האם נכחתם באירוע עליו דווח בתקשורת? 3191
(תודה לאפופידס)
לא 81 29%
כן, והדיווחים היו מדויקים למדי 16 6%
כן, עיקרם של הדיווחים היה מדויק, אך היו כמה אי-דיוקים 61 22%
כן, והדיווחים היו שגוים ברובם 61 22%
כן, ולדיווחים לא היה כמעט קשר למה שבאמת קרה 35 12%
כן, ושידרתי משם כיד הדמיון הטובה עלי 29 10%

283 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לא ממש מדוייקים 538806
רצח רבין.
כן, ולא נתתי דעתי לדיווחים עליו. 538809
538818
בעיה. כי סימנתי את ''ושידרתי כיד'', אבל אני בהחלט מקווה שהדיווחים שהעברתי היו קרובים למציאות. ללא ספק השתדלתי שכך יהיה.
עצרת/מצעד הגאווה? 538823
בין השאר, אבל לא רק. 538838
עיקרם של הדיווחים היה מדויק, אך היו כמה אי-דיוקים 538832
היה מקרה אחד במסגרת שירות מילואים בשנות ה-‏90', שאיני זוכר את מהותו או את מיקומו, ומה שנותר לי ממנו הוא שהמרחק בין מה שהופיע בתקשורת למה שקרה, הדהים אותי, למרות שהשורה התחתונה דווחה נכון.
מקרה שני היה לאחרונה, במסגרת צמצום פעילותה של החברה בה אני עובד בישראל, וגם שם הפרטים נראו כמאוד לא מדוייקים. אלא שכאן, לאחר התייעצות עם חבריי לעבודה, הגענו למסקנה שאם תחת אותו שם מוסיפים גם חברת בת אחרת של התאגיד שלנו, בעלת שם דומה, אי הדיוקים לא מהותיים.
עיקרם של הדיווחים היה מדויק, אך היו כמה אי-דיוקים 538856
זה גם מה שעניתי. למרות שלא לגמרי ברורה לי התשובה.

בתחומים טכניים מספיק (כמעט כל מה שקשור למחשבים הוא לצורך העניין מספיק טכני) הדיווח העיתונאי לרוב פשטני להחריד.

קשה לי להאשים אותם. גם במקרים שבהם ידוע לי בברור שהכתב מבין היטב על מה מדובר, קהל קוראיו לא. וקהל קוראיו לא יטרח להבין.
כמוכן שיקולי עריכה מכתיבים הוספת קורט סנסציה (או אולי קצת יותר).
עיקרם של הדיווחים היה מדויק, אך היו כמה אי-דיוקים 538863
יש פשטני, שזה אחלה, ויש שגוי, שזה לא. עוזי כתב פעם על דיווח על השערת פואנקרה שהפך את היוצרות (בניסוחו של עוזי, המאמר אמר ''אם זה ברווז, זה מגעגע'' במקום לומר שההשערה היא ש''אם זה מגעגע, זה ברווז''). בתור אחד שנוהג תדיר להאשים ''אותם'' בדיווחים כושלים כאלו, אני לא חושב שיש תירוץ להפיכת השולחן הזו ושגיאות דומות (למרות שקלף ה''חייבים להיות פשטניים'' נשלף שוב ושוב בתגובה).
עיקרם של הדיווחים היה מדויק, אך היו כמה אי-דיוקים 538872
כשזה מופיע באינטרנט, יש בד"כ טוקבקיסט (תגובתן?) טרחני שדואג לקטול את הדיווח ולהעמיד דברים על דיוקם, או להיפך מכך, או סתם להעמיד הכל על נקודה שולית ולבלבל חלק מן הקוראים.
עיקרם של הדיווחים היה מדויק, אך היו כמה אי-דיוקים 538859
הייתי בלא מעט אירועים מסוג זה. ברובם הדיווחים נראו לי נכונים למדי. מאידך גיסא, בראשונה שזכורה לי - הפגנת-תהלןכה - הייתה עצהנות רבה: הימין שבא מולנו "חתר למגע" על פי הז'רגון הצה"לי המקובל בימינו אז ביו כמה חילופי מהלומות, אבל זה כל מה שראיתי. ואילו הכתבת המסקרת ראתה שם ממש דם ואש ותמרות עשן.
רק שאינני יכולה להישבע שמה שלא ראיתי לט היה שם. אם היא הייתה בחלק אחר של התהלוכה, ייתכן שראתה דברים אחרים.
*שדווח עליו בתקשורת* 538834
ועדיף אפילו ''שהתקשורת דייוחה עליו''.
538837
בצבא הסדיר שלי בשנות ה-‏60 הייתי באי אלו אירועים שדיווחו עליהם בתקשורת . רובם היו שונים ממה שדווח. מאז החלה אהבתי לאמת של דובר צה"ל.
נדמה לי 538889
שמתאים היה יותר לאפשר תשובות מרובות. נכחתי באירועים שהדיווחים עליהם כללו אי-דיוקים, וגם כאלו שהיו שגויים ברובם, וגם בכאלו שהיו בלתי קשורים לדיווחים. מאז פיתחתי ספקנות קיצונית לגבי דיווחים תקשורתיים, וכפי שניסח זאת פעם גדי: "כמו תמיד בקריאת כתבות שאני מבין בהן משהו, עולה בי הרגשת אי הנוחות המתבקשת: כמה טעויות שאני לא שם לב אליהן יש בכתבות על נושאים שאני לא מבין?"
539202
בחרתי ב"והדיבורים היו שגויים ברובם", בגלל ההתנתקות. הייתי שם בשירות מילואים, וזכורים לי שני דברים במיוחד: נחום ברנע שכותב שכל חייל שהסתובב לבדו בנווה דקלים הסתכן בנפשו (הסתובבתי לבד חלק ניכר מהיום והלילה, ספגתי כמה קללות, צורפתי למניין והציעו לי כוסות מיץ. לא מכות ולא נעליים) וכתב אחד (עמרי אסנהיים כמדומני) מדווח על עשרות בתים בוערים בנווה דקלים (היה אחד). בפיגוע בעתניאל, שגם שם נכחתי, רוב הדיווחים היו בסדר עם אי-דיוקים לא מהותיים (הסכמה של 'ידיעות' לא דומה למציאות, הדיווח בסדר) למעט 'הארץ', שלא שלח לשם כתב ודיווח השד יודע על בסיס מה דיווח שהקשר בינו למציאות היה מקרי.
יותר מעניין ממה שדווח 539275
הוא מה שלא מדווח. והכי מעניין - מה שמדווח למחצה.

(אני יודעת במה מדובר, כי פייסבוק שורץ אינפורמציה).
יותר מעניין ממה שדווח 539276
גם קוראי הטוקבקים כבר מופנים למילות המפתח בגוגל...
יותר מעניין ממה שדווח 539278
בשביל זה צריך את פייסבוק? זה הרי מופיע בכמעט כל עיתון ברשת, אפילו באייל הקורא היה על זה דיון ויש מסקנות תגובה 53916
יותר מעניין ממה שדווח 539279
ברשת אני קוראת רק ''הארץ'', ורק את הכותרות הראשיות.
נראה לי שהתבלבלת בקישור.
יותר מעניין ממה שדווח 539280
הוא התכוון לתגובה 539169
יותר מעניין ממה שדווח 539281
תודה.
החץ העקום של סילבי קשת 542100
בתקופת המסלול בשרות הסדיר שלי (גולני) נזדמן למחלקה שלי לבצע פעילות ביטחון שוטף בכפר סמוע, בדרום הר חברון. במסגרת הפעילות סיירנו, המ"מ שלי, אני הקשר שלו, ועוד כעשרה חיילים ופגשנו את המוכתר ליד המסגר.

השיחה התנהלה בעברית. נכון, לא הייתי מבקש מהמכותר לקריין בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, אבל הוא בהחלט ניהל שיחה עניינית וברור היה שהוא הבין מה מבקשים ממנו - שיבקש מאחד הילדים שיוריד את דגל פלסטין מהמסגד. באותם ימים רחוקים (1989) נאסר עליהם לתלות דגלים כאלו.

הנשים של המוכתר התחילו לצעוק על המ"מ, והוא התעלם מהן ודיבר רק עם המוכתר. באיזהשהו שלב המוכתר ניסה לחטוף לו את הנשק. באותו הרגע המ"מ אחז בנשק בחוזקה ונתן לו מכה עם הכת כדי שישחרר את הנשק.

אני כבר לא זוכר היום בדיוק מה שם קרה אבל כשקראתי בזמנו את הטור של (חץ מ)סילבי קשת נעמדו לי האוזניים. סילבי קשת תיארה את הסצינה בצורה תלושה לחלוטין מהמציאות, כאילו ביקשנו מהמוכתר, נדמה לי שלדבריה היה זקן מאוד (להערכתי בסביבות 50) לטפס על המסגד בעצמו, וכשהוא לא הצליח החיילים הכו אותו באגרסיביות. שום איזכור לפניה המכובדת, שום איזכור לכך שהוא ניסה לחטוף נשק של חייל.

מאז אותו אירוע הפסקתי לקרוא את המדור שלה והאמון שלי במה שכתוב בעיתונים בכלל צנח לשפל המדרגה ומאז לא התרומם הרבה.

זאת הייתה תרומתה של סילבי קשת לחינוך הדמוקרטי שלי.
החץ העקום של סילבי קשת 542102
האמת היא שיכולתי לתת דוגמה דומה לגבי תרומתו של גדעון לוי להערכתי לעתונות, אבל כיוון שאני לא רואה את האיש הזה כעתונאי לא הסקתי מהמקרה שלו על כלל המקצוע.
החץ העקום של סילבי קשת 542104
הדברים שגדעון לוי חושף לא נכונים?
החץ העקום של סילבי קשת 542105
חלק מהם כן. הבעיה היא שאין דרך לדעת איזה חלק.
החץ העקום של סילבי קשת 542106
אז איך אתה יודע את זה?
החץ העקום של סילבי קשת 542109
לגבי המקרה הפרטי שהזכרתי - הייתי חייל מילואים בחומת מגן, שהינו תקופה מסוימת באיזשהו כפר, רצה המקרה ולוי כתב טור שעסק במה שהתרחש באותו כפר בפרק הזמן הזה והתאור שלו לא תאם את המציאות.

לגבי המקרה הכללי - לוי כותב תאורים שבאים מפיהם של תושבים שאת שפתם איננו דובר מבלי להצליב גרסאות או לבקש תגובה של מעורבים אחרים בארועים שהוא מתאר. אלה לא סטנדרטים עתונאיים מקובלים. מעבר לזה, לוי הוא עתונאי מגויס; אם כתב ערוץ 7 מראיין כמה מתנחלים ביצהר המתארים את ההתנכלויות אליהם על ידי התושבים הערבים בסביבה ועל ידי צה"ל והשב"כ, אני לא אייחס לכך אמינות גבוהה במיוחד אלא אם הדברים יגובו במסמכים או יאומתו על ידי כמה מקורות, ואם תינתן הזדמנות למואשמים להשמיע את דברם. כמובן, גם העובדה שנחשפתי אישית לרמת האמינות שיש ליחס ללוי (ושמעתי מאחרים סיפורים דומים) מפחיתה את רמת האמון שאני נותן בו - בניגוד לעתונאים שעושים עלי רושם הגון, כמו עמירה הס למשל. אין ספק שחלק ממה שלוי חושף הוא נכון וחשוב שייחשף, אבל היה עדיף שהדברים ייחשפו על ידי עתונאי רציני יותר.
החץ העקום של סילבי קשת 542115
מהנסיון שלי במלחמות, אתה כחייל-גם אני כחייל- חווים את מה שוקרה בסביבה המיידית שלנו. הרבה פעמים אין לנו מושג אמיתי מה קרה לידינו, חוץ מסיפורים ושמועות, שלא פעם רחוקים מן האמת. האוירה, המתח באויר, ונקודתיות המבט, גורמים לראיה מאד סובייקטיבית, מאד חווייתית, ודעות שונות לגבי מה שרואים. חלק גדול ממה שראיתי במלחמת יום הכיפורים, הסתדר לתמונה מסודרת רק אחרי שנים. אולי כדי להדגים את הסובייקטיביות של התמונה, אזכיר קטע מהסרט שואה של לנצמן: רואים ושומעים ראיון עם יהודים ששרדו את טרבלינקה; הם מספרים שכאשר עברו במלקיניה, עמדו הכפריים בצד ועשו תנועה של שחיטה; כל המרואיינים הבינו את התנועה כ"איחולים". לנצמן ריאיין גם את הכפריים שעשו את התנועות. הם סיפרו על הרכבות שעברו שם-חלקן אפילו קרונות נוסעים ולא מסע. הכפריים ידעו מה קורה בטרבלינקה וחשבו שהיהודים שמוסעים לשם אינם יודעים ורצו לרמוז להם מה מחכה להם שם. כל הכפריים שרואיינו ללא יוצא מן הכלל- קראתי את זה גם בספר בפולנית- חיו באופן די קשה את הסביבה של טרבלינקה ורצו להזהיר את היהודים. מיקרה שני שסיפרתי עליו פעם, נגע לסיפור פינוי הגולן מהתושבים הסוריים.
גדעון לוי מספר בדרך כלל את הסיפור של פלסטינאים שנפגעו. עוד אף אחד לא הפריך את הסיפורים הללו והוכיח שהם לא נפגעו כלל או שאלו היו מחבלים מסוכנים.
החץ העקום של סילבי קשת 542122
עוד דוגמא מיני רבות:ערב אחד הפגיזו הירדנים את איזור חדר האוכל של חמדיה שם עמדו בסיסי מערבים כל ערב. נהרג שקמיסט. כולם קיללו את הירדנים הברברים שמפגיזים ישוב אזרחי. זה מה שראינו. רק שכחנו שיום או יומיים לפני כן, חדרו כמה חיילים מהפלוגה שלנו והטמינו מוקש נגד רכב בצד הירדני. למחרת התרומם שם ג'יפ. בעצם כבר אינני בטוח אם המוקש היה תגובה להפגזה או להיפך.
החץ העקום של סילבי קשת 546764
זה כבר סיפור אחר. בעיתונים, למשל, בד''כ ''שוכחים'' - לגבי ''פיגועים'' רבים, שהייתה להם איזו התחלה מצידנו.
החץ העקום של סילבי קשת 547507
יש מצב שאתה מקשר לסיפור פינוי הגולן?
החץ העקום של סילבי קשת 547524
לא מוצא את התגובה ההיא של איציק, אבל את זה ראית?
החץ העקום של סילבי קשת 547532
את זה ראיתי.
אגב, חייבת לציין, שהגרפיקאים של ''הארץ'' מזמן לא יצאו מתל אביב.
החץ העקום של סילבי קשת 547533
זה בסדר, גם הרבה מהכותבים והעורכים שלהם לא.
החץ העקום של סילבי קשת 547541
אכפת לך להסביר? קראתי רק את המהדורה האלקטרונית, לא ראיתי מה היה בעיתון.
החץ העקום של סילבי קשת 547543
גם אני קראתי רק את המהדורה האלקטרונית.
התמונה שמראה אזרחים הולכים בדרך, צולמה בשחור לבן במקור, ונצבעה יפה בפוטושופ.
מי שעשה את זה, ובעליל לא היה בגולן מזה עידן ועידנים, שכח שביולי, הגולן כולו צהוב, ואפשר לשכוח מהירוק-הירוק הזה.
החץ העקום של סילבי קשת 547544
ובתל-אביב הכל ירוק בקיץ?!
החץ העקום של סילבי קשת 547547
למעשה, די.
הואיל והשטחים הפתוחים הטבעיים מתמעטים, מה שנשאר זה בעיקר שטחים מגוננים היטב.

על כל פנים, בתל אביב אין הבדלים משמעותיים: אורבני בקיץ ואורבני בחורף.
החץ העקום של סילבי קשת 547633
זה לא העניין; בפנטזיה התל-אביבית, הגליל (ובכלל זה הגולן, עמק יזרעל, וחדרה) מתקשר אוטומטית לירוק.

_________
סתם, כמה מחברי הטובים הם תל-אביבים.
החץ העקום של סילבי קשת 547545
אה, לא חשבתי שניסו לעשות שם משהו ריאליסטי.
החץ העקום של סילבי קשת 542108
אני חושב שחלק ה''לא אמת'' אצלו קטן בהרבה מאותו החלק אצל בן כספית ודובר צה''ל. חיפשתי שמישהו יפריך את העובדות שמביא גדעון לוי ועדיין לא מצאתי. מצאתי תגובות של דובר צה''ל.
החץ העקום של סילבי קשת 542807
אני הפסקתי לקרוא אותו אחרי שתיאר את קדושי החמאס הכלואים במגידו.
החץ העקום של סילבי קשת 542820
פשר לקבל דוגמה?
אין מה להגיד, הראת לו 542821
ומאז אין יום שהוא לא מתחרט על זה...

בלילות ירח הוא מתעורר שטוף דמעות ונזכר ביום המר ההוא, היום בו דרור הפסיק לקרוא אותו. אז הוא חושב לכתוב התנצלות, אולי כמה מילים על לוחמינו האמיצים שעוצרים מרגלים באישון לילה, אבל הוא שוב נזכר, גם אם הוא יכתוב את זה, דרור כבר לא קורא אותו. ושוב הוא חוזר לישון, להדחיק את רגשי האשם, את חוסר האונים, את הייאוש, ולחזור וולחלום את אותו חלום נפלא שהוא חלם פעם, החלום על היום בו דרור יקרא אותו שוב...
אין מה להגיד, הראת לו 542825
ציניות היא דבר נחמד, אבל אתה מפספס כאן משהו. לצערי גם גדעון לוי מפספס אותו.

לכאורה, הטענה של מר לוי סבירה: הוא לא מתיימר בכלל להיות אובייקטיבי, אלא להביא באופן מוצהר את עמדת "הצד השני", ובכך לאזן את הדיווחים המרובים מעמדת "הצד שלנו". בפועל, כשהוא מגמגם ומתפתל בהישאלו לגבי הלינץ' בראמאללה, אם ניקח דוגמא אחת, במקום להגיב עליו כמו בן אנוש רגיל ולהגיד בפשטות את מה שצריך להגיד, בלי "אבל" ובלי "אולי" ובלי שום הסתייגות - ובכן, *הרבה* אנשים הפסיקו לקרוא אותו, וכך הוא מאבד את מעט האפקטיביות שהיתה יכולה להיות לו. נדמה לי שיותר חשוב לו הדימוי העצמי שלו כלוחם ללא פשרות מאשר ההשפעה על הציבור הישראלי. אפשר אולי להבין את זה כפרס ניחומים לכך שהשפעתו לא גדולה ממילא וכתרופת הרגעה לתסכול שלו מכך, אבל קשה להצדיק את זה אצל אדם חושב.
אין מה להגיד, הראת לו 542826
אבל על כל גדעון לוי אחד יש מאה אנשי קונצנזוס שכשהם מדברים על מצבה המדיני-בטחוני-תדמיתי של ישראל "שוכחים" להזכיר שכבר יותר מ40 שנה אנחנו שולטים על עם אחר וממררים את חייו, מקימים התנחלויות בקירבו ונוטים לטרפד מהלכים מדיניים. אם אתה מחפש אוביקטיביות והתאמה למציאות, אתה צריך להתחיל אצלם.
אין מה להגיד, הראת לו 542831
זאת בדיוק הגישה הגדעונלויסטית שתיארתי.
אין מה להגיד, הראת לו 542833
זאת לא גישה, זו המציאות שבסיסה הוא הכיבוש וחוסר המעש המדיני (ולא הטרור, האינתיפאדות והמלחמות שהם תוצאה של מציאות זו). את המציאות הזאת ישראלים רבים מסרבים לקבל או להפנים והם חד-צדדיים לא פחות מגדעון לוי.
אין מה להגיד, הראת לו 542836
אני לא מדבר כאן על המציאות אלא על הגישה העיתונאית.
אין מה להגיד, הראת לו 547315
יפה.
אבל הואיל ויש גדעון לוי אחד על כל 100 אנשי קונצנזוס, היה ניתן לצפות שגדעון לוי ינסה להשפיע על אנשי הקונצנזוס לשנות את עמדתם.
ואת זה הוא לא עושה.

לאנשי הקונצנזוס יש את הפריבילגיה, מבחינתם, לותר על גדעון לוי.
לגדעון לוי - אם הוא מעוניין לשנות את המצב הקיים‏1, אין.

1 אולי הוא לא. לך תדע. איזה מקום יהיה לגדעון לוי בתור לוחם הצדק חסר הפשרות, אם יום אחד יהיה כאן שלום?
אין מה להגיד, הראת לו 547772
(1) אם יום אחד יהיה כאן שלום, הוא יילחם על הצדק. שנאמר, "כולם מדברים על שלום, אף אחד לא מדבר על צדק".
אין מה להגיד, הראת לו 547815
כבר היום, צדק מעניין את לוי הרבה יותר משלום, לפחות יותר משלווה ואי-לוחמה.

אין מה להגיד, הראת לו 547861
"נכון, קרו גם דברים טובים. אין יותר נשק במחנה, אין יריות אפילו בחתונות, ואין בעיות בין האנשים. גם מרחיבים את בית החולים, יש יותר כבישים ויותר ילדים בבתי הספר, יש יותר חוק וסדר ויש יותר ביטחון לאנשים. אבל לא בשביל זה נלחמנו כל כך הרבה שנים. לא בשביל זה נפלו כל הרבה חללים, לא בשביל זה הפכו כל הרבה לנכים. לא בשביל זה ישבנו בבתי הסוהר.

אין מה להגיד, הראת לו 547862
זו כבר באמת הוצאה מההקשר:

עוד ציטוט מהמאמר:

"היו לנו מטרות גדולות ודבר לא הושג. כלום. מה שקרה בעזה הרס הכל. הייתם פה לפני הפלישה ואחרי הפלישה וכולנו היינו ביחד. לא היית מבדיל בין פתח לחמאס. היום, אם השכן שלך חמאס, אתה מלשין עליו. רוב האנשים שהולכים לעבוד בשלטון לא מאמינים בשלטון. הם עושים את זה בשביל 1,500 שקל. אין עבודה אחרת במחנה. כל מה שעושה סלאם פיאד ייהרס ביום אחד. עוד אינתיפאדה והכל ייהרס שוב, כמו אחרי 96'. "

בהמשך:

"הרשות קנתה הרבה מהצעירים ב-‏1,500 שקל לחודש, אבל אם האירופאים והאמריקאים יפסיקו את הכסף, הכל ייהרס."

כזכור, בזמן "חומת מגן", במחנה הפליטים בג'נין הייתה הנהגה מאוחדת של כל הפלגים. יש לו סיבה לגיטימית מספיק לנוסטלגיה (שהיא, כידוע, מסנן ורוד על העבר). אבל עיקרה של הכתבה הזו הוא דאגה שהשלום הנוכחי (היציבות הנוכחית?) לא נשען על יסודות יציבים. הדאגה לצדק כאן משנית.
אין מה להגיד, הראת לו 547864
עיקר הכתבה הוא על כמה המצב בלי מחסומים ועם ''חוק וסדר'' הוא מייאש.
אין מה להגיד, הראת לו 547863
זה ממש נקרא כמו פרודיה.
אין מה להגיד, הראת לו 546766
לפי תחושתי רבים מה"שוכחים" שוכחים באמת. ובדרך כלל אין מי שיזכיר להם. ראה את התדהמה שתפסה רבים מהעם כששרון התחיל לדבר על כיבוש. הדעה הכללית הייתה ש"אנחנו? מה פתאום כבשנו?"
אין מה להגיד, הראת לו 542829
חוץ מהמשפט הראשון שלך, אני חותם על הכל. אם גדעון לוי היה שואל אותי, הייתי אומר לו את זה. אבל אני לא מדבר עם גדעון לוי, אני מדבר איתך ועם דרור. וגם אתה ודרור מפספסים משהו.

נכון, גדעון לוי לא אובייקטיבי, הוא לא מסוגל לזהות מעשה טוב עם מי שעושה אותו הוא ישראלי, או מעשה רע אם מי שעושה אותו הוא ערבי. *אבל* זה שאתה (או דרור) לא קורא אותו אתה לא מעניש אותו, (או את שוקן; אם לא היית קונה את הארץ זה היה סיפור אחר), אתה מעניש את עצמך. אתה זה שלא קורא, אתה זה שלא מודע למה שהוא כותב, אתה זה שלא נותן לו להשפיע עליך. ההפסד כולו שלך. וזה נכון לכל מי שמחרים פובליציסטים מימין או משמאל. אני יכול להבין את מי שלא קורא את לוי בגלל שהוא משעמם, נדוש, חוזר על עצמו, צפוי או כל סיבה אחרת... אני יכול להבין את מי שלא קונה הארץ, מעריב או בשבע בגלל שהוא רוצה להחרים אותם, אבל לא *לקרוא* פובליציסט בגלל שהוא פעם כתב משהו שלא מוצא חן בעיניך (או אפילו לא נכון) זה פשוט לא חכם.
אין מה להגיד, הראת לו 542830
לא דיברתי (לפחות כאן) על מה אני קורא.

אני מסכים איתך לגבי "*פעם* כתב משהו שלא מוצא חן בעיניך (או אפילו לא נכון)" (הדגשה שלי). כאשר זה לא "פעם" אלא "הרבה פעמים", המסקנה שונה.
אין מה להגיד, הראת לו 542832
עניתי ל<542807>. שם הוא בפירוש מדבר על להפסיק לקרוא. אמרת לי שפיספתי משהו....
אין מה להגיד, הראת לו 542835
אני מניח שאתה מתכוון לתגובה 542807.

יש לך הוראות שמפרטות איך ליצור הפניה כזו בטופס כתיבת ההודעה (למעלה). נסה לענות להודעה הזו כדי לקוראן.
אין מה להגיד, הראת לו 542834
אני לא מעניש אותו. אני פשוט מתעלם ממנו כי קריאתו לא מועילה להשכלתי: יש סיכוי גדול מדי שהתרומה תהיה שלילית (שקר בתור עובדה ידועה).

גדעון לוי לא כתב פעם אחת משהו שגוי. אותה הפעם שבה הוא כתב משהו שגוי בצורה ברורה היתה (לפי תאורו של דרור, ואם הבנתי נכון) הקש ששבר את גב הגמל.
אין מה להגיד, הראת לו 542837
אתה קורא רק דברים שמועילים להשכלתך? אז מה אתה עושה כאן?

תמצא לי כותב שלא טעה אף פעם ואראה לך כותב שלא כתב שום דבר מעניין. אדם צריך להטיל ספק בכל מה שהוא קורא, ולהפסיק לקרוא אנשים בגלל שהם טועים זה לא דבר חכם.
אין מה להגיד, הראת לו 542838
נדמה לי שמחרימי גדעון לוי טוענים להטעיות ולא לטעויות- תקנו אותי אם אני טועה. אני אינני חושב שגדעון לוי מטעה.
אין מה להגיד, הראת לו 542853
הבעיה עם שעון שמראה את השעה הנכונה פעמיים ביום אי הידיעה מתי הפעמיים.
אין מה להגיד, הראת לו 542842
אינני קורא כל מאמר שלו במוסף הארץ אך מה שקראתי היו סיפורים על אנשים ספציפיים שנפגעו ממשטר הכיבוש או משטר השחרור-קרא לזה איך שאתה רוצה. לא ניתקלתי שם בעיתונאות שיקרית שהופרכה. זו העבודה העיתונאית העיקרית שלו. מאמרי הדעה שלו הם תחום אחר שאני מסכים עם רוב הכתוב בהם, אך הם לא עיקר עבודתו.
אין מה להגיד, הראת לו 546765
אני חייבת להודות שכמו רבים ממכריי, הפסקתי לקרוא את גדעון לוי לפני שנים - מתוך שעמום. וכמובן בהרגשה שאנ יכולה לוותר על זה לעצמי: הרי אותי לא צריך לשכנע בצד שלו, אני שם ממילא.
החץ העקום של סילבי קשת 542117
המוכתר הצעיר קצת :-)
ועוד ניטפוק קטן, רק מפני שהשגיאה חוזרת - קת.

תגובה 173910
החץ העקום של סילבי קשת 542147
הגיל (שלי) עושה את שלו.
עוד מעט כבר אהייה בעצמי יותר מבוגר ממנו.
החץ העקום של סילבי קשת 542152
ואולי מאז הוא פשוט הצטער. :)
תגלית 542166
המקרה הזה מזכיר לי סיפור אמיתי, אבל באמת אמיתי.

כשהיינו נערים ובתחילת שנות העשרים שלנו נהגנו כמה מבני דודי ואני לדוג בצלילה עם רובה צלצל. בני דודי בדרך כלל עם מיכלים ואני בדרך כלל עם שנורל, לפעמים ביחד, לפעמים עם חברים.

אחד מבני דודי הנ"ל עשה את התואר השני שלו באיכטיולוגיה (תורת הדגים, ichthyology). באחד הארועים המשפחתיים כשנפגשנו כולנו, לקחתי אותו הצידה ואמרתי לו "אריאל, עליתי על תגלית רצינית בתחום הדגים (גם התואר הראשון שלי בביולוגיה). גיליתי שדגים גדלים גם לאחר מותם". "דגים רבים גדלים במשך כל חייהם, זה נכון" אמר, "אבל לא אחרי מותם".
חזרתי על הרעיון עוד פעם והסברתי שזאת בדיוק התגלית. בסוף ראיתי שהוא לא מבין ושאלתי אותו "אריאל, מה הדג הכי גדול שתפסת?" הוא פתח את ידיו לרווחה ואמר "כזה לוקוס". אמרתי לו "רואה, הוא כבר גדל בשלושים ס"מ".
הפרשנות העקומה של הצב 542482
הסיטואציה עצמה עקומה. הצבא של מדינה כובשת (בטח שזה היה נכון ב89) מכריז על איסור כלשהו שחל על רק על התושבים המקומיים ואכ"ח שולח חיילים עם נשק שזה סיטואציה מאיימת כשלעצמה לבקש בעצם לדרוש מילד רנדומלי להוריד את הדגל ומצפה שהתושבים לא יתמרמרו ויתנגדו. באיזה זכות הממ ביקש מילד להוריד את הדגל? גם שטור בתוך ישראל יכול "לבקש" מילד לאסוף פסולת שניזרקה לרחוב בניגוד לחוק? בטח שלא סבלת את סילבי קשת וניחוש שזה לא בגלל הכבתה המסוימת הזאת אלא בגלל הרוח הכללית של הדעות שלה. עוד ניחוש שהכתבה הזאת נתנה לך תרוץ לבקר אותה על פרט קטן ולהתעלם מהקשר הכללי.
הפרשנות העקומה של הצב 542488
"פרט קטן"? הידיעה ההיא לא דיברה על "ההקשר הכללי" העגום של הכיבוש, אלא התיימרה לדווח על תקרית ספציפית אחת. הדיווח על התקרית הזאת היה, לדברי הצב, שקרי.

את כל החלק האד-הומינימי של סוף התגובה שלך קל מאד להפנות כלפיך, וזה יהיה סר טעם בדיוק כמו המקור.
הפרשנות העקומה של הצב 542494
נדמה לי שקשת לא היתה ריפורטר אז אתה לא יכול לדבר על דיווח וכן על זה שהיא כותבת בכל הטורים האדומים שלה על המצב העגום של הכיבוש. הצב אמר שבגלל הפרט הזה הוא הפסיק לקרא אותה והאמון לו בעתונות ירד מאד. אז הוא אדהומיני את קשת והאשם אותה בשקר או בסילוף וזה בסדר? אם תקרא את התגובה של הצב תראה שהוא זה שדיווח על מה שהיה, אבל דווקא הדיווח שלו מסולף -אולי- כי הוא מדווח על המילים ולא על הטון של הדיבור, מי אמר למי ולא באיזה הקשר זה קרה
הפרשנות העקומה של הצב 542495
נו, באמת. קשת אכן עסקה בעיקר בפובליציסטיקה, אבל זה לא נותן לה חסינות כשהיא מתארת סיטואציה מסוימת תוך סילוף חריף של העובדות (אם אנחנו מאמינים לצב. במסגרת הדיון הזה אנחנו מאמינים).

תגובת הקורא כשהוא נתקל בסילוף כזה יכולה להיות בנוסח ''נו, מילא, העיקר שהיא מקדמת מטרה ראויה'', אבל גם ''אם הגברת נזקקת לשקרים, או לחלופין מבססת את תפיסת עולמה על 'עובדות' בדוקות כמו זאת, אני מעדיף לא לבזבז את זמני עליה''.
הפרשנות העקומה של הצב 542496
נסכם: כל אחד מכופפ את העובדות למסר הכללי שלו ולנו יש מזל שהאייל לא מת וככה אנחנו יכולים לדון ולבדוק את הצב וגם את ס. קשת.
הפרשנות העקומה של הצב 542508
זה הסיכום שלך, לא שלי.
הפרשנות העקומה של הצב 542512
האייל אמנם לא מת, אך הסקר הזה איבד את מקומו.
האכילוהו דבר גדול 542535
אני מנחש שקשת דווקא לא שיקרה, סתם אכלה בנפש חפצה את מה שהאכילו אותה.
האכילוהו דבר גדול 542539
''...או לחלופין מבססת את תפיסת עולמה על 'עובדות' בדוקות כמו זאת...''
האכילוהו דבר גדול 542542
צודק, הייתי צריך להפנות את התגובה לצב הצעיר (''סילבי קשת שקרנית'') ולא אליך.
542101
קראתי בואינט שאתר אינטרנט מסויים עומד להסגר תוך מספר ימים.
542103
נו, ונכחת שם בעת הסגירה?
542198
הדיווחים הסתברו כמוטעים.
542199
ynet האלה, אי אפשר להאמין לאף מלה שלהם.
סתם שקרנים 543233
גם וואלה לא שווים כלום, הייתי עכשיו במעצר מתנחלים בחומש,
עצרנו שבעה אברכים שזרקו אבנים על פלסטינאים, בוואלה סיפרו על הפעלת אלימות ע''י החיילים, להד''ם.
סתם שקרנים 543236
"כוחות צבא ומשמר הגבול פינו אתמול (שבת) מתנחלים מהיישוב חומש. כך טענו מתנחלים. לטענתם, מלבד העובדה שהפינוי נערך בשבת, הוא לווה באלימות, עד כדי פציעת אחד מהמתנחלים מצד חיילי מילואים ושוטרי משמר הגבול. ...

[נראה שעיקר הכתבה מבוססת על דברי אותם מתנחלים. לקראת הסוף]

צה"ל נמסר בתגובה, כי שעות הצהריים זוהו שבעה אזרחים ישראלים בתחום היישוב המפונה חומש. השהייה במקום מהווה עבירה על החוק. כוח הגיע למקום ופינה אותם להמשך טיפול משטרת ישראל. במהלך הפינוי לא אירועו אירועים חריגים".

כלומר בלי קשר למחלוקת בין הצדדים על שאלת הפעלת האלימות, ברורה הסיבה לפינוי בשבת.
סתם שקרנים 543297
א. לא פינינו מתנחלים, עצרנו מפירי סדר.
ב.לא הוחרמו/נגנבו חפציהם, אספנו את הציוד שנשאר בשטח, הציוד אוחסן במרוכז באחד החדרים (ספרי הקודש וספר התורה אוחסנו בבית הכנסת שבמוצב) כל זה עד שיועברו לחטיבה ו/או למשטרה ולבעליהם החוקיים.
ג. הצילום בוואלה לא צולם בתקרית המדוברת.
ד. העבירה היתה בשבת והמעצר תוך התרחשותה.
ה. העצורים לא פונו/נעצרו בחומש אלא במאהל (רשת צל ואוהל איגלו) ליד חומש.
ו. לא הופעלה אלימות.
ז.כל הטוען אחרת הוא שקרן, עורכי דין מוזמנים לפנות לכתובת המייל שלי.
ח. ז.
הסקר נתקע ב67 ‏1 545040
-לאחר חזרתי הביתה אמש מהפגנת השמאל הופתעתי לגלות ברשת כי בו זמנית הקיפו אותי ברחבת מוזיאון תל אביב ב15,000 איש (וינט) 6000 (מעריב) 5000 (הארץ). להערכתי הלא מלומדת (אך לא כסילה לחלוטין) פקדו את ההפגנה לא יותר מ2500 איש ואישה.
את הפגנת הימין שמנגד (אשר מנתה עפ"י אותם מקורות כמאה בני אדם) ניתן היה למנות על כפות שתי הידיים.
רימון העשן אשר הושלך בחדווה רבה והיווה, אליבא למקורות שצוינו אקט אלים ומסוכן היווה למראית עיני אתנחתא קומית ראויה להפגנה.
(נימה אישית) בתקווה למאסה גדולה יותר של אנשים בהפגנות הבאות.

1 ולא רק הוא
הסקר נתקע ב67 ‏1 547316
בנעורי, כאשר הייתי הרבה יותר דתיה מהיום (לא קשה), וימנית מהיום, נכחתי בהפגנת ימין מסויימת בכיכר רבין. להערכתי, היו שם עשרות אלפי אנשים. הכיכר היתה מלאה וכן הרחובות הסמוכים. באוטובוס בדרך הביתה, שמעתי דיווח ברדיו.
אליבא דהרדיו, היו אלפים בלבד.
הסקר נתקע ב67 ‏1 547317
וזאת כנראה הסיבה שהמדינה הולכת לאבדון.
הסקר נתקע ב67 ‏1 547320
אילו מהנ"ל?
שכתב הרדיו דיווח מהרהורי ליבו?
או שהיו עשרות אלפי אנשים, היינו, עשרות אלפי אנשים שדעתם אינה כדעתו של ארז לנדוור, ועוד נתנו להם להפגין?
הסקר נתקע ב67 ‏1 547322
לכל אחד מותר להפגין. הבעייה היא בריבוי אנשים עם דעות אובדניות וכבר פעמיים בהיסטוריה שלנו אנשים כאלה הובילו אותנו לאבדון.
הסקר נתקע ב67 ‏1 547324
בפתיל הזה מופיע רק אדם אחד עם דעה אובדנית.
הסקר נתקע ב67 ‏1 547328
ומניין לך לדעת אילו דעות הובעו באותה הפגנה?
הסקר נתקע ב67 ‏1 547329
דעות ימניות מן הסתם, לא?
הסקר נתקע ב67 ‏1 547333
כלומר, ימין = דעות אובדניות.

אתה יודע, מדהים כמה חד-צדדי, פסקני ואטום לאחרים יכול אדם להיות, ועדיין לראות עצמו כאיש נאור וחושב.
נאום אובמה 571714
נכחתי בנאום אובמה ב-‏19 במאי 2011 על המצב במזרח התיכון. הוא אמר:

The borders of Israel and Palestine should be based on the 1967 lines with mutually agreed swaps, so that secure and recognized borders are established for both states

העתונות סערה, ביבי התרתח ונסע לוושינגטון.
למחרת נאם הנשיא אובמה באייפק ואמר:

The borders of Israel and Palestine should be based on the 1967 lines with mutually agreed swaps, so that secure and recognized borders are established for both states

ביבי נרגע, העיתונות דיווחה שאובמה ריכך את עמדתו ורשמה עוד הישג לביבי.
נאום אובמה 571716
אכן מגוחך, אבל עדיין הישג, הן לביבי והן לאובמה.
אילו ישראל לא היתה מוחה נמרצות, היה הנאום נתפס בעולם הערבי כשיתוף פעולה ישראלי-אמריקאי אנטי-ערבי, ואובמה היה צריך להוסיף עליו פרשנות שהיתה מטה אותו לצד השני. מניעת סחף זה על-ידי ביבי הינה הישג. התוכן של הדברים כמעט חסר משמעות.
נאום אובמה 571717
אני עדיין תחת הרושם העז של ההבדלים בין הכותרות והתמונות של אותו אירוע, ב''הארץ'' (ביבי ואובמה באותו פריים אבל נרתעים זה מזה ומביטים כל אחד לכיוון שלו) וב''ישראל היום'' (ביבי ''נוזף'' באובמה שנראה כתלמידו המעריץ).
נאום אובמה 571741
יש קישור?
הנה בינתיים, שתי כותרות של (כמעט) אותה הידיעה: "אושר לקריאה ראשונה חוק של עדיפות ליוצאי צבא בקבלה לעבודה" - כלכליסט
לעומת "בקרוב בקריאה ראשונה: חוק ישראל ביתנו המפלה אזרחים שלא שירתו בצה"ל" - הארץ
נאום אובמה 571742
ושתי הכותרות מטעות, הואיל ומדובר בעדיפות גם ליוצאי שירות לאומי, לא רק צבאי.
נאום אובמה 571722
אני מניחה שאם אייל ערבי כלשהו חש שהנאום של אובמה מוטה לטובת ישראל, אחרי הצגת ההתרתחות והנזיפה והגירסה המרוככת כביכול של הנשיא באייפק, הוא משוכנע בזה.
אבל אם רוצים אפשר לפרש גם אפצ'י של ביבי בתור הישג לכל הצדדים...
בוקר טוב, אפו, גזונטהייט.
נאום אובמה 571885
נראה לי מוגזם שאובמה שינה את דעתו באופן קיצוני כל כך. באמת סטייה של 360 מעלות.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571857
שלוש דקות לאחר ההמראה השגרתית קולו הנונשלנטי של הקברניט הודיע לנו שעקב תקלה קלה נשוב לנחות בתל אביב עם אור ראשון (תוך כשלוש שעות) וכדאי שנתפוס תנומה עד אז.
כל נוסעי המטוס (להערכתי כ 80% חרדים ) הגיבו בשלווה סטואית לעניין ולא נרשמה ולו בהלונת קלילה.
תוך בערך 15 דקות החלו להתקבל טלפונים מגופי תקשורת שונים שניסו עד כמה שניתן להלחיץ את הנוסעים באמירות מצוצות מהאצבע על הסכנה בה המטוס נמצא ( ועדיין לא נרשמה כל בהלה אף על פי שהחלה תכונה משעשעת במטוס: חלק ניכר מהנוסעים לא ממש דיברו עברית טובה אז החלו להתרוצץ טלפונים בין הידיים השונות תוך צעקות של בסטיונרים בשוק ״מי יכול לדבר עם גלי צה״ל״ , ״ מי יכול להסביר לערוץ 10 מה קורה״ וכו׳.
ועדיין אני חוזר ואומר, הכל בשלווה ללא כל סימן לקמצוץ חרדה.
עם אור ראשון הגיעו כמה מטוסי f16 ללוותנו ותוך 10 דקות היינו על הקרקע בנחיתה שגרתית לחלוטין.
רק כשיצאנו מהמטוס וראיתי את מאות האמבולנסים, רכבי כיבוי האש והמשטרות מסביב קלטתי שאולי התרחש כאן משהו קצת חריג.
בקיצור , סערה בכוס תה.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571880
אני מניח ששלוש השעות בדרך לשום מקום היו כדי לא לנחות עם מיכל מלא, אבל בשביל מה מטוסי קרב ?
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571883
שלוש שעות הסתובבנו על קו החוף של ישראל למטרות ריקון מיכלים. מטוסי הקרב הוזנקו בשביל לבדוק מקרוב את כן הנסע.
עכשיו אני קורא שרן בן שמעון שגם היה על המטוס מכנה את החוויה כ״מפחידה בחייו״. בדיחה, אנשים המשיכו לבדוק את עגלות הדיוטי פרי בלי להתמהמה.
תקשורת מחפשת סנסציות וליצנים ששים לתת לה את ליטרת הבשר.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571921
גם אני הייתי פעם בטיסה שרוקנה את הדלק במשך שלוש שעות וחזרה לנמל התעופה. אני עדה לכך שגם אז שררה בקרב הנוסעים שלווה סטואית. הסיבה היא שלטייסים יש דרך מרגיעה להודיע על תקלות והצוות מתנהג בצורה כה רגועה שהנוסעים מרגישים בטוחים ולא חושדים בשום דבר ממש רע.

במקרה שלי נודע לנו אחר כך שהתקלה היתה השבתת מנוע בגלל ציפור. כשנחתנו חיכו בשדה כמה אמבולנסים וכבאיות, אבל שום דבר בסדר הגודל של רכבי ההצלה שהמתינו לטיסה שלך. אני חושבת שבעייה בכן הנסע היא מסוכנת הרבה יותר מאשר מנוע אחד מושבת, ויתכן שהשלווה שלך היתה השלווה המבורכת של אי הידיעה...
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571923
נשמע הגיוני. מטוס בנוי לטוס עם גם מנוע יחיד. הוא לא בנוי לנחות על כן נסע שבור.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571929
אני לא מפקפק באפשרות שאכן מדובר היה בסכנה ברורה ומיידית.
הפקפוק שלי נובע כתוצאה מכותרות העיתונים שמרחו על עמודי השער ובלי להתבלבל (ובצבע אדום) ״ אימה בשחקים״ ו״פחד מוות בשמיים״ ומגוחך מכך, כל אותם אלה ששיתפו פעולה עם הצהובוניה הזו ותיארו את שעות החרדה שעברו עליהם; את התפילות והזעקות למרומים; התחושות הדביקות שחוויה זו חילצה מהם ושאר ממבו ג׳מבו רפובליקני שמקומו, הייתי רוצה לקוות, ברשת פוקס ניוז ושאר גופי תקשורת ניאו אוונגליסטיים.
ואני אחזור ואומר: זר, אם היה נקלע לטיסה, לא היה מצליח להבחין כי מתרחש בה איזהשהו אירוע חריג. טיסה רגילה לחלוטין, תורים רגילים בשירותים, ישראלים מחפשים מציאות בעגלות הדיוטי פרי, לחמניות מחוממות ומיץ תפוזים מקרטון...
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571952
:-) אני יודעת, הבנתי אותך גם קודם, חשבתי אולי ש'הארץ' התעלה מעל הממבו הג'מבו הרפובליקאי ובדקתי, לא, גם שם מככב אותו יהודי, פלוני איציק זינגר, שהתראיין בכל הערוצים וסיפר שהדיילים ניסו לחלק אוכל כדי להרגיע אתכם, אבל אף אחד לא אכל.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571972
תופעה פסיכולוגית ידועה מתארת מצב בו אנשים שהיו במצב ״קרבה למוות״ אך כלל לא היו מודעים לסכנה בזמן התרחשותה, מפתחים תסמונות פוסט טראומטית לאחר שמובאת לידיעתם הסכנה בה נמצאו. זה לעיתים מגיע למצב בו האנשים מנסים לשחזר במציאות את הסיטואציה פעם אחר פעם בכדי שיוכלו ״לחוש אותה״ כפי שהיו אמורים. משהו שדומה לכאבי פנטום פסיכולוגיים.
אבל מה אני מלהג, זה בדיוק המצב התודעתי בו מצויים 80% אחוז מאזרחי המדינה בעשורים האחרונים.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571973
ולצערנו הרב גם ראש הממשלה הנוכחי.
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571985
לא יותר חכם לשים מצלמה קטנה במקומות כאלו ?
יש טייס בקהל? 571915
לא ממש קשור, אבל אם אנחנו כבר כאן, אז אני רק שאלה:

למה בכל פעם שמתגלית תקלה בכן הנסע של מטוס, המטוס חוזר לנקודת המוצא שלו, ושם מבצע נחיתת חרום?
הרי כן הנסע אינו נחוץ במהלך השיוט, אלא לנחיתה בלבד. אז למה שהמטוס לא יעשה את דרכו לנמל היעד, ויבצע שם את נחית החרום אשר בכל מקרה עליו לבצע?
יש טייס בקהל? 571920
הקברניט אמר שעם גלגלים למטה הגרר שנוסף למטוס הוא כה עצום שהוא ממילא הוא לא היה מגיע לניוארק.
יש טייס בקהל? 571943
יכול להיות שזה גם עניין של ניהול סיכונים. לך תדע אם התקלה מקורה בכן בלבד, או במערכות נוספות במטוס, וזה לא ממש משהו שרוצים לגלות מעל האוקיינוס רחוק מכל נמל תעופה.

מצד שני יש סיכוי מצויין שאני מברברת שטויות, בהתחשב בכך שרוב ה"ידע" שלי על תקלות טיסה מגיע מהסדרה הדוקומנטרית "Mayday- air crash investigations" :-)
יש טייס בקהל? 571944
אני לא בטוח שזה ככה. זכורים לי מקרים שמטוסים של אל-על נחתו בנתב''ג כשהם עם כן נסע פגום אחרי שהמריאו ממקום אחר.
הניחוש שלי - מעדיפים לנחות בנמל הבית, מקום שבו הוצאות התיקון נמוכות יותר.
יש טייס בקהל? 572072
הניחוש נשמע הגיוני, אבל אני זוכר טיסה של קונטיננטל לפני כעשר שנים מנתב''ג לניוארק שהתגלתה בה תקלה אחרי ההמראה, ושהסתובבה ונחתה בחזרה בארץ (זוג חברים שלי היו על המטוס).
יש טייס בקהל? 572074
מסתבר שגילו שבר גדול במטוס:
לך תדע איך המטוס היה עומד בלחצים של הטיסה המקורית שתוכננה...
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571976
שאלה לגמרי טכנית - איך גלי צה"ל התקשרו אליכם?
(אני מניח שלא מדובר בסלולארים)
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571984
במכשיר הפלא הנקרא טלפון סלולרי . היתה קליטה מצוינת, אם זו שאלתך
הייתי על טיסה 027 לניוארק 571987
מממ... לא הייתם אמורים לכבות אותם בתחילת הטיסה?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים