נעצר פושע המלחמה הבוסני-סרבי ראטקו מלאדיץ' 3345
ראטקו מלאדיץ', בכיר פושעי מלחמת האזרחים בבוסניה־הרצגובינה (1992-1995) שעדיין היה חופשי, נעצר שלשום בסרביה. מלאדיץ' היה מפקד הכוחות הבוסנים־סרביים במלחמה. הוא מבוקש על־ידי בית הדין הבינלאומי המיוחד בהאג בעוון פשעי מלחמה, בהם אחריות לטבח בסרברניצה, שבו נרצחו 8000 מוסלמים, והפצצת סרייבו שבה נהרגו 10,000 אזרחים.

מלאדיץ' היה מבוקש מאז 1995 על־ידי בית הדין הבינלאומי, אך במשך שנים רבות חי באופן חופשי והיה נערץ על סרבים רבים. שני המבוקשים הבכירים האחרים היו סלובודאן מילושביץ', מנהיג סרביה בזמן המלחמה, שנעצר ב-‏2001 ומת ב-‏2006 תוך כדי משפטו, וראדובן קראדז'יץ', מנהיג הבוסנים־סרביים, שנעצר לפני כשנתיים ומשפטו עדיין מתנהל. מאז 2008 הוציאו רשויות סרביה צו מעצר נגדו, וכן פרס של 5 מיליון אירו, ולאחר מכן 10 מיליון. גם ארצות־הברית הציעה פרס של 5 מיליון. יש לציין כי היותו של מלאדיץ' חופשי נחשב לאבן הנגף העיקרית בפני צירופה של סרביה לאיחוד האירופי.

כתבה של איתי אנגל, שסיקר את המלחמות ביוגוסלביה ושוחח עם חיילים בכוחותיו של מלאדיץ', חושפת רקע היסטורי לפעולותיהם של הסרבים בכלל ומלאדיץ' בפרט, ואת יחסם המעריץ של אותם חיילים למפקדם. רוב הסרבים לא ראו עצמם כצד ה"רע" במלחמה, וטענו שהמערב צבוע ביחסו אליהם. אך לדברי אנגל, בשנים האחרונות החל מפנה בחברה הסרבית, של רצון להתקרב למערב ולאירופה, ורצון זה התבטא בניכור כלפי האנשים שהובילו את הסרבים במלחמת האזרחים.
קישורים
הארץ - ידיעה על המעצר
כתבה של איתי אנגל ב"הארץ"
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  פשע מלחמה • יונה מנמיכת עוף • 23 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • טווידלדי
  ובינתיים בסוריה • לייא

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים