ביקורת פנימית בסעודיה לאחר בחירת קטאר לאירוח המונדיאל 3291
בעקבות בחירת קטאר לארח את המונדיאל בשנת 2022, מותחים בעלי טורים ביומונים הסעודיים עוכאט' ואל־וטן ביקורת חריפה על נחשלות מדינתם ביחס למצבה של קטאר: "מעכשיו ועד למועד גביע העולם...יהיה לנו די זמן להגיע לפתרון כולל בנושא עבודת האישה כקופאית", כותב בעל טור אחד, בהתייחסו לפסק הלכה שפורסם לאחרונה מאת המופתי של סעודיה, האוסר על נשים לעבוד כקופאיות. הכותב מלגלג גם על בעיות התברואה בממלכה, הבורות ברחובות, יושנם של שדות התעופה ואף על מצב הוראת האנגלית בממלכה: "...בנוסף, נצליח לשכנע את עצמנו שלימוד הילדים את השפה האנגלית הוא מעשה שיחזק את התקשורת שלנו עם העולם, ולא חלק מתכנית התמערבות אמריקאית־ציונית שתשחית את האומה."

בעל טור אחר כותב: "אילו ההישגים היו רק בתחום הספורט, אולי היינו מתלהבים מהם פחות, אך ההישגים באים בזה אחר זה בכל התחומים...קטאר תפסה בשנה האחרונה את המקום הראשון מבין מדינת המפרץ בתחומי תחרות בינלאומיים, ואת המקום ה-‏17 מבין 139 מדינות בעולם...מוסדות, תשתיות, סביבה כלכלית, בריאות, חינוך עממי, השכלה גבוהה, שוק העבודה..."

"הקטארים הם לגמרי כמונו. שמותיהם כשמותינו, בגדיהם כבגדינו, הנפט שם כשלנו, גמליהם כגמלינו, מנהגיהם כמנהגינו, הקפה שלהם כשלנו, הם דומים לנו בכל... בעייתנו האמיתית היא שאיננו דומים עוד לעצמנו".
קישורים
תרגום קטעים מן הטורים באתר ממר"י
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ביקורת פנימית בסעודיה? • צב מעבדה • 6 תגובות בפתיל
  למה קטאר • רון בן-יעקב
  רוב הסוגיות הגדולות של תעשיית הכדורגל האירופית קשורה לכסף הערבי • אפופידס • 34 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים