חיל הים קיצץ בכמחצית את צריכת המים בבסיסיו 3308
צריכת המים השנתית בחיל הים ירדה ב-‏48 אחוזים משנת 2007 לשנת 2010, כתוצאה מסדרה של צעדי חיסכון והתייעלות. הצעדים שננקטו כללו הקטנה של כמויות המים במיכלי ההדחה ("ניאגרות") באסלות, התקנת וסתים המפחיתים את לחץ המים במקלחות, התקנת חסכמים בכ-‏1000 כיורים, מיחזור מים המשמשים לשטיפת המלח מהספינות, אגירת מי מזגנים והתקנת מערכות השקייה ממוחשבות. אל"מ משה זאנה, מפקד מספנת חיל הים בחיפה שמונה לעמוד בראש המהלך, מציין כי לצד הצעדים הטכניים החיל פתח גם במסע הסברה נרחב: "חילקנו לחיילים פלאיירים, ערכנו ימי עיון וכנסים ארציים עם נציגים מכל הבסיסים, הכרזנו על תחרות חיסכון בין הבסיסים והחזרנו חלק מהחיסכון הכספי לטובת רווחת החיילים. זה נתן להם מוטיבציה שבלעדיה כל מה שעשינו לא היה עוזר".

לדברי אל"מ זאנה, ההשקעה הכספית הכוללת בפרוייקט הסתכמה בכ-‏200,000 ש"ח, והחיסכון בחשבונות המים בשנת 2010 בלבד הוא בשיעור של כמיליון ש"ח.
קישורים
NRG מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563174
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563197
להיפך! הם חסכו, אז נשארו להם יותר מים לשימוש שוטף.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563199
מי שוטף את השימוש ובכמה מים?
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563201
מן הסתם הטירונים, ובחצי ממה שהיו שוטפים פעם.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563202
מה נגיד לאנשי העסקים שרגילים לשוטף+60?
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563205
''אם לא תשלמו, תבוא השייטת''.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563208
שהגיע הזמן לאסור את זה בחוק. אבל אז המדינה תצטרך לתת דוגמא אישית ולהפסיק לשלם בשוטף +180.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563407
לא עדיף לתת לשוק לעשות את שלו?
אם אתה בעל מקצוע טוב בהרבה מהאחרים תוכל לבקש שוטף +30, שזה סביר.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563409
זה מה-זה לא עובד ככה.
השוק לא עושה את שלו. או לחילופין, הוא עושה את שלו, והנה הגענו לשוטף +180. מה, בשנות ה-‏90 ולפני כן בעלי המקצוע היו יותר טובים שהם לא התכופפו לרעיון?

,
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563412
ואגב, גם שוטף +30 זה לא סביר.

לאינסטלטור אתה משלם במזומן, ובסופר אתה משלם במזומן / באשראי לסוף החודש‏1. החברת אשראי אתה או בנק לתת הלוואות ללקוחותיך? וחברות האשראי והבנקים עוד מקבלים ריבית על הלוואותיהם. מה אתה מקבל, כשאתה מלווה כסף לגוף גדול ועשיר ממך?

1 אם אתה משלם בתשלומים ליבי ליבי לך.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563413
יתרה מכך. לעובד בעבור עבודתו עליך1 לשלם לכל המאוחר בתשעה לחודש שאחר החודש בו בוצעה העבודה.

___
1 ע"פ חוק.
אז עכשיו הם שטים במים רדודים יותר? 563416
אבל בשביל זה כוחות השוק עושים את שלהם: כשיותר מדי מלקוחותיך משלמים לך בשוטף +++, גם אתה יכול להפסיק לשכור עובדים, ובמקומם לשכור פרילנסרים שיעבדו עבורך במשרה מלאה, יקבלו שכר זהה לשכר שהיו מקבלים כשכירים, אבל אתה לא צריך לשלם עליהם ביטוח לאומי ויתר תשלומים. הואיל והם פרילנסרים ומגישים לך חשבוניות, תוכל אתה לשלם להם גם בשוטף +++, רצוי שוטף עם יותר פלוסים ממה שמשלמים לך. אם כל הענף עובד ככה, תוכל למצוא אנשים טובים בלי בעיות. ואם ענפים שלמים עובדים ככה גם כן, לא יהיה להם למה לעשות הסבה מקצועית, כי ככה זה המצב גם במקצועות אחרים.
563210
מה עשו החיילים עם הצבתות שחולקו להם? הדקו ברזים?
563222
לא. הידקו חיבורים נוזלים.
בשל לחץ הקצינים: צה"ל מוותר על מערכת שחוסכת 14% מצריכת הדלק 563223
בעניין קצת קשור: למרות שמכרז בעניין התפרסם, צה"ל לא יתקין באלפי מכוניות שלו מערכת המנטרת את צריכת הדלק ואת סגנון הנהיגה, הצפויה להפחית משמעותית את צריכת הדלק ואת מספר תאונות הדרכים. "מקורבים לנושא טוענים שהסיבה לוויתור היא לחץ של הנוסעים ברכב צמוד, כלומר קציני צה"ל. לדבריהם, הקצינים לא רצו שסגנון הנהיגה שלהם ינותח בידי מפקדיהם."

חיל הים בתנופת חיסכון 563225
"בשנים האחרונות החלה עליה חדה במחירי פגזי "התותח 20", אם בעבר פגז אחד היה עולה כ-‏120 ש"ח הרי שמחירו הוכפל והגיע לכ-‏240 ש"ח. במשך שלוש השנים האחרונות הוציא חיל הים על חימוש התותח סכום של כ- 19 מיליון ש"ח. ... לאור זאת התחלנו לעשות בדיקה מקיפה ... התקנו מכ"ח (מקלע חד כיווני) [אולי מק"כ (מקלע כבד)?] בשתי דבורות וסטי"ל למשך שלושה חודשים ולאחר מכן הצגנו סיכום למפקד חיל הים שקיבל את המלצתנו ... היתרון הגדול מכולם הוא היתרון הכלכלי שמביא עימו המק"כ. עלות כדור אחד של המכ"ח [מי הדפ"ר שהמציא את זה?] עולה כ-‏16 ש"ח לעומת 240 ש"ח שעולה פגז 20 מ"מ, בפרק זמן של שלוש שנים יחסוך חיל הים 14 מיליון ש"ח."

הערות:
1. החשבון לא מסתדר לי.
2. בחיל הים שכחו כנראה שבסוף הם אירגון לוחם, והתכלית שלהם לירות על האויב. מכל התקציב הם מקצצים דווקא את מה שיורה.

חיל הים בתנופת חיסכון 563227
הכתב והעורך שלו צריכים להפוך לעובדי רס"ר, מי שמסוגל להחליף בין מכ"ח למק"כ ללא שליטה במהלך הכתבה, מי שלא מבין ש"מקלע חד כיווני" לא יכול להתקצר ל"מכ"ח" או ל"מק"ח" ושכל המקלעים‏1 הם חד כיווניים (אחרת החיילים היו חד פעמיים), צריך למצוא עבודה חדשה...

1 להבדיל מטעינתם.
חיל הים בתנופת חיסכון 563276
מקלע כבד
בשולי הדברים 563230
שני עניינים שמטרידים אותי:

1. במסגרת המסע הלאומי נגד התייבשות הגיעו אלי שני דרדקים והתקינו חסכמים. במטבח אין שום בעיה, הזרם נותר איתן כשהיה, אבל במקלחת זרם המים הפך לזרזיף עלוב שלא מתאים אפילו לשטיפת ידיים. פירקתי את החסכם וראיתי שהמתקן החכם, שלא לומר הגאוני, הזה אינו אלא כפתור מחורר שתקוע בצינור, ואופן טבעי מגביל את שטף המים שהוא מעביר. למותר לציין שאותו אפקט - בלתי רצוי בעליל - ניתן להשיג פשוט שליטה על מידת הפתיחה של הברז, ולמותר לציין שנפטרתי ממנו בזריזות. האם המקלחת שלי, או ההתקנה שהתקינו בה, שונה ממה שקורה אצלכם?

2. מי שניסה אי פעם להחליף את האטם של הניאגרה המשוכללת שמנופקת בימינו, זאת שמאפשרת שתי כמויות הדחה, למד על בשרו שמדובר במנגנון מחוכם שדי קשה להרכיב אותו בחזרה. בשביל מה זה טוב? האם לא יותר פשוט לוותר על האוטומט לחלוטין ולאפשר פשוט להשתמש בכל כמות מים (עד מלוא המיכל) ע"י החזקת ידית הפתיחה עד שהשטיפה משביעה את רצון הלקוח (לפעמים, כדאי להזכיר לממונים, אפילו פחות ממחצית המיכל)? נדמה לי שכל ה"שכלול" הזה אינו אלא קבעון מחשבתי שמקורו בהמצאה הראשונית שאפשרה הדחת מיכל מלא בלחיצה אחת קצרה, והרעיון שבצוק העתים אפשר פשוט לוותר עליו ולהחזיק את הכפתור לחוץ עוד כמה שניות לא עלה בכלל לדיון. או שמא אני טועה?
בשולי הדברים 563231
לגבי העניין הראשון, מדובר בנסיון להכניס אוויר ביחד עם המים כדי לשמור על לחץ קבוע בכמות מים קטנה יותר. בבדיקה לא מדעית שערכתי בבית ( כיילתי את הטוש כך שהזרם יפגע באותו מרחק עם ובלי ההתקן ובדקתי בכמה זמן יתמלא דלי) ההבדל היה פחות מ5%.
בשולי הדברים 563233
באופן שבו זה הותקן אצלי לא היתה לאויר שום אפשרות להתערב. מאיפה הוא אמור להגיע?
בשולי הדברים 563243
מהרשת החיצונית של החסכם, זו שיושבת כמעט על פיית הברז.
בשולי הדברים 563244
במקום בו הם הרכיבו את החסכם במקלחת שלי אין שום גישה למשהו חיצוני (זה בכלל לא קרוב לפיה אלא בחיבור של הצינור הגמיש ליציאה של האינטרפוץ ארבע-דרך). אני מבין שהם פשוט רצו לעשות את הדבר הכי מהיר שאפשר כדי לקבל את החתימה שלי וללכת, ואני בטמטומי הרב אפילו לא בדקתי מה הם עשו שם עד אחרי שהם כבר נעלמו. מגיע לי.
בשולי הדברים 563248
נשמע מוזר. חסכם מרכיבים על פיית הברז, אין שום היגיון להרכיבו על אינטרפוץ. הוא אכן יתפקד בדיוק כמו ''לפתוח פחות את הברז'' - יוריד את הספיקה בלחץ נתון.
בשולי הדברים 563245
ההבדל בזמן המלוי של הדלי, כלומר בספיקה, היה של כ 5%?
בשולי הדברים 563293
משהו כזה. נדמה לי דקה מול דקה וכמה שניות. יכול להיות שזה נבלע באי ודאויות המדידה. למרות מה שכתבתי ליובל הניסוי לא היה מאוד מבוקר.
בשולי הדברים 563246
חישבת גם את הזמן שיקח לחסכם לחסוך כמות מים שווה לזו שהתבזבזה בניסוי?
בשולי הדברים 563290
הנחתי שזה יקוזז מהעצים שיכרתו כאשר המאמר יפורסם.
פרוייקט חדש בחיל הים - התפלה 563379
לספינות החיל יוצמדו מתקני התפלה נגררים שימתיקו את מי הים בהדרגה, עד שכל הים התיכון יהיה אגם מים מתוקים מלא קרפיונים ומושטים וישא''ק.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים