סידיבי ואידיאל היופי הלבן 3252
על שער הגיליון החדש של מגזין האופנה ''אל'' מופיעה גבי סידיבי, שחקנית קולנוע שחורת עור ומאוד לא רזה. זוהי חריגה בולטת מאידיאל היופי המקובל. צפי סער, בעלת טור ב''הארץ'' על ענייני מגדר, נהנתה מהתמונה אך טוענת במאמר כי אין בכך משום מרד מהותי בעריצות היופי הלבן והרזה. זאת כי סידיבי כלל אינה משמשת מושא הזדהות עבור קוראות המגזין. עוד היא נוגעת בנופך הישראלי-עדתי של אותה עריצות.
קישורים
מאמר של צפי סער ב"הארץ"
גבי סידיבי - ויקיפדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

551675
סיפור מהחיים: בן משפחתי, לבנבן וכחול עיניים ממוצא פולני, התחתן עם יפהפיה כהת עור ממוצא תימני-לובי. בתם יצאה בהירה עם עיניים כחולות, וכשהאם לוקחת אותה איתה לקניון, ה"רוסיות" למיניהן שואלות אותה אם היא האומנת. כשהיא אומרת שהיא האמא, הן שואלות אם האב רוסי, וכשהן שומעות שהוא פולני הן נרגעות מעט, אך לא לגמרי. ישראל 2010.
551682
בגן של הילד שלי יש ילד שאביו יהודי ואמו סינית. היא סיפרה לנו פעם שכולם תמיד מניחים שהיא הנני שלו. קנדה 2010.
(חוץ מזה, איכשהו זה עדיין מפתיע אותי ילד והורה בצבעי עור שונים. לא מפריע לי, אבל לוקח לי שניה לעכל כל פעם מחדש).
551694
אתה מתכוון שגם בקנדה אנשים פונים בשאלות אישיות להחריד לזרים מוחלטים בקניון? קשה להאמין.
551699
מניחים שהיא הנני, זה לא אומר ששואלים שאלות כבר בשלב המפגש המקרי בקניון...
551689
השאלה המתבקשת: מה הסיכוי שילד שם יהיה עם האומנת? האם המסקנה הזו סבירה יותר (בהנתן שהאם לא נראית דומה לילד. לפחות לא ממבט ראשון).
551711
שאלה: אם האשה בהירה והילד כהה, האם היו מניחים שהיא המטפלת שלו?
ניחוש לא מלומד: היו מניחים שהיא אימצה אותו.
551713
אני נזכר שלפני כשנה, ב-Times square, עברו לידי במהירות גבר נמוך שחור, בעל תווי פנים קצת גסים, כאשר לצידו אחז הוא היטב ילדה לבנה בעלת מבנה פנים עדין, כבת 10-8. הסתובבתי ועקבתי אחריהם במשך כדקה כדי לראות אם היא מראה סימני מצוקה או אדישות, אבל נראה היה שהם ביחסים די טובים, וזה גם היה באמצע היום במקום הומה שוטרים ועמך, אז הנחתי שהכל בסדר והמשכתי בדרכי.
551735
גיבור או גזען?
551736
???
551738
השאלה/בדיחה היתה האם צריך לסווג אותך כגיבור או כגזען.
הריקרולינג שלך מציע סיווג שלישי
551726
שאלתי מה יותר נפוץ בפועל. לא מה יותר תקין פוליטית או מה שאנשים יחשבו.
עוד קצת צבע 551677
כתבת צבע קטנה על הנושא הזה:
עם כל הנזקים שמודל היופי המערבי יכול ליצור, צריך לזכור שמודלי יופי אחרים גרמו צרות גדולות עוד יותר. לדוגמה: כריכת רגליים [ויקיפדיה].
היא לא יפה. 551684
ומכיוון שאני לא מרגיש שום צורך למרוד ב''עריצות'' גם בעתיד אני לא אחשוב שהיא יפה.
היא לא יפה. 551686
ואם כבר חוגגים אז לחגוג עד הסוף: זה לא שיש לה איזה קילו-שניים של עגלגלות, זה לא שהיא "לא קורבן אופנה או הרעבה עצמית", או איזה ביטוי חביב (וקצת צבוע) כזה מבית היוצר של העיתונאית הישראלית - לא ולא! הבחורה היא מתאגרפת במשקל כבד, ויש לקוות לשני דברים:

1. שהיא תספיק לעשות דיאטה (נכונה, מאוזנת, לאט-לאט) לפני שהיא תמות משבץ לב.
2. ושעודפי המשקל שלה לא ייהפכו לחלק מאידיאל היופי של אף אחת, אמריקאית או ישראלית, שחורה או לבנה או כחולה.
היא לא יפה. 551692
בהרבה תרבויות, ולא רק במערב הלבן, אידיאל היופי נקשר לסימטריה ופרופורציות. עודפי המשקל של הגב' בתמונת השער ממש לא מקובלים על נשות יפאן הדקיקות והמטופחות, כמו גם על הסיניות העירוניות.
עוד קצת צבע 551852
נעלי העקב שלנו לא הרבה יותר טובות.
עוד קצת צבע 551871
למעשה, הן כן.

כי מי שכרכו רגליה, יכולה ללכת רק עם נעליים יעודיות, וגם זה מעט מאוד.
ובנעלי עקב, דרוש שימוש רב על מנת שיגרם נזק, והנזק משני למדי, בהשוואה לנזק של רגלי הלוטוס.
551683
סער מתעלמת מכמה בעיות משמעויות יותר בתמונה - למשל העובדה שסידיבי הובהרה דיגיטלית, או שבניגוד לתמונות שער רגילות, כאן רואים רק את הפנים וקצת כתפיים, ולא את כל הגוף, כמו אומרים - "נכון, היא שמנה, אבל יש לה אופי מצוין!".
חמוד האייל של סוכות 551705
''החלקים הרוטטים'' 551854
בתחילת השנה הקדיש מגזין האופנה היותר פרוגרסיבי V מהדורה לנשים מלאות, לא מתוך כוונה ללעוג או לפגוע "גדולות, קטנות, זעירות, גזרה גדולה - כולן יפות" אמר המנהל הקריאטיבי של הירחון. הירחון הציג תמונות של נשים מלאות וחושניות בבגדי ים זעירים וכו' המציגות לראווה בטנים גועשות, ירכיים רבות עוצמה והרבה ידיות אהבה. כמה בלוגרים העדיפו להתעלם בעקבות המעצב קארל לאגרפלד שקבע שאף אחד לא רוצה לראות אישה עגלגלת. (הציטוט בכותרת הוא של בריג'יט ג'ונס).
''החלקים הרוטטים'' 551882
דורון פישלר כתב על V:
"אלא מה, במגזינים כמו V כנראה לא מסוגלים לעמוד באינסטינקט הדורש מהם לרטש כל תמונה שהיא. התמונות עברו טיפול פוטושופ יסודי מאוד: ההיקפים של הדוגמניות אמנם לא הוצרו, אבל העור שלהן הוחלק לרמה הפלסטיקית הרגילה בתמונות דוגמנות, והקימורים שלהן הודגשו והוגזמו על פי הסטנדרטים הרגילים - מה שנותן לתמונות מראה ביזארי וכמעט חייזרי. גוף שמן פשוט לא נראה ככה. הדוגמניות של V נראות כמו בלונים מקופלים. סחתיין על שיוויון ההזדמנויות לנשים בגודל אמיתי, אבל מכאן ועד הצגת המציאות יש עוד מרחק גדול. לא נורא, זאת התקדמות. תמשיכו להתאמן."
על הרצח בלקיה 552357
בעקבות הרצח בלקיה טוען חאלד אלסאנע כי "הבעיה האמיתית היא הנשק הלא חוקי המצוי במגזר, גם אצל ילדים מתחת לגיל 16. אי אפשר להמשיך במצב הזה, אבל המשטרה לא עושה דבר בעניין".

אי השמת החוקים או הקריטריונים על קבוצה היא אפליה, אולי אפליה קלה או כזאת שהקבוצה שמחה עליה אבל עדין אפליה.
על הרצח בלקיה 552424
הייתי רוצה לראות את תגובתו של חאלד אלסאנע, ברגע שהמשטרה תתחיל לעשות משהו בעניין.
יש לי איזו הרגשה שהוא יהיה ראשון המוחים על אפליה.
על הרצח בלקיה 552445
1) ההרגשה שאתה מעל החוק או שהחוקים לא נועדו לשכמותך היא הרגשה מאוד פופולרית ומאוד אינפנטילית.
כמובן בלי האינפנטילים ה מתמטיקה לא הייתה שלמה.
2. באמריקה זה יותר בולט.

ציטוט מהכתבה: "בשנה שעברה, למשל, הוא ליווה את אחת משתי בנותיו, שהיתה אז בת חמש, לטקס קבלת תואר תלמידת החודש. 40 ילדים זכו בתואר הנכסף. "היא עשתה פוסטר של עצמה והיתה צריכה לכתוב את כל הסיבות שבגללן היא כוכבת"".
על הרצח בלקיה 552674
אני מניח שזה תלוי באיך המשטרה תעשה את זה.
על הרצח בלקיה 552697
איך נראה לך שהמשטרה יכולה לעשות את זה בלי לעורר התנגדות?
על הרצח בלקיה 553425
בשיתוף פעולה עם הקהילה המקומית. למשל, להקים תחנת משטרה מקומית ולגייס אליה שוטרים ומתנדבים מהאזור. לפעול יחד עם ארגונים אזרחיים במקום כדי לקדם מודעות ושיתוף פעולה (הדדי) בין הרשויות לבין האזרחים. באופן כללי, לנהוג כאילו המשטרה נמצאת שם כדי לשמור על האזרחים מפני פורעי חוק, ולא מפני שהיא חושבת שהאזרחים עצמם הם הגורם שמפניו צריך להגן.
על הרצח בלקיה 553455
הצעות טובות.
האם זו דרכה של המשטרה בישובים יהודיים?
על הרצח בלקיה 553478
ברור שלא. הרי ביישוב יהודי לא יחטפו שוטרים אם תכנס לשם ניידת, אז למה לבזבז תקציבים יקרים על כל מה שדובי הציע?
על הרצח בלקיה 553481
המשטרה בישובים יהודיים אינה סובלת מתדמית ארוכת שנים (ומוצדקת ברובה) כנציגתו של שלטון עוין, אין לה היסטוריה של מעצרי שווא והטרדות של תושבים רק בגלל זהותם הלאומית. ובכל זאת, כן, המשטרה מפעילה משמר אזרחי בישובים רבים ומשתפת פעולה באופן הדוק עם השלטון המקומי וקבוצות אזרחיות רלוונטיות.
על הרצח בלקיה 553486
השלטון המקומי? ביישוב יהודי השלטון המקומי הוא ישראל, זה נכון שביישובים ערביים מסויימים, השליט המקומי הוא בעצם אבו-מאזן.
השלטון המקומי 553496
העיריות והמועצות.
השלטון המקומי 553501
המשמר האזרחי קשור לעריה? תמיד הייתי בטוח שהוא מאורגן ע"י המשטרה.

לא ברור לי איזה שיתוף פעולה יש בין העיריה לבין המשטרה בעיר רגילה.
השלטון המקומי 553514
חיפוש של "שיטור קהילתי"

לא מצאתי דף הסבר אחד טוב יותר בחיפוש ראשוני. אם אני מבין נכון, התקציב מגיע מהמשטרה. מדובר על שוטרים ומתנדבי משמר אזרחי, והם פועלים בקשר עם הרשות המקומית.
השלטון המקומי 553517
אבל עדיין לא הבנתי, מה התפקיד של העיריה בסיפור?
השלטון המקומי 553533
"יחידת ההתנדבות הבסיסית מוקמה במבני ציבור שהרשויות המקומיות הקצו לשם כך ואלו גם סייעו בגיוס, תקצוב, טקסים ועוד." (המשמר האזרחי [ויקיפדיה])
על הרצח בלקיה 556370
אני לא אכנס כאן לויכוח, ואפילו לא אביא מובאות, אבל הסיכום (מזכרוני) לגבי האירועים הפליליים, כולל שיעור רציחות ותאונות דרכים מבהילים, ויחס הנלווה למשטרה ולחוק שרק מחמיר ככל היחס אליהם משתפר (עם שנים), הן של ההמונים והן של ההנהגה הערבית כולל בעיקר הטחת האשמות על אי-פעולה של המשטרה או תקיפתה כשהיא כן פועלת, ושום מרכיב (כמעט) של נטילת אחריות של האוכלוסיה על מעשיה‏1 או ניסיון של הנהגה כלשהי שם ללכת בדרך סטטיסטית חדשה; זאת למעט דוגמאות כגון מצעד בודד בנצרת בשנים האחרונות (נגד רצח נשים) והצהרות מעטות של עובדים סוציאלים שנבלעו בסאון תרבות האשמת האחר. אני מצטער שבמקום לחזק את ידיהם של גורמי שיפור עצמי באוכלוסיה, בוחרים גופי שמאל בארץ ובעולם לגבות דווקא גורמים ריאקציוניים בעולם הערבי, כולל זה הישראלי. ספציפית לגבי יחס משטרת ישראל לערביי ישראל, עם כל החריגות, ובשנים מסויימות הכלל הרווח, ביחס לאוכלוסיה זו, הוא עדיין טוב יותר מאשר רוב המשטרות בעולם מתייחסות לאוכלוסיה מאותה הקבוצה האתנית ובוודאי‏2 טוב פי כמה מזה לו הם היו זוכים ממשטרה שלהם.

1 דוגמונת מבין רבים - עניין השירות הלאומי שהיה יכול לעשות נפלאות גם בתחום זה.
2 על סמך מדגם מייצג של עצמאות ערבית

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים