תלונה תקדימית בארה''ב: אפליה על בסיס גנטי 3208
פמלה פינק, תושבת קונטיקט בת 39, התלוננה בפני הנציבות האמריקאית לשוויון הזדמנויות בתעסוקה כי היא פוטרה מעבודתה משום שלמעסיקיה התגלה כי היא נושאת מוטציה גנטית המגדילה את סיכוייה ללקות בסרטן השד. חוק פדרלי האוסר אפליה על בסיס מידע גנטי נכנס לתוקף ב-‏2008.

פינק הועסקה בחברת MXEnergy בקונטיקט במשך כארבע שנים, עד לפני כחודשיים. ב-‏2004 היא עברה בדיקה גנטית שהעלתה כי היא נושאת מוטציה בגן BRCA2, המגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן השד. בשנה שעברה, לאחר ששתי אחיותיה (הנושאות את המוטציה אף הן) חלו בסרטן השד, בחרה פינק לעבור שני ניתוחים מונעים לכריתת שדיה, ומספר שבועות לאחר שחזרה לעבודתה מחופשת ההחלמה, התבקשה לעזוב את החברה. לטענתה, היא פוטרה בשל תוצאות הבדיקה הגנטית, אותן גילתה למעסיקיה ביוזמתה, למרות שהיתה עובדת מוערכת בחברה. דובר חברת MXEnergy הכחיש את הטענות.

החוק הפדרלי, הקרוי בקיצור GINA, אוסר על מעסיקים, איגודים וחברות ביטוח בריאות להפלות על בסיס מידע גנטי בתעסוקה ובביטוח בריאות. בישראל קיים מ-‏2001 חוק האוסר על מעסיקים להשתמש במידע גנטי של מועמדים לעבודה או של מועסקים, אך שר הבריאות מוסמך להגדיר מקומות עבודה בהם בדיקה גנטית דרושה, על מנת לשמור על בריאות העובדים.
קישורים
הארץ
חוק פדרלי - Genetic Information Nondiscrimination Act
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  Gattaca • גדי אלכסנדרוביץ' • 58 תגובות בפתיל
  לארי סמאר דווקא תומך • ברקת • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים