צעד גדול קדימה בדרך לחיסון נגד איידס 3136
מדענים מ-IAVI (ארגון גג למציאת חיסון לאיידס) גילו שני נוגדנים, המכונים PG9 ו- PG16, שמסוגלים להתחבר לחלקים בנגיף האיידס שאינם משתנים כשהנגיף עובר מוטאציה. גילוי זה יוצר תקווה למציאת חיסון שיהיה יעיל כנגד כל זני הנגיף. נגיף האיידס מסוגל לעבור מוטאציה במהירות וביעילות גדולים יותר מכל נגיף או חיידק המזיקים לאדם.

פריצת הדרך החשובה למציאת חיסון עתידי לאיידס התאפשרה הודות לטכנולוגיה חדשה לזיהוי נוגדנים שפותחה בחברת "מונוגרם ביוסיינס", וכן הודות לשיתוף פעולה בינלאומי באיסוף 1800 דגימות דם של מתנדבים נשאי איידס מארצות שונות. כל הדגימות נסרקו במטרה לבודד את הדגימות של הנשאים המעטים שמצליחים לפתח נוגדנים לוירוס האיידס.

כיום מעריכים את מספר חולי האיידס בעולם בכ- 33 מיליון, ומספר המתים מהמחלה מידי שנה הוא כשני מיליון בני אדם.
קישורים
TimesOnline
IAVI
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יש רופא בקהל? 523802
מישהו יכול לתת חוות דעת עד כמה זה רציני?
יש רופא בקהל? 523821
כיוון שזה פורסם בעיתון המדעי Science, שהוא בין הטובים בעולם, אז סביר להניח שזה רציני. השאלה המעניינת היא מה המרחק בזמן בין הממצא הזה ובין מציאת תרופה לנגיף (אני מניח שמדובר בהרבה זמן, אבל לאלוהים הפתרונים).
יש רופא בקהל? 523951
חיסון, לא תרופה.
האם זה יעיל גם נגד סרטן? 523814
האם זה יעיל גם נגד סרטן?
האם זה יעיל גם נגד סרטן? 523817
הדרך הטובה ביותר להתגבר על סרטן היא בעזרת חוש הומור בריא, ולך יש כזה בשפע.
האם זה יעיל גם נגד סרטן? 523820
חוש הומור בריא גם מצליח להתחבר לחלקים בנגיף האיידס שאינם משתנים כשהנגיף עובר מוטאציה.

לך תדע אולי אפילו מכנים אותו PG17...
האם זה יעיל גם נגד סרטן? 523822
אני לא יודע על חוש הומור, אבל אני מנסיוני דווקא תיאבון בריא עוזר להתגבר על סרטנים.
המצב בישראל 523898
בישראל חיים בין 5000 נשאי איידס רשומים, ועוד כמה אלפים לא רשומים. מידי שנה נוספים בממוצע כ- 350 נשאים חדשים. חולים בודדים נפטרים מידי שנה מהמחלה. ניתן כיום לחיות עם קוקטייל תרופות חיים כמעט נורמליים. הנושא ירד מסדר היום הציבורי, וגם מין לא מוגן חזר לאופנה. מעניין לאן יוביל חיסון זמין נגד איידס ומי יקבל אותו.
המצב בישראל 523903
מעניין לאן יוביל חיסון זמין נגד פוליו ומי יקבל אותו.
המצב בישראל 523904
הכל תלוי במחיר, אם זה יהיה זול, כולם, אם יקר, צעירים שיכולים להרשות לעצמם.
המצב בישראל 523918
אני לא בטוח ששיקולים כלכליים הם מרכזיים להחלטה בענין חיסון לאיידס. במשך שנים חינכה מערכת הבריאות לסקס בטוח (כלומר כזה שאין בו סיכון של הדבקה באיידס). חיסון זמין לכולם פירושו שאין צורך יותר בזהירות לגבי איידס. נניח שהחיסון יינתן לכל בני הנוער בתחילת גיל ההתבגרות. התוצאה המיידית תהייה לא רק חסינות לאיידס אלא גם רמז ברור ללגיטימציה של יחסים בגיל נתון. מכאן הדרך למתירנות מסוג חדש היא קצרה. להערכתי בגלל שיקולים כאלה החיסון יינתן רק לאוכלוסיות בסיכון מיוחד, גם אם החיסון יהיה זול.
המצב בישראל 523925
כן...
אם מתעלמים מעגבת, סיפיליס, הרפס ועוד מריעין בישין.
מין בטוח לא מונע איידס בלבד- כך שלא בטוח שזה מה שישפיע על המתירנות.

פרסומות שמציגות בנות 14 מיניות- לזה כנראה כבר יש הרבה יותר השפעה.

חוץ מזה, מה רע במתירנות?
המצב בישראל 523934
אבל אלה היו כאן מאז ומעולם, ובכל זאת בשני העשורים שבין המצאת הגלולה להתפרצות האיידס, מתירנות מינית הייתה הנורמה (כך מספרים, לא זכיתי לבדוק בעצמי).

(אין כל רע).
המצב בישראל 523938
אם מדובר במתירנות מינית בלבד, באמת מה רע אם יש גלולה ויש חיסון. הבעייה היא שמתירנות מינית באה בעסקת חבילה עם מתירנות בכל תחומי החיים, החל מהיחסים בתוך המשפחה, בזוגיות, בגידול ילדים, בבית הספר וברחוב.
המצב בישראל 523948
לא מסכים. אמנם יש קורלציה טובה, אבל: ניתן לתחם גבולות שונים בנושאים שונים. למשל: לא להתערב בחיי המין של ביתך בת ה17, אבל כן למנוע מבתך בת ה12 לעשות זאת. וכן למנוע משתיהן לצרוך סמים.
וכו'.
המצב בישראל 524272
מה זאת אומרת "מתירנות בבית הספר וברחוב?"
המצב בישראל 523953
למרעין בישין הללו, לשמחתנו כי רבה, יש טיפול.
המצב בישראל 524242
להרפס אין טיפול יעיל.
המצב בישראל 524365
הרפס, כמדומני, מעוללת פחות נזקים מסיפיליס ומאיידס.
המצב בישראל 524442
אציקלוביר?
המצב בישראל 523928
מי שרוצה להלחם במתירנות צריך להלחם בגלולה למניעת הריון (ואין לו סיכוי גם שם).
המצב בישראל 523945
אני לא מומחה, אבל שמעתי שבאפריקה יש בעיה קטנה של איידס.
המצב בישראל 523950
אמפטיה לא דורשת מומחיות, טוב אולי רק קצת.
המצב בישראל 523952
אני לא בטוח שאני מבין את הקשר. אבל אפשר לשפר אמפתיה, לא? הקשבה, דיאלוג פתוח, מכוונות והתמקדות מודעת, קריאת ספרות מתאימה, אימון לרגישות. בסוף אתה נעשה למומחה. ואז אתה יכול לומר למישהי "את חושבת שאת יודעת מה את מרגישה. אבל את טועה. אני יודע יותר טוב".
המצב בישראל 523975
התגובה שלך לאלמוני היתה השתתפות בסבל של מליוני אפריקאים שחולים באיידס והקדמת אותה בהסתייגות שכביכול אינך מומחה לעניני איידס ואפריקה, ואני קראתי את זה כנסיון להעיר לו על הראיה הצרה שבתגובתו. ההערה שלי היתה שלא צריך להיות מומחים - לשלוט בנתונים - אלא מספיק ידע כללי כדי להיות רגישים למצבם הגרוע של החולים באפריקה.

(בקשר למה שכתבת, אז זה שאפשר להשתפר באמפטיה איננו נוגד את זה שלא דרושה מומחיות כדי שנשתתף בסבלם של אחרים, ואכן חלק מתהליך החינוך שלנו מכוון לכך. אבל זה נושא לדיון אחר בזמן אחר).
המצב באפריקה 524119
תלוי איפה. אפריקה היא יבשת לא קטנה עם הרבה מדינות (כדאי להכיר את ה GAPMINDER - http://www.gapminder.org/videos/ted-talk-2009-hans-r... ).
המצב, בהכללה גסה, הוא כזה: במדינות שבהן יש מערכת בריאות טובה ושבהן תוחלת החיים גבוהה - שם אנשים למדו מין בטוח מהו ואיידס איננו מהווה בעיה חמורה. במדינות שהן לחלוטין "עולם שלישי" ושבהן אין לך סיכוי רב להגיע לשיבה טובה, אנשים לא טורחים להזהר (למה להם?) ושם אידס הוא מגיפה איומה. אלא שבמדינות מהסוג השני ממילא רוב האנשים מתים הבה לפני שמחלת האידס הורגת אותם - רובם מתים מזיהומים, מלריה, ומרעין בישין אחרים.
המצב באפריקה 524259
מצגת מאלפת. הנקודה שהרשימה אותי היא שדווקא במדינות אמידות/דמוקרטיות יותר באפריקה, כבוצוואנה, אחוז נשאי האיידס נשאר גבוה - משום שהם מטופלים כנגדו, במקום למות.
המצב בישראל 523984
היות והכנסיה הקתולית עדיין לא מנהלת את מדיניות הבריאות ברוב העולם המערבי, אני חושב שאתה טועה. לראיה, חינוך למין בטוח בכיתות הנמוכות נכנס למערכת החינוך גם במקומות שמרניים למדי.
המצב בישראל 531565
מה זאת אומרת "החיסון יינתן רק לאוכלוסיות בסיכון מיוחד, גם אם החיסון יהיה זול"? נניח שכהערתך משרד הבריאות יציע את החיסון רק לאוכלוסיות בסיכון מיוחד - מה ימנע מחברות פרטיות להציע אותו לאוכלוסיות בסיכון רגיל?
ועוד צעד קטן, קצת מוזר 525861

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים