פרוטוקול ישיבת מערכת האייל, 9/8/10. הנדון: האייל החדש 3225
נוכחים: עורך א', עורך ב', עורך ג', עורך ד', עורך ה', בורקס

עורך א': נתחיל. הנושא העיקרי על הפרק הוא כתיבת מאמר פתיחה לאייל החדש, יותר משלושה חודשים אחרי "זמן סגירה" שבישר על סגירת האתר. המועמד לכתיבת הטיוטה הראשונית הוא עורך ה'.

עורך ב': האטימולוגיה של הביטוי "על הפרק" מסקרנת אותי.

עורך א': כן, טוב, אולי תכתוב על זה מאמר.

עורך ב': חשבתי שלא יהיו יותר מאמרים באייל.

עורך ג': לא כך החלטנו. כל מה שסוכם היה שבעידן הבלוגים, בגלל שקשה להשיג מאמרים מוצלחים בתדירות שהיינו רוצים, יצטמצם מספר המאמרים.

עורך ד': כלומר, זה אילוץ שאיתו אנחנו חייבים להתמודד, לא משהו שנובע מהרצון שלנו.

עורך ה': כן, אבל ממילא החוזק העיקרי של האייל היה בדיונים. לא מעט קוראים אמרו שהם בכלל לא קוראים את המאמרים אלא עוברים ישר לתגובות.

עורך ב': אכן. ואני חושב שראוי להתייחס לחשיבותם של הדיונים. אני רואה בעיני רוחי נאום חוצב להבות, שתיים־שלוש פסקאות, על חשיבותם של דיונים. משהו שייפתח בציטוט "אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה", ולקראת הסיום יכיל "לפיכך נתכנסנו"...

עורך ג': כזה נאום אולי עדיף לשלב בעמוד "אודות האתר". אבל אם כבר מדברים על חשיבות הדיונים, חשבתי שכדאי לשנות את הסיסמה שצמודה ללוגו כך שתבטא זאת.

עורך ב': יש לי, יש לי! "דיונים עם פתיל ארוך".

עורכים שונים: כן, יופי, גיחי, מצוין.

עורך א': טוב, אבל בואו נחזור למאמר הפתיחה.

עורך ה': רגע. בשביל מה בעצם צריך מאמר פתיחה? אפשר רק טיפה לעדכן את עמוד העזרה שלנו, וזהו. אולי אפשר גם להחליף את ההודעה בראש העמוד הראשי, ההיא שמספרת על שובו של האייל מממלכת המתים, בהודעה שממליצה בחגיגיות לקרוא את עמוד העזרה.

עורך ד': נו, בחייך, פותחים דף חדש, אנחנו רוצים להציג בפני הקוראים את ה"אני מאמין" שלנו...

עורך א': וגם להביא לידיעתם את השינויים והחידושים שהכנסנו.

עורך ג': בהחלט. גם השינויים הגרפיים וגם השינויים הטכניים. השקענו בהם המון עבודה ואין שום סיבה לא להכריז עליהם.

עורך ה': את השינויים הגרפיים הקוראים יראו בעצמם. זה שהראש של האייל לא מופיע עכשיו בפרופיל לא מצדיק מאמר.

עורך א': אבל יש עוד המון דברים חדשים. צריך להסביר, למשל, על התקצירים מבלוגים או מאתרים אחרים, סטייל "סלשדוט", שהם פורמט חדש לגמרי באייל. צריך להבהיר שהכוונה היא לעורר דיון.

עורך ה': גם את זה הקוראים יסיקו בקלות. הם גם יראו את המסגרת סביב כותרות המאמרים המקוריים שלנו בעמוד הראשי, ויבינו בעצמם שהיא מבדילה בין מאמרים לבין תקצירים וחדשות, שמצביעים למקורות חיצוניים. לכל היותר, לתקציר הראשון נוכל להוסיף הודעה קצרה שמסבירה את הרעיון.

עורך ד': אבל למה? למה שלא נרכז את כל המידע הזה במאמר אחד?

עורך ה': סתם. כדי שיהיה יותר מעניין. קוראים חדשים ממילא לא יתעניינו בהבדלים מהפורמט הישן, וקוראים ותיקים יוכלו ליהנות מתגליות שיגלו בעצמם תוך כדי קריאה.

עורך ב': הותיקים לא יבינו לאן נעלמה התיבה "חדשות" מהעמוד הראשי.

עורך ה': תן להם קצת קרדיט. הם יראו שם את החדשות מפוזרות בין התקצירים והמאמרים. אני חושב שהם לא יישארו מבולבלים הרבה זמן.

עורך א': אני חוזר לשאלה של ד': למה לבלבל אותם בכלל? למה לא להצהיר בריש גלי על כל השינויים והתוספות? חוץ מזה, יש כמה נושאים חשובים שמאמר הפתיחה צריך להתייחס אליהם, למשל מדיניות מחיקת התגובות.

עורך ב': תזכירו לי, שינינו משהו במדיניות המחיקות?

עורך ב': אני חושב שדיברנו על זה פעם, אבל דחינו את ההחלטה עד לאחר שנסכם את הנושאים החשובים באמת, כמו הגוון המדויק של הקרניים של האייל בלוגו, ובסוף לא נשאר לנו זמן לחזור לזה. עכשיו שסיכמנו את שאר העניינים, אפשר.

עורך ג': כשסיכמנו. תסו"ש.

עורך ה': גזונטהייט!

עורך ד': תגידו, כמה פעמים אפשר לדבר באייל על מדיניות המחיקות? זה תמיד אותו דיון: לא להעליב אחד את השני, מחיקות זה לא מדע מדוייק, הרבה פעמים גם במערכת אין תמימות דעים, לפעמים אחרי דיונים פנימיים אנחנו מחזירים ביוזמתנו תגובות שנמחקו, אפשר לדון במחיקות רק באימייל או במסגרת דיון 1013, וכו' וכו'. הרי כתבו את כל זה כבר עשרות פעמים.

עורך א': מה שאולי לא כל הקוראים הפנימו זה עד כמה הטיפול במחיקת תגובות מוצץ מאתנו אנרגיה ומרפה ידיים. לי פעם ממש עלה הסעיף מאלמוני אחד שמחקתי תגובה פוגענית שלו, ובדיון שהוא פתח אחרי המחיקה – דיון עם יותר מ-‏30 תגובות, שהצריך התערבות של חברי המערכת ועוד התכתבות פנימית ביננו – הוא טען שהוא ידע שהוא הולך על הגבול כשכתב את התגובה. למה ללכת על הגבול, למה? מה שעצבן אותי במיוחד זה שאת התגובה הזאת מחקתי ביום שישי בערב, מיד אחרי שיחת טלפון של למעלה משעה עם טל בענייני עיצוב האייל החדש, ואתם יודעים ששנינו היינו מעדיפים לעשות דברים אחרים ביום שישי בערב, ו...

עורך ג': מה, יש לך חיים?

עורך א': כמובן שלא, אבל האלמוני הזה יודע? אני ממשיך: ובאותו שבוע השקעתי לפחות 20 שעות עבודה על האייל, כדי שלאלמוני החצוף הזה יהיה אייל נחמד לכתוב ולקרוא בו, ואז הוא בא, ומוסיף לנו עוד עבודה – ביודעין! – בלי לדבר על העכרת האווירה. כמובן שזכותו לכתוב, אבל אם יהיו עוד הרבה כמוהו, שלא יתפלא אם האייל ייסגר שוב, הפעם באמת.

עורך ה': לדעתי אתה קצת מגזים, והסרת תגובות פה ושם איננה עול כבד מאד. כמגיב שלא פעם כתב תגובות גבוליות, המחשבה של האלמוני "לכל היותר ימחקו" מתארת לא רע את מה שעבר גם לי בראש באותן פעמים. הסיבה לא להימנע מכתיבה כזאת היא שלפעמים היא מבטאת את הלך הרוח של הכותב, ושמישהו מעורב בויכוח רגשי הוא...

עורך ג': כשמישהו.

עורך ה': די כבר, קרציה! ושמישהו מעורב בויכוח רגשי הוא לא רוצה למתן את הסגנון שלו.

עורך א': טוב, אז נישאר חלוקים על הנקודה הזו. בכל אופן, מהדיון שערכנו נראה שהושגה הסכמה שנהיה פחות סובלנים כלפי אלמונים וכותבים מזדמנים, ויותר סובלנים כלפי מגיבים מוכרים.

עורך ב': זה אולי דווקא משהו שלא כדאי להכריז עליו בפומבי. הרבה קוראים יתרגזו ממה שייתפס כמדיניות לא הוגנת שנותנת הגנה גורפת לעורכים עצמם. אגב, אתם יודעים שמקור המילה "פומבי" הוא יוונית?

עורך ג': שיתרגזו. לא מגיע לנו איזה צ'ופר על העבודה שאנחנו משקיעים? ותחסוך מאיתנו את המקור של המילה "צ'ופר", ב'.

עורך ב': לדינו, כמדומני.

עורך א': על איזה אלמונים אתה מדבר? זה מזכיר לי עוד משהו שצריך להעלות במאמר הפתיחה: את ההחלטה שלנו לא לאפשר תגובות בלי שם המגיב. אני חושב על משהו כמו "מותו של האייל אמנם התברר כידיעה כוזבת, אך לא כך לגבי מותו של האייל האלמוני".

עורך ג': מה קרה באמת עם ההחלטה ההיא?

עורך א': לא קרה כלום. החלטנו וזה ייושם. השדה "שם" בדף כתיבת התגובה יהפוך לשדה חובה.

עורך ה': נו, ומגיב שיקבל הודעת שגיאה "יש למלא תוכן בשדה 'שם"' לא יבין את זה?

עורך ד': יבין אבל יתעצבן.

עורך ה': מה זה משנה אם הוא יתעצבן כשהוא קורא את מאמר הפתיחה או כשהוא מנסה להגיב תחת הכינוי "האייל האלמוני"?

עורך א': אני לא מבין מה אתה רוצה. כל נקודה בפני עצמה אולי ניתנת להבנה על ידי הקוראים, אבל מה רע בהכרזה עליהן במקום אחד? ואיפה נספר לקוראינו על שלל האמצעים הפירוטכניים שהוספנו? על אפשרויות שינוי גודל הגופנים וצבעם? על האפשרות לכלול תמונות, סרטי וידיאו ופלאש בתלת־מימד, על מאות האמוטיקונים המגניבים, על הסאב־טקסט, סופר־טקסט והיפר־טקסט?

עורך ג': הוספנו את כל אלה?

עורך א': טוב, בסוף באמת הוספנו רק אפשרות להדגשה ולהיפר־טקסט, אבל שלא יחשבו שלא התלבטנו.

עורך ד': לא התלבטנו.

עורך ב': אתה קטנוני. אבל כן סידרנו שהתגובות הישנות ייראו קצת דהויות, כדי להבדיל אותן מהחדשות. זה לא שווה איזכור? ואסור לשכוח שמאמר פתיחה יועיל גם לניקוז כל התגובות הקשורות לפורמט החדש למקום מרכזי אחד.

עורך א': שלא לדבר על כך שיש עוד דברים שאנחנו רוצים להכריז עליהם.

עורך ד': כמו שיתוף הפעולה עם האתר "זוטא", וההחלטה להוסיף גם קטעי פרוזה ואמנות ויזואלית.

עורך ה': על שיתוף הפעולה עם "אוקפי" הכריזו פעם במפורש? הרי זה יהיה דומה מאד. במאמר הראשון שיגיע משם נוכל לציין את שיתוף הפעולה הזה, אם נרצה.

עורך ג': אתה מתעלם מהנקודה בקשר לריכוז התגובות במקום אחד. אל תשכח שאנחנו רוצים לקבל משוב מהקוראים לגבי כל העניינים האלה.

עורך ב': נכון מאד.

עורך ד': נקודה חשובה.

עורך ה': באמת? אתם רוצים לפתוח מחדש את כל הנקודות האלה ולהתחיל להתווכח עליהן עם מגיבים שונים? כי האמת היא שאני לא. אלה מהקוראים שזה ממש חשוב להם ימצאו את הדרך להודיע לנו מה הם חושבים, אבל למה לעורר מרצוננו את קן הצרעות הזה?

עורך ב': אני דווקא הייתי תחת הרושם שאתה נהנה מהויכוחים האלה. אבל נחזור לעניין: עוד אחת מהפונקציות של מאמר הפתיחה היא פניה לקוראים לעזור לנו, על־ידי שליחת קישורים לידיעות חדשות, מאמרים או פוסטים בבלוגים, מהם נוכל להכין תקצירים, תוך הדגשה שאנחנו מחפשים תוכן בעל פוטנציאל לעורר דיונים מעניינים. הרי הכנו אפילו עמוד "כתבו למערכת" חדש.

עורך ג': נכון מאד, ואם הם יכולים לשלוח לנו תקצירים מוכנים, באורך פיסקה או שתיים, בכלל טוב. והכי חשוב: שישלחו לנו מאמרים! הם עצמם, או שיבקשו מאנשים מתאימים שהם מכירים. מאמרים טובים הכי קשה להשיג.

עורך ד': עוד דבר שיעזור לנו זה קצת מומחיות בתוכנות גרפיקה. יש כמה אייקונים שצריך לשפץ, ואולי מישהו מהקהל יתנדב להושיט יד.

עורך א': אפשר אולי גם לכלול במאמר הפתיחה קצת סטטיסטיקות מעודכנות על האייל, בדומה לדיון 2713 אבל עם ניתוחים קצת יותר מתוחכמים. מעט ממוצעים, קורט של סטיות תקן ואולי איזה רווח סמך או שניים. כמובן שהדיון עם מספר התגובות הגדול ביותר הוא עדיין הדיון על הטרחנים, אבל ידעתם, למשל, שהדיון עם הכי הרבה מבקרים עד היום הוא עכשיו "זמן סגירה"? האירוניה...

עורך ד': סטטיסטיקה שלא כדאי לכלול במאמר הזה היא שמאז הכמעט סגירה, כלומר תוך פחות מארבעה חודשים, החלפנו ביננו יותר מ-‏900 אימיילים בלי לפרסם כמעט כלום. להערכתי מדובר בשיא עולמי חדש בברברת.

עורך ג': באמת לא כדאי לכלול. פשוט בושה. אבל כן כדאי שבמאמר הזה נודה שוב למקימי האתר, מתחזקיו ועורכיו לאורך השנים. מגיע להם.

עורך ה': רגע, יש לי רעיון: אולי במקום מאמר פתיחה פשוט נפרסם את פרוטוקול הישיבה הזאת, וזהו? דומני שזה יפתור את כל הבעיות שהעליתם.

עורכים שונים: מה? מה פתאם? השתגעת? כמה נמוך אתה מוכן לרדת כדי להתחמק ממילוי חובותיך?

עורך ה': שנצביע?

--- הצבעה ---

עורך א': ארבעה נגד, אחד בעד, הצעתו של עורך ה' נדחתה. הפרוטוקול לא יפורסם. כתיבת טיוטה למאמר הפתיחה מוטלת על עורך ה'. בעצם, זאת בדיוק הנקודה ממנה התחלנו את הישיבה כך שזה מקום טוב לסיים.

עורך ג': חוץ מזה, נגמרו הבורקס.

עורך ה': אני רק מקווה שלא תפגעו בחופש האמנותי שלי. אני ארצה לחרוג מעט מהנוסח המקובל למאמרים כאלה.

קישורים
זמן סגירה
אודות האתר
עמוד העזרה המעודכן
סלשדוט
דיון 1013 - הודעה על שינויים במדיניות מערכת "האייל הקורא"
זוטא - קצר־עט לספרות קצבית
כתבו למערכת
דיון 2713 - "האייל הקורא" בן שבע
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מיוחד"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

גם לזה עוד נצטרך להתרגל 548133
העיקר שהחומים והסגולים נשארו. יש גבול לכמות השינויים שאני מסוגלת לעכל.‏1

1מזל טוב, וברכות, ואיחולי הצלחה, וכל הוכו'ים.

_________
העלמה עפרונית, קצת מבולבלת
לאן נעלם עמוד המתמשכים? 548146
איננו עוד?
לאן נעלם עמוד המתמשכים? 548149
קוראים לו עכשיו ''טרם התעדכנת'', והתוכן שלו בדיוק כמו קודם.
לאן נעלם עמוד המתמשכים? 548151
לא לזה התכוונתי. היה לינק לעמוד עם רשימת ''כל המתמשכים'' (עמוד לבן, עיצוב מינורי) שהיה שימושי ונוח עד מאד עבורי.
לאן נעלם עמוד המתמשכים? 548152
אם לזה התכוונת, הוא עדיין קיים ונגיש.
לאן נעלם עמוד המתמשכים? 548154
העמוד קיים בדיוק במתכונתו הקודמת, ואפשר להגיע אליו או דרך הקישור ''כל העדכונים'' מתחת לתיבה ''טרם התעדכנת'' בעמודה השמאלית בעמוד הראשי (בהנחה שיש לך כזו - יכול להיות שקראת את הכל באייל), או דרך הקישור ''טרם התעדכנת'' בתחתית כל עמוד באתר.
לא נעלם עמוד המתמשכים! 548156
תודה רבה, אותו חיפשתי (וכמובן שלא קראתי הכל באייל. לדעתי יש רק שניים כאלה, ואני לא בטוחה אם הם עדיין נושאים בתואר).
רומן מפתח? 548135
טוב, ב זה ירדן, ג זה שכ''ג. בהתחלה חשבתי שא זה אפופידס אבל הדיון על מרווחי סמך דחף אותי לכיוון יובל.

וחוץ מזה, משהו נורא קרה לפונטים.
רומן מפתח? 548147
גיליתי בינתיים שבהתאמה האישית אפשר לעבור למצב אוטומטי, וזה קצת משפר את המצב. עדיין משהו כאן חורק, אבל לפחות זה קריא.
רומן מפתח? 548187
יש אצלך הבדל בין מראה האתר תחת "בחירה אוטומטית" בשדה "עיצוב לאתר" בהתאמה אישית, לבין המראה תחת "רגיל"?, אם כן, מהו?
רומן מפתח? 548188
מוזר. עכשיו זה אחרת. מקודם גודל הפונט השתנה לי. אולי זה פסיכולוגי.
מזל טוב ובהצלחה! 548138
כותרת עיתונאית ראויה יותר למסך העשן המילולי הזה היתה "האייל האלמוני נהרג במכת נבוט". חוץ מזה כל שינוי אחר נראה מינורי :-)

תיכף אתפנה לשוטט בעמודים השונים כדי לקלוט את השינויים. קבלו בינתיים בורקס אחד על חשבון הבית (נשאר מאז).
כלבים ישנים 548142
כפי שאפשר להבין משמי, אני הוא אותו אלמוני אליו מתייחס עורך א' כחצוף שהעלה לו את הסעיף בעוד הוא משקיע עבודה כדי שיהיה לי אייל "נחמד" (כן! ממש כך!) לכתוב בו. הייתי שמח להבהיר כמה דברים בנוגע לאותה תגובה, אבל מכיוון שאין לי רצון להמשיך כאן (או שם) בדיון שעורר את כעסו של העורך עד כדי כך שאי-שמי עלה בישיבת המערכת, פתחתי תיבת אימייל ליעוד זה בדיוק ואני אשמח אם אותו העורך יצור עימי קשר דרכה.
כלבים ישנים 548143
אתה מוזמן לכתוב לי, או למערכת.
מזל טוב! 548145
ברכות על העיצוב החדש, ומקצה השיפורים הכללי. נראה כאילו זו אחת הפעמים הנדירות הללו, בהן השינויים הם באמת לטובה.
548153
תודה על המאמץ ועל הכוונה הטובה. ידעתי מראש שעלי אישית זה רק יקשה, אבל זה כנראה אני, זה לא אתם

א. אמרו כבר לפני: בעמוד הכניסה יש כמה דברים לא נוחים.
ב. אנא החזירו את ההפניה בכחול לתגובות חדשות.
למה לשנות ? 548164
אני תמיד רוטן כנגד אלה שמקבלים משכורת כדי לעשות שינויים בכל מיני מערכות שאני רגיל לעבוד עמן, התרגלתי אליהן, ואין לי שום תלונות על אופן התנהלותן. אבל הם מקבלים משכורת וצריכים להראות פעילות, כדי שלא יגידו שלא צריך אותם.
אבל אתם פועלים בהתנדבות. למה ? ? !
למה לשנות ? 548193
כי אנחנו יכולים.
למה לשנות ? 548196
אז אתם גם מידים אבנים בחתולים ?
למה לשנות ? 548199
דב, במסגרת מעמדי הממלכתי אני לא יכול לענות לך כפי שבאמת מתחשק לי, לכן אני חוזר בי מתשובתי הקודמת.

שינינו כי חשבנו שאנחנו משנים לטובה. ייתכן שטעינו, אבל כדאי לחכות טיפה לפני ששופטים, כי ההרגל מונע מאיתנו לראות את התמונה בצורה מאוזנת. בוא נחזור הנה עוד שבועיים, בסדר? בכך אינני מתכוון להגיד שביקורת אינה רצויה, ואינני מתכוון לרפות את ידי אלה שמתלוננים על אלמנטים ספציפיים שמפריעים להם. אדרבא, אנחנו בהחלט מעוניינים לשמוע את דעתכם, אבל נניח לה להבשיל זמן מה בחביות עץ אלון לפני שנעשה איתה משהו.
למה לשנות ? 548201
מרשה לעצמי לחרוג לרגע ממסגרת ה"עדיין מתרגלת אז לא אומרת כלום" - הרעיון (והביצוע!) של הבהרת התגובות שכבר נקראו הוא מצוין.
למה לשנות ? 548250
זה רק בגלל שאת לא עיוורת צבעים. אני צריך לשבת ולהשוות בין תגובות כדי לזהות איזו מהן בהירה ואיזו לא. הרבה יותר קל היה כלל ה''כל הנוצץ - חדש''.
למה לשנות ? 548291
ושוב, לא ברור למה לא לקחת את שניהם. גם אייקון מובחן כלשהו (אני מניח שבתצוגת הברייל יש כזה...?) וגם הבדל צבעים לא פולשני.
למה לשנות ? 548295
להערכתי אכן זה מה שנעשה. אני מודה שעיוורון צבעים לא עלה בדעתי.
למה לשנות ? 548525
הניצוץ חזר לאייל! (בנוסף, ולא במקום, ההבדל בגוונים).
למה לשנות ? 548602
אתה מתכוון לזה שדובי חזר להגיב?
למה לשנות ? 548203
קודם כל, זה לא דומה לדיון שלי עם איציק, למשל, שבו שם את נוער הגבעות שבעיניי הוא נמצא בכמה דרגות מעליו, במעמד שווה עם גלוחי הראש, ולכן אין טעם להפוך זאת לדיון טעון, מה גם שהשתדלתי לטבל את הביקורת הלא כל כך חשובה הזאת בחיוך מסויים.
הביקורת שלי אינה כנגד "אלמנטים ספציפיים" אלא כנגד התופעה שדי מפריעה לי שבה עושים שינויים לא בגלל איזו דרישה מהציבור(1) ולא בגלל שהדבר ממש מתבקש, אלא בגלל איזה מין רצון לעשות משהו. ייתכן מאד שאתה צודק וכאשר אתרגל לפורמט החדש, ארגיש בו טוב, אך השאלה היא אם תקופת הביינים שבה צריך להסתגל לשינוי שווה את היתרונות שבשינוי אם יש כאלה בכלל.

אבל ישנם שינויים שעליהם בודאי לא אתרעם. אני רואה לפי התגובה שלך שיש לך יכולת להדגיש מילים, דבר שעד כמה שידוע לי לא היה אפשרי קודם. האם גם פשוט עם כמוני יכול לעשות זאת או רק הנבחרים ?
אם גם אני יכול, מדובר בשינוי שבודאי לא אתרעם עליו. כי איני צריך להתרגל לשום דבר חדש, ומוספת לי יכולת שאם ארצה אשתמש בה.

(1) פעם, מדור החדשות באייל היה מצוי למטה באיזו פינה נידחת, וגיליתי אותו במקרה. בקשתי שיתנו לו מקום יותר מכובד, והדבר אכן קרה יותר מאוחר, איני יודע אם בגלל בקשתי הספציפית.
למה לשנות ? 548205
כדי להוסיף הדגשה, כתוב תגובה, ולפני שאתה לוחץ על "תצוגה מקדימה" קרא את הטקסט שמתחת לאותו הכפתור. בפרט חפש את הביטוי המודגש האייל הקורא.
חרמפפפ 548207
שוב אתה...
למה לשנות ? 548214
תודה.
למה לשנות ? 548206
מתחת לתיבת הטקסט שנפתחת כשאתה כותב תגובה חדשה תמצא הוראות בנוגע לשינויי עריכה אפשריים.
למה לשנות ? 548209
גיליתי עכשיו שבתגובות "בתשובה ל x" (הדבר הזה עבר לצד שמאל ולכן בתחילה לא מצאתי אותו בכלל וחשבתי שהייתה החלטה מלמעלה להשמידו, וזה עצבן אותי) יש אפשרות ללחוץ על השם ולהגיע לתגובה. זה משהו מאד מועיל שפעם אפילו בקשתי שיהיה ובקשתי נדחתה אז.
אז אני כמובן מברך על היכולת החדשה הזאת אבל העברת הפסקה הזאת שמאלה, היא סתם פעולה מיותרת שגרמה לי פעם אחת להתעצבן דבר שבגילי מסכן את בריאותי.
למה לשנות ? 548240
גם קודם אפשר היה ללחוץ ולהגיע לתגובה, רק שבמקום שם היה שם מספר.
למה לשנות ? 548243
כשהיו שמים את העכבר על השם ש''בתשובה ל'' היה מוצג מספר, ואפשר היה גם ללחוץ (זה הרגיל), אבל לא היה קורה שום דבר אחרי הלחיצה (או שלא לחצתי מספיק חזק).
למה לשנות ? 548257
התכוונתי דווקא למספר שמשמאל, אבל אתה צודק. עכשיו אני נזכר שכדי להגיע לתגובה הקודמת הייתי לוחץ עליו ואז על התגובה הקודמת בפתיל שהיה נפתח.
למה לשנות ? 548231
אגב אלמנטים ספציפיים, תודה רבה על זה. אני מקווה שיהונתן לא יכעס גם בעוד שבועיים.
בן פורת יוסף 548165
המראה, במבט ראשון, מ-ז-ע-ז-ע. אבל זה כנראה בגלל שאני רגיל לתספורת הישנה. נתרגל גם לזאת.

עד מאה ועשרים
548168
רב תודות על ההשקעה של כל העורכים השב''כיים, במיוחד א' ו ה'.

השינוי נראה חביב למדי, אחרי תקופת הסתגלות גם השוקיסטים למינהם יתרגלו.

בפינת הביקורת הבונה - נדמה לי שבחירת צבע כהה יותר למלבני התגובות תקל על הקריאה ותדגיש את הפונט.בגלל אופי האתר יש חשיבות גדולה לבחירת סכמת צבעים ופונט נוח.

אישית אני שמח שהאייל ניצל ממטחנת הבשר ויזכה להמשיך לחיות בנינו, יש לי הרגשה שמעז ייצא מתוק והשדרוג הזה ייטיב איתו ואיתנו, אז שוב תודה לכל התורמים..ויאללה להאריך פתילים.
548177
לא הבנתי, האם אתה מתכוון לבחירת צבע כהה לרקע של המלבן או לטקסט עצמו? לצערי אין לי זמן לחפש מחקרים ברגע זה, אבל ידוע לי שמוסכם שרקע כהה מעייף את העיניים. לדעתי, השילוב של הסגול בהיר הנוכחי, הותיק, והפונט בשחור, הם בסדר גמור ואין צורך לשנות אותם. לא הבנתי גם מה הקשר עם אופי האתר. בכל אופן, זהו אתר שאינו מופנה לשכבת גיל/אוכלוסיה מסויימת (כמו אתרי ילדים ו/או נוער וכמו "באופן טבעי", למשל), ולכן אולי ראוי להתחשב בקוראים המבוגרים יותר - ה"שוקיסטים", בלשונך, העשויים להתקשות בהסתגלות לשינויים ואיש אינו מבטיח לנו ש"הם יתרגלו", וכמו כן אולי יהיה נאה להתחשב בקשיי קריאה הבאים עם הגיל (בנוגע לענייני הצבע).
548223
משהו בפס הסגול שמעל חלון התגובה לא נעים לעין. האופן שבו הוא ''דוהה'' למטה. זה מושך את תשומת הלב כמו נורת פלורסנט מהבהבת. רחוק מאוד מהניקיון של המלבנים הקודמים.
548239
במסגרת אותה הפינה: אין דרך חזרה מ"פרסומים קודמים": אין קישור ל"פרסומים חדשים יותר", והלוגו לא מקושר לדף הראשי.

חוצ מזה: זה רק נראה, או שהאתר פשוט מהיר יותר?
548260
שלוש הבעיות האלה היו גם בעיצוב הישן של האתר. יטופל, מתישהו.

(עליך אני מתפלא ש"פרסומים קודמים" לוקחים אותך רק 4 פרסומים אחורה, דבר שממנו אני מסיק שבהתאמה אישית בחרת את המינימום בשדה "מספר פרסומים אחרונים". לא עדיף יותר?)

בנוגע למהירות האתר - ראה את תשובתי בתגובה 548254.
תודה רבה! 548174
חלפו שלוש שעות מהשוק, ופתאום זה נראה בסדר גמור. מה שיניתם?
____
הפרוטוקול הזה לבדו הצדיק את ההמתנה.
אראטה 548175
א. הקישור ל"עזרה" בתחתית כל עמוד שבור.
ב. חבל באמת שלא נכללה אופציה לשינוי גודל הגופן (אני יודע שאפשר לשלוט על זה עם הדפדפן, אבל בכל זאת).
ג. קשה לי לשים את האצבע על זה, אבל הגרדציה של הצבע בכותרות, למרות שהיא מאוד ווב-טו-או כזאת, עושה לי עומס גדול מדי בעיניים. זה בולט במיוחד בעמוד הראשי ובדיונים עצמם, שם התבנית הזו חוזרת שוב ושוב ושוב.
ד. ימים יגידו, אבל אחת הסיבות להפרדת החדשות מהמאמרים היא בדיוק שחדשות מתעדכנות מהר מדי, ולא רצינו שמאמרים ידחקו למטה לפני שמבקרים קצת פחות קבועים הספיקו לבקר.
ה. סליחה על ביקורתיות היתר. תפסתם אותי ביום לא טוב. תתחדשו, ובהצלחה!
ו. אה, והלוגו החדש מגניב לאללה.
אראטה 548178
וגם - אני מבין שאתם חושבים שהמאמרים מעניינים את סבתא שלכם, אבל, באמת? קליק על כותרת מאמר שקראתי מקפיצה אותי ישר לתגובות החדשות, בעוד שהמילים "2000 חדשות" אינן קישור בכלל? (בניגוד, אגב, למה שכתוב בעמוד העזרה) ואם אהבתי מאמר ואני רוצה לקרוא אותו שוב?
אראטה 548190
כן, גם לי העניין הזה עם הקישורים הציק.
אראטה 548440
במקרה הזה תיאלץ לגלול למעלה או ללחוץ על המקש "home".
אראטה 548495
אתה מבין אבל שמבחינת שימושיות זה מבלבל. המצב שמתואר בעמוד העזרה הוא הרבה יותר הגיוני - כשאני מקליק על כותרת המאמר, אני מקבל את המאמר. כשאני מקליק על ''תגובות חדשות'', אני מגיע לתגובות החדשות. ככה היה גם, אם אני זוכר נכון, באייל הישן.
אראטה 548597
כן, אני מבין. להערכתי נשנה את זה בקרוב, אני רק אומר שזה לא נורא.
אראטה 548180
ועוד אחד אחרון - מסיבה כלשהי ברסס של האייל הקישור לפוסט בבלוג על זרעי מונסנטו מסומן כ"עדכון חדשות". יש לכם מושג למה?
אראטה 548305
תודה על הפידבק. הקישור ל''עזרה'' תוקן (עוד אתמול). עוד שינויים - בהמשך.
הכל טוב ויפה 548179
הפורמט החדש נעים לשימוש גם דרך הדפדפן הסלולרי, וטוב שכך.
ושאלה לי - למה בכניסה שניה למאמר הוא עדיין פרוש כולו? בכוונה או באג?
תחזקנה ידי העוסקים במלאכה!
הכל טוב ויפה 548197
אני דווקא נתקלתי בכמה בעיות בגלישה סלולרית באייל (מוטורולה מיילסטון עם הדפדפן המובנה של אנדרואיד):
* בתצוגה רגילה, או שהפונט קטן מידי, או כשעושים זום יש מעט יותר מידי גלילה רוחבית בגלל "שטח לבן".
* בכתיבת תגובה, תיבת כתיבת התגובה רחבה מידי והטקסט "בורח" מחוץ לתצוגה, ככה שאי אפשר לראות מה כותבים עד שלוחצים על "תצוגה מקדימה".
* בלחיצה על תגובה מקופלת, ואז לחיצה על "תגובה" לאותה תגובה, הפס הכחול של התגובה (זה עם הקישור הישיר) מהבהב כאילו הוא נלחץ, ואין אפשרות לקבל את דף הוספת התגובה לתגובה ההיא.
הכל טוב ויפה 548364
בספארי של האיפון הוא נח בצורה משביעת רצון.
יאללה אפליקציה!
הכל טוב ויפה 548399
צריכים מפתחי אייפון...? :-)
הכל טוב ויפה 556944
גם אני נתקלתי בבעיות עם הדפדפן של אנדרואיד. זה לא בלתי-שמיש, אבל כן קצת מעיק. צילום־מסך וכל עזרה טכנית אחרת שתידרש תינתן ברצון רב.
הכל טוב ויפה 548445
"למה בכניסה שניה למאמר הוא עדיין פרוש כולו" - זה השתנה מהגירסה הקודמת?
הכל טוב ויפה 548447
כמובן. עד כה בכניסה לקריאת עדכונים חדשים המאמר היה מכווץ. זה קורה עכשיו רק כשאני נכנסת לאופציה הנכונה במייל שמודיע על תגובה. כל פעם שאני נכנסת סתם לקרוא תגובות חדשות המאמר פרוש במלואו, וזה ממש ממש מפריע, במיוחד בגלישה סלולרית.
הכל טוב ויפה 548448
אה, כן. אדווח על זה (כרגע זה נחשב feature אבל אולי נשנה את הסטטוס לבאג).
מזל טוב 548181
מזל טוב לאייל החדש. השינויים קשים לי, אבל אני מניח שזה עניין של הרגל ואחרי תקפות הסתגלות אוהב אותם.
למרות ההצהרות, ההחלטה לדחוק את המאמרים ע''י עדכוני החדשות נראית לי קצת לא מכבדת את המאמצים של כותבי המאמרים וקצת מפחיתה את השאיפה לתוכן מקורי. אבל אני מניח שגם לכך אתרגל.
תודה לכל מי שעוסק במלאכה.
מזל טוב 548192
כמי שמשתמש בפורמט החדש כבר כמה ימים, אני יכול להעיד מנסיוני שאחרי ימים מועטים הפורמט הזה חביב עלי.

האם מישהו שם לב להיפר-טקסט שהוספנו?
מזל טוב 548194
<קישור http://archive.org/*/http://archive.org כן>, שמנו לב
מזל טוב 548195
אאוץ
מזל טוב 548224
'צטער, נקודותיים לא יכולות להוות חלק מ-URL.
מזל טוב 548226
תודה על התיקון (למי שקורא את זה עכשיו: נראה שתוכנת האתר לקחה את הנקודותיים הללו קשה קודם, ועכשיו היא למדה לעכל אותן).
מזל טוב 548228
נקודתיים, לא נקודותיים, שניכם!
מצטער על הנוקדנות, אבל דווקא במילה הזו היא מתבקשת עד חיונית. ;)
מזל טוב 548202
בכיינות ישנה:
* אם יש בתגובה לוכסן ( \ או Backslash), שהוא הדרך הטבעית לשים "סלש" בעברית, והקורא מחליט לערוך את המאמר בשנית אחרי "תצוגה מקדימה", באג ישן נושן בקוד מכפיל את הלוכסן. זה מציק לאנשים שמשתמשים בלוכסנים.
* מסיבה עלומה האייל מתמיר מירכאות כפולות לצמד של מירכאות יחידות באותן הנסיבות. הנזק לא רב, אבל זו סטייה מוזרה.

דיווחתי על שתי ה"בעיות" די מזמן, ונעניתי שאולי הדברים יתוקנו ביום מן הימים. אם כבר הצלחתם לגרור את טל לעשות שינויים, אולי הוא יכול גם לתקן את אלו?

פרט לכך, ברכות על החידושים. אני לא יודע עד כמה השיפורים משמעותיים (בוודאי נוח יותר כשאפשר להדגיש, הקישורים זה שיפור אמתי, וגם השימוש בויקינגליש חביב) אבל בניגוד לאחרים כאן איני מוצא כל חסרון. פעם בעשר שנים לשנות את הממשק זה לא דבר גרוע.

תודה!
מזל טוב 548204
מצד אחד זאת באמת היתה הזדמנות לטפל בבעיה עליה הצבעת לא פעם, מצד שני טל השקיע הרבה עבודה בפורמט החדש, ובמידה מסוימת הוא נגרר לזה בגלל הלחץ הציבורי ובגלל שהוא בחור טוב. לא חשבנו שנכון לנדנד לו בעוד עניינים.

נראה שהבעיה עם הלוכסן המשתכפל מציקה בעיקר לך, ועם כל הכבוד (אני לא ציני) אם היינו חברה מסחרית יש להניח שתלונות של משתמש בודד, ביחוד כאלה שאינן מונעות ממנו שימוש תקין במוצר, היו זוכות לקדימות נמוכה ביותר, ההיא שידועה כ''באמת צריך לעשות את זה מתישהו''. מן הסתם נעשה את זה מתישהו.
מזל טוב 548251
או מיי גוד, מה זה האתר הזה ואיך אלוהי האינטרנט לא פוצצו אותו לעזאזל עדיין?
כמה תגובות לא קראתי? 548185
ב"טרם התעדכנת" אפשר להוסיף בסוגריים "X לא נקראו"?
548211
מפריע קצת ש''תגובות חדשות'' מוסווה ולא מודגש בקו כחול כקודם.
מזל טוב! 548218
ברור שצריך להתרגל אבל כל הכבוד על ההשקעה. בהצלחה!
כמה דברים 548222
כמובן שיש דברים שכדאי וצריך לשנות, ואנחנו קשובים לקהל. נשמח במיוחד לקבל ביקורת בונה, כלומר לא הערות נוסח "קודם היה טוב יותר", אלא "אם תגדילו את הרווחים בין התיבות בעמוד הראשי, הוא ייראה פחות עמוס", או "קישור כך וכך לא עובד". אם מדובר בעניינים טכניים, אנא הציגו את בקשתכם, או את התקלה שאיתרתם, בפירוט רב ככל האפשר. קצב השינויים יהיה כפוף למידת הפנאי של העוסקים במלאכה.

צר לי לאכזב את ראובן חד-העין (תגובה 548135), אבל אין מיפוי בין האותיות א'-ה' במאמר לבין העורכים. אמנם חלק (קטן יחסית) מהרפליקות הם ציטוטים מהתכתבויות ביננו, ואמנם יש לכאורה פרטים מזהים, אבל עירבבנו את כל העסק מספיק.

בנוגע לסוגיית הגופנים שעלתה כמה פעמים, אבהיר ש(למיטב הבנתי) במראה הישן של האייל הגופן בכלל לא נקבע דרך האתר, אלא כל משתמש ראה את האייל בגופן ברירת-המחדל של הדפדפן שלו (אלא אם כן שינה את ברירת המחדל). כנ"ל לגבי גודל הגופן. זה גרם לכך שקוראים שונים קיבלו את האתר במראה שונה, והרבה מהם קיבלו אותו עם גופן "פרנקריהל", שהוא - שוב, למיטב ידיעתי - לא נחשב כמוצלח לצפייה מעל צג מחשב. הגופן הנוכחי וגודלו הם מאד סטנדרטיים ברשת העברית (בדיוק כמו ב-Ynet, למשל), ולהערכתי הרבה מהמתלוננים, אם יחזרו לראות את האייל במראה הישן אחרי כמה ימי הסתגלות, ישתוממו מול הטיפוגרפיה והגרפיקה המגושמים. יש מי שכמה שעות כבר הספיקו לו (תגובה 548174 - לא שינינו כלום בינתיים).

לגבי מבנה העמוד הראשי, היינו בדילמה. כידוע, קצב פרסום המאמרים הוא נמוך מאד (הלוואי שהעניין ישתנה, אבל אני בספק), וכך קרה שרוב האקשן בעמוד הראשי הצטמצם לתיבה הצדדית יחסית של החדשות. פתרון אפשרי למצב הוא לאחד את שני סוגי הפרסומים לעמודה אחת, אבל אז, באמת, המאמרים יידחקו מהר יותר לתחתית העמוד והחוצה (אם כי לא מהר יותר מאשר בראשית ימי האייל, אז הקצב היה מאמר ביום). בדקנו גם את האפשרות של שלושה טורים - אחד לחדשות, אחד למאמרים, ואחד לסקר ולמתמשכים - אבל אז המראה יצא עמוס מדי. בקיצור, לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות, ואחרי שחמישתנו דנו בתשומת לב ובפירוט בעניין, החלטנו מה שהחלטנו. יכול להיות שאחרים היו מקבלים החלטה אחרת, אבל אי אפשר להגיד שחיפפנו פה.
כמה דברים 548248
פתרון לבעיית הדחיקה המהירה של המאמרים: לכל מאמר ועדכון חדשות יחושב גיל לוגי, אבל עבור מאמרים הגיל הלוגי יהיה מחצית מגילם הכרונולוגי. כך המאמרים יזדקנו פי-שתיים יותר לאט בהשוואה לעדכוני חדשות, ולא ידחקו לפח האשפה של ההיסטוריה טרם זמנם.
כמה דברים 548261
גם על פתרון בכיוון הזה חשבנו, אבל חסרונותיו שלו בצידו.

דבר שאולי לא כל הקוראים יודעים או זוכרים, הוא שב''התאמה אישית'' (קישור למעלה משמאל בעמוד הראשי, מעל תיבת הסקר) אפשר לקבוע כמה פרסומים יוצגו בעמוד הראשי. אולי באמת נגדיל את ערך ברירת המחדל של השדה הזה.
כמה דברים 548363
לא רק על פי דעתך.
פונטים סריפיים לא מוצלחים לצפיה על גבי צג מחשב. יש סיבה למה אריאל הוא פונט הדיפולט, כמדומני.
מזל טוב! 548236
לי הפורמט החדש נח וברור - כבר הספקתי לשכוח את הישן.
יופי באופן כללי 548241
הגראדיינט מעצבן ויוצר אשליה של פס בהיר יותר בינו ובין הסגול הבהיר (לילך?) שמושך את העין. עדיף בלי.
יופי באופן כללי 548249
גם בעיניי הגראדיינט מטריד ומכביד על הקריאה. חסר לי גם הברק של "כל הנוצץ חדש", אבל זו סתם שמרנות מצדי.

שינוי עיצובי פשוט שמאוד חסר לי הוא טולטיפ לשמות דיונים (ואולי אפילו לכותרת תגובות). כך, כאשר משיטים את העכבר מעל דיון 1571, צץ שמו. צריך רק להוסיף אטריבוט title לאלמנט ה־anchorֹֹ‏.

<a style="" href="/story?id=1571&NewOnly=2" target="_blank" title="טרחנים כפייתיים במתמטיקה">דיון 1571</a>
סחתיין! 548254
חזק! מת על העיצוב החדש!

נקי ומודרני. מצחיק כמה ש-gradient קטן ופשוט נותן לנו תחושה שהתקדמנו בדור! דף כתיבת התגובה החדש מאוד ברור. אני הייתי עושה הפרדה של צבעים/גודל/מיקום בין כתפור ה"פרסום" לכפתור ה"חזור לעריכה". אבל זה בקטנה.

בחירת גודל פונט "מעניינת"...

וזה רק אני, או שהחלפתם מנוע? נראה שהאתר רץ הרבה יותר מהר.

בהצלחה!
סחתיין! 548259
תודה.

לא, לא החלפנו מנוע או שרת. אולי בגלל שעכשיו כל ענייני העיצוב הם דרך CSS, כך שהדפים קלים יותר (סדר גודל של 15% פחות), הם נטענים מהר יותר. אבל אני בספק אם זו הסיבה.

זה גם המקום להודות בפומבי ללא-חרדי על עצה קטנה אבל חשובה בענייני PHP, שחילצה אותי מבעיה בזמן שטל היה בחו"ל.
דרושה עזרה גרפית 548262
למקרה שפרוטוקול הישיבה לא היה ברור מספיק - אנחנו באמת צריכים עזרה ממישהו מיומן בתוכנות גרפיות. אפשר לפנות למערכת או ישירות אלי.
דרושה עזרה גרפית 548273
נדמה לי שנועה ו הציעה את עזרתה בפומבי
דרושה עזרה גרפית 548275
נכון מאד, ורק אחרי שפירסמתי את הבקשה האחרונה, ראיתי שהיא פנתה כמה שעות קודם לכן אלינו למערכת והציעה את עזרתה. תודה, נועה!
דרושה עזרה גרפית 548373
אין בעד מה.
בהצלחה! 548263
בהצלחה לצוות החדש!

אני עדיין נפעם מהעיצוב החלק, אשר לדעתי מצליח לשמור על המראה הכללי המוכר אבל בהחלט מרענן אותו (אולי אתלונן אחר כך על האפשרות להוסיף טקסט מודגש). כל הכבוד!
החזירי את הרעננות לעורך ב׳ 548268
המראה של האתר התדרדר מ״מעיק״ ל ״נסבל בקושי״. צר לי על שקצרה ידי מלהציע ביקורת בונה. אני די מאוכזב.
החזירי את הרעננות לעורך ב׳ 548277
אם קצרה ידך תתקרב קצת למקלדת. נשמח (טוב, לא ערכתי סקר בין העורכים. אני אשמח) מאד לקבל ממך הערות.
החזירי את הרעננות לעורך ב׳ 548406
תסתכל על חצי הכוס המלאה. התדרדרותו העיצובית של האתר מ"מעיק" ל"נסבל בקושי" הוציאה אותך מהמאורה, לא?
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548300
המלבן "דיונים נוספים (מבחר אקראי)" שבעמוד הראשי מוסיף הרבה לאתר המחודש - הוא מנצל היטב את מאגר המאמרים שהצטבר באייל בכל שנותיו.

אך אליה וקוץ בה: רוב המאמרים ארוכים למדי ולקרוא אותם בגופן זעיר שכזה זאת בעיה. ניסיתי לקרוא אחד מהם וממש התייגעתי קשות. ספרתי, ויש בשורה כ-‏160 סימני דפוס (אותיות, רווחים, סימני פיסוק וכו'), זה הרבה מדי - השוו עם אתרים אחרים או עם ספר סטנדרטי של הוצאת "עם עובד" (48 סימני דפוס בשורה, לדוגמה, בזה שנטלתי ליד באופן אקראי).

ואותה בעייה נותרת לא רק בקריאת מאמרים, אלא גם בקריאת פתילים ארוכים.

יטופל גודל הגופן בהקדם!

בברכה,
שמעון
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548308
עד שיטופל גודל הגופן (אם בכלל) אתה יכול להקטין את רוחב החלון.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548309
רק שהאייל לא יקרוס לתוך עצמו כתמונת ראי מנוגדת למפץ הגדול.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548391
האם ניסית את פתרון הביניים השני - להגדיל את גודל הגופן בדפדפן באמצעות לחיצה על קונטרול-פלוס (לפחות באקספלורר ובפיירפוקס)?
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548479
אני מתנצל מראש על הניטפוק הטורחני הזה, אבל העניין הזה חוזר על עצמו בהקשר של הדיון הנוכחי מספר פעמים ובתור החנון ווב שאני אני פשוט לא מסוגל להתעלם מזה.

שינוי גודל הגופן בדפדפן לא נועד לשימוש או להסתמכות ע"י מתכנתי ו/או בוני האתר.

אתר, ברמה הבסיסית, צריך לפנות לקהל של גולשים שמשתמשים בברירת המחדל של הדפדפן לפי הסטנדרטים ו/או לא משתמשים בשום פיצ'ר או התנהגות ספציפיים לדפדפן מסויים. האפשרות של שינוי גודל הגופן בדפדפן היא אפשרות שלגמרי במקרה חלק מהדפדפנים בחרו להציע למשתמש. מחר הם יכולים להחליט שלא. זה נועד עבור אנשים עם בעיות קריאה, או אם סתם בא לך להגדיל דברים. או להקטין. סתם כי הם שם.

בכל אופן בוני אתרים לא אמורים לכלול את האפשרות הזאת במכלול השיקולים שלהם - לא לזה זה נועד, וזה לא חלק מהסטנדרט של הווב.

אני מבין שזה פתרון זמני והכל וזה עובד עבור 80% מהגולשים ובינתיים אתם מנסים גודל פונט מסויים וכל זה. אבל פשוט לא יכולתי להתאפק.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548490
ולכן קראתי לזה "פתרון ביניים" (לא שאני מתחייב שגודל הפונט ישונה. זה בדיון). אבל האמת היא שמה שאתה כותב קצת מוזר לי: טבעי שלאנשים שונים יהיו העדפות שונות לגודל פונט. אז לא עדיף שהתקן דווקא כן יהיה לסמוך על הדפדפן, שכל משתמש מתאים לעצמו אישית?

(מן הסתם יש אתרים שהגרפיקה שלהם מצריכה הנחות קשיחות יותר על גודל הגופן, אבל אם אנחנו לא כאלה, מה טוב. לא?)
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548491
לי דווקא הקריאה כאן נוחה, בניגוד לכל מיני אתרים שבהם אני צריך להגדיל את הגופן, או לקרוא לאט.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548499
אני קוראת כאן כבר די הרבה ובניגוד לעבר המאמץ בקריאה גורר כאב בעיניים.
מאד אשמח אם תחליטו לחזור לגופן הקודם, תודה.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548513
אני לא טענתי שלא יהיו לאנשים שונים העדפות שונות, אני טוען שברירת המחדל צריכה לעבוד עבור מרבית הגולשים. "שינוי גודל הגופן בדפדפן" זו לא תשובה לגיטימית מצד בוני האתר. באותו האופן שבו אם היו סרטוני פלאש פוגעניים מופיעים באתר התגובה "התקן addon לנטרול סרטוני פלאש" לא הייתה מהווה תשובה לגיטימת לתלונות בנושא זה.

הפתרון הנכון במקרים כאלו הוא התאמה אישית שהאתר עצמו מציע.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548514
אני משתמש כבר בהתאמיה אישית: של הגופן בדפדפן.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548515
התאמה אישית של הגופן בדפדפן זו לא ''התאמה אישית שהאתר עצמו מציע''.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548519
אני לא רוצה ''התאמה אישית'' נפרדת לכל מחשב שממנו אני עובד.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548528
בשביל זה יש חשבונות משתמש ועוגיות. ובכלל - איך זה שונה משינוי גודל הגופן בדפדפן? אתה עושה rsync ל-homedir שלך בין המחשב בבית למחשב בעבודה? חוץ מזה אף אחד לא מכריח אותך להשתמש בהתאמה האישית שהאתר מציע אם אתה מעדיף לקחת את ברירות המחדל שלו ולעוות הדפדפן שלך באופן אישי. אתה יכול גם להתקין greasemonkey ולגרום לכל האייל בכלל להראות כמו סלאשדוט או וויינט אם בא לך. אבל עבור הקהל הרחב שלא משנה את קוד המקור של הדפדפן שלו בתור בילוי לסופ"ש - בוני אתרים צריכים לתת מענה סטנדרטי שלא מסתמך על יכולות או תוספים‏1 לא סטנדרטים של דפדפנים.

______
1 או מה שלא תהיה המילה הנכונה בעברית ל-addons.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548558
לא זכורים לי דפדפנים (לא צעצועיים) שבהם אי־אפשר לשנות את הגופן הרגיל ללא צורך בשינוי קוד המקור.

יש לי הרגשה שאנחנו מדברים כאן על שני דברים שונים. גודל הגופן?
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548562
הקטע עם קוד המקור היה כמובן בדיחה.

ברצינות, למה שלא תקרא שוב את הדברים שכתבתי, ואם עדיין לא הבנת מה אני אומר אז אני אנסה להסביר שוב.
יטופל גודל הגופן בהקדם! 548563
טוב. רק עכשיו שמתי לב שגודל הגופן דווקא מוגדר עם פיקסלים ולא עם נקודות. אני אצטרך לבדוק את זה ממקומות נוספים.
עוד בקשה 548303
כשלוחצים על קישור לתגובה, אז במסך שנפתח ניתן להגיע לתגובה קודמת כמו בממשק הישן, באמצעות ''בתשובה ל...'' שמופיעה מעל התגובה, אבל בממשק החדש, ה''בתשובה ל...'' מופיע מצד שמאל בכל ההודעות, אבל בהודעה אליה קישרו לא מופיע ה''בתשובה''. לדעתי צריך את שני הקישורים, גם הישן וגם החדש.

אם אני לא מובן אני אשמח לנסות שוב...
עוד בקשה 548304
תודה, לא שמתי לב לבעיה הזו. יתוקן בהמשך.
יופי של חידושים 548315
אם מותר להציע - בעמוד הראשי, אפשר לתת צבע אחר למאמרים וחדשות. ככה גם המאמרים יבלטו יותר, וגם יהיה מעט יותר גיוון ויזואלי.
יופי של חידושים 548316
ניסינו את זה והתוצאה לא היתה נעימה לעין.
548321
האם עדיין קיימת היכנשהו הפונקציה "חפש באתר", שהופיעה בעמוד הכניסה (חיפוש מקוצר בדיונים מהחודש האחרון [בערך], עפ"י מילת/מילות חיפוש בלבד, בלי הפירוט שבדף ה"חיפוש" הרגיל)? אינני רואה אותה בפורמט החדש. כמו כן אינני רואה פונקציית "חפש" דומה, מזורזת (מילת/מילות חיפוש בלבד, ללא שאלות פירוט) שהופיעה, אזא"מ, בדיונים עצמם - האם זו עדיין קיימת?

ובכל מקרה, תודה על כל המאמץ וההשקעה (אך לא על החובה החדשה של מילוי שדה השם - האלמוניות האחידה, ז"ל, היתה [ועודנה] בעיני עניין עקרוני וממאפייניו היפים וגם ה, אממ... איך להגדיר? - השוויוניים, הדמוקרטיים, אולי, של האייל. נראה שאין לי שום חברים בנקודה זו. בדידות מוחלטת..).
548325
הרי אפשר לאמץ כנוי סתמי.
548332
כינוי הוא עדיין כינוי, ובניגוד לדעה המקובלת - "סתמי" לחלוטין הוא איננו יכול להיות - המגיב צריך למצוא לו כינוי שיהיה חדש לגמרי. אם איזשהו אייל חדש אוהב מאוד אנטילופות וחושב על הכינוי "אנטילופה", ונכנס לאתר ומגלה שאתה כבר בחרת בכינוי זה - עליו למצוא לו כינוי אחר. כשקרה שהיו כאן כמה "יוסי" (נניח), או כינוי דומה, ביקש הותיק יותר, ה"מקורי", מן ה"יוסי" הטירון, שימצא לו כינוי חדש. כלומר - כינוי הוא דבר בעל חותם אישי ברור. הדבר היחיד שהוא "סתמי", ומעניק (מטעמו של האתר) את הכבוד המוחלט לרצונו של אדם לשמור על אנונימיות - הוא פונקציית התכנות המנוחה הזכורה כ"האייל האלמוני". איילים אלמוניים היו למאותיהם, ולמרות שזכו לעלבונות ולמטחי כעס, הם היו לגיטימיים במסתוריהם האפלים והמגינים - דבר שבוטל עם כניסת הפורמט החדש.
548333
ניסיתי לחשוב על כמה כינויים:

יוסי2
יוסי22
היה טוב
מגיב
מג"ב
סתמי
סתם
סתם כי בא לי
לא רוצה לגלות מי
אנונים
נמו
דג אנונימי
מגיב עם פתיל קצר
שרה משפטים

לא בעיה למצוא כינוי.
548352
לא בעיה מעשית אלא עניין עקרוני, אבל באמת נסיים בזה, כבר היו פתילים ארוכים בנושא הזה ובסוף יאשימו אותי (שוב) בהטיית הדיון.
כדה''ב 548338
אני לא מבין מה הבעיה.
כדה''ב 548365
כבר דובר על זה בפתילים בשנים האחרונות. עכשיו, כשממלאים את שדה "האייל האלמוני" ידנית, יש "אייל אלמוני" אחד או שניים, ואולי יהיו חמישה או שישה. תחושת הנוחות שדיברתי עליה בסוף תגובה 548351 היא אפשרית רק כשיש אלמונים רבים, אבל אף אחד לא מבין את זה עכשיו. לא אלנקק כאן לתגובות של איילים פגועים שסיפרו שבשלב מסויים החליטו להתאלמן, אבל ייתכן שהמשתתפים החדשים שהצטרפו בשנה-שנתיים האחרונות יבינו את זה בעוד שנה-שנתיים-שלוש (ואולי באמת לא תהיה בעיה. קשה לי להאמין באפשרות כזאת).
כדה''ב 548366
תגובה זו נכתבה על ידי הוגג כבדיקה האם ניתן להתחזות. אני מתנצל בפני אנטילופה ששאלתי את שמו לצורך הבדיקה.
כדה''ב 548368
שוב הוגג, הפעם מתחזה לדובי.
הסיבה להתחזות הכפולה היא שהפעם אני מנסה לזייף גם את הדוא''ל.
גם בפני דובי אני מתנצל.
אותך לצ'יף! אוי, אתה הצ'יף! 548370
תגובה 349818
כדה''ב 548383
ברור שאפשר להתחזות. מה זאת אומרת? השאלה שצריכה להשאל היא אם עדיין קיימת מלכודת האיילים האלמונים.
כדה''ב 548384
שאלה טובה.
כדה''ב 548480
למה שלא תשאל את איש הנצח?

(היי - מישהו היה חייב להגיד את זה! לא?)
כדה''ב 548481
אהמ, "איש בלי נצח". בדיוק עכשיו עשיתי חיפוש ונהניתי מכל הפתיל ההוא מחדש :-)
כדה''ב 548496
אתה אדם רע, חסר לב, שמזכיר לאדם את משובות הנעורים שלו וזורה לי מלח על הפצעים. מזל שאין לך גישה לארכיון של אולטינט.
כדה''ב 548509
LOL
548374
רגע, אין אייל אלמוני?
548376
האייל האלמוני מת. עכשיו יש רק מתחזים.
548340
לא זכור לי שהיתה אפשרות כזאת, אלא אם אתה מתכוון ל"חפש בתגובות לדיון זה".

כפי שהעיר לך האייל האלמוני, מי שמתעקש להשתמש בכינוי הזה יכול עדין לעשות זאת אם רק יטרח ויקליד את הכינוי במו ידיו. אנחנו מקוים שלא תהיה מוטיבציה לעשות זאת. בשביל מה לבלבל את הקוראים והמגיבים?
548351
או, זהו - "חפש בתגובות לדיון זה" - קיים עדיין? ו"חפש באתר" (לא בטוח שזה השם - משהו כזה, דומה לזה)?

הכוונה היא לא לבלבל. הכוונה לדברים שקורים כאן עשרות פעמים - מישהו, מישהו שהוא, נניח, לא מאלה שצודקים תמיד, כותב, למשל - "הספר xxx הוא היפה והעמוק ביותר שקראתי מימי, הוא שינה את כל חיי". ובאים עשרה מגיבים אחרים ומסבירים לו שזהו ספר-טיסה מטופש, שלשונו של הסופר עילגת, שהמגיה עשה עבודה גרועה ושהרעיונות שהוא חושב אותם לנשגבים הם פרי הרצאה ששמעה סבתו של הסופר בבית אבות של ההסתדרות על הבעיות בנסיעה באוטובוס בגוש דן - ולא זו בלבד אלא גם מלנקקים לו עשר ביקורות שגורמות לו לרצות למצוא איזה חור קרוע ברשת וליפול דרכו לאינטרנט של ירוקי האוזניים הבלתי-נראים מאלפא קנטאורי - בתור "אלמוני" אחיד-מאוחד, זה מביך פחות.
תודה למושכים בעול 548337
והמון הערכה לצוות על ההשקעה. אני אחכה קצת לראות אם אתרגל לאלמנטים שמציקים, מה עוד שמספיק מגיבים כבר התייחסו אליהם.

בכלל - וזו תגובה לדב - האייל מצטרף כנראה לגל של שינוי שמגיע לישראל מארה"ב, כרגיל באיחור מה
548379
מתברר שאפשר להצביע שוב ושוב לסקר.
אני הצבעתי כבר שלוש פעמים...
548382
מה הצבעת?
ליסה התלוננה שאין את האפשרות "לנצח נצחים"
548442
מאותו מחשב? כנראה שיש לך פרוטקציה כי אני לא מצליח.
548459
בבדיקה חוזרת - אכן אפשר שוב ושוב, אבל התוצאה לא מתעדכנת.
548466
ומתקבלת שוב ושוב ההודעה "הצבעתך נרשמה. תודה" ?
אפשר עוד קצת תלונות? אני מאוד טוב בזה. 548385
כשחלקים שונים של האתר נראים אותו דבר אבל מתנהגים באופן שונה זה מבלבל. יכול להיות שזה היה ככה תמיד ופשוט לא שמתי לב, אבל נכון לעכשיו, כדי להכנס לסקר, צריך להקליק על הטקסט שבתחתיתו, ולא על הכותרת שלו - זאת למרות שלמאמרים שממש לצידו אין כפתור מיוחד לכניסה, ואפשר להכנס רק באמצעות הקלקה על הכותרת. יש מצב להאחדה?
אפשר עוד קצת תלונות? אני מאוד טוב בזה. 548386
וגם, אם כבר, יש איזשהו סדר הגיוני למאמרים בארכיון כשממיינים לפי מחבר? פעם זה פשוט היה סדר כרונולוגי (בתוך כל מחבר). עכשיו זה מבולגן.
548418
עוד נקודה.
מבחינת נוחות השימוש - שמתי לב שיש לי נטיה לנסות ללחוץ על ה-"X תגובות חדשות" בכניסה למאמר, במקום על הכותרת. ואולי כדאי לאפשר כניסה גם משם.
עוד הצעה 548425
עוד הצעה קטנה לשיפור: הבלטה של ה"(X תגובות חדשות)" לעומת ה "(X תגובות)". כך זה היה באתר הישן וזה מאוד נוח לראות בקלות שממתינות תגובות חדשות.
צרור ברכות על ההתחדשות 548429
ועל העיצוב החדש.

יפה שהשארתם את הצבעים כפי שהיו כי הם ייחודיים בעולם כולו. בפעם הראשונה שנכנסתי הנה, בחלוף הצמרמורת, חשבתי שרק גבר היה יכול לבחור בשילוב המזעזע של חומים ותכולים כרקע לפלטפורמה הייטקית במאה ה-‏21 (או שמא במאה הקודמת?). מאז הלך הכיעור והתחבב עלי, והיום הוא מהווה בעיניי סימן היכר, מורשת שיש לשמר. יפה שגיליתם רגישות ולא "שיפרתם" אותו.

"דיונים עם פתיל ארוך"? נהדר!

מאתמול אני מנסה לפענח את הבעת פניו של האייל. לדעתי זה חיוך סלחני, כזה שמחייכים בתוספת הנהון ועצימת עיניים כשמישהו אומר משהו מטומטם במיוחד.
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548434
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548437
הה, סוף סוף מישהו שמתעלם מהתוכן חסר הערך ושם לב לצד האמנותי :-)
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548516
המאמר הנאה אכן מדיף את ניחוחך (הא, ממש מלה נאה להיגוי). לעומת זאת, הפס העליון ה"קטום" נראה כמו פגם פרמננטי בייצור. שמא תשלימו אותו ואיתו?
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548526
למה בדיוק הכוונה ב"פס עליון קטום"?
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548527
שהחלק שמעל לכותרת מתחיל שמאלה יותר מהתיבה עצמה.
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548529
מצטער, לא הבנתי. תוכל/י בבקשה להסביר ביתר פירוט, או יותר טוב, לשלוח לי צילום מסך עם סימון של הבעיה? סודיות מובטחת.
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548530
לצערי, אינני יכולה לשלוח לך את צילום המסך. אנסה להסביר טוב יותר: הפס שמעל הכותרת קצר יותר ממסגרת התיבה שמתחתיו. אולי זה מובן?
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548533
שוב מצטער, אני עדיין לא מבין. איזו כותרת, של המאמר? של התגובות? איזה פס (צבע, מיקום)? ואיזו תיבה?

אם דוא"ל זה בעיה, אפשר להעלות תמונות בשני קליקים ל- http://imageshack.us , ואז להגיב פה עם לינק לתמונה. זה שירות אנונימי לחלוטין - לא צריך להירשם או אפילו למלא כתובת דוא"ל.

אולי מישהו אחר הבין ויכול לשלוח לי צילום מסך?
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548561
או.קיי. נדמה לי שאולי מצאתי את ההסבר המכריע - הפס שכתוב עליו כאן "מאמר מצחיק שנון ונפלא:)
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548577
עדיין לא מכריע בשבילי. מן הסתם יש תקלה, ואת מקבלת מראה של האייל שהוא שונה משלי, ושלא התכוונתי אליו. העליתי לכאן צילום מסך של האייל כפי שהוא אמור (כרגע) להיראות. יש הבדלים בינו לבין מה שאת מקבלת? אם כן, מהם? יש אולי מישהו אחר שמקבל משהו שונה ויכול להעלות צילום מסך?
המון תודה 548616
אהמ... עכשיו הבנתי. זה באמת רק מגיע אלי כך: בתמונה ששלחת אין שום פגם. צר לי על ההטרדה:)
המון תודה 548659
באיזה דפדפן את משתמשת?
המון תודה 548664
ראה תגובה 548663
המון תודה 548660
אם זה מגיע אליך זה מן הסתם מגיע גם לעוד משתמשים. שפכתי לא מעט זעה על כל פיקסל באייל החדש, ומאד הייתי רוצה לתקן את הבעיה.

האם זאת באמת בעיה גדולה כל כך להראות לי צילום מסך? אם הבעיה היא טכנית, בשמחה אדריך אותך בתהליך שלב אחר שלב (יש מעט מאד שלבים), ואם היא חרדה לפרטיות, אז כאמור, אפשר להעלות צילום מסך לאתר אנונימי לחלוטין. דובי שאל שאלה חשובה - באיזה דפדפן (סוג + גירסה) מתקבלת הבעיה?

איילים יקרים - האם עוד מישהו פה מקבל מראה שונה מזה?
המון תודה 548663
אין לי כל בעיה של חדירה לפרטיות במקרה זה, אלא רק שלבושתי הרבה אני מאותגרת טכנולוגיה במידה כזו שאפילו אינני יודעת באיזה דפדפן אני משתמשת... שלא לדבר על תמונת מסך. איתך הסליחה.:)
המון תודה 548666
בשורת התפריטים של הדפדן שלך, לחצי על "עזרה" (help) ואז על מה שמתחיל ב"אודות" (about) (זה יכול להיות "אודות אינטרנט אקספלורר" או "אודות מוזילה פיירפוקס" או "אודות כרום" או משהו אחר). יופיעו לך שם גם שם הדפדפן וגם מספר גרסא.
המון תודה 548693
תמונת מסך, בחלונות:

1) לחצי על הכפתור במקלדת שעליו כתוב PrtScrn או Print Screen או כל דבר דומה.
2) חפשי אצל תוכנה בשם Paint - הצייר של וינדוס - ופתחי אותה. היא לרוב נמצאת ב-Start/All programs/Accessories
3) לחצי על Ctrl+V על המקלדת.
4) שמרי את התמונה המתקבלת על ידי לחיצה על File/Save as
5) שלחי אותה לגורם הרלוונטי באופן אישי (מייל).

אפשר גם:
3.5) ערכי את התמונה כך שפרטים אישיים שלך לא יופיעו (השחירי/גזרי אותם), ואז ב-‏5) אפשר לפרסם את התמונה באופן פומבי (להעלות לשרת דוגמת ImageShack). זו לא גישה שמתאימה למאותגרים טכנולוגית שלא ששים להתגבר על המאותגרות :-)
אבחון מדויק 548723
כל הכבוד על האבחון:) מובן שלא מצאתי את ה"עזרה" וגם לא את "הדפס מסך" או משהו דומה. מזל שאין לי בעית פרטיות שהייתה דורשת ממני עוד פעולות טכנולוגיות מרחיקות לכת לו התגברתי על המהלכים הקודמים...
בקיצור, לא נותר אלא לוותר על שירותיי בנושא ולקוות שהפגם המסוים הזה לא מופיע/יופיע אצל איילים נוספים, או לחילופן - אם יופיע אצלפ כדבר הזה, הם יידעו לשלוח צילום מסך וכו'.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548786
צילום מסך יישלח במייל.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548790
קיבלתי את הצילום (תודה!), ועכשיו סוף סוף הבנתי - אקספלורר 6, כמובן. טל ואני קיבלנו החלטה עקרונית לא לנסות בכלל להתאים את האתר לצפייה בדפדפן ה-$%^@# הזה, אלא רק לדאוג שלאומללים שמשתמשים בו תופיע הודעה נוסח "האתר אינו בנוי לצפייה בדפדפן זה, אנא שדרגו, או עברו לפיירפוקס/כרום". כמובן שמנגנון ההודעה הזו עדיין לא הוקם.

העלמה עפרונית שלחה לי באדיבותה צילומי מסך עם בעיות (קלות הרבה יותר) בפיירפוקס ובאקספלורר 8. גם הן יטופלו, אבל זה כנראה ייקח קצת זמן.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548793
אנא הבא בחשבון שיש אנשים שמשתמשים באקספלורר 6 בעבודה ואין באפשרותם לשדרג. אם האייל באמת לא יתמוך בגירסה זו, פריון העבודה שלהם עלול חו"ח לעלות.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548794
זה בסדר. פריון העבודה של מי שמחוייב לעבוד באיכספלורר 6 מספיק נמוך באופן אינהרנטי כדי שלא להזדקק לסיוע האייל.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548800
לרוע המזל יש לקחת בחשבון שבניסיון לתמוך ב-IE6, השפיות של המתכנתים המסכנים שמנסים לעשות כן (ואפילו לא מקבלים על זה משכורת) עלולה חו"ח לרדת לתחום השלילי.

ל-IE6 יש כרגע נתח שוק של 6% וכולנו כאן בצד השני של השרתים מתפללים כל יום שהוא כבר למען השם יגיע לנקודה שבה באמת נוכל להתעלם ממנו סוף סוף. עם כל המחשבים הישנים שעדיין תקועים איתו זה כנראה יקח עוד חמש שנים.

בינתיים, אני ממליץ בחום (ומפציר, למען השפיות שלנו) לנסות לשכנע את האנשים הטכניים בעבודה להתקין משהו יותר מתקדם מ-IE6, לא צריכה להיות שום בעיה להתקין FF, זה עניין של חמש דקות עבורם. אפשר לנסות "למכור" להם את זה בעזרת הטיעונים ש-IE6 מאוד איטי ומאוד לא מאובטח ביחס לדפדפנים שלא פותחו במאה הקודמת. זו כמובן הגזמה אבל אם אתם עדיין תקועים עם IE6 סימן שהחבר'ה הטכניים שלכם לא משהו בלאו הכי אז לך תדע.

(וליובל: אמרתי לך שזה IE6! :-) )

___________
הלא-חרדי, עדיין נדרש לתמוך במפלצת הזקנה והמרושעת הזו‏1.

1 כלומר המתכנתי ממשק בצוות שלי, אבל אני מרגיש את הכאב שלהם...
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548801
ולכל מי שסקרן, ככה האייל נראה ב-IE6.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548811
6%? זה הכול? אם הייתי צריך לנחש הייתי אומר עשרות אחוזים מהגולשים בארץ. זה מהלוגים של האתר או סטטיסטיקה כללית?
עד כמה שאני זוכר סטטיסטיקה שנחשפתי אליה מאתרים אחרים, המספרים הרבה יותר גבוהים.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548814
לפי זה קצת יותר מ־10%. יותר מ־6 ופחות מ"עשרות". המגמה גם היא מעודדת.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548821
אם הגרף של 2010 לא ינסה להתחכם באמצעות חיזוק מקדמים לא לינאריים, זהו אולי הקיץ האחרון של אקספלורר שש.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548818
סטטיסטיקה כללית.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548964
באייל, 52% מהדפים נצפים בעזרת IE, ומתוכם, כ-‏12.5% הם IE6 (כלומר, 6.5% מכלל הדפים).

(לעומת זאת, מעל 16% משתמשים בכרום!)

הנתונים - מתחילת חודש אוגוסט ועד אמש.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548972
מעניין. בדקתי מספר אתרים שיש לי גישה לסטטיסטיקות שלהם, ועד כמה שמדובר במדגם מייצג*, בין 15 עד 25 אחוז מהגולשים בארץ משתמשים ב-IE6, שזה יותר מספארי ו-firefox ביחד. הדבר השני שהבנתי הוא שאנחנו ארץ של פרימיטיבים, ובאתרים שפונים בעיקר לגולשים מחו"ל IE6 כמעט לא קיים. הדבר השלישי והדי מאכזב הוא שכל הסטריאוטיפים נכונים. האתר שכמעט שליש מהגולשים בו משתמשים בספארי עוסק בעיצוב, האתר הישראלי שכל המבקרים בו הם אירופאים או אמריקאים או ערבים שייך לעמותה שמאלנית, והאתר עם המספר המטורף של כניסות הוא אתר פורנו.

* לא מדובר במדגם מייצג.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548975
טוב, האייל הוא אתר של גיקים (בהכללה), ולכן אחוז המשתמשים ב IE בכלל צפוי להיות נמוך מבאתרים כמו וואלה או ווינט.

___
יש לי בבית מחשב (עובד!) שאני אפילו לא יודע מה גירסת ה IE שלו (אם אני אזכור אבדוק). מערכת ההפעלה שלו היא Windows 2000 אאל"ט. יש סכוי (קלוש) שאני טועה, והיא בכלל NT4. אני מחכה עוד קצת, שהמחיר שלו יעלה, כדי למכור אותו למוזיאון.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548978
בכמה באמת מוכרים מחשב ישן למוזיאון? יש לי אפל IIC ישן משנות ה80.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548989
הייתי במוזיאון אסטרונומי בהונגריה ובכניסה למוזיאון היתה תצוגה של כל מיני מוצגים עתיקים שקשורים לתקשורת, כולל מכונות כתיבה, טלקס וכד'. בין המוצגים היו גם מחשבים עתיקים: ZX-81 ו-ZX-Spectrum. הו, הנוסטלגיה...
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548992
מחשבים אישיים משנות ה80 מוצגים גם במוזיאון הקולנוע בקווינס, ניו-יורק. יש שם גם מכונות משחקים מאותה תקופה ומהעשור הקודם לה.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548995
אם כבר עוסקים בהיסטוריה: מתי נפטר האייל מהממשק בעברית ויזואלית?

(לא, הוא לא חסר לי)
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 549018
בשנת 2001. ראה המאמר "זמן סגירה".
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 549068
איזה מהם?
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548819
אני חושבת שהאקספלורר-‏6 ימשיך לחיות כל זמן שהארגונים נשארים עם חלונות-‏98.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548835
יש ארגונים עם windows 98? מה הסיבה? תמיכה טובה בDOS?
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548836
אולי כותבי הוירוסים כבר הפסיקו לתמוך בהם?
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548856
האמת, שבראשית שנות ה-‏2000 (תור הזהב של וירוסים בכלל, לתחושתי‏1) היו מספר לא מבוטל של וירוסים שניצלו פרצות באבטחה של windows xp אבל לגמריי עברו מעל הראש של משתמשי 98.

למשל:
או
שדווקא ניסה לתקן את הנזק שגרמה התולעת הקודמת...

1 נתונים אמפירים מישהו?
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548840
וואו
ואני חשבתי שאני בפיגור כי אני מתעקש להישאר ב-XP.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548885
כל זמן שהמחשב הישן עוד סוחב, אחראי המחשוב לא חש צורך לעדכן בו כלום.
מספיק שהאוטוקד מתפקד (גם הוא לא בגירסה הכי עדכנית).
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548908
דב אנשלוביץ בטח היה מרוצה מאד לעבוד אצלכם.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 549151
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 549160
אחראי מיחשוב בעבודה לא אוהבים שאנשים לוקחים יוזמות מסוג זה.
הם סולחים על הורדת דברים קטנים כמו viewer לגרסאות וורד מתקדמות, בעיקר בגלל שזה נחוץ לצרכי עבודה, אבל החלפת דפדפן עלולה לגרום לריב גדול.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 549177
אז זהו, שזו לא החלפת דפדפן. זה שקול אולי להתקנת סרגל כלים לדפדפן. דבר שקשה מאד לאחראי המחשוב בכלל לדעת עליו.

ולא, לא צריך admin בשביל זה.
הבעיה מופיעה באקפלורר 6 548815
הללויה!
המון תודה 549269
האם העמוד הראשי של האייל אמור להיות כ"כ ריק?
צילום מסך:
אגב, אם לוחצים על מאמרים קודמים, אין קישור מקביל לדף עם מאמרים חדשים יותר, וחייבים להשתמש ב־back של הדפדפן.

(כרום על מקינטוש)
המון תודה 549272
נראה שהבעיה ידועה ושיש תוכן אפשרי (גם אם לא הכי מוצלח) לחלון: תגובה 548260 של יובל נוב.
מאמר מצחיק. שנון. נפלא. :) 548600
הניחוח שלי מרמז רק על כך ששוב דילגתי על המקלחת השבועית. הפרוטוקול נכתב בידי כל חברי המערכת.
הערה קצרה 548452
נחמד לראות את העיצוב החדש.

ההערה שלי היא : ברבים מהדיונים הישנים, הלינקים באופן לא מפתיע עבור דיונים בני 10, מתים.
זה גורם לתחושה שהדיון לא רלוונטי, ושאתה לא באמת מסוגל לעבור על הדיון בצורה רצינית.

לא ברור לי מה אפשר לעשות לגבי זה על מנת שלא יקרה בעתיד, או פיתרון נוכחי - אני זוכר שיש את ה wayback machine של ה internet archive.
אולי הם שומרים את הלינקים או לפחות לחלקם?

אולי אפשר לעשות cache לדפים בלינקים (אפילו חלקי), כך שיהיה זיכרון לעתיד?
אני לא באמת יודע.

אולי אין מה לעשות.
הערה קצרה 548453
הנסיון שלי עם הארכיון הזה הוא לא מאוד חיובי (אם כי זה היה מזמן). מעבר לזה לא נראה לי סביר שהאייל יארכב כל קישור (וגם זה מבלי להיכנס לנושא של זכויות יוצרים).
איך, איך, איךךךךךךך 548468
התגעגעתי
ווהוהו! 548524
סחתיין על האייל המחודש, מאז הגילוי שהאייל התחדש קראתי את המאמר המוצלח על דילמת הקרונית וגם אני פחדתי על ראשי אך העניין עבר חלק (תודה שכ''ג) וכבר התרגלתי לעיצוב המחודש, חוץ מזה שהאייל צולם כשהוא ממצמץ בעינייו העצומות אין לי טענות כלל, רק ברכות
תודה לכל העורכים והמשקיעים, אייל מוצלח לכולנו
ווהוהו! 548603
האייל עצם את עיניו בבהלה כשהוא ראה מה הולך פה.
חזרתי מחו''ל ושינו לי את האייל כשלא ראיתי 548610
התכוונתי להתלונן על כל מה שמרגיז, אבל כמעט כל טענה כבר הועלתה לפני.
רציתי לברך על מה שמוצא חן, אבל גם את זה כבר עשו לפני.
אז תודה על זה שהאייל עוד חי ובהצלחה בהמשך הדרך ואיך אמר נחמיה הירש: "לכל דבר מתרגלים, אפילו לגחלים לוחשות בין הבהונות שלך."
548855
בניגוד למצב הקודם, הכיתוב והלינק "בתשובה ל[שם]" מוצמדים לצד שמאל של המלבנים.
התנועה של העין לשם היא תנועה של חיפוש ולא של קריאה, והיא שוברת את רצף הקריאה (לפחות אצלי).

האם זה הציק לעוד מישהו?

אם אפשר להוסיף את זה לרשימת הבקשות - תודה.
548859
כן. גם אני מוצא את זה פחות נוח.
548862
לעומת זאת זה חוסך עוד שורה מיותרת מגובה ההודעה.
548870
למה? מה הבעיה לכתוב צפריר כהן * אתר * בתגובה ל... * תאריך?
לא בעיה 548884
אבל אם כבר, עדיף (אתר).
548883
הוסף.
טופל (כמעט לגמרי) 549045
שיניתי את פורמט התגובה לפי הבקשה - עכשיו שם המגיב, האתר (אם יש) וה''בתשובה ל-'' הם בצד ימין, וחותמת הזמן של התגובה בצד שמאל. יותר הגיוני. יש איזה באג מעצבן, ובחלק מהתגובות לא מפרידה נקודה בין שם המגיב לבין ה''בתשובה ל-'', אלא סוגר ימני. לא ברור לי מה גורם לזה, אבל היות שאני נוסע לחו''ל מחר בבוקר וצריך להתפנות עכשיו לדברים אחרים, פתרון הבעיה יחכה קצת (לי או לטל).

כמו כן שיניתי את הקישורים בעמודה הימנית בעמוד הראשי כך שיהיו דומים יותר לפורמט הישן. עכשיו כותרת הפרסום והטקסט המוביל (אם יש כזה) מובילים למאמר המלא, ואם יש תגובות חדשות, מופיע קישור כחול מיוחד בשבילו, כמו פעם.
טופל (כמעט לגמרי) 549046
ועכשיו נותר רק להגדיל את תיבות הטקסט ולהפריד בין המאמרים והחדשות ולחזור לימים הטובים...
טופל (כמעט לגמרי) 549047
קודם כל - תודה.

סתם מסקרנות - אי אפשר שהכל יהיה בצד ימין? נראה לי יותר נוח.

בקשר לפורמט החדש (לשעבר) של הקישורים (זה שכולם מפנים לתגובות חדשות):
זה לא כל כך משנה לי אבל דווקא היה לי מאוד נחמד שהקישור בכותרת מפנה למאמר עם תגבוות חדשות בלבד - הרי רוב הפעמים שאני נכנס לדיון זה אחרי שכבר קראתי כמה תגובות.
אחרי התקופה הקצרה האחרונה נראה לי קצת מצחיק שאני נכנס למאמר רק פעם אחת דרך ה"דלת הראשית" ובכל ביקור חוזר מתגנב דרך החלון. נראה לי שגם למשתתפים חדשים באתר זה יהיה יותר נוח.
אולי המספר של המאמר בצד שמאל למעלה יכול להיות קישור למאמר המלא, והשאר כולל הכותרת ישמשו למצב הנפוץ יותר, שבו נכנסים למאמר עם תגובות חדשות.

נסיעה טובה!
טופל (כמעט לגמרי) 549048
על לא דבר. כמובן שאפשר שהכל יהיה בצד ימין, אבל נראה לי עדיף להעמיס פחות על העין ולהפריד בין פריטי המידע.

שיניתי את הקישורים בעמוד הראשי לאור הרבה בקשות מהקהל. אי אפשר להשביע את רצון כולם, כי לכל אחד נוח משהו קצת אחר, אז אלא אם כן נשמע תמיכה גורפת בהצעה שלך, נישאר לפחות בינתיים עם הפורמט הקיים.
טופל (כמעט לגמרי) 549091
לטעמי - שיהיו קישורים לתגובות חדשות גם במה שיש בצד (סקר/דיונים מתמשכים/דיונים אקראיים).
טופל (כמעט לגמרי) 549051
יופי, תודה.
טופל (כמעט לגמרי) 549062
זה לא סתם שאין נקודה - המילים ''בתגובה ל'' מופיעות כקישור לאתר של הכותב (התגובה הזו היא דוגמא טובה). ההימור שלי הוא שהחצי הראשון של התג של הקישור לאתר לא סגור, וככה יוצא שהטקסט ''אתר)'' והנקודה לא מופיעים.
תודה רבה! 549067
טופל (כמעט לגמרי) 549070
תודה. למשתתפים הפשוטים כאן אין מידע על חלוקת העבודה באחורי הקלעים של המערכת, אבל נראה שאתה וטל עבדתם קשה לבנות את האייל מחדש בפן הטכני והעיצובי. תודה רבה.
טופל (כמעט לגמרי) 549097
טעות בידך.

בדומה לשירות בצבא, חלוקת הנטל היתה מאוזנת והוגנת. ארבעה עורכים חילקו ביניהם את התפקיד העיקרי, עורך חמישי קיבל מטלה קלה יחסית, וטל נתן חיפוי לוגיסטי ושינה, פה ושם, את התוכנה הידועה לשימצה שלו. ככל שזה נוגע לנו, כל מה שהוא השקיע היו כמה מאות שעות של שיחות טלפוניות ועוד שעות שמספרן אינו ניתן אפילו להערכה באותם שינויים ספורים. אגדה אורבנית מספרת שרוחו המעונה נצפתה לפעמים, בשעות שלפני הזריחה, כשהיא משוטטת ברחובות עיירת מגוריו וממלמלת משפטים לא ברורים ב-C.

תחום האחריות של ארבעת המוסקטרים כלל את החשיבה האסטרטגית, את התחום היצירתי של העלאת הצעות לשינויים, את הביקורת ההוגנת, אם גם הקטלנית, של הצעות שהועלו ע"י אחרים, את הביקורת על הביקורת, את הקללות, את האיומים ("אם כך עלי להודיע בצער על פרישתי ממערכת האייל עד לאחר תום המונדיאל" וכאלה), את הנסיונות הבלתי נלאים לדכא את העורך החמישי ע"י שינוי דעתם לגבי תיקון בדיוק שעה אחרי הישום שלו, ועוד כהנה וכהנה פעילויות חיוניות ממין זה.

כן, העורך החמישי היה זה שקיבל את התפקיד הצנוע ליישם את השינויים. זה תפקיד טכני, חסר מעוף, נטול הילה ולא דרש ממנו אלא לימוד של HTML וקצת ג'אוה, תכנון מסדי נתונים, הכרות עם שתיים-שלוש מערכות הפעלה, ידע שטחי ב-TCP ומעט הבנה באספקטים של ביצועים. מאחר והתפקיד הזה, זניח ככל שיהיה, גזל ממנו כשש עד שמונה שעות‏1, הוא קיבל פטור מחלק מהפעילויות האחרות שהוזכרו למעלה, כגון הקללות והאיומים. מאחר והעורך הזה הוא איש צנוע ועניו, וזאת בנוסף להיותו ד"ר לססטיסטיקה, לא ננקוב בשמו כדי לא להביך אותו.

_____________
1- לדקדקנים: בכל יום
טופל (כמעט לגמרי) 549112
במילים אחרות יישמתם את המבנה המסורתי של סטארטאפ ישראלי טיפוסי...
היה קל יותר לקרוא 549171
אם היו שמות לעורכים. בחייכם!
לעצמם הם נותנים אותיות, ולנו העורכים מבטלים את אופציית הקיום. 549172
האיילים האלמונים היו הדם והבשר בעורקי האיל הקדום! יתכנס מפגש אלמונים ויקרא להחזרתם לאלתר.
האם אפשר להיכנס לארכיון לפי מילות חיפוש..? 549421
למשל כדי לקרוא תגובות מהעבר של אדם מסויים.. אני זוכר שהייתה אפשרות כזו באייל הישן..
האם אפשר להיכנס לארכיון לפי מילות חיפוש..? 549423
בבקשה למחוק, הרגע גיליתי שכן.. :/
הצעה לשיפור 550107
כאשר מגיעים לתגובה כלשהי דרך מנגנון החיפוש, אנא הוסיפו קישור גם למאמר שעליו תלויה אותה תגובה.

ועל הדרך:
בהזדמנות כדאי להוסיף קישור לתגובות החדשות גם בסקרים, כפי שהוספתם במאמרים.

חן חן
הצעה לשיפור 550120
ובאותו עניין: כאשר מגיעים למאמר דרך חיפוש: בבקשה קישור "לתגובות חדשות בלבד".
הצעה לשיפור 550267
רשמתי לפני את הבקשה, וגם את כל האחרות שעלו בעמוד זה ובאחרים. נא לזכור שכולנו במערכת אנשים עסוקים למדי, והיות שבחלק מהשינויים הטכניים אני גם תלוי בזמינות של טל להכניס עדכונים לתוכנה, והוא אדם עסוק לפחות כמוני (וגם מתברבר כבר יותר מדי זמן, יחד עם ירדן, בתרגום איזה ספרון של מעשיות לפעוטות), העסק צפוי לקחת זמן.
הצעה לשיפור 550506
אפשר קישור מסודר במקום רמיזות הומוריסטיות? (לתרגום).

העכבר שלי עדיין מתעקש לזוז שמאלה ולחפש את "דיונים מתמשכים", ולוקח לו כמה שניות להתעשת ולהגיע ימינה ל"טרם התעדכנת" (בטון מאשים? מתחנן?). אבל זו לא ממש בקשה לשינוי, כי הוא בטח יתרגל בסוף.
קישור מסודר 550507
תגובה 550249
קישור מסודר 550510
תודה.
(ואו!).
הצעה לשיפור 550508
לי לא ידוע על קישור מסודר באף מקום, אבל אם הבנתי נכון, בחודשים - או אפילו השבועות - הקרובים תוכלי למצוא את התרגום בחנויות. בכל אופן, את יכולה לנצל את ההיכרות האישית שלך עם הנפשות הפועלות ולבקש מהם עוד מידע (שלי אין).

לגבי ''דיונים מתמשכים'' - החלפנו את השם כי בעמוד הנ''ל מופיעים לפרקים גם פרסומים שטרם התחיל בהם הדיון, כך שאם רוצים לדקדק (ובאייל רוצים), הביטוי הוא לא מדויק. הטון הוא מתרפס.
הצעה לשיפור 550511
השתגעתי? הם עוד ישאלו אותי אם קראתי אותו במקור.
סקרים קודמים 550173
פתאום שמתי לב שאין בשום מקום קישור לסקרים קודמים... הדרך היחידה להגיע לסקרים ישנים היא דרך הארכיון.
סקרים קודמים 550268
מה רע בלהגיע לסקרים ישנים דרך הארכיון? הרי בשביל דברים שכאלה הוא נועד.
סקרים קודמים 550271
אם אתה כבר שואל "מה רע": יש רק דף ארוך אחד להכל.

האם אפשר להוסיף בתחילת הדף של "לפי קטגוריות" קישורים לתחילת הקטגוריות עצמן (עם anchors)?
סקרים קודמים 550274
הארכיון באמת יצטרך לעבור רוויזיה מסיבית - המבנה שלו כבר לא מתאים לאתר בן 11, עם אלפי פרסומים. רשמתי לפני גם את ההצעה שלך ל-anchors.
סקרים קודמים 550287
בשביל לגלות אם בסקר הקודם יש תגובות חדשות אני צריך לא פחות משלושה קליקים, ואני אפילו לא סופר את הגלילה לתחתית העמוד כדי למצוא את ה"ארכיון". וזה, כמובן, כי אני יודע מה אני עושה. סתם גולש מן השורה היה מוותר הרבה לפני שהיה מוצא את האופציה הזו. במינימום תוסיפו רשימה של "הסקרים האחרונים" בתחתית עמוד התוצאות של הסקר הנוכחי כפי שיש רשימה של מאמרים אחרונים במדור מתחת לכל מאמר/עדכון חדשות. ואם אנחנו בנושא - לא הייתה פעם אופציה ללחוץ על שם המדור ולקבל את הפרסומים האחרונים במדור?
סקרים קודמים 550353
מהסוף להתחלה:

כן, היתה פעם אופציה ללחוץ על שם המדור ולקבל את הפרסומים האחרונים בו (היא נתנה מעין עמוד ראשי, שבו הופיעו רק פרסומים מהמדור הנ"ל), אבל ויתרנו עליה עקב תחושה - מגובה חלקית בראיות - שהשימוש באופציה הזו הוא קרוב לאפס.

גם אני בעד להוסיף רשימת "סקרים אחרונים" בתחתית עמוד התוצאות של כל סקר (שדרך אגב, לא היתה קיימת גם בעיצוב הישן), ואפילו ניסיתי בזמנו לעשות את זה, אבל אז גיליתי שאני צריך מטל משתנה PHP מתאים. יטופל בהמשך.

הקישור "סקרים קודמים" ירד מהעמוד הראשי כי מעטים השתמשו בו. לדעתי, ל"סתם גולש מן השורה" לא איכפת מסקרים קודמים, וממילא הוא לא יחפש בהם תגובות חדשות; מי שכן עשויים לחפש הם האיילים הותיקים, שכן מודעים לקיום הארכיון. בכל אופן, אם יהיה ביקוש מספיק, נחזיר.
שני שיפורים 551516
עכשיו יש קישור ישיר לתגובות חדשות בסקרים בעמוד הראשי, וגם נפתרה הבעיה שתוארה בתגובה 548303. התודה והברכה - לטל.
כתב עילי 553824
החל מהיום, בכל פעם שכותבים בתגובות [1], למשל, מתקבל כתב עילי: ‏1. זוהי אפשרות המיועדת לשפר את תרבות הערות השוליים של הכתיבה באייל. השינוי חל רטרואקטיבית גם על כל המופעים של [1] וכו' בתגובות ישנות.
_____
1 חידה: איך הצלחתי לכתוב [1] ?
כתב עילי 553881
[1] אם מעתיקים ל-notepad, אפשר לראות שעברת מעברית לאנגלית, אבל אני לא יכול לשחזר את זה. ואיך אני הצלחתי?
כתב עילי 553885
[1‏] תו בלתי־נראה ע"י ה־1? אני השתמשתי ב־RLM.
אושר! 556922
חיכיתי, חיכיתי, בכיתי, בכיתי, ומי חזר? האייל!
יופי ומזל טוב (קצת באיחור, איפה הייתי? כנראה בחיים האמיתיים)
העיצוב מגניב למדי אם כי נראה מזעזע במבט ראשון.
אני עוד צריך להתרגל לכל מיני דברים פה.
בטוח ויקי 583736
כאן זה המדור לבקשות שיפורים?

בשעה טובה יש לוויקיפדיה קישורי https נורמליים:
לדוגמה:
https://he.wikipedia.org/wiki/האייל_הקורא

האם אפשר לבקש שהקישורים מ"תגי" ויקיפדיה ו-wikipedia ישתמשו ב-https במקום ב-http?
בטוח ויקי 583737
מנצלת כדי לשאול - מה המשמעות של https לעומת http רגיל?
בטוח ויקי 583740
באופן כללי: HTTPS [Wikipedia]. מדובר על פרוטוקול שמטרתו היא להבטיח שאת מתחברת לשרת האמור ואף אחד לא יכול להתערב בחיבור. אחד הדברים שחשוב להבטיח לשם כך הוא את זהות השרת שאליו מתחברים, כדי למנוע התקפת התחזות (Man-in-the-middle attack [Wikipedia]). ב-HTTPS זה נפתר ע"י דרישה שהשרת יקבל אישור (Public key certificate [Wikipedia]) שחתום ע"י גורם אמין שהדפדפן של המשתמש מכיר.

יש רצון כללי להעברה של חלקים גדולים והולכים מהאינטרנט לחיבורים אמינים כדי שאנשים יוכלו לסמוך (יותר) על הצנרת של האינטרנט. מבחינת השרתים, חיבורי HTTPS הם יקרים יותר: דורשים כוח חישוב רב יותר לכל חיבור. הם גם דורשים עלות מסוימת (לא גבוהה במיוחד, ביחס לעלות העודפת של כוח החישוב) של רכישת האישור. אבל שימוש בקישורים עצמם לא עולה במשאבים.
בטוח ויקי 583745
אויש, כבד. למה שמישהו יתחפש לויקיפדיה ומה ייצא לו מזה?
בטוח ויקי 583746
אנחנו יודעים ליצור חיבור מוצפן מעל תווך לא מוצפן. יש כבר פרוטוקולים טובים לשם כך. מרגע שנוצר החיבור, קשה להאזין לתוכנו. אם מישהו ירצה לצותת לחיבור שלך לוויקיפדיה ולראות איזה ערך בדיוק קראת משם, הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד ויש סיכוי טוב מאוד שהוא ייתפס. הוא עדיין יכול לראות לאיזה שרת את מחוברת‏1. אבל על השרת ההוא יש הרבה דברים שונים ולכן אותו צופה ידע עלייך הרבה פחות מאשר מהאזנה לתוכן החיבור‏2.

אחת האסטרטגיות להצליח להתגבר על חיבור מוצפן כזה הוא להיכנס באמצע לפני שהוא נוצר. זוהי התקפת MITM (Man in the Middle) שהזכרתי למעלה: המאזין נכנס באמצע עוד לפני שנוצר החיבור המוצפן ומכיר את פרטיו. הפתרון המקובל הוא לוודא מראש שמדברים עם השרת האמתי ולא עם מתחזה.

ובאופן כללי: אני רוצה לסמוך על הצנרת של האינטרנט ולדעת שלא מקשיבים לי. אז נכון, מה כבר אפשר להשיג מהקשבה להתחברות לוויקיפדיה? מצד שני: אפשר להשיג קצת מידע. ואני גם לא מבקש הרבה. רק להוסיף תו אחד.

1 אלא אם כן את משתמשת בTor [ויקיפדיה] או משהו דומה. לזה כבר יש מחיר רציני מבחינת ביצועים ובאופן כללי זה מסבך את החיים.

2 הוא גם יוכל לדעת מה הגודל של החיבורים השונים, ועוד. אבל שוב: הוא לא יוכל לדעת אפילו מהם שמות הקבצים.
בטוח ויקי 583751
לא האות הנוספת מעיקה עלי אלא החישובים הנוספים. לא חשוב כמה רוחב הפס עולה, כמה כוח החישוב עולה וכמה שטח הזכרון עולה, בסוף הביצועים נשארים אותו דבר, והם לא השתנו מאז ה-PC/XT הראשון שלי (קצת הואטו). זה חוק שימור מהירות הביצועים.
אבל בסדר, אם זו הרוח הנושבת ברשת אז שיהיה.

שאלה:
איך TOR עובד?
בטוח ויקי 583752
בשנה האחרונה היו כמה וכמה מקרים שבהם ההתקפות הפכו בצורה מאוד מוחשית מתאורטית למעשיות. המפורסמת שבהם היא, ככל הנראה Firesheep [Wikipedia].

יש כמה וכמה אתרים שבהם את יכולה לבחור אם להתחבר בחיבור מוצפן או לא מוצפן. למיטב זכרוני השלמה חכמה של תיבות חיפוש (השלמה מצד האתר, לא השלמה אוטומטית של תוכן שדה הטופס כמו שיש בפיירפוקס) נעשית ע"י חיבור נפרד לשרת לאחר הקלדה של כל אות. כלומר יש כאן יצירת חיבור והמתנה לתוצאתו בזמן ההקלדה. נסי (עם המחשב הכי חלש שיש לך) לראות אם יש הבדל בין ההשלמה הזו בהתחברות מוצפנת לבין ההשלמה הזו בהתחברות לא מוצפנת.

Tor הם ראשי תיבות של The Onion Router - נתב הבצל. אם את שולחת את הבקשה שלך דרך רשת טור, היא תנותב דרך המון מחשבים שנמצאים ברשת טור ובסוף השרת שעונה לבקשה לא יוכל לדעת שהיא מגיעה ממך. תהיה רשומה לו כתובת IP כלשהי, אבל זו תהיה כתובת IP של נקודת יציאה של Tor. גם נקודת היציאה הזו לא תוכל לקשר את החבילה הזו בקלות אלייך. המחיר הוא שכל הקפיצות הנספות מכניסות עיכובים רבים והופכות את איכות הקו לנמוכה יותר.
בטוח ויקי 583757
אני כותבת עכשיו דרך TOR, הקצב הוא איטי מאד, אבל טוב שיהיה בבית!
בטוח ויקי 583758
האות הנוספת לא מעיקה עלייך, אבל עלולה להעיק מאוד על סטודנט סיני או איראני שמתאר בוויקיפדיה משהו שאינו לרוח המשטר.
בטוח ויקי 583809
לגבי הסטודנטית הסינית: אולי בעצם עדיף לה להשתמש בפרוטוקול "חשוף" כמו הטטפ ולא בפרוטוקול "מוגן" כמו הטטפס, אם‏1 במסתרים יש לממשלה הסינית כלים לפענח את ההודעות על תוכנן, כרען וקירבהן, והסטודנטית סובלת מתחושת ביטחון מזויפת שהפרוטוקול שנחשב לבטוח מעניק לה.

לפחות בפרוטוקול החשוף היא תיזהר, וגם לא תסמן את עצמה כמישהו שיש לו מה להסתיר.

____________
1 זה כמובן "אם" גדול, אבל ההיסטוריה מלמדת שבהסתברות גבוהה השאלה היא לא "אם" אלא "מתי"
בטוח ויקי 583813
אני מניח שאא לא סתם הזכיר את איראן. כזכור, לפני כחודש התברר שפורצים הצליחו לחדור למחשבי חברת Diginotar [Wikipedia] וליצור לעצמם אישורים בשם החברה. החברה שמה לב לכך ב-‏10 ביולי, אולם לא דיווחה לאף אחד. ב-‏28 לאוגוסט גולש מאיראן שם לב (בעזרת מערכת חדשה יחסית שנוספה לדפדפן כרום) שהאישור שהאתר של גוגל נותן לו אינו שאישור שרוב האנשים מקבלים. הוא התלונן על כך, ואמנם התברר שהמשטר האיראני (אשר מפקח ממילא על כל החיבורים לאינטרנט מאיראן) השתמש באותם אישורים מזויפים מדיג'ינוטאר כדי להתחזות לגוגל (ומגוון שרותים אחרים).

מצד שני, היה כאן רשם אישורים שהתנהג בצורה חסרת אחריות לחלוטין: מילא פריצה. זה יכול לקרות. אבל הסתבר שהם לא ידעו אפילו אלו אישורים הונפקו. והכי חשוב: הם לא טרחו להתריע על כך. ואמנם, זמן קצר לאחר גילוי העניין הם סולקו בבושת פנים מרשימת הרשמים האמינים של כל ספקי הדפדפנים, ופשטו את הרגל.

אא הזכיר גם את הסינים. הסינים החליטו להשתמש באסטרטגיה אחרת: להכניס גורם מאשר שלהם בצורה רשמית. מכיוון שהם עדיין ברשימת האישורים של מוזילה, מן הסתם או שהם לא מנפיקים אישורים פגומים בדומה לאיראנים, או שהם זהירים והצליחו לא להיתפס. אבל מצד שני, לא לקח הרבה זמן לאתר את ההתחזות האיראנית.

כאמור, יש לא מעט אנשים שלא מרוצים במיוחד מהשיטה של SSL והאישורים שלה. אבל באופן כללי מסכימים על כך שזה יותר טוב מכלום.
בטוח ויקי 583739
אפשר. מה היתרונות והחסרונות של השינוי?
בטוח ויקי 583793
בוצע.
בטוח ויקי 583810
ואם אני כבר כאן: שמא ביוה"כ אפשר להסיר מקרני האייל שבלוגו את התפוחים, הרימונים והביצייה (?), ובהזדמנות הזו אולי גם לתלוש את הקרניים עצמן ולתקוע בהן כבשופר גדול.
בטוח ויקי 583814
בוצע גם כן (החלק הראשון).

לגבי התהיות שלך, ראה את תגובה 550665.
מזל טוב! 674777
מזל טוב!

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים