יום ללא מכוניות 315
מחר (יום שישי, 22 לספטמבר) יחול "יום ללא מכוניות" במספר ערים ברחבי העולם. גם בתל־אביב יתקיים יום שכזה. אזור לב העיר יחסם לרכבים פרטיים ותורשה בו רק תנועת רכב ציבורי, הולכי רגל ואופניים. זו הזדמנות מצוינת להעלות על נס את כלי התחבורה הדו־גלגלי הזה, שכולו רק טוב.
(צילום אילוסטרציה: morgueFile)
אין פקקים

באמת, אין פקקים כשנוסעים על כלי רכב דו־גלגליים. כשכלי התחבורה על רוכבו בולט כשלושים סנטימטרים מכל צד קצת קשה לחסום את התנועה, וקשה להיחסם. נסיעה באופניים, כמו גם בקטנוע, היא נטולת דאגות פקקים ושאר מוצרי שעם. דמיינו את עצמכם מסתכלים ברחמים על אותם אנשים הישובים כפקעות עצבים במפלצות המתכת המתקראות מכוניות תוך כדי שהם מחכים לעיגול ירוק ברמזור שילווה בתנועה קדימה של שני מטרים בערך. כפי שאמרו חכמים - מי שלא ידע שמחה לאיד לא ידע שמחה מהי.

בריאות, כבר אמרנו?

אופניים זה בריא, זה התעמלות בוקר וערב, זה חילוץ העצמות היבשות. באמת. לאלה ממכם החושבים כי העניין מסתכם בשרירי הירך - הרי החדשות: זה הרבה יותר מזה. שרירי הזרוע משתתפים במאמץ כאשר הם שומרים על הגוף במרחק קבוע מהכידון. המהדרין אף יחזקו בצורה עצמאית את שרירי הבטן לשיפור היציבה. אבל הכי חשוב - פעילות לב־ריאה. אירובי, אני חושב?
כמובן שכמו כל פעילות גופנית שאינה גולשת לרעות החולות של תחרותיות (ועוד על כך בהמשך) יש גם את אלמנט התחושה הכללית והאושר. אדם בכושר הוא אדם עם אושר! העייפות נעלמת אט־אט והגוף משפריץ חיוניות. כמעט כמו פרסומת לקופ"ח כללית.

כסף... כסף... כסף...

אופניים (פשוטים) זה זול. זוג אופניים סביר עם מערכת הילוכים תקינה יעלה בין שש מאות לאלף ש"ח. אם אתם מתכוונים לנסוע בעיר, אל תאמרו שלום למוכר לפני שדאגתם למחזירי אור ולפנס לבן קדמי ופנס אדום אחורי. תחזוקה - מיכל שמן (לשרשרת), סט של מפתחות אלן (אל תשאלו אותי למה, אבל באופניים יש תמיד ברגי אלן), משאבה וכמה פנימיות "ספייר". אין טעם לתקן פנימית מנוקבת ברחוב - פשוט להחליף, במיוחד עם ירידת מחירי הפנימיות בשווקי המזרח הרחוק. קסדה בראש טוב כבר אמרנו? בנקודה זו אמור להתדלדל חשבון הבנק שלכם בכמאתיים וחמישים שקלים נוספים. רוצים לבזבז עוד - חכו לפרק למתקדמים. השוו זאת למחירה של מכונית, ואפילו משומשת. Need I say more ? דלק? הצחקתם אותי. האוכל שלכם הוא הדלק. נראה אתכם שותים בנזין ומבקשים עוד. ביטוח - תקנו שרשרת גדולה. באמת. לי כבר גנבו אופניים שהיו שווים הרבה יותר מאלף שקל.

ועכשיו מה עושים?

נוסעים כמובן. לבית הספר, לאוניברסיטה, לחברים. אפשר גם להתקין סבל ועליו להרכיב ארגז (חברת כתר מייצרת ארגז מיוחד לאופניים, עם מנעול) וללכת לקניות. לקולנוע, והכי כיף - סתם לרכב. אמנם בסרטים אמריקאים של שנות השבעים היה טרנד של אנשים ש"סתם נסעו" במכוניות שלהם אבל בארצנו הקדושה? באמת. האפשרויות הן בלתי מוגבלות!

אין טוב בלי רע

כן, יש גם צדדים אפלים. אותם רוצחים על ארבעה גלגלים מחפשים אותנו, תמיד. חלקם כועס עלינו (בגלל הפקקים, זוכרים?) וחלקם פשוט לא יודע כיצד להתמודד איתנו. שנואים במיוחד אותם מתנכלים להכעיס שמשפריצים מים, צועקים, ואפילו מנסים להפיל (כן, מה שקראתם, מנסים להפיל!). בשנתיים האחרונות נהרגו לפחות שני רוכבי אופניים תוך כדי אימון, ועוד מספר לא קטן, בעיקר של פועלים זרים, מפגיעת מכוניות ומשאיות עת רכבו בשוליים! דרך אגב, על־פי החוק יש לרכב באופניים על הכביש ולא על המדרכה, ולדעתי בצדק. מי ייתן רק ויסומנו יותר שבילים לאופניים, כמו בארצות נכר. אני יכול לספר מניסיוני בסקוטלנד על נתיב צבוע אדום לאופניים בצד שמאל של הכביש (הם נוהגים הפוך, זוכרים?) ורחבה לרוכבי האופניים לפני הרמזור כדי שיזכו ליתרון על רוכבי המכוניות. בארץ יוק. ישנה גם בעיית הפיח. בחו"ל יש כאלה המשתמשים במסכות. בארץ - עוד לא ראיתי. בעיה נוספת, בעיקר אצל גברים כמוני, היא ההזעה. אם נפל בחלקכם לעבוד במקום שיש בו מקלחות - אמריקה ורסנו! אם לא, הצטיידות במגבת ובכיור (לא צריך להביא מהבית, אין מקום עבודה שאין בו כיור) תפתור את הבעיה. חורף? גשם? חליפת סערה מחומר פלסטי ואתם מגיעים לעבודה מזיעים אך יבשים. ליושבי ההר, כמוני, יש גם צורך להתמודד עם עליות. אבל זכרו - כל עלייה בכיוון הלוך היא ירידה בכיוון חזור, ולהפך.

הפרק למתקדמים

מעבר לשימוש יום־יומי, אופניים הם גם ספורט המתחלק לשניים. אופני כביש ואופני הרים. קל לזהות אופני כביש לפי הצמיגים המאוד־מאוד צרים והכידון המעוקל שנועד לאפשר לרוכב למרחקים ארוכים לשנות את תנוחת הרכיבה. אופני כביש הם ספורט אולימפי ויש כמה סוגי תחרויות. מחוץ לאולימפיאדה התחרות המוכרת ביותר והיוקרתית ביותר היא ה"טור דה־פראנס" - מרוץ אופניים הנמשך כשלושה שבועות ברחבי צרפת. בשנתיים האחרונות זכה לאנס ארמסטרונג האמריקאי ב"טור", לאחר שהתאושש ממחלת הסרטן. בשנים האחרונות הוטלה עננה כבדה על ענף אופני הכביש עקב השימוש בתרופות וסמים אסורים, בעיקר כאלו המשמשים ל"הסמכת" הדם - העלאת שיעור הכדוריות האדומות בדם, מה שמשפר את קליטת החמצן בגוף - אבל גרם גם למותם של כמה רוכבים וסילוקם של אחרים מתחרויות. חלק מרוכבי הכביש חוטאים גם בטריאתלון - אותו אירוע סיבולת אולטימטיבי המורכב משחייה, רכיבה על אופניים וריצה - כנראה שזה באמת מתיש.
אופני הרים הם כבר משהו אחר לגמרי. מדובר באופניים שבדרך כלל הוספו להם בלמי זעזועים (קדמי ואחורי), ולעיתים גם מעצורי דיסק - כמו באופנוע. רוכבי ההרים הם לא מקלונים דקים כמו רוכבי הכביש. אלו רוכבים בעלי מסת שרירים ורצח בעיניים. מוכנים למדרגת הסלע הבאה או לסינגל־טראק הקרוב (סינגל־טראק: פחות משביל עיזים, בדרך כלל מוקף בצמחיה - אם אפשר שיהיה פטל כדי שגם ישרוט - המתפתל בלב חורש, ושאדם מהישוב היה אומר עליו "מה? לנסוע את זה באופניים? אתם בטח צוחקים עלי או מנסים להתאבד"). השלב הבא הוא רכיבת הדאון היל - Down Hill - רכיבה במורד כשרק העץ שמאיים להיפגש בפרצופך הענוג והבולדרים שאתה מטפס עליהם בלי להניד עפעף הם הגבול - למטורפים בלבד. אופניים "מקצועיים" שכאלה מתחילים מכאלף וחמש־מאות ש"ח וצפונה - עד הקוטב - ויש הרבה לאן ללכת, סליחה, לדווש... יש כמובן גם ספידומטרים, כפפות, כלים נוספים, מתקן לרכב (אע"פ שכבר שמעתי על מישהו שמגיע לטיולי אופניים על האופניים), מד דופק, נעליים שמתחברות לפדלים (כן, יש גם כאלו), וחולץ שרשרת, ובגדים מיוחדים ו... והרשימה עוד ארוכה. חפשו חברות כמו Cannondale ,Marin ,GT ,Giant ,Gary Fisher ועוד.



אז קדימה - קומו מהישבן, חלצו עצמות ואווררו את הראלי צ'ופר הישנות שלכם. או, אם אתם כבר מבוגרים יותר, החרימו לילדים שלכם את זוג האופניים שלהם במהלך היום וקדימה - לעבודה!
קישורים
טור דה־פראנס
אופניים בישראל
Cannondale חברה ליצור אופניים
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "סביבה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

יום ללא אופניים 9788
ומה עושה תל אביבי מצוי, נטול מחסן, הגר בקומה רביעית? סחיבת אופניים במדרגות, כך נראה לי, מפתחת גם היא את שרירי הגב, הזרועות והרגליים, שלא לדבר על יחסי שכנות טובה עם שאר דיירי הבניין שאתרע מזלם להקלע לחדר המדרגות באותו זמן. מצד שני - אפשר גם לחטוף קילה.
קשירת האופניים למטה, לעומת זאת, מהווה דרך בטוחה וזולה להזקקות לזוג אופניים חדש.
וכך, בצער וביגון קודר, אני נאלץ לחזור למכוניתי. לפחות - איזה מזל - אני גר מחוץ לאזור בו יתקיים ה-"יום ללא מכוניות"...
יום עם אופניים! 9789
ממש לא נכון - ראשית כל, אכן זו הזדמנות לפתח את השכמות וקילה לא תחטוף - אופניים ממוצעים שוקלים 13-15 קילוגרם. שנית, גם אני מאכסן את האופניים שלי בדירת סטודנט צנועה - לא צריך כל כך הרבה מקום כמו שאתה מתאר. אם אתה זוכר גם בדירה של ג'רי סיינפלד בסידרה היו תלויים אופניים על וו בתוך הדירה - פתרון פשוט ויצירתי. וחוץ מזה, אלא אם כן הבניין שלך מאוכלס כולו בגורמים עויינים סתם אתה לא *באמת* גורם כל כך הרבה סבל לשכנים. בקיצור, אל תתבכיין - תדווש.
האופניים כריהוט 9792
לא זכור לי כי התייחסתי לשאלת מיקום האופניים בדירה - אני בטוח כי אוכל למצוא מקום, וממילא הם ישוו לביתי חזות עליזה יותר, כך שלא זו הבעיה. אלא מה? חדר המדרגות, בתכנון תל אביבי אפייני (תלול וצר), בנוי כך שהעלאת זוג אופניים דרכו הריהי מבצע המוציא את החשק לרכב אי פעם, או, לצורך העניין, לחיות. אני אומר זאת באחריות מלאה, לאחר שהעברתי בגרם המדרגות הנ"ל שלל חפצי נוי אחרים - החל בספה אדמונית וכלה בקונטרבס (הספה, אמנם, שוכנת קבע בדירתי ואין לי תכניות לרכב עליה ברחוב. הקונטרבס, עם זאת, חווה את גרם המדרגות לפחות פעם בחודש. אוי).

הבן - אני *רוצה* אופניים. הבעיה האמיתית היא, למרבה הצער, שאי אפשר להשאיר אותם קשורים בחוץ בלי שיגנבו אותם אחרי יום יומיים.
האופניים כריהוט 9793
כמו שאומרים באנגלית:
Practice makes perfect.

יתכן כמובן, שהבית שלך אכן סובל מגרמדרגותצריתיס חמור - זו הזדמנות לעבור דירה!
מודה בענווה 9822
על זה לא חשבתי.

מישהו מעוניין לקנות
דירה נחמדה בקומה רביעית
עם הרבה מדרגות
וספה אדמונית?
מודה בענווה 9950
מנסיוני בשני בנינים בתל אביב שגרתי בהם, אפשר לקשור את האופניים למטה - במדרגות שיורדות למקלט וכדומה.
האופניים כריהוט 9832
גם מכוניות גונבים והיתרון של אופניים שלפחות לא גונבים לך את הילדים יחד איתם כמו שבמכוניות.
Riding bikes in Tel-Aviv ??? 9791
I once tried it too and quikly gave up.
1) There is an unbeareable polution made by the cars (especially the *green* buses). When making a physical effort , breathing this smoke is worse than sitting in the closed car doing nothing.
2) Many times I was close to death thanks to our good temper , nice and concerned drivers (again especially the bus drivers) who brutally ignored my existence/rights on the road.
3) The conditions of the roads are horrible too. Lots of holes and parking cars everywhere.

Conclusion,
Until I'll move to Amsterdam I'm not driving my bikes any more (except when I'm going to the park driving for fun).
Riding bikes in Tel-Aviv ??? 9794
אתה פשוט צודק. אין מה לומר - ישראל היא לא bike-friendly ויש מקום רב לשיפור. כמה קרני אור הן שבילי האופניים החדשים בתל אביב (שנקווה שגורלם לא יהיה כגורלו של הקידוח הראשון בציון עבור רכבת תחתית), תוכניות לשביל היקפי של כאלף וחמש מאות מטר בגני יהושוע - שם יוכלו להתאמן רוכבי הכביש והתריאטלתים בלי לפחד מהבבון הישראלי המצוי, שביל לאורך הירקון ברמת גן - רק להזהר לא ליפול לנחל הירקון השורץ חיים ובוצה טעימה. מי יתן כי ירבו ויפרחו וימלאו את הארץ.

ובנימה פרקטית יותר, טול בנדנה פשוטה וקשור סביב אפך ופיך כשודד במערב הפרוע - ההבדל לא יתואר. במקומות אחרים יש גם כאלו שמשתמשים במסכות המיועדות לצבעים למשל כדי להלחם בריח הפיח הענוג. אם אתה יכול להשיג אחת שכזו - אשריך.
הלוואי 9799
אכן, תמיד חלמתי על הולנד באמצע המזרח התיכון, אוטופיה שכזו, נפלאה וחמימה,
אוטופיה של נסיעות ממקום אחד לאחר תוך כדי ברכת שלום לרוכב מזדמן אשר מולך.

ככרגע מגוריי הנם במקום שכזה, אך בעיר נדמה לי כי כל הסיבות שהוזכרו כבר מספקות סיבה טובה מספיק בכדי לנעות את אופנייך במקום מוסתר היטב היטב.

אך עוד עניין לי: אף פעם לא ממש הצלחתי להבין כיצד מגיע הולנדי ממוצע ורכוב אופניים למקום עבודתו בזמן.

בעיית הזמנים נראית לי כחמורה ביותר, שאר הבעיות הנן עניינים שניתן להתרגל אליהם, אך באם ארצה להביע למקום כלשהו באופניים, הזמן הזמן...
בעניין ההולנדים 9803
חלק גדול מההולנדים מדווש באופניו בדיוק עד תחנת הרכבת הקרובה. רבים מהם סידרו שזוג אופניים נוסף יחכה להם בתחנת היעד ועליו הם רוכבים מתחנת הרכבת ועד למקום העבודה. מכיוון שהרכבות בהולנד יוצאות בזמן ומגיעות בזמן, אין להולנדים בעיה מיוחדת להגיע לעבודה בזמן.
בעניין ההולנדים 9811
ולצערנו, אי אפשר ממש להשליך מהשיטה הזו על המצב פה.

בוא נאמר שאדם, נכנה אותו לצורך העניין "צחי", מתגורר בדרום גוש דן. בוא נאמר גם שצחי עובד בצפון גוש דן, רק לשם הויכוח. לצחי יש כעשרים דקות של נהיגה, לא כולל פקקים, בין ביתו למקום עבודתו, לאורך נתיבי איילון. על אופניים, אותה הדרך תיקח כשעתיים (לפחות) לכל כיוון, אלא אם צחי יחליט להתאבד ולנסות לדווש בפראות לאורך כל הדרך. תחנות רכבת, בתוך גוש דן? הצחקת אותי (ואת צחי).

אלא אם אדם מתגורר במקרה ממש ליד תחנת רכבת או לפחות בעיר שיש בה אחת כזו (וגם עובד ליד אחת או במרחק הניתן לדיווש), הוא יעדיף להמשיך להקשיב למוסיקה תוך ישיבה ברכב ממוזג בדרכו לעבודה וחזרה. חבל.
תחנות רכבת בגוש דן 9827
אני לא מבין את הבדיחה כאן.
כיום פועלות 4 תחנות רכבת בגוש דן עצמו - רכבת מרכז, השלום, בני ברק והרצליה.
תחנת האוניברסיטה תיפתח בעוד כחודש, ובעוד כשנתיים צפוייה להיפתח תחנת ההגנה (ליד התחנה המרכזית החדשה בת"א).
ועלי להזכיר גם שבתוך כשנתיים אמורים להיפתח שני קווי רכבת חדשים - ת"א - נתב"ג ות"א - כפר סבא (הארכת הקו הקיים לראש העין).
קו רכבת למערב ראשון לציון נצמא גם הוא בתיכנון ויש לקוות שבתוך חמש שנים גם יתחילו לסלול את הקו הנ"ל.
תחנות רכבת בגוש דן 9846
אין פה שום בדיחה. 4 תחנות הרכבת האלה לא מתפקדות כתחליף לרכבת עירונית. הרכבת בארץ שימושית רק למעבר מרחקים גדולים בין ערים, כי פשוט אין לה מספיק תחנות. אם בראשון תהיה תחנה, המצב ישתפר, אבל מה עם בת ים? או חולון? וגם אם תהיה תחנה בכל עיר, עיר זה דבר די גדול. תחנה במזרח ראשון לא תעזור הרבה לגרים במערב.

למרות שבמקרה הזה, של תנועה רק בתוך העיר, שיטת האופניים דווקא נשמעת הרבה יותר ראלית. בינתיים, היא רק רעיון חביב. לפחות בשבילי.
תחנות רכבת בגוש דן 9848
לידיעתך, תוואי הקו המאושר למערב ראשון לציון עובר בין נתיבי איילון דרום, כך שלא תהיה בעיה עקרונית לפתוח תחנות רכבת חדשות עבור תושבי בת-ים וחולון. מעבר לכך, תוכנית הרכבת התחתית אומרת שהקו הראשון ייצא מדרום בת-ים, דרך ת''א עד פתח תקווה.
עכשיו נשאר רק לחכות שיפורסמו המכרזים ותוך כמה שנים תהיה רכבת.
מעבר לכך, ניתן להגיע עם הרכב לתחנת הרכבת - מה שעושים המון אנשים בבנימינה למשל, כך שתחנה במערב ראשון תעזור גם לגרים במזרח.
בעניין ההולנדים 9833
תרגום:
עשרים דקות בלי פקקים = שעתיים עם (היי, אני פשוט מציאותי...). כמו שנאמר, "שעתיים אני בפקק, ומה אני שומע? באופניים אין בכלל פקקים?"
ותחנות רכבת ב"השלום", "מרכז", "בני ברק", ואו-טו-טו "אוניברסיטה" - יש? ואח"כ - גם בהגנה? וקו למערב ראשון - יהיה? וגם רכבת קלה ורכבת תחתית היה-יהיו בגוש-דן. ומה שנוגע למוסיקה - אפשר גם על אופניים, לא?
אבל, עם אתה מעדיף את רכבך הממוזג... נו, לבטח תבלה בו זמן רב. בפקק.

דני.
בעניין ההולנדים 9849
טוב, אנחנו כבר מגיעים כאן למקרה הספציפי שלי, למרות שנתתי אותו רק בתור דוגמה. במקרה שלי, שעות העבודה שלי הן מוזרות (אתה יכול להעיף מבט בשעות שבהן אני מגיב כאן באייל, ולראות בעצמך), כך שהפקקים לא ממש מטרידים אותי. אבל גם במקרה נורמלי יותר, הדרך לא לוקחת שעתיים. לא משנה כמה פקקים יש.

מה גם שבן אדם שהרגע התעורר מעדיף בדרך כלל לשבת על כסא מרופד במזגן ולהאזין למוסיקה (אולי גם עם כוס קפה, אם ממילא יש פקקים. ולמהדרין - עיתון ועוגה), מאשר לדווש בפראות בחום הישראלי. ע"פ חוק, אגב, אסור לרכב על אופניים עם ווקמן. וגם לא עם קפה. טוב, אולי בקשר לזה אין חוק. גם בלי חוק, בעצם, זה נראה לך בטיחותי?
בעניין ההולנדים 9866
צחי,
המקרה הספציפי שלך הוא המקרה הספציפי שלך. קשה לי להתייחס. על-כל-פנים, מה שכתבת מוכיח, פעם נוספת, את מידת נחיצותה ודחיפותה של מערכת מטרו משוכללת - רק דקות ספורות מקצה העיר ועד קצה, בתכיפות גבוהה ובקרונות ממוזגים, כמו גם במחיר, שלא יעלה על מחירו הפוטנציאלי של דלק לרכבך. במטרו בהחלט תוכל לשבת עם ווקמן ועיתון... אז, לכן - בהתעלם מנושא האופניים - אם היה עכשיו שירות כזה בנמצא, האם היית נוטש את רכבך?

שלך,
דני.
בעניין ההולנדים 9872
IF there was one, yeah, I'd drop my car anyday. When I was in Berlin, nothing was more comfortable than the public transportation. Add to that the fact that ONE ticket bought you passage to ALL types of public transportation (subway, trams and buses) for a duration of time, so you can get whereever you bloody want and not have to pay for more than one ticket - and you get yourself a great system. Of course, you still need a car for extra-metropolin excavations, but how often do you do that?

So, again - if there was such a system here in Israel, you wouldn't catch me in a car (though, I should point out that cars are still rather common in Berlin anyway, so I guess there are still some advantages).
The currect situation, where prices are so high, service is so slow and erratic (a train once an hour! COME ON!) and everything is so bleeding messy an uncoordinated, simply does not allow me to leave my car at home (unless I'm going abroad. If you see an amazingly dirty Citroen AX, know it's mine - and it's been stolen! Call the cops! Now!).

Moose.
בעניין ההולנדים 9876
תוסיף לזה גם תחבורה ציבורית שתפעל 24/7, ואני קניתי.
בעניין ההולנדים 9879
שוב - זה העניין... נכון, אלמלא הייתי שרוף על רעיון הרכבת לא בטוח, שהייתי נוסע בה. 'תאמת, מבחינת י ע י ל ו ת , נטו, בהתחשב במצב היום במחוז העותומני "ישראל", אני מניח, שאין טוב מקטנוע. אין פקקים, ועדיין - אתה ברשות עצמך, לא צריך להמתין כמעט שעה(!) בכל תחנה.
ועדיין - אני בעד הרכבת, ואף יותר מכך - מטרו. בברלין הייתי רק כמה כמה שעות עד היום (ובלי קשר לעניין התחבורתי - ל א אהבתי אותה במיוחד, בלשון המעטה... עניין של אוירה והסטוריה), אבל במהלך 1998 גרתי בבודאפשט למעלה מחצי-שנה, ושם - למרות, שיש שם המון מכוניות, נהגים איומים, ופקקים לא-מעט - יש מערכת תחבורתית יעילה ביותר, המורכבת מ: מטרו (שלושה קוים - ורביעי בבניה), חשמליות ואוטובוסים (חלקם חשמליים - טרולי-בס - כך, שנחסך זיהום). פה ושם ישנם גם מסלולים מיוחדים לאופניים, גם אל הערים הסמוכות, כגון גדלה, או סנטנדרה (אליהן, אגב, יש שירות של רכבת פרברית, הפועלת על מנועים כשל אוטובוס - ה"הב" - שתחנותיה צמודות לאלה של המטרו). אוה, וכמובן: בכל רכבת ורכבת בהונגריה (ובאירופה בכלל) ישנו קרון מיוחד לאופניים. בכל ימות השבוע יש שירות - גם אם בסופי-שבוע הוא פוחת (במקום שתי דקות - שש בין מטרו למטרו, במקום עשרים דקות - אולי חצי-שעה בין רכבת פרברית אחת למשנה... ובקיצור: מה ששם נחשב, לשירות מופחת של סוף-השבוע - אם אצלנו יהיה בימות-החול, ונהיה מאושרים). וגם בשעות הלילה, בהן המטרו אינו פועל (כחמש שעות בסך-הכל), ישנם אוטובוסי-לילה מיוחדים בקוים שלו, ובמספר קוים "איסטרטגיים" בנוסף - כך, שאינך יכול "להיתקע" עד למחרת.
זהו היעד, שאני מאמין, כי אליו יש לשאוף. ואם כל זה יתגשם כאן - ודיינו. כל שעלינו לעשות, הוא להוסיף קרונות רבים לרכבות, לרבות קרונות-אופניים (ששמעתי מפעילי תאב"א, שהם אמורים להגיע לרכבת ישראל ביוני 2001 - אמן ואמן. בדיוק, כשאני כבר אעבור ממילא לת"א). לקבוע תעריף מיוחד כ"שכר לילה" גבוה לנהגי "אגד" ו"דן", כך, שהשירות - ברמה כזו או אחרת - יפעל 24 שעות ביממה, ולדחוק בהם, שיזרזו קצת יותר את החלפת הגרוטאות המיושנות והמזהמות שלהם - רצוי גם באוטובוסים חשמליים, בשעה טובה, ש"ירוק זה אגד" ילבש צורה מציאותית במזל טוב. ואחרון אחרון חביב מאוד - ל ח ס ל סוף-כל-סוף את הכפייה החריידית במדינה הזאת, על-מנת, שיהיה ברור, שסוף-השבוע א י נ ו עוד "יום במצור". אין שום כוונה, שהאוטובוסים והרכבות יכנסו לשכונותיהם (מי ר ו צ ה בכלל להתקרב לשם??), אבל - לא ייתכן, שמדי שבוע יהיה לנו כאן יום-הכיפורים, רק כי איזה חומייניסט חשוך רוצה להתפלל.

דני.
ותחילה התנצלות 9895
במשך כל סוף השבוע לא ביקרתי באייל, כך שהתגובה שלי מעט מושהית. מכיוון שכך התלבטתי האם בכלל להגיב. מכיוון שהחלטתי בחיוב , אפתח בהצטרפות לגינויים לדני האדום על הסגנון והאלימות העולים מתגובותיו השונות לדיון. אין מקום לסגנון זה, ולמסרים הנובעים ממנו (או המזינים אותו).

ולענין עצמו. דני האדום כותב:
"כל שעלינו לעשות, הוא להוסיף קרונות רבים לרכבות, לרבות קרונות-אופניים (ששמעתי מפעילי תאב"א, שהם אמורים להגיע לרכבת
ישראל ביוני 2001 - אמן ואמן. בדיוק, כשאני כבר אעבור ממילא לת"א)."
ממש חזון אחרית הימים. ובכן, הרשה לי לצנן את התלהבותך ולצטט לך מתקנות רכבת ישראל, כפי שפורסמו (בין היתר) בלוח הזמנים 2000 של רכבת ישראל - זה שבתוקף מ כט' באייר תש"ס (3.6.00) עד להודעה חדשה (שערוריה בפני עצמה, אבל לא זה המקום).
בכל אופן, בתקנות אלו, תחת הכותרת "הובלת חפצי נוסעים" כתוב: מותר לנוסע לקחת עימו חפצי נוסעים רגילים לשימוש אישי, לרבות עגלת ילדים מקופלת, ללא תשלום, אך אסור להניחם על המושב ובמעברים. הובלת כלי-רכב מכל הסוגים, *לרבות אופניים* - אסורה." (ההדגשה שלי, דורון.)
אופניים ברכבת 9921
כן אתה צודק, זו באמת שערוריה. אני שוב יכול לתרום מנסיוני האישי ולספר על הרכבות בסקוטלנד. בכל רכבת (שהיא בדרך כלל דו קרונית) יש "רשמית" מקום לארבעה זוגות אופניים. מעשית ניתן להכניס קרוב לשנים-עשר. אפשר להזמין מראש מקום שמור לאופניים (במחיר של פאונד אחד למיטב זכרוני, שער אוגוסט 98 - בערך 6.5 - 7 שקלים). בארץ - יוק!
בעניין ההולנדים 9903
מכיוון שיוצא לי מפעם לפעם ליסוע ממקום מגורי למקום עבודתי באופני, אני יכול להעיד שזה הרבה יותר מהר ממה שאולי אתה חושב. 22 הקילומטר שבין רמת גן לכפר סבא אורכים כ55 דקות באופניים לעומת 30 דקות ברכב בשעות העמוסות.
הבעייה היא כפי שערן הזכיר היא הזעה. הזמן שאתה מתקלח ומתקרר (כדי שלא תזיע לאחר המקלחת), עושה את הסיפור קרוב יותר לשעה וחצי.

מה שנשמט מהכתבה זו העובדה שמי שרוצה לנהוג בכבישי גוש דן המשובשים, טוב יעשה אם יצטייד באופני הרים טובים כדי שיוכל במהלך נסיעתו להתרכז בהתנהגות הבלתי צפויה של הנהגים מד' רוחותיו ולא בעקיפת מהמורות.
הלוואי 9826
אם אתה מצליח להגיע בזמן באמצעות אוטובוס אין שום סיבה שלא תבין כיצד אפשר להגיע בזמן באמצעות אופניים.
בדוק-בטווח של מרחק מסוים מאוד , (במיוחד במרכז העיר -עיר הקודש , במקרה שלי) ובשעות מסויימות של היום (דהיינו סביב שעות העומס-הבנתי שבת"א מדובר בכל שעות היום) אופניים הם כלי הרכב המהיר ביותר שיש (האופניים שלי הם הדבר המהיר ביותר ברחוב יפו, גם בעלייה!).
בזכות העבירות הגבוהה(איפה שאני מסוגל לנוע שם אופני יכולות גם כן), בזכות הזריזות , ולא מעט גם בזכות העובדה שאם אתה רוכב על אופניים אף אחד לא באמת מצפה שתמלא אחר חוקי התנועה.
מה שכן תהיה לך בעיה אם אתה גר בפרברים (אם אתה גר בפרברים סביר להניח שיש לך יותר מבעיה אחת ).
הידד לבנייה לגובה, הידד לשבילי האופניים והידד לאופניים.
עוד הערה- קנאתי הרבה לתושבי המטרופולין שבמערב המדינה, ראש העיר ירושלים ("מגן שלמותה וחוסנה" הצחקת אותי) נמצא כרגע באולימפידה (מתוקף תפקידו ?) ולכן עירנו נשארה בלב המזרח ועם הפקקים הרגילים. עצוב.
נ.ב. מצטער על כל הסוגריים (אני לא יודע לכתוב בלעדיהם)
כל השנה ללא אף מכונית א מ ן ! ! 9807
כבר מזמן היתה דעתי, שרק מפגרים מוסיפים לתמוך בקיומן של מכונות-המוות. אנשים אינטליגנטיים, לעומת-זאת, מעדיפים רכבות, אופניים (ועכשיו סוף-סוף, לחלק מן התל-אביבים, זה גם אפשרי! הודות לתאב"א), או פשוט - להזיז את התחת ולהפעיל את הרגליים. איזה רעיון מקורי ונחמד. :-))

וכל המוסיף גורע.

שלכם,
דני.
שתי הערות 9813
1. "לרכוב" ולא "לרכב".

2. מה על חסרי הקואורדינציה שלא יודעים לרכוב? תמיד קינאתי בכם, היפים והאמיצים...
שתי הערות 9830
גם הקואורדינציה שלי היא חנטריש ושלא-נדע (אף-אחד אינו מושלם...), אבל אני דוקא מסתדר לא רע בכלל - כלומר, כשאגור משנה הבאה בת''א. בעיר מגורי הנוכחית, רחובות, בקושי יש מדרכות סבירות, שלא לדבר על שבילי-אופניים... ורכיבה על צדי-הכביש הינה אופציה, שאני נדלק עליה רק אם בקטע של הזרמת אדרנלין לדם בכמויות רציניות, בהתחשב בגזע התת-אנושי, המאכלס ארץ זו וכבישיה ורכביה.
9814
כאידיאל אני מסכים ששילוב של אופניים ורכבות מנצח רכב פרטי בלי בעיות. אבל, בעולם האמיתי, אין בארץ רכבת, אין מקום לאופניים, ונדמה שנסיעה באופניים בגוש דן משולה למעשה התאבדות. זו הסיבה העיקרית בגללה אינני נוסע באופניים, ואפשר להוסיף לכך גם את מזג האוויר "הנוח למשתמש" של אזור החוף.
בקושי מתחשבים בי כשאני נוסע במכונית, ופעמים רבות אני חש שמנסים להרוג אותי, אז באופניים? אף אחד לא יסתכל עלי אפילו...
העולם הוא מה, שאנו עושים ממנו. 9831
בארץ יש רכבת, לידיעתך (לפחות, נ ד מ ה לי שזה מה, שאני נוסע בו כל יום לעבודה ובחזרה... למיטב ידיעתי זה נקרא רכבת... או שאולי, הזריקו לי אל אס די מתישהו ואני הוזה?), והיא הרבה יותר נוחה ואמינה מאשר כל רכב "כבישי" למיניהו (תעריפי זמן-נסיעה מרחובות לת"א בבוקר ממוצע: מכונית פרטית - כשעתיים. אוטובוס - כשעה במקרה הטוב. רכבת - מחצית-השעה בלבד...). וכמובן, יש גם העניין, שרכבת אינה גורמת למאות הרוגים בתאונות כל שנה - אבל זה הרי אינו מעניין אף-אחד, ולמעשה זניח לחלוטין, כידוע. איזה שלשול היה לאסד בז'נבה נחשב לנושא הרבה יותר מעניין, מבחינה תקשורתית, במחוזות המזרח הפרוע שלנו.
השבוע גם נפתחו שבילי אופניים במס' שדרות בת"א - לא מספיק כמובן, אבל - יש... ואפשר להסתדר במרכז העיר.
ומלבד זאת - היי, אם אתה חש מאויים... קלצ'ניקוב קטן לא יזיק... ;-))

שלך,
דני.
העולם הוא מה, שאנו עושים ממנו. 9852
Oh Pah-lease!
For about a month I used to train to get from Herzlia to Rehovot. Guess what I found? It's quicker AND cheaper to go by car:
Car: 45min to 1:15 hours.
Train: home to station: 10-20min (more if I had used bike), Herzlia-Rehovot: 45-50 minutes, station to institute (conviniently located next to the station): 10 minutes. brining us to a whopping 1:05-1:20 hours. And the price? Don't even get me started!

And, if I may, I don't cause a single dead person by driving. At least - I haven't so far. Not once. Not even slightly maimed. Not even a mild shock. Nothing. DO ME A FAVOR.
If I would be allowed the paraphrase - cars don't kill. People do.

While I'm at it - I'll add that I used to ride my bike to school everyday back when I had to go to school. It was hell during summer, it was bloody impossible during winter, and had I been at all sensitive to the desperate plights of the girls sitting around me in class, I'd have stopped it immidiately.
Here in canada, or in Germany, where I was three weeks ago - it's all fine and swell, but Israel simply wasn't built for bikes. Is all.

9952
אני רוכב כבר כמה שנים ועדיין אני בחיים.
טפו טפו טפו,חמסה וכו'.
משחקים קצת בנדמה לי 9816
אני מאוהבת במכונית שלי!
וצר לי לקלקל לכם את החגיגה. אני לא מחליפה אותה בשום אופניים.
אמנם.. אופניים זה ציורי, נחמד, נוסטלגי אבל תודו שזו חזרה בכמה שנות אור אחורה. ושם המשחק הוא נדמה לי. עם כל הכבוד לחולדאי (ויש לי כבוד אליו שבכלל עושה עבודה יפה לדעתי כראש עיר).
חזרה לטבע? בריאות? על מה מדברים פה בכלל? רידינג ושות' עדין עוטפים את תל אביב באוויר פסגות והירוק לא כ"כ מציף את העיר הזו. בערי סין ראיתי את חגיגת האופניים במלוא הדרה, חגיגה יומיומית ואני לא כ"כ ממליצה. אני מניחה שאם אעמיד אופנים ומכונית זו ליד זו ותינתן הבחירה החופשית לי נראה שהמכונית תקבל את הבכורה:
המושב במכונית מרופד, קפיצי ונוח, המזגן מקרר בקיץ ומחמם בחורף, מה אתם משווים ב כ ל ל. אני לא מוציאה את הרגל החוצה כדי לעצור את האוטו אין רעשים מסביב, המוסיקה האהובה עלי עוטפת ומשכרת אותי ממש תוך כדי הגעתי ליעד.
אז מה אתם משווים.
נכון! נכון שמכונית נורא מסוכנת (זה חלק מהתשלום לתענוג), נו וחשמל לא מסוכן! ובחלב אין חומר מסרטן? ואינטרנט לא ממכר?. בכלל אם החיים היו פיקניק כולנו היינו עם צידניות ברחוב.
משחקים קצת בנדמה לי 9835
מאוהבת במכונית.
או קיי. יש כל מיני תופעות, הראויות למבדק פסיכיאטרי מקיף...

אכן, מכונית הינה כלי נאדר: לחצי על דוושת-הגז - הופ! הילדים ששיחקו ברחוב הפכו לגופות ספוגות-דם. פני פניה אחת לא נכונה - הופ! לקחת עוד כמה איתך, אל מסתרי השקט של בית-הקברות. טבח המוני במיטבו. ולקירות!! בואו דהרו-נא!! תוקם נא כאן הולהלה!!

חלק מהתשלום לתענוג.
את יודעת, אולי אתפוס אותך איזו פעם, אפשיט אותך באמצעים לא הכי עדינים, ואדחוף לך איבר מסויים פנימה - או קיי, יכאב לך, אבל זה חלק מהתשלום לתענוג שלי!!

אבל, אל דאגה. בניגוד אלייך, א נ י אינני נדיב כל-כך בחייהם וברווחתם של אנשים אחרים, ואינני כה נלהב לסכנה ולהקריבה, לשם איזה תענוג סוטה וחולני משלי.

מחומם,
דני.
משחקים קצת בנדמה לי 9845
לא נורא, דני-דן.
הסטיות המיניות שלך משתלבות היטב ב"מרקסיזם-אנרכיזם" האי-לוגי שהתהדרת בו במקום אחר.

התגובה שלך לדפנה מראה פן נוסף באישיות הרדודה שלך. משום מה אתה מגיב בבוטות מינית רק כשאתה מדבר עם אשה. טוב, זה מובן - אחרת איך היא תבין? צריך לעזור לה.

זהו. השתדלתי לשמור על פשטות בכתיבה כדי שתבין.

נ.ב. התגובה היא בעילום שם משום שאני באמת חושש ממניאקים כמוך.
אכן הבוטות מיותרת 9847
ומראה על ילדותיות מסוימת. אתה חייב להודות שלא היית מדבר כך אם הכותבת היתה גבר.
תגובתך אלימה ומבישה ממש 9858
תגובתך אלימה, מבישה ממש!!! אינה לעניין, ומלמדת יותר מאלף מילים על רמתו ואיכותו של הכותב .
א נ י בודאי אינני האלים בינינו 9868
חברים, חברים, הרגעו.
ברור לי, שביצעתי שגיאה טקטית בתגובתי הראשונה להלן לדפנה - פשוט, כאשר היא טוענת, ש"הן מסוכנות אבל זה חלק מהתענוג" - מסוכנות למי, דפנה? יותר מאשר לנוהג בהן, הן מסוכנות לכל מי, שעשוי להיקלע בדרכן. וזאת היא הנקודה, אשר אני - צר לי על כך - אינני יכול, אינני מסוגל, ואינני מוכן לסבול בשום פנים.
יכול אדם להחליט, שהוא / היא לוקחים סיכון לחייהם שלהם - לגיטימי (ובכן, יש סימן שאלה די גדול, אם זה עדיין לגיטימי כאשר המדובר הוא בכמעט-התאבדות - ואולם, ז ה ו כבר נושא לדיון פילוסופי יותר מטבעו). אבל כאשר באה דפנה - או מי שלא יהיה - ואומרת, שהסיכון במכונית הוא חלק מן התענוג - שואל אנוכי: וכי מהו מקור התענוג כאן?? מה? המחשבה על הסכנה, שהיא מהווה לכל הנקרה בדרכה? מי שמך, דפנה, להחליט, כי ברצונך להנות מסיכון-חייהם של אנשים אחרים??
תמה אני על כך.
ועל-כל-פנים - אם לא הובנתי פה על-ידי מישהו - צר לי על כך. חשבתי, כי כוונתי ברורה מאליה. משום-מה, רגיל הנני להניח רמת-אינטליגנציה מסויימת בקרב קוראי הפוטנציאליים.

דני.
א נ י בודאי אינני האלים בינינו 10028
מסתבר שאינך רק אלים, אלא גם הבנת הנקרא שלך לוקה בחסר.
דפנה לא טענה שהסיכון הוא חלק מהתענוג. היא טענה שהסיכון הוא תשלום לתענוג - המחיר שיש לשלם למען התענוג של נסיעה נוחה מהירה ושקטה.
חוסר במידע מקצועיי 9817
אולי זה לא הפורום המתאים,אבל... :)

כבר זמן רב שאני מתכננן קניית אופניים,
אך לצערי לא הצלחתי למצוא מקורות מידע אשר
יספקו מענה לשאלותיי (באינטרנט ובעולם האמיתי :)

בהנחה שאני תלמיד תיכון אשר גר במושב בדרום וכל רצוני הוא לקרוע שבילי עפר ומידי פעם לתור לי בכבישים לכיוון ערים רחוקות,
אילו אופניים מתאימים לי?

המלצות יתקבלו בברכה,
ושוב אני מצטער על התגובה הלא מתאימה,
לא מצאתי מקום לשאול את שאלה זאת ברשת
(הישראלית).
גם לי יש מה להוסיף על כך 9818
אני סטודנט באר שבעי, הדירה שלי מרוחקת כ 20 דקות הליכה מהאוניברסיטה, ויש שביל אופניים המתחיל מהבית שלי ומסתיים באוניברסיטה. כמו כן אני יכול לאחסן את האופניים במחסן שנמצא ליד חדר המדרגות תוך בטחון שאיש לא יגנוב אותן.
- נשמע אוטופי, נכון?
חבל שזה לא כך במציאות. שביל האופניים המואר והמצוייד משותף גם להולכי רגל (כן כן, כמו בת"א!), והנסיעה הנעימה על האופניים הפכה למסלול קמיקזה מטורף, תוך שאני מנסה להתחמק באופן נואש מזקנות קווקזיות עם מבט של רצח בעיניים ומילדי המוג'הדין הבאר שבעיים המעדיפים להשתטח דווקא תחת גלגלי האופניים שלי. ולא נציין את אמהות התופת בעלות עגלות הילדים. הרכיבה בשביל האופניים המסומן הפכה לנסיעה מרובת אדרנלין, משל הייתי לוק סקייוקר בכוכב המוות. (מי שראה את הסרט יבין).

כמו כן, בקטע הקצר שאני נאלץ לעבור בכביש, נדמה לי שכל נהג מסמן אותי באופן אישי כמטרה, מכוניות טסות במהירות על מנת לפגוע בי בכוונה, לא נצייו את האוטובוסים ונהגי המוניות 'האדיבים והמתחשבים'.מ אני לא מעז אפילו לחשוב איך הייתי מצליח להסתדר עם קטע כביש ארוך יותר מ 20 מטר.

לאחר חודש של המתוטטות עצבים, עשרים ומשהו כמעט תאונות, 3 התנגשויות מסיביות בהולכי רגל ושפשוף רגליים עם מספר מוניות, החלטתי להפסיק, כיום אני הולך ברגל (עם אלת בייסבול בתיק, למקרה שאפגוש את הקווקזיות) או נוסע במכונית (עם רצח בעיניים).

לסיכום ידידי, גם כשהתנאים אופטימליים, מדינת ישראל היא לא המקום לנסיעות אופניים, שלא נדבר על האקלים הנוח לשימוש (לצערי הרב אנו נמצאים בלבנט, ולא במדינות בנלוקס) האופניים הם לא כלי אידיאלי ולעולם לא יהיו, לפחות לא כאן.
גם לי יש מה להוסיף על כך 9836
יש לי פתרון להגנה עצמית נגד מכוניות, המתאים לרמת-השפיות הממוצעת בארץ זו.
אקדחים - במקום מגיני ברכיים!
רימון צרר - במקום זוג ערדליים!
ואם יעלו לנו 'תסעיף, הרי אפשר תמיד
לזכור מי המניאקים - ו - כשיחנו את רכביהם...
ל ב ו א מ א ח ו ר י ה ם . . . .
גם לי יש מה להוסיף על כך 9953
המלצה שלי: פשוט תיסע על הכביש, גם כשיש שביל. חוץ מזה עד כמה שהנהגים משתדלים לפגוע בנו, תמיד הם יעצרו רגע לפני הפגיעה ממש (גם להם לא נוח לעשות תאונה, אפילו כשהם לא נפגעים).
גם לי יש מה להוסיף על כך 9958
כן והסיכון על חשבון ?
מי?
על היגיון, חינוך והרגלים 9824
אני כותב שורות אלו בעודי משקיף מבעד לחלון לעבר כביש 101 המחבר את עמק הסיליקון עם סן פרנסיסקו. בהערכה זהירה, הפקק שמתחיל להתפנות בשעה זו, יגרום לכך שהנסיעה לסן פרנסיסקו תארך כשעתיים. נסיעה ברכבת, למרות שזו מיושנת ואיטית, תארך שעה ועשרה. ברכבת נוסעים כמה אלפי אנשים ביום, במכוניות מאות אלפים, זאת למרות שיש הסעות חינם מתחנות הרכבת כמעט לכל מקום בסביבה. מישהי שמתגוררת כאן כ 10 שנים הופתעה לשמוע ממני שבכלל יש רכבת. ראוי לציין שתושבי המקום מתגאים במזג האויר הנפלא שלהם, אבל מקפידים להיות תמיד בתוך רכב או בתוך משרד ממוזג. הנסיון ליצור נתיב בו מותרת הנסיעה ל 3 ויותר נכשל כישלון חרוץ - האמריקאים לא מוכנים לשתף אחרים בזמן האיכות שלהם על הכביש.

בחורף שעבר ביקרתי באמסטרדם, הטמפרטורה היתה קצת מתחת לאפס עם ממטרים פזורים של גשם קפוא. עשרות אלפי הולנדים התיישבו על כיסאות האופניים מכוסי הכפור ודיוושו לעבר השקיעה כאילו כלום.

בין לבין הספקתי לחיות בניו יורק, עיר שהיית רוצה להגיד שהיא פקק אחד גדול, עד שאתה חוזר לתל אביב ונוסע במשך 40 דקות מרחוב הירקון לרכבת מרכז. החזרה לתל אביב גם מזכירה לך מהו זיהום אויר כהלכתו, ביחוד אם חצית את אלנבי דרומה (הליכה במעלה רחוב שוקן ביום חם ולח - חוויה מאלפת).

והמסקנה? אם רוצים לשנות את תרבות התחבורה בארץ, צריך הרבה יותר מאשר קמפיין מזדמן של מטורפי אקולוגיה כאלה או אחרים. מי שגדל בתרבות של נהיגה בה הרכב משמש בין היתר כסמל סטטוס לא ישתמש בתחבורה ציבורית אפילו אם זו תהיה מהירה, נוחה וזולה. מי שרגיל להתייחס לאופניים ככלי תחבורה יסע עליהם גם בשלג ולבסוף - אם רוצים את הולנד בישראל צריך לערוך חילופי אוכלוסיה.
על היגיון, חינוך והרגלים 9829
לדעתי אין להשוות את ישראל לארה"ב אלא לאירופה. בארה"ב יש בעיני הציבור עדיפות מוחלטת לנסיעה ברכב פרטי. באירופה הרבה יותר מקובל להשתמש גם ברכבות.
מהנתונים שפורסמו השבוע בהארץ, עם פתיחת תחנת רכבת באר שבע - מרכז:
ביוני 1999 היו בקו זה 17 אלף נסיעות בחודש.
כיום, יש בקו הזה אם אינני טועה 107 אלף נסיעות בחודש והתחזית לעוד שנתיים מדברת על 250 אלף נסיעות בחודש.
מעבר לכך, היתה כתבה מעניינת בהארץ לפני מספר חודשים: בעוד שבראשית שנות התשעים, נסעו ברכבת פחות מ-‏2 מיליון נסיעות בשנה, התחזית לשנת 2000 היא 13 מיליון נסיעות, ובשנת 2002 כבר תהיינה יותר מ-‏20 מיליון נסיעות. אז אנשים ימשיכו לקנות רכב פרטי, אבל רבים ישאירו אותו בבית וייסעו לעבודה ברכבת. שאל את כל האנשים שעברו לגור בבנימינה למשל וממשיכים לעבוד בגוש דן.
רק חבל שהצלחת הרכבת בשנים האחרונות לא דבקה באוטובוסים (מי יודע, אולי פתיחת הענף לתחרות תשכנע את הציבור להשתמש יותר גם בהם).
על היגיון, חינוך והרגלים 9837
חילופי אוכלוסייה?? למה זה מגיע להולנד??
מה יש, רק לכם מגיע? 9839
שיהנו גם.

חוצמזה, אחרי כמה ג'וינטים, אפילו הקנאי המטורף ביותר לא ילך לשרוף את רובע החלונות האדומים :-)
בדיחת יחסי ציבור של חולדאי 9834
היום הייתי בתל אביב
ציפיתי להפנינג בכל רחבי העיר, לרחובות מלאים בילדים מאושרים, ללהקות רחוב בכיכרות הומות יונים, לעיר שכולה מדרחוב...
איפה? לא דובים ולא זבובים!
מכל הקשקוש הפרסומי של חולדאי נשארו כמה רחובות צדדיים חסומים וילדים על אופנים בכיכר רבין (עם מוזיקה מטייפ).
לא באלנבי, לא בדיזנגוף, לא במדרחוב נחלת בנימין, לא בשום מקום, והסתובבתי הרבה היום. שום דבר שגורם להרגיש שהיום שונה משאר הימים.
לא שכחתם משהו ? 9840
אם אני לא טועה, מזג האוויר התל-אביבי לא ממש מעודד ביצוע פעילות גופנית כמו דיווש באופניים בשעות היום (אלא אם החלום שלך הוא לשנות את מצב הצבירה שלך לנוזלי בדרך לעבודה)...
לנתנייתים ולממתיני הרמזורים 9842
בעניין הרכבת- משהו למי שלא יודע. יש רכבת מנתניה לתל אביב, בבוקר צריך אגרופנים כדי להצליח לעלות עליה, יש שם יותר אנשים מאשר בתחנת הרכבת של בומביי, כל מי שניסה פעם אחת התמכר. התענוג של לדעת ! מתי תגיע בלי להיות תלוי במזל הפקקים שווה המון. אנשים משאירים רכבי חברה בתחנה ונוסעים ברכבת בתשלום. אני מכיר מרצדס ! שננשטשת בחניה של תחנת הרכבת לטובת ההגעה בנוחות ובזמן.

בעניין הרמזורים האדומים, עוד יתרון של אופניים- אפשר לרדת מהן וללכת איתן לצד השני על מעבר החציה שיש בו אור ירוק באותו זמן... נראה מישהו עושה את זה עם אוטו
מחאה 9844
למדנו לכבד את היעדר הצנזורה על תגובות באייל הקורא, כך שלא נורא שדני האדום חושב שאפשר *להזריק* LSD.

אבל דובי, מה עם העברית במאמר? ממתי אופניים הם ממין נקבה? "אופניים פשוטות", "אופניים שהיו שוות הרבה יותר מאלף שקל". הלב נחמץ (אלף השקלים לא היו שלי. העברית כן.)

גם גימל צודק בהערת ה"לרכוב" ולא "לרכב", אם כי ניתן היה להתחמק בתואנת כתיב חסר, היעדר יוניקוד וכדומה.
מחאה 9853
Don't blame me. I'm in Canada. I didn't touch that article. a sigh of relief :)

אכן, מחאה 9862
אני ערכתי את המאמר.
ההתיחסות לאופניים בנקבה אכן חמקה מעיני (ותוקנה זה עתה). לעומת זאת - "לרכב" ולא "לרכוב", בדיוק כמו "לשכב" ולא "לשכוב". יתכן כי "לרכוב" הוא חוקי בשפה העברית, אך "לרכב", לטעמי, נכון יותר (ללא קשר לכתיב חסר - אם כי אני חסיד השיטה הזו).
באשר ל-"אלף שקל" - תתפלאו - הביטוי חוקי. דוגמא: "אלף זמר ועוד זמר". השימוש בביטויים בנוסח זה נפוץ במיוחד, אם זכרוני אינו מטעני, בתנ"ך.

בקיצור, יקירי, נא להרגע...
אכן, מחאה 9873
True. Any number above 10 can come with the singular form after it. (13 shekel, but 6 shkalim).

I'll shut up now.
אכן, מחאה 9893
באשר ל''אלף שקל'' - חוקי בהחלט, ולא טענתי אחרת. ציטטתי את המשפט המלא, שבו היתה שגיאת עברית אחרת.

''לרכב'', לטעמך, יכול להיות נכון יותר מ''לרכוב'', אך טעמך האישי אינו מעלה ואינו מוריד. ''לרכב'' הוא שגיאה ו''לרכוב'' הוא נכון.
ר.כ.ב. מוטה כמו ש.מ.ר. ולא כמו ש.כ.ב.
אכן, מחאה 9898
ודאי שטעמי האישי משנה. אלמלא כן, לא היית מוצא במילון של ימינו מילים כגון "לדווח", למשל. אנשי האקדמיה יכולים ללכת לטייל באחו, עד כמה שהדבר נוגע לי... :-)
אכן, מחאה 9918
עוד דוגמא מעניינת: "רכבים", כריבוי ל"רכב" ובמובן של "כלי-רכב" (ברבים), מופיע כערך תקין במילון "רב מילים" של יעקב שויקה; וזאת למרות שכל חברי דוברי העברית הרהוטה (היי ירדן!) מזדעזעים ממש לשמע המילה ה"לא תקינה" הזו.
איח לו כשבתי אל זה באצמי? 9949
טסודק. שקול אכד מאיתנו יחטוב איח שהו רוטסה. מא זה ביחלל "אקדמיה"?
בדיוג! 9954
מחאה 9881
אינני מתמצא בדרכי השימוש ב-אל אס די - עוד לא ניסיתי. מודה - חור בהשכלה. ;-)
כל הכבוד על הערת העברית.

דני.
Social issue 9855
I've been using bicycle in Tel Aviv metro area throughout my life. This is really great. You can stop near any store or a pretty girl walking on the sidewalk, not worry about parking, and immediately go back to the road.
I think the major reason bicycles are not popular in Israel is social: This stupid snobism - bicycle is not respectable. I had a friend - an attorney - who used to tell me: "Come on - until what age are going to continue like this riding bicycle"? Moreover, when I suggested he would use a bus to go to work in Tel Aviv instead of his car, he replied: "Come on - an attorney on a bus - what will clients think about me"?
But it wasn't just him - many people think that a bicycle rider is someone who does not have money to buy a car.
This distorted thinking is typical to the snobish-wealthy society that mocks modesty.
I would like to inform the readers, that in New York area all senior managers go to work using public transportation. And in Japan, the streets are full with senior managers with suits and ties riding bicycle to work. In most Japanese cities, half the width of the sidewalk is for bicycle and half for pedestrians. This is truly beautiful.

יש בזה משהו 9860
האוטובוס אכן זוכה לתדמית נחותה משהו של כלי תחבורה אשר משמש בעיקר קשישים, ילדים ועניים. אני משער שהסיבה קשורה לכך שהתחבורה הציבורית בישראל אינה מאפשרת עצמאות ומי שמשתמש בה בהכרח מאבד מעצמאותו ומכוחו (החברתי, התנועתי). אם מערכת התחבורה הציבורית היתה יעילה ופועלת גם בשבתות, יותר אנשים היו רואים בה כמערכת אלטרנטיבית, כיום, במצב של אוטובוסים בלבד בעלי מסלולים ארוכים ולא יעילים, שאינם פועלים בשבת (ובכך דוחפים צעירים להשתחרר מעול התחבורה הציבורית ולהשיג דרך תחבורה חדשה). אין הרבה אנשים מבוגרים שנחשפים לתחבורה הציבורית (חוששים לאבד את עצמאותם), והצעירים רק רוצים להשתחרר ממנה. כיום אין אלטרנטיבת תחבורה ציבורית אמיתית. כל עוד אני צריך רכב פרטי כדי לטייל למקומות נידחים או לנסוע לים/מקומות בילוי בשבת, אזי האלטרנטיבה הזו לא קיימת בשבילי.

כפי שמנהלים בכירים נוסעים מהפריפריה בצפון ל'איילון סיטי', באמצעות הרכבת שהיא כלי תחבורה יעיל יותר, כך ניתן לצפות שיותר מנהלים בכירים או סתם אנשים מההיישוב (שאותם לצערי כבר מזמן לא רואים באוטובוסים) ישתמשו במערכת הרכבת התחתית או בכל מערכת תחבורה ציבורית יעילה אחרת.

בניגוד לאוטובוסים ששם אכן יש חשיבות לתדמית, מהשיקולים שציינתי לעיל, אני חושב שחוסר הרצון לרכיבה באופניים לא קשור 'לסנוביזם' דווקא אלא דווקא לתנאים אובייקטיביים, שאותם ציינתי בתגובה קודמת וגם אחרים ציינו אותם.

בנוגע לידידך, העו"ד, אני במקומך לא הייתי שופט אותו לכף חובה, כיוון שבמקצועו (ובהרבה מקצועות אחרים) ה'שואו' או הדאווין חשובים מאד, ונסיעה באוטובוס, אם לנקוט בלשון עדינה, לא תורמת ל'שואו'.
יש בזה משהו 9864
אכן כן, הדבר דורש תיקונים - וראשית לכל - יש להנהיג מערכת תחבורה ציבורית - אוטובוסים ורכבות - גם בשבתות וגם בלילות (כמי, שצריך לשוב לרחובות מת"א מדי ערב, אני מצוי תמיד בלחץ - אם אגיע אחרי אחת-עשרה ומשהו בערב - שלום!! או, שאשלים עם תנאיהם של נהגי ה"שירות" - היכולים, בפועל, להעלות מחירים כראות-עיניהם בשעות הלילה - או, שאשוטט כל הלילה בת"א, עד שאוכל לשוב הביתה לפנות-בוקר... או שאוציא את מלוא משכורתי היומית לטקסי), אחרת אנשים לעולם לא יוותרו על רכביהם הפרטיים. מתפקידה של הממשלה לעודד שימוש בתחבורה הציבורית במקום רכב פרטי, ולא להיפך - ג ם אם דבר זה יגרום זעזוע לחוגים שונים, עם עיגולי-בד לראשיהם.
ואגב, באירופה, יש קתולים או פרוטסטנטים אדוקים בהחלט, שנוסעים בלי שום בעיה בימי ראשון בשבת...
ומה, שנוגע ל"שואו" או ל"אין" - כמי, שמעולם לא התעניין מדי בכגון דא, קשה לי להבין זאת - ואולם, אם דבר זה הינו כה חשוב למישהו - אופנות משתנות... ומחר, לנסוע ברכבת יכול להיחשב, דווקא, לדבר ה"איני", ה"קולי" והמדליק ביותר עלי אדמות. ובאשר למסלולים - אכן, יותר קווי-אוטובוס ישירים, שיסעו בדרך הקצרה ביותר אל היעד, במקום להתקע בעיר אחרי עיר בין לבין, בהחלט יעודדו את המעבר אליהם, ויקצרו משמעותית את זמן-הנסיעה.

דני.
אין בזה משהו 9865
מדוע שתהיה לקתולים או לפרוטסטנטים, אפילו הם "אדוקים בהחלט", בעייה כלשהיא להשתמש בתחבורה ציבורית ביום זה או אחר בשבוע? או באותו אופן - לעשות כל דבר אחר?
אין בזה משהו 9867
זוהי בדיוק הנקודה!!
גם הדת שלהם מחייבת ימי-מנוחה. יחד עם זאת, אין הם סבורים, שעל יום זה להיות יום של סיגופים. גם אם הם אדוקים.
מ ד ו ע , אם כן, צריך המצב עם הדתיים בארץ להיות שונה?!?
אין בזה משהו 9874
Has nothing to do with it. The Jewish religion has a number of "chores" that must not be done in a Shabbath. One of them is closing a circle, or transporting stones, and another is lighting a fire. Since to run a car you must use combustion, they cannot do it, and feel other Jews must not be allowed to either. End of story. Not that I agree, I think they can shove how they feel others should act where the sun don't shine (*), but that's Israel for ya.

We should all come over here to Canada. Lots of open spaces here!

(*) Where The Sun Don't Shine is a cave in the rimward end of the Discworld, where, well, the sun never shines in. Dangerous attempts to look inside the caves have proven in contains various essays, statistics, opinions, and, possibly, the feeling of religious Jews about how the rest of us should act.
Just thought you'd like to know.

Whoops, time's up. See ya guys some other time, Your Uncle Travelling Editor.
Look at this picture 9856
Go to:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2000/city.limits/story/p...
And click "gallery".
You will see a bus in Portland, Oregon, that has a bicycle "hanger" in its front. So you attach your bike, take the bus, get off the bus and continue with your bicycle.
It is also important to let people put their bike on the train.

Look at this picture 9863
תודה על ההפניה לתמונה. סמל יפה לחברה מתוקנת שלנגד עיניה צרכי אזרחיה השונים והתחשבות בהם.
אלימות מילולית 9877
בדאגה ועצב רב עקבתי אחרי המגיבים למאמר . מגיב פעיל במיוחד היה "דני האדום". לא זו בלבד שהוא מסתתר מאחורי שם כמו "אדום" תגובותיו אלימות עד מזעזעות.
אני מתקשה להאמין שלקוראים/כותבים כאן יש קושי בהבנת הנקרא. מתקשה להאמין שקראתם ועברתם בשתיקה (רק 2 הגיבו!!!). אולי בכ"ז לא קראתם!!! אז לפניכם מבחר ציטוטים:
(שתיקתכם הינה תמיכה באלימות המילולית הזו).

וכך כותב "האדום"
ביום חמישי 21.09 שעה 16.38
"...כבר מזמן היתה דעתי, שרק מפגרים מוסיפים לתמוך בקיומן של מכונות המוות. אנשים אינטליגנטיים, לעומת זאת, מעדיפים רכבות"
"... או פשוט להזיז את התחת ולהפעיל את הרגליים"

ביום שישי 22.09

שעה 15.38 "...בהתחשב בגזע התת אנושי, המאכלס ארץ זו וכבישיה ורכביה."

שעה 15.48 "ומלבד זאת - היי, אם אתה שם חש מאויים...קלצניקוב קטן לא יזיק"

שעה 16.04 "את יודעת, אולי אתפוס אותך איזו פעם, אפשיט אותך באמצעים לא הכי עדינים, ואדחוף לך איבר מסויים פנימה - או קיי, יכאב לך, אבל זה חלק מהתשלום לתענוג שלי"

שעה 16.11 "יש לי פתרון להגנה עצמית נגד מכוניות, המתאים לרמת השפיות הממוצעת בארץ זו.
אקדחים במקום מגיני ברכיים
רימון צרר במקום זוג ערדליים ואם יעלו לנו ת'סעיף, הרי אפשר תמיד לזכור מי המניאקים ו-שיחנו את רכביהם
לבוא מאחוריהם"
אלימות מילולית 9880
אכן קראתי את התגובות האלו, והן נראו לי פשוט לא ראויות לתגובה.
אין לראות בשתיקתי (או שתיקתם של אחרים) משום הסכמה לסגנון הבוטה של ''דני האדום''. נהפוך הוא.
אלימות מילולית 9882
אני מסכים עם עמית. צנזורה היא לא פיתרון טוב, אבל אולי התעלמות תהיה רעיון טוב יותר.
אלימות מילולית 9883
Some people come to the Ayal and write in a way that seems to them natural, being unaware of the standards they are expected to adhere to.
Ignoring their "inappropriate" remarks is insulting and doesn't give them a fair chance to understand what exactly they did "wrong". Giving a firm comment is more communicative and helpful - just the way Dafna did in her original remark.
אלימות מילולית 9894
שתיקה היא הסכמה ואף עידוד
(סליחה, אבל אני אחזור על המשפט הזה)
אין זה חדש, שהאלימות בחברה הישראלית בכלל הולכת וגואה. מטבעם של תהליכים בכלל שהם מתחילים, במאקרו או במיקרו, במוחו של מישהו כרעיון וכשהרעיון שלילי כיצד ייעצר? בשתיקה?
שתיקה לאלימות מילולית כזו ובכלל היא הסכמה!!! אין שום הסבר אחר, היא עידוד להמשיך הלאה. האם זאת רמת התגובות והדו-שיח שאתם מצפים לפגוש כאן. ההתעלמות לא נותנת להבין שטעו, כתב כאן LG ואני מסכימה איתו. אינני בעד צנזור, צחי, אבל, התעלמות אינה רעיון טוב, יש וחובה ממש להגיב. האייל הוא בעיני, ואני מאמינה שגם בעיניכם לא סתם אתר.
שתיקה היא הסכמה ואף עידוד.
אני קוראה בקול גדול לקוראי האתר להוקיע, להתריע ולא להתעלם.
דני, התנצל!!! 9902
דני האדום התפרץ לאתר כפיל מסומם בחנות חרסינה וניבל את פיו בצורה שאינה מקובלת כאן כלל ועיקר. בוטה במיוחד היתה צורת פנייתו לדפנה, ממש בלתי נסבלת.

הצעתי היא שדני יתנצל ובכך נסיר את העניין מסדר היום.

אתה שומע דני?
פשוט התנצל על התנהגותך, בפרט אישית בפני דפנה, ויישר את ההדורים.
אוטובוסים? 9887
הומלץ פה מספר גדול של פעמים לבוא לאוטובוס.

אני משתדל להמנע מהסיוט שנקרא אוטובוס.
מספר סיבות :

1 אוטובוס להבדיל מכל רכב אחר נוסע בממוצא לפחות פי שתיים זמן .
2 אוטובוס הינו כלי רכב שכלל אינו נוח ממספר טעמים א ההרגשה היא כאילו אתה בסירה (בעיקר בגדולים) ב לאנשים כמוני שגובהם קצת מעל הממוצא הארצי אין מקום לרגלים.
3 מתי בפעם האחרונה נסעתם באוטובוס ואדם מסריח החליט לשבת על ידכם, לי זה קרה וזה לא הדבר הכי נחמד.
4 ישנם לא מעט נהגי אוטובוס שסיגנון הנסיעה שלהם הוא מסוכן ביותר, קו פ"ת רחובות לדוגמא (כבר יצא לי לנסוע פה הרבה מעל הרצוי בגלל עבודתי ונתקלתי מספר רב של פעמים באוטובוסים חותכים מסלולים מתפרצים והייתי נוכח אפילו בתאונה קלה שבה אוטובוס שחתך אוטובוס אחר עיקם לשני את המראה בצורה ראויה לציון.
5 האוטובוס אינו לוקח אותך למקום שאליו אתה רוצה להגיע ולא פעם אתה צריך להחליף מספר קווים באותה העיר כדי להגיע ממקום למקום. דבר שגורם לבזבוז כסף וזמן.

אילו רק מספר קטן של נקודות שבגללן הנסיעה באוטובוס מבחינתי היא סיוט.
אוטובוסים? 9916
כפי שציינתי באחת התגובות לעיל, תדמית האוטובוסים כיום אינה כל כך טובה, ונראה שרק פתיחת השוק לתחרות תשפר ממש את המצב (יותר מסלולי קווים, פחות כסף וכו'(.
לגבי הצורך בהחלפת קווים - יש את הכרטיסים ה"חופשי יומי" או "חופשי חודשי". אולי הזמן לא נחסך אך עדיין נחסך כסף.
כל פעם שעלי להגיע לתל אביב מדרום לירקון בימי חול - אני נוסע רק באוטובוס. נכון שזה יותר איטי, אך חוסך את הטירחה בחיפוש חניה, ומפחית זיהום אוויר.
אישית, אני בעד אגרת זיהום אוויר על נסיעה ברכב פרטי שתיתן עדיפות לשימוש בתחבורה ציבורית, ומוטיבציה לזהם פחות. הרי בכל נסיעה ברכב פרטי, היחס בין זיהום האוויר למספר הנוסעים גבוה בהרבה מיחס זה בתחבורה ציבורית כלשהי, וכל "חולי ההגה" שבינינו פשוט מעדיפים לזהם את האוויר השייך לכולם שכן אין להם שום תמריץ להימנע מכך.
באשר לסעיפים 2,3,4 - כיוון שלא נתקלתי בהם אישית כמעט אף פעם (אני בעיקר משתמש בקווי רמת השרון-ת"א, ת"א-חיפה וקווים עירוניים בחיפה), אינני מגיב.
אוטובוסים? 9926
האם עמדת אי פעם מאחורי אוטובוס?
האם השחור שיוצא משם לא מזהם את האויר?

מזכיר לי את הפרסומת שלהם לאגד בירוק שהתברר כי הצבא שבו הם מרססים את האוטובוס מזיק ביותר לאיכות הסביבה.
אוטובוסים? 9939
קח אוטובוס מזהם אחד ותשווה אותו לרמת הזיהום של 50 מכוניות פרטיות ביחד. ככל הידוע לי, האוטובוס מזהם פחות גם אם זה זיהום מרוכז יותר.
אוטובוסים? 9941
אז בו ונוותר על שניהם
נלך ברגל או שאולי נעבור לעגלה וסוס.

בטוח לא מזהם את האשפה שלהם אפשר להעביר לגינות העיר.

למעשה אפשר לעשות עגלות מרובות קרונות כך שגם אוטובוס לא צריך.

אגב לא עניתם על שאר הטענות שלי.
גם אני לא מגיבה 9942
- אני רק מוסיפה טענה: מישהו יודע למה נסיעה הלוך חזור בקו ירושלים-ב"ש צריכה לעלות כ70 ש"ח? למה נסיעה לת"א קרובה לחצי מחיר, למרות שמשך הנסיעה כמעט זהה? ולמה כל ההנחה שמקבלים סטודנטים שוות ערך להנחה של כרטיס הלוך-חזור?
גם אני לא מגיבה 9944
זו הבעיה עם מונופולים. אני מאמין ומקווה שעם פתיחת השוק לתחרות, יירדו מחירי הנסיעות באוטובוסים באופן משמעותי.
ומה השורה התחתונה? 10030
בואו לקיבוץ!
פה הדשא ירוק, האוויר נקי,רוב השבילים הם לאופניים והולכי רגל בלבד וגם הסוציאליסטים מדברים בעברית נכונה ולא מנבלים את הפה...
כמו לפני שנות אלף בקיבוץ 10035
מה, יש עוד סוציאליסטים בקיבוץ? איזה קיבוץ? תגלה לי, בבקשה! אני עזבתי את קיבוץ הולדתי לאחר שהבנתי שלא נותרו שם סוציאליסטים (ולעומת זאת, עולה כפורחת האנטי-סוציאליות...).

וכמובן, ברוב הקיבוצים, אם בכל בכל זאת חשקה נפשך לצאת לשעה קלה מגן העדן של עבודת הכפיים אל הכרך המנוון, אין כמוך תלוי ברכב פרטי (במובן מסויים של המילה פרטי).
כמו לפני שנות אלף בקיבוץ 10046
בוודאי... הם אומנם כרגע במצב לא כ"כ מזהיר, אבל המהפכה מתקרבת ובאה, חברים!

וחוץ מזה, באמת אין דבר נעים יותר מאשר ללכת ברגל ביום סגרירי בשבילי הקיבוץ ולהריח את האויר על סף התפרצות הגשם הראשון - שואף מלוא הריאות ונאנח לעצמו...

באחווה חברית ובתקווה לממטרים רבים, גלעד דנבום.
הרי לכם רעיון 10052
אחד מידידי הגה פתרון מבריק לשאלת מקום אכסון האופניים שנדונה למעלה:
יש לאפסן את האופניים בתא המטען של המכונית!

פשוט וגאוני.
הרי לכם רעיון 10121
אם אתה באמת רציני (ויש לך קצת כסף):

עם גלגלים בגודל הזה 10129
הוא לא יגיע רחוק
עם גלגלים בגודל הזה 10130
בקיצור, אל תדון את אופנך עד שתגיע למקומו.

;-)

ערן
צ'מע, לא נפלתי לרצפה 10132
לשמור על קצב של 19.3 קמ"ש במישור, לאורך חצי שעה, זה לא רע אבל גם לא מאוד טוב. וחוצמזה נשאלת השאלה לכמה הוא היה מגיע אם היו לו אופניים עם גלגלים ולא גלגליות.
עוד יום ללא מכוניות 10122
יום כיפור הבא עלינו לטובה
עוד יום ללא מכוניות 10135
גם ביום הזה מפגינים יזרקו אבנים

אבל יש לי הרגשה שהמשטרה לא תפתח באש
לא הכל בריא 13830
האמת שקצת התאכזבתי חשבתי שתכתוב על היום שקוצר לשעתיים בינתיים ובנוסף אף אחד לא הבין מה מטרתו.
אשר לעניין הבריאות יציין הכותב היקר שאין באחריותו האצת שריפת ריאותיהם של אלה שישמעו בעצתו ויסעו באופניים ובכך יספחו כמות כפולה של האוויר "הנקי " אשר בתל-אביב רבתי(בעת מאמץ סופחות כדוריות הדם האדומות כמות כפולה של ליכלוך מהאוויר ).
אשר לעניין התחבורה, אחזור שוב על משנה ישנה כשאכתוב שעד שלא ימצא פתרון מלא לעניין התחבורה בארץ המכונית שלי תמשיך לעשות ק"מ בארצנו היפה.
ודבר אחרון אם דבר לא ישתנה הפעם הרי שעולמינו הולך להשתנה כאשר המצרך היקר נפט יגמר בעוד 30-40 שנה ואז תוכלו ליסוע ברחפוניים(תתנו להאמין שנרחף מתישהו) שלכם לכל מקום.
לא הכל בריא 13831
נכון, לא הכל בריא, בעיקר בתל-אביב, אבל מטפחת קטנה בסגנון של Burton Bad-Man על הפנים או אפילו מסיכה של צבעים (ב דגושה) יכולה לפתור את הבעיה. קריאה זהירה הייתה מגלה התייחסות לנושא תחת הכותרת "אין טוב בלי רע".

הנפט, באופן פרדוקסלי, סובל מוריאציה על האנומליה של המים. ככל שיש יותר צריכה מסתבר שיש עליה ברמת העתודות.

אז רחף לך אל המאה העשרים ואחת המתחילה היום (או שפשוט תדווש לשם...)
לא הכל בריא 13832
ערן
לאוו דווקא התייחסתי לפיח אבל אם כבר רעלות על הפנים אתה לא חושב שזה עלול ליצור בעיה בטחונית אחרת :) .
תודה על האינפורמציה בעניין הנפט
ושוב... 35802
גם מחר, יום שישי 21 בספטמבר, יערך "יום ללא מכוניות" בת"א. אני אהיה שם. ואתם?

יום ללא מכוניות (באתר ynet)
יום ללא מכוניות - עבודה בעיניים?
ושוב... 35806
אני תוהה מה התחליף (הריאלי) של הירוקים לתחבורה ציבורית?
ושוב... 35808
נדמה לי שהמחאה העיקרית של הירוקים היא לא כנגד השימוש בתחבורה ציבורית אלא כנגד העובדה שכלי התחבורה (אוטובוסים) משתמשים בדלקים "כבדים" יחסית, שרמת הזיהום שלהם גבוהה. מה הם רוצים מהאוטובוסים המפרקיים? לא יודע.

ואגב, תחליפים הבנתי שיש. בשוויץ (או גרמניה) יש עיר שבה האוטובוסים נוסעים על דלקים שכמעט ואינם מזהמים. אני גם זוכר במעורפל משהו מהעיתון "מדע" (אי-שם בתחילת שנות השמונים?) על רעיון לאוטובוס עם גלגל תנופה (פיזיקאים? יכולים להסביר) שאמור להספיק לנסיעה מתחנה לתחנה. לסיום אזכיר גם רעיון שראיתי באחת מתוכניות המדע בחודש-חודשיים האחרונים - מכוניות שיכולות להתחבר גם למסילות עיליות (מעין מונורייל שכזה) - הרעיון הוא שהמכונית נוסעת עד העליה למסילה, שם היא מתחברת למסילה ונוצרות "רכבות קצרות" של מספר כלי רכב. האמת שאני לא יודע אם זה חסכוני, אבל זה אמור להפחית את כמות הפקקים.
''תעבירו את זה הלאה...'' 36127
מאמר של יוסי מלמן, שחוץ מלעסוק בענייני מודיעין הוא גם תריאתלט - "האוכלוסיה החלשה בכבישים"

ת''א ממשיכה להיות עם רוכבי האופניים 109017
ב"הארץ":

ת''א ממשיכה להיות עם רוכבי האופניים 109746
זהו, שההודעה הזאת שלך הקפיצה את הדיון לרשימת הדיונים המתמשכים. משום מה, למרות תגובה 9895, תחת ההגדרה "טרם קראת".
אז פרט טריויה לגבי אופני כביש: את הכידון המתעקל כלפי מטה, המיועד לגרום לרוכב לרכון כלפי מטה ולהקטין את התנגדות האויר לתנועתו, המציאו האחים ווילבור ואורוויל רייט. (אלה שהמציאו עוד המצאה שולית בתחום תעבורת האדם).
דו''ח על מצב האופניים בת''א 164761
הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...

מסלולי האופניים שהוכשרו ברחבי העיר הגבירו את השימוש בכלי תחבורה זה, אולם עדיין ישנן מספר בעיות: רק 20 ק"מ מתוך ה-‏100 המתוכננים הוכשרו. הקטעים "מקוטעים" מדי ואינם רציפים, והם אינם מתחברים למקומות מרכזיים כדוגמת התחנה המרכזית ואוניברסיטת תל-אביב. גם הקביעה של משה טיומקין - האחראי על התחבורה בעירייה כאילו שילוב אופניים עם מכוניות אפשרי רק בכבישים שהמהירות בהם מוגבלת ל-‏30 קמ"ש מוזרה בעיני. בסקוטלנד נסעתי ברחבי אדינבורו (ובערים נוספות) יחד עם מכוניות בנתיב צר (50-70 ס"מ?) שסומן בצבע אדום בצד הכביש, וגם עמדה לרשותי רחבה בקידמת הצומת כדי שיהיה לי יתרון על כלי הרכב הממונעים. בפריס אותו נתיב צר מוגן מצד שמאל על ידי אבני שפה (למשל ברחוב ריבולי המרכזי).
דו''ח על מצב האופניים בת''א 164981
ההסבר נעוץ באופיו של הנהג הישראלי, כמובן. וזה לפני שהנתיב המדובר יהפוך למקום חניה מקובל על הכל...
דו''ח על מצב האופניים בת''א 164991
אז מה דעתך על המודל הצרפתי - הפקעת כמטר מהכביש לטובת נתיבי אופניים ברחובות המרכזיים וחסימתם משמאל על ידי אבני שפה?
דו''ח על מצב האופניים בת''א 165010
לא יודע. יהיה מקום?
165294
נדמה לי שראיתי משהו כזה בבאר שבע. מצד שני, יכול להיות ‏1 שמדובר בסתם שיפוצים של איי תנועה, ככה שאף פעם אי אפשר לדעת.

1 כי לא ראיתי את זה ממשיך באופן עקבי או משהו. מצד שני, ממתי _זה_ אומר משהו?

_________
העלמה עפרונית, לא רוכבת על אופניים שזזות, וחבל.
אופניים זזים, עלמות זזות 165728
חית-העיר או האותו ‏1 109798
"חית העיר, או האותו, היא חיה משונה, העומדת בעיר וכפעם בפעם יוצאת לדרך לדרוס בהמות חיות ועופות וגם בני אדם, וביחוד ילדים. ההבדל שבין חיה זו לבין החיות האחרות, הוא, שבעוד כל החיות הטורפות אינן טורפות אלא לשם אכילה - היא טורפת לשם רציחה בלבד.

חלקיה ואבריה של חית העיר הם: הראש, הבטן, הפה, העיניים, הגרון והנהג או השופיר. ואבריה החסרים לה הם: הרגליים, השיניים, האוזניים והלב.

ראשה של חית העיר הוא בריה משונה מאוד: מלא הוא בני מעים סבוכים, ההומים כמו מתוך רחמים גדולים ובינתיים היא דורסת. או שרועשים הם כמו מתוך רעב אף על פי שלעולם אינה נהנית מקורבנה אף שוק או ירך.

בבטנה של חית היער אין קיבה, אך תמיד נושאת היא בתוכה כעין בני אדם, שדרכם להנות הנאה מרובה כשהיא דורסת דרך מרוצתה.

פיה של חית העיר קטן הוא באופן משונה מלפי מידת כל גופה. סך הכל אינו אלא חור קטן בראש קודקודה, שדרך בו משקים אותה כפעם בפעם פחים אחדים מים מלוכלכים.
גרונה באופן מוזר איננו מאחורי הפה, אלא בצד הראש. ובשעה שהיא סוערת ורצה כדרכה, משמיע הגרון קולות נוראיים, הצורמים את האזניים עד כדי מהומה. בקול זה מדהימה היא את עוברי הדרך, שלא ינוסו על נפשם ובה בשעה נודפת היא מאחוריה ריח מדהים ומשתק - ובתוך כדי מבוכה זו עושה היא את תפקידה: דורסת את האומללים, השוכבים נבוכים ויוצאים מן העולם בלי תפילת וידוי. וכדי שלא ירדפוה - מעלה היא אבק נורא ומעוורת את עיני הרואים ועד שהם ממשמשים בעיניהם - היא בורחת לה ונעלמה.

עיני האותו עשויות מזכוכית ובתוכן נר דולק. עיניים הללו אינן רואות אלא בלילה ובזה דומה הוא לינשוף הצורח ולעטלף. אך בעוד שאלה אינם מעיזים לצאת מקנם ביום - חית העיר רצה בחוצפתה גם ביום ובעיניים עיוורות דורסת היא ביום כמו בלילה. ובלילה משתמשת היא בעיניה גם לעור באורן המסמא את עיני הנפגשים בדרכה, שלא יסורו הצידה וכך נופלים הם לה לקרבן.

הנהג, או השופיר, הוא החשוב באבריה של חית העיר. דומה הוא ממש לבן אדם אך במקום לדבר בלשון בני האדם, מחרף הוא ומגדף ותמיד מטה את האותו עם הבריות שבבטנה למקום אחר, להפך מאשר הם רוצים. ולפני היציאה לדרך מושיט הוא כמין יד לאחור ועד שלא תחבו לו זוז בידו, אינו נותן לה לחיה לזוז ממקומה, כאומר: רוצה אתה לזוז, תן זוז!

אברי חית העיר תכונה מיוחדת להם: אפשר להחליפם באברים אחרים משל חית עיר אחרת מתה.

במקום רגליים יש לה כעין עגולים של ברזל, שבהם דורסת היא. עגולים הללו מכורבלים גומי רך, כדי שלא להמית את הקרבן בבת אחת, אלא למעך אותו ולהוציא את נשמתו קמעה קמעה.

שיניים אין לה לחית העיר, יען איננה אוכלת. אזניים אין לה, כדי שלא תשמע את זעקת קרבנותיה. ולב אין לה, כדי שלא תרגיש רחמים אפילו בשעה "שמעיה יהמו לה" כמתוך רחמנות.
גרונה של חית העיר קרוי גם בשם "סירינה" על שום שקולו "כקול הסירים תחת הסיר".

חית העיר יכולה ללכת גם לאחור כסרטן. בשעה כזו איננה יכולה לדרוס כחפצה ולפיכך רועשת היא במה נוראה ובהמיה כפולה ומכופלת.

מזונה של חית העיר הם המים ששופעים אל תוכה וגם איזה מין נוזל מסריח, הקרוי בשם "בן-סין". שם זה לא ידוע פרושו לא למניחי הלשון ולא למניחי הראש תחת חית העיר.

על משפחת חית העיר נחשבת גם הרכבת וגם מכבש הקיטור. ברכבת משתמשים כדי לאחר בה את המועד בשעה שממהרים לנסוע לאיזה מקום ובמכבש הקיטור - למכשול ברחובות, שלא לתת לעוברים ושווים לעשות את דרכם הנחוצה. ויש עוד חיה רעה המחשבים אותה למשפחה נחמדה זו: הלוקומוביל. חיה ענקית זו שוכבת פרקדנית במקום אחד כשרגליה (כלומר: גלגליה) למעלה ואינה יכולה לזוז ממקומה וככה טורפת היא בני אדם דרך שכיבה. חיה זו מתפרנסת מעצים ופחם ויש לה תכונה משותפת עם בני האדם: גם היא מעשנת אחרי האכילה.

חכמי הבהמות משערים, שהיה זמן שבשר האותו היה ראוי לאכילה, כמו שכתוב: "אותו ואת בנו לא תשחטו ביום אחד". "

1 מתוך: "חכמת הבהמות", אביגדור המאירי, הוצאת סיני, שנת הוצאה אינה ידועה, ע"מ 47-45.
אין חניה? אין דירה 399845
על פי תוכנית תמ"א 38, לא ניתן להוסיף יחידות דיור לבניין קיים בלי להוסיף גם מקומות חניה לבניין, כמספר יחידות הדיור החדשות. עוד ביטוי תמוה לרעיון "האדם הנוהג".

תמ"א 38: http://www.mmi.gov.il/iturTabot/tochMitarArzi.asp

ביקורת על התוכנית:
מזכרת מיום כיפור 458165
אתם מוזמנים ליהנות ממזכרת מצולמת מיום כיפור 2007

תיהנו


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים