על כמה עיתונים וכתבי עת (מודפסים או מקוונים) אתה מנוי בתשלום? 3087
(וכמובן, ספרו לנו איזה הם)
אחד בלבד 91 26%
2-3 49 14%
4-7 7 2%
8-10 4 1%
יותר מ-‏10 3 1%
אף אחד, מסיבה כלכלית 79 23%
אף אחד, מסיבה אחרת (פרט!) 97 28%
על כל עיתון שהשכנים שלי קוראים 21 6%

351 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הארץ שלנו 509647
פעם היה לי מנוי להארץ שלנו, היה גם דבר לילדים שהיה זמין אצל החברים, מאוחר יותר הייתי רוכש בקנאות את פנטזיה 2000 ואת פרוזה, עכשיו כלום.
הארץ שלנו 509661
כלומר, כבר עשרים שנה אתה לא קורא כלום :-P

היתה תקופה שהיינו מנויים (אני ואחי) בו זמנית על הארץ שלנו, דבר לילדים, משמר לילדים, פשוש וסלעית. כשגדלנו קצת הגיע גם מעריב לנוער (במקום 3 הראשונים).
הארץ שלנו 509669
סטטיסטית יש לי רק עוד כעשרים וחמש שנים לקרוא, הפכתי לסלקטיבי יותר וגם אני מוצא יותר ויותר באהבות ישנות שלי, כרגע לידי ''אני קלאודיוס''.
כמו כן התעניתי שעתיים בקריאה חוזרת, בעיניים בוגרות ביצירה שזכרתי מילדותי כמאוסה במיוחד.
''ילדים טובים'' של הרוזנת דה סגיר, ספר ילדים חינוכי הראוי לעמוד במדפם של אספנים ליד דה-סאד ופאני היל.
כלום 509649
הלוואי שהיה לי זמן לקרוא עיתונים. לו היה לי, הייתי מנצל אותו לקרוא ספרים.
הייתי פעם מנוי 509652
לחלומות באספמייה ויותר ממחצית החוברות בכלל לא נשלחו אליי וקיבלתי אותם בכנסי מד"ב. הבית שלי כבר מלא בחוברות אספמייה, מרקורי, שני הקוסמוסים (שנות ה50 וה70), פנטסייה 2000, זמנים, מדע ומגזיני היסטוריה בריטים, אירים ואמריקאים כך שאין צורך בעוד...
הייתי פעם מנוי 509654
לחלומות באספמיה, אבל הם דה-פקטו, נסגרו. הייתי גם "מנוי"* ל"מימד העשירי", אבל הגליון האחרון יצא אך לפני פחות מחודש, ולא יהיו עוד. הייתו שוקל להיות מנוי ל"מרקורי", אבל הוא הפסיק לצאת.

בעבר הייתי מנוי גם ל"טבע הדברים" (שפשוט איבדתי בו עניין בשלב מסויים) ול"פי האטום" הנפלא, שהפסיק לצאת באמצע תקופת המנוי שלי.

* העיתון חולק לחברי אגודה ישראלית למדע בדיוני ופנטזיה. הוא לא היה הסיבה העיקרית לחברותי באגודה, אבל הוא היה סיבה משמעותית.
הייתי פעם מנוי 509657
נראה ששום מגזין מד"ב ישראלי לא החזיק מעמד יותר מכמה גליונות. (השיא הוא של פנטסייה 2000 שבזמן אמת הגיע ל44 גליונות ולאחרונה יצא לו גליון נוסף.)
חלומות באספמיה 509659
... הם באמת זוועה. הייתי מנוי מאז הגליון הראשון. הגליון ה-‏14 מעולם לא נשלח אלי, למרות ששולם בדמי המנוי, ולמרות התחייבויות חוזרות ונשנות מהעורך ומהמו"ל.

כיום אני מנוי על Communications of the ACM (שהשתנה לחלוטין, ולטובה, לפני כחצי שנה) ועל SIGPLAN Notices. בעבר הייתי מנוי על "טבע הדברים" ועל Skeptical Inquirer.
הייתי פעם מנוי 509748
זוכר סיפור מפנטזיה 2000 על מישהו שהיה סוג של חקלאי ימי של אצות, אחד משישה אנשים שנדבקו באיזו מחלה מסתורית ובסופו של דבר רהיטים מדברים אליו? כנראה מהחוברות המוקדמות יחסית?

אני חייב למצוא את שם הסיפור והסופר. זה מטריד אותי כבר כמה חודשים... נזכרתי בו פתאום (לפחות עשור אחרי שדפדפתי בחוברות בפעם האחרונה) בלי שום סיבה נראית לעין. אלפי תודות מראש לפותר נכונה.
הייתי פעם מנוי 509750
הסיפור של הארלן אליסון ורוברט שקלי? (אני רואה אדם יושב... או משהו כזה?)
הייתי פעם מנוי 509751
כן! זה היה "אני רואה אדם יושב על כסא והכסא נושך את רגלו"...

המון תודה!
הייתי פעם מנוי 509752
כאן תמצא את רוב סיפורי המד"ב הקצרים שהופיעו בעברית.

הייתי פעם מנוי 700857
הסיפור עכשיו ברשת.
פעם בחצי שנה 509653
מזה מספר שנים אני מנוי להארץ למשך חודש, אחת לחצי שנה (פחות או יותר), העסקה עולה 25 שקלים, ומקבלים גם ספר‏1. לאחר מכן אני מבטל את העסקה, העיתון יקר לי.

1 לטובת הנוכלים שבאייל, את הספר מקבלים לפני שהם יודעים שמספר כרטיס האשראי ושאר פרטי הזיהוי שהכנסת נכונים.
פעם בחצי שנה 509655
העיתון יקר גם לי.
זו הסיבה שאני מנוי כבר 10 שנים, ובמחיר מלא, כלומר בלי לבקש (או לקבל) הנחות.
אני מנוי למרות שאני יכול להשיג יותר נייר בפחות כסף, למרות שהעיתון עובר לפורמט (ותוכן) טבלואידי יותר משנה לשנה, ולמרות הדה-מרקר וכל מה שהוא מייצג. מה לעשות, כנראה שאני הקהל השבוי הקלאסי.
אז נכון שאני יכול להרשות את זה לעצמי; וכנראה שחלק מהעניין הוא לסבסד קוראי-אינטרנט וטרמפיסטים אחרים. עם זאת, עניין הספר כבר נשמע לי כמו להשתין מהמקפצה.
אתה מוכרח שיהיה איזה פרייאר כמוני שיאפשר לך לקבל את העסקה שהזכרת; אבל בחייך - תדאגו לשמור את יחס הפרייארים/נוכלים נמוך מספיק, אחרת לא יישאר כלום לאף אחד מאיתנו. עתונות כתובה כעסק היא לא להיט גדול; לא את השוקנים אתה צריך לדפוק :)
פעם בחצי שנה 509658
על מנת להסיר ספק, את 25 השקלים שלי שילמתי בכל פעם‏1, פשוט עניין הספר מפליא אותי בכל פעם מחדש.

1 ולפחות בהזדמנות אחת ביטלתי את המנוי כשבוע לאחר המועד, כך שהארץ הרוויחו עוד כ4\1 ממחירו של מנוי סטודנט.
פעם בחצי שנה 509747
איזה ספר מקבלים?
פעם בחצי שנה 509753
every year there are about 4-5 to chose from, usually one of them is good.
פעם בחצי שנה 509754
וואלאק. ואתה ממש קורא אותם בעברית?
פעם בחצי שנה 509755
well obviously i can read Hebrew, i just can't write it
פעם בחצי שנה 509770
האמת היא שאפשרות זו כבר עלתה בדעתי...:)
פעם בחצי שנה 509796
פעם בחצי שנה 509802
השג לך מקלדת וירטולית או נקדן זולו:
פעם בחצי שנה 509805
תגובה 464521
פעם בחצי שנה 509675
תזהר מתגובות כאלה.... מתברר שבעולם של חלק מהאיילים זה הסתה.
פעם בחצי שנה 509740
אין איזה עניין שהם רואים שהיית מנוי בעבר ו*לא* מעניקים לך את ההטבה הזו?
פעם בחצי שנה 509762
this is why you have to wait 6 month, if you try to do it before the 6 month are over, they tell you to wait.
פעם בחצי שנה 509863
טוב, עשיתי היום את המנוי החצי שנתי שלי, והמבצע השתפר אף יותר, כעת עבור 20 שקלים, ניתם קבל את כל או חלק מהדברים הבאים:

1) את העיתון לחודש.
2) ספר (אני לקחתי את "עולם הסוף").
3) גליון של מגזין דה מרקר.
4) את הHerald tribune לחודש.

לאחר חודש, אם לא ביטלת את המנוי, המחיר עולה.

את המבצע, ע"פ המוכרת ניתן לחדש כל 4 חודשים במקום שישה כבעבר. מעניין מהו אחוז השכחנים שהופך את המבצע הזה למשתלם למר שוקן.
פעם בחצי שנה 512828
אין סבסוד צולב:

1. עלות המנוי נמוכה מההוצאות הכרוכות בו, אבל לא הרבה, וזה מחיר שבו יום בהיר אחד (שני ילדים מציקים; שעמום; המזגן התקלקל; אתה מחליט שהגיע הזמן לאפשר לעצמך פינוק של עיתון). בינתיים, סתם על הדרך ובלי כוונה, תפוצת העיתון עולה זמנית כך שנתוני התפוצה מחמיאים יותר.
2. הספר הוא מה-back catalog, יש מספיק עותקים ממנו בשביל מאה שנים של בדידות באי פנינה כלשהו, ואין סיכוי למכור אותם ממילא.
3. ראה 1.
4. ראה 1.
האחרון שהייתי מנויה עליו היה 509660
נשיונל ג'יאוגרפיק בעברית. אחרי כשנתיים ביטלתי את המנוי. התקשרו אלי ממחלקת המכירות שלהם והסברתי להם שהסיבה לביטול היא שאין לי כרגע זמן לקרוא. בתשובה, המוכרנית החביבה הציעה לי חבילה שבה חוץ מ''טראבלר'' אקבל עוד עיתון מצורף לחבילה כל חודש.
אחד 509666
Seattle Times וגם זה רק בסופי שבוע.
אף אחד 509686
והסיבה היא:
כי האינטרנט הזה, זה משהו משהו
שניים פלוס 509697
"הארץ" ו"מפה", ואני נהנה גם מפירורים מהמנוי של אשתי ל"על השולחן" המקוון (פירורים טעימים!). לא נחשבים: הידיעונים של גרינפיס והחברה להגנת הטבע שאני מקבל כתוצאת-לוואי לזה שאני תורם להם קצת כל חודש.
היתי מנוי בעבר 509699
למעורר, כתב עת לספרות ואמנות. השם הוא, כמובן, מחווה, התכתבות וכיו''ב, עם כתב העת העברי שערך ברנר בלונדון אי אז בשנות העשרים של המאה שעברה. על כתב העת הנהדר הזה הייתי מנוי כשנתיים. הפסקתי את המנוי מפני שנראה היה לי שכתב שתונם של הגליונות נעשה אקלקטי מגליון לגליון והדבר חרה לי. עד היום יש בידי כעשרה גליונות ומפעם לפעם אני מעיין בהם.
אני מנוי למדע פופולארי 509701
אני מנוי למדע פופולרי ,אבל לפני מספר ימים הודעתי שאני מבטל את המנוי.
הסיבה: איחור תמידי בהוצאת הגליונות (את גליון מרץ מקבלים באפריל),והתרגום הוא כל כך גרוע שעדיף כבר לקרוא את המקור.
כנראה שאחזור לקרוא גלילאו במקום מדע פופולרי.
חוץ מזה אני מעלעל בטיים-אאוט ת"א שזוגתי שתחיה דאגה לעשות מנוי וכך אנחנו יודעים איזה הופעות טובות יש למועדוני הרוק בעיר להציע (או כפי שקורה בדר"כ איזה הופעות טובות פיספסנו).
גלילאו 509717
פעם הייתי מנוי לפנטסיה 2000, וחוץ מזה אני קורא את פרשת השבוע.
ואל תגידו לי שזה לא בתשלום, זה עולה לי בדמים תרתי משמע.
אני לא משלמת על אף מנוי 509738
אבל מקבלת שני מגזינים: את "טיים אאוט" כהטבה מהעבודה, ומגזין קולינרי מקצועי שפעם כתבתי לו שתי כתבות ומאז הם שולחים לי כל חודש שני גליונות. מוזר מאד.
אני לא משלמת על אף מנוי 509743
לי פעם סינמטק ת''א היה שולח את המגזין שלו ואפילו לא עשיתי אצלם מינוי.
509793
אנו מנויות על 'לאשה', 'הארץ' ו'וואינט'. ברשת.

אבל הכי מכורות לשירים של יודית שחר. אולי הכותבת החברתית והאישית המשובחה ביותר שהפציעה כאן מאז יונה וולך (אם כי ההדגשים שונים). http://www.google.co.il/search?as_q=&hl=iw&n...
אין לי מנוי לעיתון, והפסקתי גם לקנות בסופי שבוע 509794
התוכן של העיתונים לא שווה את הכסף. בכלל למה לקנות אם אפשר לשנורר את הספורט ממישהו שכן קנה?
אחי מנוי על הארץ המודפס 509822
רק בגלל התגובות למזג האויר.
אבל הוא תמיד מתלונן שהשכנים גוזרים לו אותן לפני שהוא מספיק לקחת את העיתון.
מסיבה אינטרנטית, ואולי מקמצנות 510042
מאז שיש לי אינטרנט זנחתי את הדף המודפס לטובת אחיו המקוון, כך העיתונים לא מצטברים בבית וגם זמינים בצורה מעולה, אני קורא גם את הארץ וגם מביט בעיתוני בריטניה, מסתכל על לינקים מעניינים מעיתוני כל העולם וכמעט הכל זמין ומזומן בלי מזומן
מנוי לאקונומיסט 510217
מנוי לאקונומיסט כבר 6 שנים (בערך).

תענוג לקרוא. מעניין, טווח נושאים רחב, כתוב טוב, נשכני, מבוסס וכתוב עם חוש הומור.
המקוון של גיא בכור 510242
מומלץ.
המקוון של גיא בכור 510248
זהו האתר עליו אני מנוי בתשלום.
לפני כמה שנים הפסקתי את המנוי על ''הארץ'', מסיבות קרובות לאלו של עירית לינור, תוך תכתובת קצרה עם שוקן.
המקוון של גיא בכור 510252
לטובת מי ששכח, מה היו הסיבות של עירית לינור?
המקוון של גיא בכור 510253
המקוון של גיא בכור 510255
קראתי ספר שלה, לא מבריק.
ראיתי אותה מדברת בטלוויזיה, לא מבריקה.
המקוון של גיא בכור 510258
שמעתי אותה מדברת ברדיו, דווקא מבריקה.
המקוון של גיא בכור 510265
מנצלת את היותה סלבריטאית. מה שהיא אומרת הוא: אם אינכם כותבים על פי השקפת עולמי- אז אבטל באופן הפגנתי ומתוקשר את המנוי שלי. אני למשל לא חושב שהארץ הוא עתון של השמאל הקיצוני וגם לא של השמאל המתון. זהוא עיתון של הימין החברתי-כלכלי (דה מרקר) ושל המרכז עם נטיה קלה שמאלה של החלק המדיני.
דבריה של עירית לינור הם אינדיקציה למקום שלה. ימין באדרת שמאל מדומה- שמעון פרס.
המקוון של גיא בכור 510274
לגיטימי, בעיני.

אגב, בעבר עבדתי בעיתון ימני לאנשים חושבים. אם במקרה חרגנו מעט מהקו, ביום ראשון כבר היו נערמים הפקסים הנזעמים של המנויים.
המקוון של גיא בכור 510275
בודאי שלגיטימי- יש חירות הביטוי. הקוראים צריכים להיות מודעים למה שכתבתי. היא הופיעה כמייצגת השמאל- זה היה מקומה בתכנית בגלי צה"ל בשעה 11 מול איש ימין מוצהר. הקשבתי לפני כחמש שנים לתכנית וראיתי שעירית לינור הובאה לייצג את השמאל מול אורי אורבך; היא ימין לייט והוא ימין כבד.
המקוון של גיא בכור 510291
גם היא וגם אברי גלעד היו שמאלנים. עם הזמן, אורבך פשוט שכנע אותם.
המקוון של גיא בכור 510305
אמת. בשנים הראשונות לתוכנית, אכן היא היתה רצופת ריבים וויכוחים. עם הזמן זה נהיה סחבקיה. ואין ספק שאינתיפדת אל-אקצה וכשלון אוסלו השפיעו קשות.
המקוון של גיא בכור 510306
בד''כ מעניין להקשיב לאברי גלעד מול ג'קי לוי. פחות מעניין להקשיב לעירית לינור מול אורי אורבך. בעיקר בגלל שהיא פשוט לא משקל נגד. כשאורבך פולט שטות דבילית, יש סיכוי גדול מדי שהיא לא תשים לב.
המקוון של גיא בכור 510324
אני חייבת לציין שגם כשזה עירית מול קובי אריאלי זה לא יותר מדי ניגודים.

אגב, אורבך כבר לא שם מאז שהוא ח''כ.
המקוון של גיא בכור 510325
לינור כתבה ב''הארץ'' על תקן הצעירה התל-אביבית הנשכנית והשמאלנית, עד ששבוע אחד יצא לה מאמר בזכות טקסי יום השואה (אאל''ט). קלטתי שהיא התבגרה והתברגנה.
המקוון של גיא בכור 510354
אני נתקלתי לראשונה בשם עירית לינור בכתבתה של הצעירה התל-אביבית הלקקנית בשבועון "כותרת ראשית"‏1 עליו השלום.
הכתבה עסקה בלהקת רוק שעומדת להיות "הדבר הגדול הבא" ובסולנה המוכשר, אחד בשם אייל לינור.‏2

___
1 העיתון היחיד בעולם שקראתי את כל גליונותיו, מהראשון ועד האחרון, ובראשם הזמן הצהוב.
2 בגילי המתקדם אני כמעט בטוח בשם הפרטי. לגבי שם המשפחה אין לי ספק.
המקוון של גיא בכור 510369
בהארץ? חשבתי שכבר אז היו שם שמאלנים ממנה.
המקוון של גיא בכור 510418
בעיני הנכונות גם טרוצקי זה ימין לייט.
המקוון של גיא בכור 510419
עיניים, בלאט.
המקוון של גיא בכור 510304
וגם אם צוירה זיקפה.
המקוון של גיא בכור 510345
זיקפה? במקור ראשון?!
המקוון של גיא בכור 510370
לכן לא צוירה‏1.

1 כלומר - צוירה, אבל העורך הראשי צנזר בזמן, בנימוק ש"את יודעת, מבחינתי הייתי מאשר את זה, אבל אני חושב על הפקס מגברת גולדוואסר ביום ראשון בבוקר".
המקוון של גיא בכור 510434
לא הצלחתי לדמיין את הכתבה שהזיקפה הזו נועדה ללוות...
המקוון של גיא בכור 510442
זה יכול להיות, למשל, בכתבה על חשיבות הבדיקה/ות (?) לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית.
המקוון של גיא בכור 510463
אני מתקשה להזכר מה זה היה - זה היה לשער האחורי דאז, שהתפרסם בו טור שכל שבוע ניסה להגיד במילים אחרות: "התקשורת בארץ שמאלנית מדי, זה לא בסדר"‏1.
מה היה בטור באותו שבוע שהצדיק זיקפה אני לא זוכרת. עברו איזה 5 שנים מאז.

_____________
1 באמת שחשבתי שמגיע לי פרס על ההצלחה לאייר את הטור הזה כל פעם מחדש.
המקוון של גיא בכור 510516
"הפרעות בתקשורת" של חני לוז?
המקוון של גיא בכור 510539
לא. היו 4 כותבים שהתחלפו ביניהם.
המקוון של גיא בכור 510299
נטייה קלה שמאלה? בבחירות האחרונות מאמר המערכת של הארץ תקף את מרצ משמאל, אם כי לא קרא בגלוי להצביע חדש. מבחינה מדינית הארץ נמצא בערך במנדט ה-‏12 משמאל.
שמאל מדומה? שמעון פרס שייך למפלגה שמימינה 78 חברי כנסת ומשמאלה 14.
צר לי אך איני שוגה באשליות.
המקוון של גיא בכור 510318
החשבון לא כל כך מובן לי אבל זה איננו חשוב. פרס הוא איש ימין עם דיבור של שמאל. אחת הבעיות אצלנו היא שבכנסת יש פחות מ-‏10 מנדטים לשמאל. אפילו במר"צ לא כולם שמאל. יש מתינות מדינית ומרכז חברתי-כלכלי.
המקוון של גיא בכור 510330
החשבון הוא פשוט.
מימין מדיני לשמאל מדיני:

4 האיחוד הלאומי, 74 בקואליציה, 28 קדימה, 3 מרצ, 11 חדש וערבים

פרס נמצא בקדימה
מערכת עיתון הארץ משמאל (מדיני!) למרצ
זה מסביר את החשבון.
המקוון של גיא בכור 510346
לא כל הערבים הם שמאל ואינני מקבל את המילה ''שמאל מדיני''.
המקוון של גיא בכור 510353
אם אדם מחזיק במשנתה של איין ראנד מחד ותומך בחזרה לגבולות 67 ופינוי כל ההתנחלויות מאידך, הוא לא בשמאל המדיני ובימין הכלכלי?
המקוון של גיא בכור 510377
כגון שטרסלר, למשל. שלפני כמה חודשים קונן על כך שאין לו מפלגה להצביע לה, מסיבות אלה בדיוק.
המקוון של גיא בכור 510378
הוא היה יכול להצביע לציפי לבני.
המקוון של גיא בכור 510379
ומה יעשה מי שיש לו את הבעיה ההפוכה?
המקוון של גיא בכור 510380
סוציאליסטים תומכי כיבוש? יש כאלה?
המקוון של גיא בכור 510384
כמובן.
המקוון של גיא בכור 510385
1. מי למשל?
2. איך גישה הומניסטית למקופחי הגורל מתיישבת עם תמיכה בשלטון על עם אחר, הצרת צעדיו, גזילת אדמותיו ומדיניות אפרטהייד כללית כלפיו?
המקוון של גיא בכור 510403
1. כמה מחברי הטובים ביותר.
2א. כי האימרה No One Is Free Until We Are All Free לא בדיוק נכונה ולא בדיוק מדוייקת.
2ב. ניתן להיות שמאל חברתי ונץ מדיני. זה לא בהכרח אומר תמיכה בשלטון על עם אחר וגו', גם אם זו התוצאה בפועל.
2ג. בדיוק כמו שאנשי השומר הצעיר יכלו גם להיות בעלי השקפת עולם סוציאליסטית, וגם לחולל את הנכבה.
המקוון של גיא בכור 510404
2ג. סליחה - הכוונה - בדיוק כמו שאנשי השומר הצעיר יכלו גם להיות בעלי השקפת עולם סוציאליסטית, וגם *לקחת חלק פעיל* בנכבה.
המקוון של גיא בכור 510406
1. לא מכיר אותם. יש אנשים מפורסמים שהם כאלה?
2. אנשי השומר הצעיר נלחמו במלחמת הגנה שלאחריה אמנם היתה השתלטות על אדמות זרות גם מצידם אבל זה לא שינה את השקפת עולמם מבחינת מתינות מדינית ורצון כן לפיוס.
המקוון של גיא בכור 510409
אבל אנשי אחדות העבודה (נכון, לא בן אהרון, אבל טבנקין, גלילי ואפילו יגאל אלון) בהחלט היו סוציאליסטים בהשקפתם החברתית ו''אקטיביסטים'' בגישתם המדינית.
המקוון של גיא בכור 510411
כן אבל אני התכוונתי לאנשים מתקופתנו.
המקוון של גיא בכור 510435
איך התקופה משנה את מידת היישוב של "גישה הומניסטית למקופחי הגורל" עם "תמיכה בשלטון על עם אחר, הצרת צעדיו, גזילת אדמותיו ומדיניות אפרטהייד כללית כלפיו"?
המקוון של גיא בכור 510523
כי עד 1967 לא שלטנו בעם אחר ואנשים מבוגרים מאותה תקופה שהושפעו מהאידיאולוגיה הסובייטית לא יכלו לשנות את תפיסתם.
המקוון של גיא בכור 510540
שלטנו בעם אחר, לפחות עד 1966.

הממשל הצבאי על ערביי ישראל [ויקיפדיה]
המקוון של גיא בכור 510542
זה דבר אחר. הם היו אזרחים שוים לכאורה ובעלי זכות הצבעה. בפועל הם היו אזרחים מופלים לרעה (בעצם עד היום) אבל זה עדיין לא כמו המצב בגדה וברצועה.
המקוון של גיא בכור 510543
אז מה אם היתה להם זכות הצבעה ושויון לכאורה? עדיין, היו שם כיבוש ואפליה, שליטה בעם אחר, הצרת צעדיו וגזילת אדמותיו. סוציאליסטים תמכו בכל אלה.
המקוון של גיא בכור 510544
לא כל הסוציאליסטים. עפ''י הלינק שהבאת מוויקיפדיה, מפ''ם ואחדות העבודה (וכמובן גם מק''י וכמו כן גם חירות הלא-סוציליסטית) תמכו בביטול המימשל הצבאי.
המקוון של גיא בכור 510545
א. מספיק להביא סוציאליסט ("מפורסם"?) אחד כדי לענות לתמיהתך ("סוציאליסטים תומכי כיבוש? יש כאלה?").
ב. החברים האלה תמכו בביטול הממשל הצבאי רק ב-‏1963. במשך חמש עשרה שנה הם היו תומכי כיבוש.
המקוון של גיא בכור 510548
במוקדם או במאוחר, כל בעל השקפה חברתית מגיע להתנגדות למעשי עוול באופן כללי, גם כלפי עמים או קבוצות אתניות אחרות. בפרשת דרייפוס למשל, זה לקח לסוציליסטים קצת זמן אבל בסופו של דבר הם עמדו לצידו. השורה התחתונה היא שיש סתירה בין השקפה שמאלית חברתית לבין דיכוי עמים אחרים וכל סוציליסט הגון יגיע בסופו של דבר להתנגדות לדיכוי אחרת הוא יימצא בסתירה פנימית.
המקוון של גיא בכור 510550
יש בישראל קבוצה רחבה שיש לה סולידריות פנימית רחבה, אשר צידה השני הוא רגשי עליונות כלפי עמים אחרים.

לסולידריות הפנימית יש במקרים רבים ביטויים דומים מספיק לסוציאליזם והם יכולים להביא להשקפה חברתית שמאלית. בעיקר אם אתה מרשה לעצמך להתעלם מכל מי שאינו מהעם הנבחר.

כלומר: השקפה חברתית שמאלית אינה בהכרח סוציאליזם.
המקוון של גיא בכור 510790
מצד שני, שלטון הכיבוש הסובייטי, הסוציאליסטי-לכאורה, היה מהמדכאים ביותר שיש.
המקוון של גיא בכור 510864
כי המילה החשובה במישפט שלך היא ''לכאורה''.
המקוון של גיא בכור 510874
אוי ואבוי! לכל הדיכוי הזה גרמה מלה קטנה שלי שכתבתי שנים אחרי? ועכשיו בעצם אני אשמה בכל? איך אעמוד בזה???
המקוון של גיא בכור 510877
באמת אייל אלמוני, על פי התש"חיסט המישטרים הקפיטליסטיים הם רק לכאורה ולמעשה הם סוציאליסטיים. ההערה שלי נבעה מכך שלדעתי הקשר בין הזוועות ובין הרעיון הסוציאליסטי היה מיקרי. הרעיון הבולשביקי היה סוציאליסטי בחלקו בלבד. דיקטטורת הדמים של סטלין היתה יכולה להתקיים בכל מישטר במדינה כמו שהיתה רוסיה/בריה"מ, סין וכד'.
המקוון של גיא בכור 510551
אבל היו סוציאליסטים שתמכו. די בזה.
העובדה שהיו סוציאליסטים אחרים שלא תמכו, אינה מעלה ואינה מורידה.
המקוון של גיא בכור 510410
1. ואם לא מפורסם, לא קביל?
המקוון של גיא בכור 510412
לא כי ''האיש מהרחוב'' יכול לחשוב כל דבר ולא מתוך הכרת המצב או גישה אינטלקטואלית.
המקוון של גיא בכור 510424
וכי מרגע שמישהו מוכר, אז זו ערובה לכך שיש לו גישה אינטלקטואלית או שהוא מכיר את המצב?
המקוון של גיא בכור 510524
הסבירות גבוהה יותר מאשר זו של מישהו שמתנגד להחזרת שטחים כי ''זה שלנו'' או שתומך בעזרה לחלשים כי זה נראה לו מעשה טוב.
המקוון של גיא בכור 510506
ש"ס הם דוגמה לא רעה, ללא ספק ימין מדיני, וכנראה ששמאל כלכלי, לבטח לא ימין כלכלי.

אבל הכל עניין של הגדרה גם של סוציאליזם וגם של כיבוש, שלי יחימוביץ למשל היא סוציאליסטית, אבל מנקודת המבט שלך היא תומכת בכיבוש, לא?

חוץ מזה האמירה שיש סוציאליסטים התומכים ב"כיבוש" היא טרוויאלית בעיניי, איזה אחוז מהישראלים ( או חברי הכנסת אם תרצה) יסכימו לשתי האמירות הבאות (ביחד כמובן):
1) אני מתנגד כיום לחתימת הסכם שלום עם אבו מאזן שיכלול פינוי כל ההתנחלויות, כולל העיר העתיקה והקמת מדינה פלסטינית בשטחים שיפונו שבירתה ירושלים.
2) אני תומך בערבות הדדית בין תושבי המדינה, לדעתי המדינה צריכה לדאוג שכל אזרח במדינה יזכה למזון, בריאות, קורת גג, וחינוך ברמה מספקת, ושעל המדינה לפעול למען הפחתת הפערים בין העשירים לעניים.
לדעתי אחוז ניכר מהאוכלוסייה תומך בשתי העמדות הללו.
המקוון של גיא בכור 510510
אכן.
המקוון של גיא בכור 510518
שתי האמירות שלך הן לא יותר מתרגיל ברטוריקה. באף תכנית אין פינוי הרובע היהודי. יש תכנית הנקראת הבנות ז'נבה והיא תכנית של המתנגדים הריאליסטים לכיבוש.
המקוון של גיא בכור 510527
כמו שאיציק אמר, דרך הצגת הדברים שלך היא דמגוגית. (ב''כן, אדוני השר'' יש קטע מבריק שבו סר המפרי מסביר לברנרד כיצד אפשר לקבוע תוצאות סקרים עפ''י דרך הצגת השאלה.) המשפט הראשון מציג את תומכי ההסדר המדיני שמוכנים לוותר על הכל מראש (ולא כך הוא, ע''ע הסכם ז'נבה). המשפט השני אולי מקובל על רוב האנשים באופן תיאורטי אבל ברגע שהם נדרשים לשלם מיסים מכיסם או לתמוך במחאת החלשים (ע''ע ויקי קנפו) פורץ האגואיזם הזעיר-בורגני החוצה.
המקוון של גיא בכור 510528
אתה רשאי להחליף את המשפט הראשון ב"כיום אני מתנגד לחתימה על הסכם ז'נווה עם אבו מאזן" נראה לי ששוב מרבית חברי הכנסת והישראלים יתמכו במשפט הזה.

לגביי השני, אתה טוען שאנשים (וח"כים) לא יודעים במה הם מאמינים? לטענה הזאת אין לי תשובה. ברור שלכל תמיכה בסוציאליזם יש גבול התלוי במידת הרצון שלך לפגוע באיכות חייך לטובת האחר. אתה יכול לנסח סוציאליזם בצורה כזאת שכל התומכים במשפט לעיל יתנגדו אליו?
המקוון של גיא בכור 510531
גם לאחר ההחלפה לא בטוח שהרוב יתמוך במשפט זה. בסקר שנערך לאחרונה, בשני העמים יש רוב לתהליך מדיני. http://www.commongroundnews.org/article.php?id=25389...
ידוע גם שכאשר קיים הסכם, רוב הציבור תומך בו גם אם הוא "ותרני" יותר ממה שהיה מוסכם עליו.

התמיכה האמיתית של אנשים היא לא במה שהם מסכימים איתו תיאורטית אלא מה שהיו מוכנים לעשות בפועל. אם המשפט היה מנוסח כך שהיה אומר גם מה זה דורש מהם, לא בטוח שהתמיכה היתה כל כך גבוהה.
המקוון של גיא בכור 510584
"התמיכה האמיתית של אנשים היא לא במה שהם מסכימים איתו תיאורטית אלא מה שהיו מוכנים לעשות בפועל". זה נכון גם לשלום על הפלסטינים, כולם רוצים שלום (שבעיניים ישראליות זה "שלא יהיו פיגועים" לא בהכרח "שלא נשלוט בשטחים"), השאלה באיזה מחיר? אז אולי 78% מהישראלים מוכנים לשתי מדינות (נתון שנראה לי מפוקפק בעליל‏12), אבל על איזה מדינה פלסטינית מדובר?

הדיון התחיל מהשאלה "האם *קיימים* סוציאליסטים התומכים בכיבוש" אם הדיון עבר לשאלה האם *רוב* הישראלים הם סוציאליסטים שתומכים בכיבוש, דיינו.

1 פה למשל, רק 55% מהציבור מוכן לקיים משא ומתן(!) עם הרשות הפלסטינית. http://www.heskem.org.il/sources-view.asp?id=1617&am...

2 וכאן, רק 53% תומכים בשתי מדינות לשני עמים http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/929447.html
המקוון של גיא בכור 510791
העניין הוא שבמצב היום לא בטוח איזה אחוז מהאזרחים היו נפגעים מעניין המסים, ברמת הפרנסה הנוכחית שלהם.
תיקון קטנוני 510940
ב''כן אדוני ראש הממשלה''. (זה בהקשר של התכנית של האקר להנהיג מחדש צבא חובה)
תיקון קטנוני 511153
נכון. http://www.youtube.com/watch?v=3gMcZic1d4U
המקוון של גיא בכור 510454
ש''ס למשל.
המקוון של גיא בכור 510526
ש''ס היא לא תומכת מובהקת בהסדר מדיני (להיפך, היא תמיד הצביעה נגד או לכל היותר נמנעה) וגם לא בעלת השקפה חברתית - האינטרס שלה הוא להשאיר את קהל בוחריה בעוניים כדי לשמר ולקבע את התלות שלהם בה ולא לשפר את מצבם.
המקוון של גיא בכור 510549
הסובייטים מספיקים לך?
המקוון של גיא בכור 510705
לסובייטים היתה רטוריקה אנטי-אימפריליסטית שהם לא נהגו לפיה כשם שהם לא נהגו לפי האידיאולוגיה הסוציליסטית שכביכול החזיקו בה.
המקוון של גיא בכור 510567
מפ''ם בזמנו תמכה בהתלהבות גם בכיבוש עזה במבצע קדש, וגם בכיבוש הגדה והרצועה.
המקוון של גיא בכור 510568
אבל במהלך הזמן הם התעשתו למרות שיעקב חזן אהד את המתנחלים עד סוף ימיו.
המקוון של גיא בכור 510569
אז מסתבר שיש אנשים עם ראיית עולם סוציאליסטית שחושבים שכיבוש ודיכוי הם לגיטימיים לחלוטין, כלומר, אלה דברים שיכולים לדור בכפיפה אחת, ואין סתירה ביניהם. הלאה.
המקוון של גיא בכור 510570
בודאי שיש רק שלא כולם מודעים לזה.
המקוון של גיא בכור 510571
כולל אידיאולוגים סוציאליסטים מובילים, מסתבר.
המקוון של גיא בכור 510573
כאן אנחנו מגיעים לבעייתיות של הסוציאליזם של מפ''ם. יש סתירה מובנית שאפשר לחיות איתה בדרך מסויימת בין סוציאליזם ללאומיות. השומר הצעיר דגל בזמן מסויים בתקופת הישוב במדינה דו לאומית. הקיבוץ המאוחד וגם במידה מסויימת השומר הצעיר, לקחו משהו מהבולשביזם. הבולשביזם לדעתי לא היה סוציאליסטי (סוציאליזם על פי תפיסתי) כי האדם בו נתפס יותר כחלק ממשהו ולא כמרכז. בעניין הזה הם התרחקו מההמרכיב המאד מרכזי הזה אצל מרקס.
המקוון של גיא בכור 510574
טוב, מה לעשות שאין לך וגם לא למרקס זכות יוצרים על המונח סוציאליזם. ואגב, גם העמדה של מרקס שינתה את שמה רבות במהלך חייה (המפלגה עבורה נכתב המניפסט הקומוניסטי נקראה המפלגה הסוציאל-דמוקרטית!). אז הנוקדנות הזו ממש אינה במקומה. מהות העניין היא שראיית-עולם סוציאליסטית היא לא חיסון נגד כיבוש ושליטה על עם אחר.
המקוון של גיא בכור 510577
לא כל כך הבנתי מה כתבת והיכן הנוקדנות. לה התייחסתי לרטוריקה אלא למהות. גם לא הבנתי מדוע הוספת סימן קריאה אחרי הסוציאל דמוקרטית שבמניפסט הקומוניסטי. התפיסה של מרקס -מרקס האיש והפילוסוף ולא מה שנמשך על שמו במהלך המאה ה-‏20, היתה בבסיסה דמוקרטית . בניגוד לתפיסות הבולשביקיות/פשיסטיות או דתיות-חרדיות שמייחסות ערך לאדם רק כשהוא חלק מקבוצה.
רק להזכיר לך שבתקופה שמרקס חי ופעל, לא היתה דמוקרטיה ממש באף מקום -גם לא בארה"ב. לרוב האנשים לא היתה זכות הצבעה.
המקוון של גיא בכור 510583
התפישה של מרקס לא הייתה ''הו, בואו נעשה שיהיו בחירות כל ארבע שנים ונדאג שתהיה מפלגה בפרלמנט שתלאים את הבנקים, ואז כולם יחיו טוב יותר, אה ושבעלי ההון יהיו נחמדים יותר, במתותא מהם.'' התפישה שלו הייתה בנייתה של חברה שוויונית מתוך מאבק מעמדי, מחוץ וכנגד הפרלמנט, שהוא כלי שליטה בורגני. קרא להנאתך את ''השמונה-עשרה לברומייר של לואי נפוליאון,'' אם אתה רוצה לשמוע על הערכתו למעבק למען העובדים בפרלמנט. ואף-על-פי-כן, מפלגות כמו הלייבור הבריטית (וכנראה השעטנז הזה שהתפצל והתמזג עם מר''צ), שמחזיקות בעמדות הדומות לאיש הקש שהעליתי כרגע, קוראות לעצמן ''סוציאל-דמוקרטיות.''
המקוון של גיא בכור 510589
במאמר של מרקס "השמונה עשר לברמייר של לואי נפוליאון" מרקס מאוכזב מאד מהפרולטריון שכבר יש לו מה להפסיד. אין שום קשר למאמר הזה ולמשפט הראשון שלך. אין קשר בעיקר בגלל שהמישפט הזה מבטא את השקפתך היום. הדבר העיקרי שכתבתי הוא שמרקס ודבריו היו קשורים למתרחש במאה ה-‏19. ר5וב הדברים היו שונים כולל המינוחים למיניהם. אפילו במילה "דיקטטורה" התכוונו האנשים למשהו אחר משמתכוונים אליו היום. בקיצור אינני מבין מה אתה רוצה.
המקוון של גיא בכור 510593
לא, הוא מאוכזב מהפרולטריון שמחכה שהפרלמנט יעשה בשבילו את העבודה, ולועג לכל המפלגות ולמניעים שלהן (כולל גם את המפלגה הפרולטרית, לכאורה).

אוקיי. בסדר. אתה באמת רוצה לדעת מה אני רוצה? אתה רוצה לדעת את האמת? אני רוצה שמעמד הפועלים יתפוס שוב את מקומו בקדמת הבמה. אני רוצה לראות את ידו של הפרולטריון מורמת אל-על ומכוונת את דרכה של האנושות. אני רוצה לצפות בלידתה מחדש של התהילה, ברנסנס של כוח. נמאס לי לנהל את חיי כאילו אני מאחר לפגישה, מפחד להביט קדימה או אחורה. אני רוצה שנחזור להיות כפי שהיינו. אני רוצה.. אני רוצה את הכל בחזרה! אני רוצה את הכל בדיוק כמו שהיה פעם! זה עונה לך על השאלה?
המקוון של גיא בכור 510594
זה לא עונה לי על שום שאלה אחרת מאשר מה שנשאלת. לא שאלתי שאלה עורכדינית שאני יודע עליה את התשובה. שאלתי כי לא הבנתי מה אתה רוצה. אני למשל לא רוצה להיות כמו שהיינו ואינני מתגעגע לעבר.
המקוון של גיא בכור 510595
המשפט הראשון בכל זאת היה רציני. אתה זה שהתחלת לערב את מרקס בזה, וכל שכיוונתי אליו במקור הוא להבהיר שלא לך ולא למרקס יש מונופול על המונח סוציאליזם, ואני מניח שכשארז לנדוור אומר סוציאליזם הוא לא מתכוון לאותו הדבר שמרקס התכוון, וכנראה שלא בדיוק לאותו הדבר שמפ"ם ההיסטורית התכוונה, אבל זה לא משנה, כי אלה סוגים שונים של סוציאליזם, והטענה המקורית שלו הייתה שאיכשהו פשוט אי אפשר להיות סוציאליסט וכובש, וזה לא נכון.

השעה מאוחרת, וכששואלים אותי מה אני רוצה, אני תמיד נזכר בבילון 5, אז החלטתי לעוות ציטטה למטרותי הנלוזות, וזה הכל.
המקוון של גיא בכור 510598
לא הבאתי את מרקס כמי שיש לו מונופול על הסוציאליזם. מרקס מת לפני 126 שנים וברור שאין לו מונופול על שום דבר שהתפתח במאה שעברה או במאה הנוכחית. אגב, אני מסכים עם ארז שאי אפשר להיות כובש וסוציאליסט. ברגע שאתה כובש אתה מפסיק להיות סוציאליסט. אתה הופך להיות סוציאליסט בע"מ.
המקוון של גיא בכור 510614
אין חדש תחת שמי האייל - אורי פז חזר למחוזותינו. כפי שאין חרדי גנב, אין סוציאליסט כובש.
המקוון של גיא בכור 510640
תודה רבה. אורי התכוון שאז הוא חרדי מזוייף. כך גם עם סוציאליסט: אם הוא כובש אז הוא סוציאליסט מזוייף. אפשר עוד לסייג את זה -כובש לאורך זמן.
המקוון של גיא בכור 510663
לסובייטים זה לא הפריע.
המקוון של גיא בכור 510677
גם לצמחונים לא מפריע שהיטלר היה צמחוני (אם כבר דמגוגיה אז שיהיה דמגוגיה עד הסוף).
המקוון של גיא בכור 510695
(היטלר לא היה צמחוני, זו טעות נפוצה. הרופא שלו המליץ לו לא לאכול בשר בגלל שזה גרם לו בעיות בעיכול)
המקוון של גיא בכור 510701
הסברה ביחס לצמחונותו של היטלר היא כנראה לא טעות אלא אי-דיוק. הטעות היא דווקא, ככל הנראה, בעניין "הרופא שלו" או "הרופאים", כפי שמופיע בכמה מקומות.

באופן גס, אפשר לחלק את הצמחונים לקבוצות אלה:
א. צמחונים מטעמים הומניטריים - הקבוצה בעלת ההילה המפוארת ביותר
ב. צמחונים מטעמים בריאותיים
ג. צמחונים מטעמים אקולוגיים
ד. צמחונים מטעמים מעורבים מתוך כל הקבוצות

(שתי הקבוצות האחרונות אופייניות בודאי לימינו הרבה יותר מאשר לימיו של היטלר)

לאלה אפשר להוסיף קבוצה נוספת שרבים נמנים עליה -
קבוצה ה. אנשים המשתדלים לאמץ אורח חיים צמחוני אך כוחם אינו עומד בהם, חיבתם למאכלי בשר גוברת עליהם והם "חוטאים", בסתר או שלא בסתר, באכילת בשר.

על קבוצה זו האחרונה נמנה, ככל הנראה, היטלר. הוא חפץ לטפל בדרך זו בבעיות העיכול, הגאזים המרובים והזעת היתר (?) שסבל מהן ושהביכו אותו מאוד, אך אהב מאוד מאכלי בשר מסויימים ולכן היה "נשבר" במאמציו בתחום זה. עם זאת, עפ"י הכתבים העוסקים בו, מסתמנת הסכמה על כך שבשנים שלקראת מותו נעשה צמחוני עקבי ושלם יותר, ועל כן מתאים יותר להגדרה "צמחוני מטעמי בריאות".

האם ידוע בודאות שמו של הרופא המסויים שיעץ לו להיות צמחוני? עד כמה שהתרשמתי, היטלר עצמו הגיע למחשבה בזכות הצמחונות מתוך שיחות (לא בהכרח עם רופא או רופאים), מתוך קריאה בנושאים שונים ומתוך הבנותיו שלו לגבי האופן שבו פועלת הפיזיולוגיה באופן המיטבי.

בכל אופן, אם המסר המוצפן בין שאר מסרים בתגובה 510663 הקצרה, הוא כי יש משהו משותף (ועל כן - רע, או "רע") בין סוציאליסטים למיניהם ולזרמיהם השונים והרבים, לבין הסובייטים - אזי ניתן להשתמש, כמקבילה, בכך שיש משהו משותף (ועל כן - רע, או "רע") בין צמחונים לקבוצותיהם - לבין היטלר. שתי הטענות הן, כמובן, דמגוגיות.
המקוון של גיא בכור 510725
כבר אי אפשר לא לאכול משהו סתם כי הוא לא טעים?
המקוון של גיא בכור 511714
וצליאק בדקו לו, ימ"ש?

___________
ברקת, מתמקדת בעיקר.
המקוון של גיא בכור 510731
אולי משום שהוא היה צמחוני מסוג מאוד מיוחד: אלה שאוכלים גוזלים ממולאים.

אגב, ללא-מעשנים מפריע שהיטלר לא עישן?
המקוון של גיא בכור 510572
אני מכיר אחד- אורי הייטנר שכותב בכל מיני מקומות. האם הוא באמת סוציאליסט? זו כבר שאלה אחרת, אבל כך הוא מכנה את עצמו.
המקוון של גיא בכור 510588
אני.
המקוון של גיא בכור 510706
יופי לך.
המקוון של גיא בכור 510359
אהה!
בעצמך השתמשת במילים האלה קודם לכן!

האמת, מה זה משנה, מצידי ש"שמאל" יהיה תואר כבוד שמותר להשתמש בו רק לתאר אותך ואת דב חנין, וכל שאר ה-‏119 יקבלו הטיות שונות של המילה "ימין".
המקוון של גיא בכור 510604
אתה התחלת עם שמאל מדיני
תגובה 510265
המקוון של גיא בכור 510356
זה לא רק ענין של ''לפי השקפת עולמי'' אלא חלק מהמאפיין הישראלי הכללי של ''הצדק המוחלט איתנו ונא לא לבלבל אותנו עם העובדות''.
המקוון של גיא בכור 510416
קראתי ספר שלה (אחר, לא זה שקראת), מבריקה כמו שן הזהב של סבי ז''ל, שזכה לכינוי ''זכר המבריק'' תודות לה, ולתוכניתו למהילת קואס בשתן, שלא יצאה לפועל לאחר גילוי מרכיביו האמיתיים של הקואס.
המקוון של גיא בכור 510425
זה סבך שהיה מוכר בכפרים כלי זהב מצופים בנחושת אדומה, שלא יחליד הזהב?
כמה כיף להיות תמיד צודק 510260
גם לי עיתון הארץ מעלה לפעמים את הסעיף (בני ציפר, שניתן לסווגו פשוט כאנטישמי, מתמחה בכך במיוחד). מאידך, לא ראיתי באף עיתון אחר נסיון כן להציג את תמונת המבט מהצד הפלסטיני, ועל כן אין ל"הארץ" תחליף. אישית, אני צורך אותו רק דרך המסך, משיקולים של איכות סביבה.

מן המקום שבו אנו צודקים / יהודה עמיחי

מן המקום שבו אנו צודקים
לא יצמחו לעולם
פרחים באביב.
המקום שבו אנו צודקים
הוא קשה ורמוס
כמו חצר.

אבל ספקות ואהבות עושים
את העולם לתחוח
כמו חפרפרת, כמו חריש.
ולחישה תישמע מן המקום
שבו היה הבית
אשר נחרב
תוכן פרמיום ו־LWN 510249
חלק מהמאמרים ב־gplanet הם מאמרי "פרמיום", כלומר זמינים רק למנויים משלמים.

לתוכן פרמיום יש כמובן בעיה מעשית: מנועי חיפוש לא קוראים אותו. כפיצוי חלקי דואגים לחשוף את תמצית המאמר.

לסקר עניתי שאני לא מנוי לאף כתב עת. לאחר מכן נזכרתי שזה לא ממש נכון. אני מנוי למגזין מקוון צנוע בשם Linux Weekly News . הוא מספק תוכן איכותי בתחום שמעניין אותי וכשבשלב מסויים הם הבינו שהם לא יכולים להתקיים רק מפרסומות, החלטתי ששוה לי לשלם להם.

באופן כללי הם מאוד משתדלים לא להרגיז יותר מדי את הקוראים עם פרסומות (די הגיוני, בהתחשב גם בנגישות הגבוהה יחסית של קהל המטרה ל־AdBlock ודומיו).

אפשר גם להסתכל על שינוי האתר לאורך הזמן (נא להעתיק ידנית את הקישור):
הפרסומות תופסות היום מקום יותר בולט מבעבר. אולם עדיין סביר.

מכיוון שהם יודעים שיש להם תוכן איכותי, התוכן נשאר מוגן למנויים בלבד רק למשך שבועיים ואח"כ הופך להיות זמין לכולם .

לפעמים מאמר מסויים נראה לי מעניין מאוד, והייתי רוצה לשלוח את תוכנו למישהו. כמובן שאני יכול להעתיק את תוכנו ולשלוח, להדפיס ולשלוח עותק נייר או (אם אני ממש טיפש) לתת את הסיסמה למישהו אחר. מכיוון שמצבים כאילו הם בלתי נמנעים, אנשי LWN העדיפו מראש ליצור אפשרות לתת למישהו לקרוא "רק מאמר אחד":

בסה"כ הם מפרנסים קבוצה קטנה יחסית של כותבים בתחום מקצועי. הם מכירים את התחום ולפחות אחד מהם (העורך הראשי) גם יודע לכתוב היטב. לי (ולדעתי: לרוב המנויים) הם בהחלט מצליחים לתת את ההרגשה שאין ניגוד אינטרסים בין המנויים לעורכים.

היסטוריה מפורטת שלהם: http://lwn.net/op/TimelineIdx.lwn (למטה)
510250
במשך 20 שנים היתי מנוי על בטאון חיל האויר. הפסקתי לפני שנתים עקב ירידת ענין.
במשך מספר שנים קיבלתי את הבטאון של האגודה הישראלית לאסטרונומיה עקב חברותי.
510259
מזה כ-‏25 שנים אני מנוי על "הלוחם".
אני לא משלם עליו בדמים, אבל שילמתי בדם.
הלוחם? 510924
תמיד עניין אותי - על מה יש לכתוב בעיתון הזה? מה הם תחומי העניין המשותפים של קוראיו המצדיקים את קיומו של עיתון (ולא, נניח, עלון המעדכן בהתפתחויות כלכליות ופרסומים של מבצעים והנחות)?
הלוחם? 510931
על מנת למנוע אי הבנות: אני מנוי על העיתון, לא קורא אותו.
תחומי העניין המשותפים המצדיקים את קיומו של העיתון אינם משותפים לקוראיו, אלא לאגף השיקום במשהב"ט ולארגון נכי צה"ל.
הלוחם? 510944
אתה מוזמן לבדוק בעצמך:
510307
האקדמיה מספקת לי גישה לעיתונים ומאמרים בתחומים בהם יש לי עניין, ענייני דיומא אני משלים בגלישה לאתרי חדשות למינהם (לא מוכן לשלם על זה, מוכן לשלם לספקית תמורת חסימת האופציה הזו, ותחסוך לי חצי שעה ביום).
ארץ אחרת 511295
כבר חמש שנים מנוי, וכנראה אחדש את המנוי בשבוע הספר.
למה לשלם אם יש כמעט הכל בחינם... 512194
בימי שישי אפשר לתדלק ב-‏150 שח ולקבל בחינם עיתון ידיעות אחרונות.
למרות שהסקר הוא על עיתון: כמעט כל ספר טוב אפשר להשיג בספריה בחינם. גם אלה שיצאו מהתנור יהיו בעוד כמה חודשים נגישים בספריה.

העניין הוא שגם התרבות הכאילו חינמית שאנו צורכים אינה באמת חינם:
עבור קריאת חדשות באינטרנט אנחנו משלמים לספק האינטרנט ונאלצים לספוג פרסומות קופצות בין קריאה לקריאה.
הספרים בספריה ממומנים מכספי המיסים שלנו.
עבור הצפיה בטלויזיה אנחנו משלמים להוט או יס, וגם נאלצים לראות פרסומות או לשלם אגרת טלויזיה.
כל אלה מספקים שפע של מידע ותרבות באופן שכמעט מייתר את הצורך לשלם (בנוסף לכל העלויות שצוינו) עבור מנוי לעיתון מקוון או פיסי.
ביממה, רובינו ישנים כ-‏7 שעות, עובדים (כולל נסיעה) כ-‏10 שעות, מתארגנים, מתקלחים, אוכלים וכו' עוד כשעתיים. יש גם פעילות ספורטיבית, קניות, טיולים וכו'.
זה מותיר לפעילות תרבותית מעט זמן, ויש כל כך הרבה תרבות זמינה, כך שעבור הרוב המכריע של האנשים, מנוי בתשלום לעיתון הוא בזבוז.

ועוד דבר: גם לעיתונים בתשלום יש אג'נדה, כך שבעצם תשלום הכסף אנחנו לא קונים אובייקטיביות, והמידע שם אינו נקי ממניעים זרים.
למה לשלם אם יש כמעט הכל בחינם... 512199
בספריה בה אני מנוי אפשר להשיג ספרים שאי אפשר להשיג בחנויות.
אומנם הטעם שלי כרגע יותר נוטה לכיוון הקאלסיקה מאשר ל''ישר מהתנור'' כך שיש יתרון מבני מסויים לספריה.
למרות זאת אני מוצא בספריה קלאסיקות שהייתי מצפה למצוא בחנויות ספרים גדולות ולא מצאתי וגם קלאסיקות שממש לא הייתי מצפה למצוא בספריה מקומית.
למה לשלם אם יש כמעט הכל בחינם... 512200
לעיתונים בחינם יש באופן כללי יותר מה ''למכור'' לך מאשר עיתונים בתשלום.
למה לשלם אם יש כמעט הכל בחינם... 512274
לא מבינה את חישוב הזמן שהבאת. אנשים מאזינים למוזיקה גם כשהם מתקלחים, מדברים על טלוויזיה וקולנוע בזמן העבודה, מדפדפים במגזים כשהם אוכלים או שותים קפה, מאזינים ל''ספר קלטת'' באוטו בדרך לעבודה וכן הלאה. אי אפשר לנתק לגמרי בין הפעולות, הן מחלחלות זו לזו.
תגובה מתבקשת 512369
"נאלצים לספוג פרסומות קופצות בין קריאה לקריאה."
לא עוד!
תשתמש ב-firefox יחד עם adaware לאינטרנט נקי מבאנרים.
פרסומות קופצות ? מה זה? 513022
ובקיצור, פיירפוקס פיירפוקס פיירפוקס (עם אדבאסטר כמובן) -

הקץ לפרסומות המעצבנות.
פרסומות קופצות ? מה זה? 513026
אחת הבעיות שלי עם AdBlock היא שהרשימות השחורות הסטנדרטיות נוטות לחסום גם מודעות לא מעצבנות במיוחד. מבחינתי מודעות לא מעצבנות (ולא מבלבלות) הן מחיר סביר. ההנחה שלי היא שחסימה שלהן תעודד סוגים שונים של פרסומות שיותר קשה לחסום.

בינתיים אני מסתפק פשוט ב־NoScript ואין לי כמעט פרסומות מטרידות.

(כמובן שעצם העובדה שמשהו הוא פשוט ועובד, לא מונעת מלחמות טפשיות: http://www.schillmania.com/content/entries/2009/adbl... )
עיתון אחד - ''ארץ אחרת'' 513021
למה? כי פעם בכמה גליונות יש גליון מרתק (הרבנות הראשית/ החרדים וכו').
gramophone 513381
היי אני מנוי על אתר שמאפשר להוריד את כל הירחונים המוקלטים שמיתפרסמים באנגליה הם מקליטים כניראה לא רק עבור עיוורים כי הם מקליטים גם ירחונים על צילום
שם אני מנוי וקורא מידי חודש בשקיקה את הגרמופון שמיתמחה בביקורות על דיסקים קלאסים ואז לצערי הביקורות האלה מניבות עוד ביקור באתרים שונים ואני קונה חלק גדול מהדיסקים המיתפרסמים שם כך ש בהחלט לא משעמם כן
כי האדם עץ השדה 513438
לא חבל על העצים? ומילא היתה נכתבת מילה השווה את העץ הנכרת.
האינטרנט מספק דיו.
כי האדם עץ השדה 513439
על כמה עיתונים וכתבי עת מקוונים אתה מנוי בתשלום?
כי האדם עץ השדה 513791
אבל אז בשביל מה צריך דיו?
613038
המהדורה הדיגטלית של "הארץ" תהיה כרוכה בתשלום.
הארץ שלנו? 613039
התרגלתי כבר לשלוח קישורים לכתבות בהארץ לכל מיני מקומות. אם אני לא יכול להפנות אחרים לכתבות, אני מרגיש שיש לי הרבה פחות טעם לקרוא את העיתון. זו ההתלבטות העיקרית שיש לי בקשר לרכישת מנוי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים