מחשב הצליח לזהות מחשבות בעזרת רישום גלי מוח 3166
מומחים למדעי המוח בפלורידה הצליחו להשתמש ברישום גלי מוח כדי לזהות אותיות ומספרים שעליהם חשבו 2 נסיינים. במחקר הושתלו אלקטרודות היישר על קליפת המוח של הנסיינים לשם קליטת אותות חזקים ומוגדרים. משתתפי המחקר הוצבו מול צג מחשב שחובר גם הוא לאלקטרודות והפעיל תוכנה לניתוח האותות החשמליים שהתקבלו. על הצג הופיעו אותיות או מספרים מסוימים; בכל פעם שהוצגה אות מסוימת, המשתתפים התבקשו להתמקד בה, והמחשב רשם את פעילותו המוגדרת של המוח ברגע זה. לאחר שהמחשב כייל את רישומי גלי המוח השונים, הוא הצליח לזהות ולהציג אותיות עליהן חשבו המשתתפים. מכיוון שהליך השתלת האלקטרודות דורש ניתוח חודרני בגולגולת, המחקר התקיים במסגרת טיפול של שני חולי אפילפסיה שכבר היו תחת ניטור בשיטה זו לשם זיהוי פעילות מוח בעת התקפים.

לדברי החוקרים הממצאים הם עדות להתקדמות לקראת יצירת ממשק אדם־מכונה. התקדמות כזו יכולה להוביל להתפתחויות טכנולוגיות שיועילו בין היתר לנפגעי עמוד שדרה, חולי ניוון שרירים ובעלי איברים תותבים. ממצאי המחקר הוצגו בכנס השנתי של American Epilepsy Society.

פרופ' אילון ועדיה, העומד בראש מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח של האוניברסיטה העברית, מזהיר שפיתוחים כאלה עלולים לשמש גם לצרכים צבאיים או מדיניים פסולים, כמו קריאת פעילות מוח כדי לפענח מחשבות.

קישורים
הארץ - קפטן אינטרנט
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כבר נעשה 531300
החידוש פה הוא לא זיהוי "גלי המוח", אלא הזיהוי שלהם בלי שהנבדק מקבל את הגירוי קודם - כלומר מייצר את המחשבה בעצמו.
גם זה נעשה כבר בfMRI, בכל מקרה.
כבר נעשה 531306
המקרה של ג'ון ריי, תגובה 55832 ותגובה 62978
כבר נעשה 531339
זה נעשה כבר ב fMRI ? אנא קשר.
כבר נעשה 531341
לצערי לא הצלחתי להבין הרבה מהסרט. ככל הידוע לי במדידת EEG סטנדרטית אותות חשמליים שמקורם בפעילות עצבית של המח ממוסכים כמעט לחלוטין ע"י אותות עצביים מהשרירים הגולגלתיים, בעיקר עיניים ועפעפיים. בכלל לא מובן מה הם עושים שם ואיך/אם זה עובד - אבל זה נראה יותר כמו מעקב אחרי תנועת עין מאשר "קריאת גלי מח".
531319

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים