ארה''ב נערכת לקדם מזרח תיכון מפורז מנשק גרעיני 3202
במסגרת ההכנות לפתיחת הועידה למניעת הפצת נשק גרעיני, שתיפתח ביום שני בניו־יורק, מקדמת ארה"ב יוזמה בה תילחץ על ישראל להתפרק מנשק גרעיני, כחלק ממאמץ כולל לזכות בתמיכה מצרית, בין היתר בנושא הגרעין האירני. יוזמה זו באה על רקע חידוש הסכמים עם רוסיה להגברת הפיקוח וצימצום מלאי הנשק הגרעיני של ארה"ב ורוסיה, כמו גם על רקע כישלון הועידה הקודמת ב2005.

התלות של אירן ביבוא תזקיקי נפט וביצוא נפט כמקור הכנסה עיקרי מאפשרים שיתוק של המדינה ע"י סנקציות, מה שלהערכת גורמים בארה"ב יביא לכניעה לתכתיבי המערב וביטול תוכנית הגרעין. אולם לצורך השגת מטרה זו, דרושה לארה"ב הסכמה רחבה מאוד, כולל מצד גורמים כגון סין, שזקוקה לנפט האירני להמשך הצמיחה המואצת.

לפי הערכות זרות, בידי ישראל מאות פצצות גרעין מסוגים שונים, המורכבות על מטוסים, טילים ארוכי טווח וצוללות. בזמן שגורמים ישראליים רשמיים ממשיכים לשמור על עמימות, תגובות לעיתונות סייגו ואמרו שמהלך של פירוק יתאפשר רק לאחר הסכם שלום כולל במזרח התיכון.
קישורים
ארה"ב והגרעין הישראלי: "צעדים חסרי תקדים" - Ynet
ארה"ב ומצרים דנות בפירוק המזרח התיכון מנשק גרעיני - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עכשיו אני רגוע 542045
אנחנו נתפרק, ממה שיש או אין לנו.
איראן כבר הודיעה שהיא בכלל לא שואפת לפתח נשק גרעיני, ולכן לא צריך לעשות אתה שום דבר.
וגם סוריה הודיעה שמה שמצאו באתר ההוא שהופצץ היה כל מיני דברים ששתלה שם ישראל, ובעצם, אין מה לחפש שם.
בזכות אובאמה אפשר יהיה סוף סוף לישון בשקט.
כבר אחרי חצות, עוד לא כיבו את הירח? 542058
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542070
כדי לחסוך את שלל התגובות האוטומטיות, נרכז אותן כאן: אובמה תמים. פרס לטרור. החוסיין הזה מוסלמי אנטישמי. סכנה לישראל. רק הסברה תעזור. זה הכל בגלל אוסלו. מלחמה בפתח בגלל כל השמאלנים. נותנים להם שטחים והם יורים עלינו. למה נתנו להם רובים. בגלל כל השמאלנים האלה תיחרב המדינה. איפה בוש? למה לא בחרו במקיין? מה עם שרה פיילין? מוות על כל השמאלנים המסריחים האלה.
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542071
ולמעט בראש שלך, מה הסיכויים שהתגובות האלה היו מופיעות כולן יחד באייל?

(כדי לחסוך את התגובות האוטומטיות: לא, לא היו אומרים מוות לשמאלנים, אבל היו אומרים אובאמה תמים, ובויינט מישהו כתב שאובאמה אנטישמי ובכלל איראן גרעינית איננה מסוכנת, ישראל שיש לה מאפיינים מקארתיסטיים המזכירים שלטונות אפלים היא מדינה מסוכנת יותר...)
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542074
בתור פאנץ' ליין, חלק מהדברים היו מופיעים בתגובות. ידיעה כזאת מעוררת תגובה פבלובית אצל הישראלי המצוי הכוללת ציקצוק בלשון וחיזוק התפיסה שרק הוא ודומיו הרפובליקנים יודעים איך לטפל בעולם המוסלמי.
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542075
כרגע, נראה שהתגובה הפבלובית באה ממך.
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542085
לכבוד העידן החדש של האייל, אולי הגיע הזמן שתיפטר מהבוז שאתה רוחש ומביע ל"ישראלי המצוי" (מה שזה לא יהיה)? בוז הוא לא רק מכוער, אלא גם מגביל את החשיבה אצל רוחש הבוז, ובעקבות זאת גם את איכות התגובות שלו.
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542618
סבבה. אז תחליף את העם.
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542098
לשאר התגובות:
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542099
גדול! ‏1
------------
1 אחיו הצנוע והקצת לא מעודכן של "ענק!"
מה, מעדכנים תכנים באייל? 542148
יפה! המתמידים יזכו בהתייחסות מתבקשת למערכות תואמות POSIX.
דרישה רוסית-אמריקאית לסילוק נשק ביולוגי וכימי ממדינות ערב 542107
"ערב ועידת המעקב של אמנת ה-NPT בניו יורק (3-22.5.10), דיווח היומון אל-חיאת כי בכיר במשה"ח הרוסי, אנטולי אנטונוב, העביר לשגרירי מדינות ערב באו"ם מסמך רוסי אמריקאי המתנה את יישום החלטת הוועידה משנת 1995, בדבר פירוז המזה"ת מנשק גרעיני ומנשק להשמדה המונית, בהשגת הסכם שלום ישראלי-ערבי. במסמך יש גם דרישה ממדינות ערב לחתום על כל ההסכמים הבינ"ל בנושא סילוק נשק להשמדה המונית מהאזור ולהעביר את תוכניות הגרעין שלהן לסבא"א, בטרם יבקשו לדון בתיק הגרעין הישראלי. השגרירים הערביים החליטו להקים ועדה שתגבש עמדה לקראת הוועידה." (אל-חיאת (לונדון), 29.4.10) (http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=h...)
על גדולתה של מדינאות. 557667
"אבל היו גם כמה עובדות שחשיפתן בויקיליקס מועילה לאובמה. בין היתר, עולה מהמסמכים בבירור כי הממשל האמריקני הצליח מול איראן במקום שבו נכשל ממשל בוש כישלון חרוץ. אובמה, בניגוד לחששות, אינו פייסן סדרתי ונאיבי. המסמכים מעידים כי לצד הושטת היד לעולם המוסלמי, הוא פעל נחרצות ובהצלחה ניכרת לגבש חזית דיפלומטית וסנקציות אפקטיביות נגד איראן, מה שיכול לעזור לנשיא האמריקני להדוף את טענות הרפובליקנים נגדו בעניין זה."

על גדולתה של מדינאות. 557906
"הנשיא ברק אובמה מצטייר מהמברקים כמנהיג חלש ורופס, שכוונותיו הטובות וחזונותיו הנשגבים נפוצים כאבק ברוח מול השמרנות והעיקשות של עמיתיו במזרח התיכון."

על גדולתה של מדינאות. 557923
לזלי גלב, נשיא כבוד של מכון המחקר "המועצה ליחסי חוץ" כותב שבעוד שההדלפות נועדו להציג ארה"ב רעה ואנוכית, הם למעשה משיגים את ההיפך. כשקוראים את המבקרים‏1 רואים מנהיגים ודיפלומטיים אמריקאיים שמתאמצים למצוא פתרונות לבעיות קריטיות בעולם.
על גדולתה של מדינאות. 557924
1 מברקים - עבורך, ירדן.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים