בג''ץ הורה לאפשר לזוג ערבי לגור ביישוב קהילתי 3380
פאתנה ואחמד זבידאת, בני זוג ערבים מסכנין, יוכלו לקבל מגרש למגורים ביישוב הקהילתי רקפת שבגליל התחתון למרות שנדחו על־ידי ועדת הקבלה של היישוב, כך פסק אתמול (ג') בג"ץ.

בני הזוג זבידאת ניסו לראשונה להתקבל ליישוב ב-‏2006, לאחר ששניהם סיימו לימודי אדריכלות ב"בצלאל", אך ועדת הקבלה של היישוב טענה כי הם אינם מתאימים לחיי הקהילה במקום ודחתה פעמיים את בקשתם. השניים עתרו לבג"ץ, אשר הורה עוד ב-‏2007 בצו ביניים לשריין עבורם מגרש. בתום ארבע שנים של דיונים, פסק אתמול הרכב שופטים בראשות נשיאת בית המשפט דורית ביניש כי על המדינה להעמיד לרשות בני הזוג מגרש למגורים ביישוב בתוך 90 ימים.

בני הזוג מסרו כי "המקרה שלנו מעיד כי כל מנגנוני ועדות הקבלה שקיבלו גושפנקה בחקיקה בכנסת הנם שרירותיים, מפלים וחסרי כל היגיון חברתי". עורכת דינם, סוהאד בשארה, אמרה: "אנחנו מברכים על פסק הדין, אבל יחד עם זאת מצרים על כך שבני הזוג נאלצו לעבור מאבק משפטי של כ-‏6 שנים, לאחר שלא התקבלו ליישוב רק בגלל מוצאם הערבי. אנחנו מקווים שהמקרה של בני הזוג זבידאת ישכנע את בית המשפט העליון לקבל את הטיעונים העקרוניים שהגישה תנועת עדאלה בעתירה נגד חוק ועדות הקבלה, שנחקק לאחרונה ואשר תלויה ועומדת בפני הרכב של 9 שופטי בג"ץ". יושב ראש ועד היישוב, צביקה פרידמן, אמר: "אנחנו אנשים שומרי חוק, וניישם את החלטות בג"ץ", והוסיף כי "ביישוב יש עדיין ועדת קבלה מתוקף חוק ועדות הקבלה. היא ממשיכה לפעול למרות שבג"ץ בעצם החלטתו הפך אותה ללא־רלוונטית".
קישורים
הארץ
ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מהרסייך ממך ייצאו • ימני מתוסכל • 4 תגובות בפתיל
  טוב שהם התקבלו בסוף אבל • עירוני לעד • 9 תגובות בפתיל
  למה לא בסכנין? • mr.globy • 79 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האלמוני המזוהה • 2 תגובות בפתיל
  לא כל כך מעניין • ידידיה • 139 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • dd • 2 תגובות בפתיל
  קהילת יעקב • ארז • 4 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • dd
  שאלונת • איילון • 27 תגובות בפתיל
  דרך השם • דוד • 12 תגובות בפתיל
  דרך השם • דוד • 34 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • טווידלדי • 10 תגובות בפתיל
  ומה איתי • אפרת • 14 תגובות בפתיל
  וקצים מחמת מאוס • מחמוד אום אל פחם • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים