שר האוצר דורש: להעלות את גיל הפרישה מצה''ל 3156
במכתב ששיגר לאחרונה לרמטכ"ל, גבי אשכנזי, דורש שוב שר האוצר יובל שטייניץ להעלות את גיל הפרישה מצה"ל של אנשי קבע שאינם לוחמים מ-‏45 כיום ל-‏55 - 57. בנוסף, מנסה שטייניץ לקדם תוכנית לאיזרוח מקצועות שאינם צבאיים במערכת הביטחון (כלכלנים, משפטנים, רואי חשבון, מהנדסים וטכנאים) עד סוף 2009.

צוותי עבודה משותפים לאוצר ולצה"ל אמורים לגבש תוכנית פעולה להעלאת גיל הפרישה מצה"ל בתוך שבועיים. אם הצוותים לא יגיעו להסכמה, האוצר יפרסם חד־צדדית את התוכנית שגיבש להעלאת גיל הפרישה, ויביאה לאישור הממשלה עוד לפני סוף דצמבר. האוצר הציע בחוק ההסדרים מתווה מפורט להעלאת גיל הפרישה מצה"ל ולאיזרוח מקצועות לא צבאיים, בטענה כי אין סיבה שכלכלן או עו"ד במערכת הביטחון ייצא לפנסיה בגיל 45, בעוד שמקבילו בשירות הציבורי ייצא לגימלאות כעבור 22 שנה. מערכת הביטחון הפעילה לחצים להוצאת סעיפים אלה מחוק ההסדרים, ובתמורה הציעה לממשלה להגיש לה עד 12 בספטמבר את תוכנית צה"ל להעלאה מהירה ומשמעותית בגיל הפרישה מצה"ל, אך אף שעברו חודשיים מהתאריך האמור לא הוגשה תוכנית כזו.
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אפשר טוקבק? 529865
אין לי שום דבר חכם לומר חוץ מזה שאני שמח ששר האוצר נלחם לרוקן (אפילו שזה בכפית) את בורות השומן של משרד הביטחון.
טאגליין על הכותרת! 529900
אפשר טוקבק? 529904
אל תדאג, אגף השיקום ידאג למלא אותם חזרה. יש המון נכים שאפשר לקחת מהם.
אפשר טוקבק? 530010
לא הבנתי, ניקח מהנכים ונעביר לפנסיונרים? ניקח מהנכים ונעביר לקניית חמקנים? אולי שכחת, אבל רק 27% מהנכים נפגעו בפעולה צבאית כלשהי, כל השאר נפגעו בעת חופשות או חלו בעת שירותם וכו'. יש מקום להשוות תנאי נכי צה"ל שלא בנסיבות מבצעיות או אימוניות לתנאי שאר הנכים במדינה, ולא אגורה יותר.
אפשר טוקבק? 530011
נכה צה"ל מוגדר כמי שנפגע עקב ותוך כדי שרותו הצבאי.
בין אם הוא נדבק בצהבת בגלל תנאי תברואה לקויים, בין אם הוא נורה ע"י חייל אויב, בין אם הוא נפגע בההפכות טנק בשטח אימונים או בתאונת דרכים כאשר הג'יפ בו נסע התנגש בעץ.
האפשרות להשוות את תנאי נכי צה"ל לאלו של הנכים האחרים לא יכולה להיות חד צדדית, ולכן היא רעה מאוד מבחינת מדינת ישראל: היא תאפשר למי שנפגע לתבוע את מדינת ישראל, צה"ל, רופאים וחובשים, חיילים ומפקדים על הנזקים שנגרמו לו, על אחריותם ועל רשלנותם.
אפשר טוקבק? 530017
ומה על חיילים שנפגעו בעת החופשה שלהם?
אפשר טוקבק? 530018
זה תלוי מי האבא שלהם...
אפשר טוקבק? 530042
אם תנסה לרדת במורד המידרון החלקלק הזה, מישהו עלול לשאול מה אם החייל נפגע בתאונה בחופשה בגלל חוסר שעות שינה בצבא ?
אפשר טוקבק? 530078
לא כל כך חלק. בזמן החופשה החייל אחראי למעשיו, ואם חסרות לו שעות שינה התאונה היחידה שעלולה להוות בעיה היא נפילה מהמיטה. במקרה כזה הייתי מעניק לו זכויות של חייל שנפצע בעת מילוי תפקידו.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים