כיכר דיזנגוף תונמך ומתחתיה יוקם חניון 3411
עיריית תל־אביב הכריזה אתמול (ב') כי כיכר דיזנגוף תונמך למפלס הרחוב, וכי מתחתיה יוקם חניון ובו 280 מקומות חניה. ההחלטה התקבלה בהתאם לתוצאותיהם של שני סקרים שנערכו בקרב תושבי תל־אביב בנוגע לכיכר.

בסקר הראשון, שנערך לפני כחצי שנה, התבקשו הנסקרים להביע את העדפותיהם בנוגע לשלוש חלופות: שיפוץ הכיכר המוגבהת הקיימת (חלופה שזכתה לתמיכת 33% מהנסקרים), הנמכת הכיכר ללא בניית חניון (23%), והנמכת הכיכר יחד עם בניית חניון (41%). לאחר שהסתמן רוב בעד הנמכת הכיכר, נערך לאחרונה סקר שני, שעסק רק בשאלת הקמת החניון מתחת לכיכר המונמכת; 53% מהנסקרים תמכו בהקמת החניון, ו-‏39% התנגדו לו.

צבי לישר, האדריכל שתכנן את הכיכר הקיימת, אמר: "חניון תת קרקעי במימדים כאלה, כפי שמתכננת העירייה, מחייב אוורור, כניסות ויציאות, עם פליטת האוויר המזוהם אל הרחוב. מעבר לזה, כשבונים חניון במקום כל כך מרכזי זה רק מושך כלי רכב, דבר שמנוגד למגמה שיש היום של בנייה ירוקה".

לדברי קבוצת פעילים בשם "החזית להורדת כיכר דיזנגוף", בקרבת הכיכר נמצאים כמה חניונים אחרים ובהם מאות מקומות חניה ריקים בכל שעות היממה, ולכן אין צורך בחניון נוסף. יואב לרמן, תושב תל־אביב ובעל הבלוג "עוד בלוג תל אביבי", אמר כי "העניין העיקרי הוא אם אתה יכול ליצור מרחב איכותי מעל חניון, דבר שעד היום לא הצליחו בעיר. בתל אביב אין אף מרחב משמעותי מעל חניון - גם לא בגינת החשמל או בכיכר אתרים. זה לא עובד, אין צל ולא צמחו עצים".
קישורים
הארץ
ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  למה להקים חניון מתחת ולא מעל? • גוטה • 3 תגובות בפתיל
  למה זה טוב? • אייל • 17 תגובות בפתיל
  במקום להנמיך • אייל עם פתיל קצר • 2 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל המדווש
  סקרים והכרעה • צפריר כהן • 2 תגובות בפתיל
  צריך להוריד מפלס ולא לבנות חניון • אמ • 2 תגובות בפתיל
  הירושלמים שבינינו מקוים • כותב בקפה
  סיפור ישן • רוסלן סמירנוף
  תל אביב, 1961 • יובל נוב
  כיכר וכיכר • ירדן ניר-בוכבינדר • 3 תגובות בפתיל
  They paved paradise and put up a parking lot • דורון הגלילי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים