כבודה במקומה מונח והכל, אבל אני בכל זאת הייתי כאן קודם) 499097
(כבודה במקומה מונח והכל, אבל אני בכל זאת הייתי כאן קודם) 499099
אבל לא באמת ניסית להיות אלמונית. השארת כתובת דואל ואת העלמה.
(כבודה במקומה מונח והכל, אבל אני בכל זאת הייתי כאן קודם) 499110
זה בדיוק מה שעשה אותה אלמונית.
בתגובה לה הגבת העלמה לא השאירה כתובת דוא"ל (-:
(נכון, ולכן זו הייתה בדיחה) 499114
לא הגיוני. 498992
רגע של רצינות, במטותא: הקטע ההוא באמת מרשים אותך? לי הוא נשמע כמו אפולוגטיקה ירודה.

(כן, האדם דתי אינו פטור מספקות והוא מסוגל לחשיבה רציונלית בתחומים שונים של חייו. וואו!)
לא הגיוני. 499006
הפיסקה הזאת נכנסה לי באמצע, בין שתי הפיסקאות שהעבירו את מה שרציתי. בכל מקרה, הציטוט שלי כנראה עושה לו עוול, כי הוא מבלה את המשך הספר בעיסוק בנושאים האלה. זה לא שזה מה שיש לו להגיד על הנושא.

לא הולמת אותך, הרצינות.
לא הגיוני. 498993
הינץ שדיהן? פדופיל!
לא הגיוני. 499007
יש לי כזה על השמשה האחורית של האוטו: "פדופיל - אבל לפניך".
לא נראה לי הגיוני. 498301
אנשים שתעו בג'ונגל אחרי שגדלו וחונכו בתרבות מסוימת אולי מתקשים לאכול קופים, אבל רבים מתושבי המקום פטורים מהבעיה הזאת, לשמחתם הם ולצערם של הקופים (כולל שימפנזים). נשאר רק לנחש אם הומו-סאפיאנס של לפני כמה עשרות אלפי שנים היה דומה יותר לאלה או לאלה. עוד נתון שחסר במשואה הוא עד כמה היה דמיון צורני בין הניאנדרטלים לסאפיאנסים.
לא נראה לי הגיוני. 498310
איך נראים הספיאנסים אנחנו יודעים, וגם איך נראו הניאנדרטלים.
יותר קרוב לספיאנס ממה ששימפנזה או גורילה דומות לנו.
לא נראה לי הגיוני. 498311
לא בטוח שככה הספיאנסים הקדומים, השעירים-יחסית, ראו את זה.
לא נראה לי הגיוני. 498322
בהומו ספיאנס ספיאנס עסקינן, כן?
מה גורם לך לחשוב שאבותיך שחיו לפני 40,000 שנה היו יותר שעירים מהזכר הממוצע היום?
לא נראה לי הגיוני. 498337
הם בטוח היו יותר שעירים: לא היתה להם סכין גילוח.
לא נראה לי הגיוני. 498361
אופנה חולפת.

מה גם שגם מי שמסיר שיער לא מוריש את חזהו החלק לילדיו. הם עדיין יגדלו שיער גוף בבגרותם.
לא נראה לי הגיוני. 498312
אני לא לגמרי התרשמתי מאותם שחזורים כביכול של הניאנדרטלים, שלא לדבר על השאלות הפתוחות בקשר לשיעור (מלשון שיער) וצבע העור. בנוגע למשפט השני - החברה שלי חולקת עליך.
לא נראה לי הגיוני. 498321
שמא תפרט מה חברתך חושבת?
לא נראה לי הגיוני. 498362
חברתו, 'החברה לייצור תחפושות פורים בע"מ', חושבת שילדינו דומים פחות לניאנדרטלים ויותר לשימפנזים - אבל שימפנזים כאלה נורא חמודים ומתוקים (בליווי אביזרים מתאימים לגילאי 7-3) - כאלה שברגע שאת רואה אחד מהם, את פולטת מיד קריאה בלתי רצונית וחסרת שליטה: "אוףףף! נמאסה עלי כבר הצמחונות המעצבנת הזאת! בא לי לאכול אותו ודי!"
לא נראה לי הגיוני. 498364
כפי שהאלמונית מנסה להסביר, זאת היתה הערה כואבת על צורתי החיצונית (אבל רק מי שמכיר את מקבילתה הפנימית יודע שיכול להיות גרוע יותר).
nu 498267
1. את הטענה המקורית קראתי בספר מדע פופולרי כלשהו, אולי של דוקינס, אבל לא זכרתי היכן ולכן לא הבאתיו כדוגמא.
2. זה הקישור הראשון שעלה, תמורת האתנן המתאים אני יכול למצוא בקלות עוד חמישים דמויות ברשת שחושבות שזה מה שקרה (והבדיחה התבססה על כך שאנשים חושבים שאכלנו אותם, לא על כך שזה באמת קרה [או לא]).
nu 498272
2. יש אנשים שחושבים כל דבר.
nu 498282
איבדת אותי במילה ''חושבים''
nu 496984
ובכלל איפה פיליפ ק. דיק ("הצלם") כשצריך אותו?
nu 496986
הלסתנים מחכים לזמן הנכון!
nu 497060
הא! בדיוק קראתי אותו.
רעיונות טובים, כתיבה מחורבנת. (=הטרגדיה של ספרי מד"ב רבים)

גם "ילד האתמול" של אסימוב רלוונטי.
nu 498229
אסימוב. עוד אחד עם רעיונות.
nu 497064
פיליפ ק. דיק מת. כמה נורא. בואו נקרע לאלוהים את הצורה.
אתה צודק 100% 497341
כשיש אוהדי בית''ר מקוריים , לא צריך לייצר נאדרטליים.
אבל אפשר למשל לנסות לייצר ''אנשי עלייה ראשונה'' ולמקם אותם ליד אגמון אחולה ,ואחר כך להביא תיירים שיראו איך הם מגדלים ג'מוסים.
496624
הפעולה הזאת באמת נקראת ריצוף? ואם כן, מדוע?
496629
כן (יש מיעוט שדוגל במינוח הַרצַפַה), השם נובע מכך שבשיטה הזו נקבע הרצף (של הדנ"א).
496639
אם כך, מה השם הלועזי?
496640
Sequencing (or Pyrosequencing)
496643
תודה. זה כבר יותר משכנע.
עברית שפה מתחדשת 497062
ויש לזה כבר פועל מעוברת.
במקום "לרצף", ביולוגים רבים "מסקוונסים" ("לסקוונס")
: )
עברית שפה מתחדשת 497066
היזהר פן אסקוונסך!
496641
Sequencing.
496642
חרמממממממפפפפפפTפפפCGפפפAפפפTפCGCTפפפפATGCGפפפ
496644
וזה השם המדעי? זה כבר ממש ממש משכנע!!!
חרממפפפת גנטית! 496652
חרממפפפת גנטית! 496653
אמר התאום הבכור.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496781
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496792
למה "קודם"? זה לא שייך אחד לשני. לי אישית הממותה חשובה יותר.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496794
קודם את הצב, שיהיה איפה להעמיד את הממותות.
והם צריכים להיות ביחס של צב אחד לשלוש ממותות, כל הדרך למטה...
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496798
אני בשביל הממותה שלי כבר הכנתי מקום, רק שיביאו.

אבל ברצינות - לא הבנתי את קריאתה של נועה ומה פשר הנימה המתעמתת שבה (או שזה רק נדמה לי - אבל אז הקריאה היא עוד יותר בלתי מובנת).
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496804
נועה וו אוהבת צב?
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496833
לא שזה באמת קשור - הרי מדובר במדענים מענפים שונים לחלוטין, אבל לי אישית נראה שמוטב קודם למנוע הכחדה של מינים טריים (שנכחדים בכל יום), מאשר להחזיר מינים שנכחדו לפני עידן ועידנים.
_________
(חוץ מזה, איך יחיה ממוט צמרי עם ההתחממות הגלובלית?)
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 497971
עזבי שטויות, ברגע שהאפשרות להכיל DNA של זן מסוים על מדיה מגנטית תהיה קיימת, לא תהיה שום בעיה עם הכחדה של אותו הזן , מאותה הסיבה הפשוטה שמתי שיהיה בא לנו - תהיה לנו היכולת להחזיר אותו לגלגל החיים P:.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498064
חוץ מזה שלא תהיה אפשרות להחזיר אותם לטבע, כמדומני.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498084
כי לא יהיה כבר טבע? גם את זה ניתן לפתור באותה צורה.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498101
לא, משום שמי שנולד בשבי, לא יפתח את הסגולות הדרושות לחיים בטבע.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498102
1. צפיה בנשיונל ג'אוגרפיק מוכיחה שתחת המאמצים המתאימים של בני אנוש, חיות שנולדו בשבי מסוגלות לשוב לטבע.
2. המאמצים מסעיף 1 מכוונים לרוב כלפי כמות קטנה של חיות. אם היינו יוצרים בו זמנית כמות גדולה של (נניח) אריות/גורילות/ולוצירפטורים, חינוכם היה קל יותר, כי חלק גדול מהמאמצים הוא להוות תחליף למשחקים ואינטראקציות עם בני המין האחרים. האינסטינקטים לא נעלמים רק בגלל ההיוולדות בשבי, פשוט צריך לתת להם במה להתפתח למנהגים בני קיימא.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498121
רגע, ה-DNA האנושי כבר מופה, אז תשאירו אותי לבד בבקשה.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498122
כי במידת הצורך תוכל לברוא מחדש את המין האנושי?
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498124
בהחלט. במידת הצורך.
(סמוך עלי, אני עושה את זה כבר שנים ושום דבר לא קרה)
(תשאירו לי ספר הדרכה ואני אשים אותו במקום שאני בטוח אזכור)
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498262
זה נכון גם לחתוליים? לפי מה שקראתי או שמעתי פעם, הגורים לומדים לטרוף מאמותיהם, ולכן אלו שנולדו בשבי הם מקרה אבוד.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498269
לפחות גורי חתולים בשכונתי, שהתייתמו מאם בגיל צעיר מאוד, הצליחו לצוד ציפורים בהמשך דרכם המקצועית.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498277
כמדומני גורי החתולים שבשכונתך
א. חיו בחברה חתולית, קרי, היו לנגד עיניהם חתולים בוגרים, שאינם הוריהם.
ב. חיים בחברה שאמנם אינה "טבע", אבל היא סביבה קשה למדי. האם חתול-בית שגדל על לה-קט כל חייו יצליח לצוד ציפורים?
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498284
אני לא יודע את התשובה לסעיף ב' (שמהווה הקשיה על סעיף א' שלך), אבל נדמה לי שבעלי חתולים (לא כאלו שנאספו מהרחוב) מדווחים על מנהג נפסד של אלו להניח על מפתן הדלת ציפורים שצדו כמנחה לבעל הבית.
בכלבים אני מעט יותר בקיא, וגם המבויתים שבהם, שלא זכו לסוציאליזציה בקרב בני מינם, מפגינים במידת הצורך התנהגויות רבות, ולא רק בתחום האלימות, המזכירות את עברם הזאבי.

כמובן שאני לא טוען שיונקים גדולים שגודלו בשבי כשירים לחיים בטבע כמו עמיתיהם הפראיים, אלא שכנציגים מוחיים מעפר של בני מינם, נצליח להחזיר באמצעותם עטרה ליושנה, אם נתאמץ מספיק.

או כמו שאמרו המפיקים של קינג-קונג האחרון: "עובדה שבפארק היורה זה עבד!"
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498281
חתולי, שטרם ראה אור יום, אור גנוז ואפילו לא חושך, מפגין מיומנויות ציד מפתיעות - כולל מארבים, התגנבויות מדודות, הטעיות, זינוקים על הטרף (אני, שרוך שאני מושך על הרצפה, עכבר מלאכותי מרשרש, זבובים וחומיינים), ריתוקו תוך הפסקה לשם סקירת הסביבה, קטילתו ואכילתו.

אני לא יודע אם יכולות מולדות אלו הינן נחלתם של כל החתולים באותה מידה וסביר שהוראה אמהית היתה משפרת נושא זה. נדמה לי (ללא נימוק, על סמך מידע מצטבר) שהוראה אמהית של חתולים גדולים עוזרת יותר בציד בו יש צורך בתיאום עם חתול אחר ובאופן כללי יותר, באינטראקציה חברתית עם חתולים אחרים, גם אם מדובר במפגשים נדירים. אבל אולי אני טועה כאן. חוץ מזה, בספר שאני קורא יש מישהו שמדבר עם חתולים (נו, איזה ספר זה?).
אליס בארץ הפלאות? 498285
אליס בארץ הפלאות? 498294
הוא רוכש יכולת זו בעקבות תאונה מסתורית, מה שמאפשר לו להתמקצע כמחזיר חתולים אבודים, ומאבד אותה לאחר התמודדות אלימה עם אמן שהורג חתולים.
אליס בארץ הפלאות? 498297
מזכיר לי ספר (שאני לא מצליח להיזכר בשמו) של פול גליקו (הסופר שכתב את ''הרפתקה בפוסיידון'').
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498293
בספר שאתה קורא? אצלי בבית יש מישהו שמדבר עם חתולים (רק שהם לא עונים לו).
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498304
נו, באמת.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498308
אכן. אני קרוב יותר לדעתו של המגיב השני שם, אם כי אני עוד באמצע.
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498338
מה פירוש שחתולך טרם ראה אור יום? אתה מחזיק אותו בחושך?
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498339
שמו של החתול של אפו הוא פיץ והוא בעל מום מלידה - חסר עיניים. הוא נולד בשכונתו של אפו ואפו אימץ אותו בינקותו והעניק לו בית חם ודואג לאחר שדובר בין השכנים (?) על אפשרות להרדים אותו, מחשש פן יבולע לו בחברתם האכזרית של החתולים הרואים.

(אפו, עברו כמה שנים טובות. אם ישנן טעויות היסטוריות מבישות בגרסה שלי - אתה מוזמן לתקן. דאגתי לספר כאן את הסיפור בקוים כלליים מחשש שמא אתה תצטנע מדי... :-])
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 498343
*שמא* אצטנע? נהפוך הוא, אני דווקא אוהב להצטנע, ואם יורשה לי, אני אף בין הטובים בתחום ‏1

לגופה של תגובה: כמסופר בתחתית http://stage.co.il/s/169313 אלו לא השכנים שרצו להרדים אותו, אלא אני. למעשה אף לקחנו אותו לווטרינר לשם כך, אך בטעות נכנסנו לתור של שותפתו, שחיסנה אותו, נתנה לו ויטמינים וכדור נגד תולעים ושלחה אותנו הביתה בטענה שהיא לא מרדימה סתם כך.

1 (:
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496812
ולי לא חשובה שום חיה. איכס. המשאבים צריכים להיות מופנים להפטרות ממיני חיות ולא ליצירת מינים חדשים (ישנים).
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496907
מה הממותה כה חשובה לך? קרובת משפחה?
קודם שיצליחו להציל מהכחדה את הצב המצוי. 496916
הם כבר החזירו לחיים את אנשי המערות 496842
הנה, כאן אפשר לראות שהם כבר השיבו לחיים את אנשי המערות ואת הבעיות שהתעוררו איתם.
צריך לראות את סידרת הפרסומות המצחיקה הזאת כמה פעמים כדי לתפוס את כל הירידות שלהם על התרבות האמריקאית. פשוט ענק.
אדם בן 2000 496843
איש המערות מל ברוקס כבר התראיין אצל קארל ריינר וסיפר שבזמנו כלי התחבורה היה הפחד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים