האם הבי-בי-סי מזייף סצינות בסרטי טבע? 3419
צופים ומבקרי טלוויזיה רבים בבריטניה זועמים על מה שהם רואים כזיוף בסדרת טבע של הבי־בי־סי. באחד הפרקים בסדרה צולמו דובת קוטב וגוריה במאורתם, באופן שגורם לצופה להבין כי מדובר בדובים בטבע, למרות שקטע זה צולם בגן חיות הולנדי. מדובר בסדרה Frozen Planet של דייוויד אטנבורו, במאי ומגיש מיתולוגי של סרטי טבע. שאול אדר מספר ב"הארץ" על ראיון של אטנבורו ב"סקיי", שבו הוא מסביר כי ניסיון לצלם בתוך מאורה בטבע יהיה הרה אסון, וטריקים של עריכה נפוצים בסרטי טבע - למשל צילומי פרטים שונים של המין המוצגים ברצף כאילו מדובר באותו פרט, או מתן עכברים מתים לינשוף באופן סדיר כדי להרגיל אותו "לעוט על טרף" במקום ובזמן ידועים. הוא אינו רואה בכך רע, כל עוד המטרה היא להישאר נאמנים לאמת של הטבע.

חלק מהמוחים, בהם חבר פרלמנט, דורשים כי תמונות מגן חיות ילוו בקריינות החושפת עובדה זו. אנשי הבי־בי־סי מצידם טוענים כי הם בדקו בעבר את תגובת הציבור לקריינות כזו, וגילו העדפה מוחלטת להימנעות מכך, ולכל היותר למתן הסברים לאחר התוכנית.

אדר משער כי חלק גדול מהביקורת נובע מקנאה של כלי תקשורת שונים במעמד המכובד של הבי־בי־סי, ובפרט של אטנבורו.
קישורים
שאול אדר מספר - המאמר
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "תקשורת"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

590368
כותרת קצת מוגזמת, לא ? על ה"זיוף" נודע מאתר הBBC, שתיאר את תהליך הצילום בגן החיות. ברור שסרטי טבע שמנסים להציג סיפור, כפי שמקובל היום, לא תמיד יכולים להיות מצולמים עם סאונד במלואם על אותו בעל חיים בסביבתו הטבעית. לפעמים לוקחים פרטים אחרים, לפעמים מפתים לסביבה נוחה עם טרף מוכן ובמקרים קיצוניים (כמו דובה עם גורים במערת החורף שלה) אז בגן חיות. נדמה לי ששקופית בתחילת/סוף הסרט זה מספיק בהחלט בתור גילוי נאות (בנוסף כאמור לפרטים באתר).
590372
האומנם? זה לא ברור כלל. בסרטים של נשיונל ג'יאוגרפיק, למשל, שיש להם מקום של כבוד בז'אנר סרטי הטבע, התקבע סטנדרד שלפיו חיים ומוות ביד הצילום (ולעתים אף הפריים הבודד), והצלם יעשה הרבה מאוד כדי להשיג צילומים כמה שיותר אותנטיים, מקיפים ועקביים, כולל כל מיני טריקים ליצירת קשר או הערמה על בעל החיים כך שיאפשר את הצילום.
590374
מתן עכברים מתים לינשוף (מתוך התקציר למעלה) הוא טריק מאותו הסוג והבעיה היא עם צילומים מגן החיות?
590381
הבעיה של מי? עניתי לעניין ה"ברור שזה כך".

אני באמת לא יודעת אם הצלמים של נשיונל ג'יאוגרפיק נותנים עכברים מתים לינשופים, או פעולות דומות.
590379
לא שראיתי את הסדרה המדוברת, אבל גם לדעתי יש כאן בהחלט טעם לפגם.

לפני כמה שנים יצא הסרט התעודי Standing in the Shadows of Motown, שעסק במוזיקאים האלמונים (עבור הציבור הרחב) שעמדו מאחורי הלהיטים של כוכבי חברת התקליטים "מוטאון" בשנות השישים והשבעים: סטיווי וונדר, דיאנה רוס, מרווין גיי, הטמפטיישנס וכו'. הסרט ניסה די בכח, לטעמי, לרכוב על ההצלחה של "בואנה ויסטה סוסיאל קלאב" (עוד סרט תעודי על מוזיקאים שלכאורה עבר זמנם, אבל הפעם בקובה), ואחד הדברים שהפריעו לי בו היו ראיונות שהופיעו בשחור-לבן, למרות שהם צולמו בשנות השמונים, עמוק בתוך עידן הצבע. זו היתה מניפולציה ברורה שניסתה להעניק לסרט ניחוח עתיק יותר, והפחיתה הרבה מההערכה (הנמוכה ממילא) שלי אליו.
ג'נין ג'נין ? 590387
590378
זוכרים את הקטעים בסדרות הטבע הישנות, כשאטנבורו השתופף בקרבת מקום לבעל חיים כלשהו, ולחש לנו את הסבריו בחשאי?
מעניין אם הפסקול שהצופים שומעים בבית אכן הוקלט שם, בחיק הטבע, או שאטנבורו לחש לתוך מקרופון באולפן, בעודו מסב בכורסה נוחה...
here, behind me... 590468
אך, כמה שאני אוהב את דיוויד אטנבורו (באמת!), עם הקריינות המסוקסת וחליפת הספארי. כל דבר שהוא מקריין הוא "הכי בעולם". השיא היה כשהוא תאר איזה מין של לוטרה חברותית שזכתה לתואר 'מין הלוטרה החברותי ביותר בעולם'. נפלא!
הלוחש לכלבים 590503
לא יודע מי זה אטנבורו, אבל בערוץ נשיונל גיאוגרפיק היום ניתקלים המון בסדרה "הלוחש לכלבים".
כוכב הסדרה (ממוצא אסיאני) אמור להיות "הלוחש" אבל לא ראיתי אותו מעולם לוחש לכלב.

_לחישה_ היא אמצעי דרמטורגי חביב על מכשפות רופאי אליל נוכלים דתיים וכדומה. מותר גם לערוצי טבע לעשות שימוש באמצעי דרמטורגי.

חוץ מזה. יתכן שבאמת השמעת קול רם מכניסה חיות רבות ללחץ, לכן גם אם הקטעים עם לחישה מבויימים הרי הביום תואם את הריאליה.
הלוחש לכלבים 590508
זה דייויד אטנבורו (זה שמטפס, לא זה שכבר נמצא למעלה) http://www.youtube.com/watch?v=ndMKTnSRsKM
הלוחש לכלבים 590515
במקרה זה ''לחישה'' ההיפך מצעקה.
הראשון שכונה כך היה הלוחש לסוסים, בחור שהפך את עולם אילוף הסוסים. נהגו להשתמש בכוח ובאלימות כדי ''לשבור את הסוס'' ואז לאלפו, הבחור למד את שפת הסוסים ו''דיבר'' אליהם בשפתם בשקט, הוא הגיע לתוצאות טובות יותר, מהר יותר ובאפס כוחנות.
הלוחש לכלבים 590522
מקסיקו נמצאת באסיה ?
הלוחש לכלבים 590523
למה להיות קטנוני בגלל עשרים אלף שנים?
הלוחש לכלבים 590528
"_לחישה_ היא אמצעי דרמטורגי חביב על מכשפות רופאי אליל נוכלים דתיים וכדומה".
- לא "לחישה" אלא "לחש". יש הבדל עקרוני בין שני המונחים, לחש הוא פשוט כלי של קוסמים, ולא כל לחש קסם גם נלחש באמת, אפשר גם לצעוק אותו. הנה לדוגמא לחש קסם קולני ומדליק (מתחיל ב-‏0:50):
חוץ מזה, מתרבות התגובות פרי עטך שתוכנן רצוף שגיאות של בורות בידע כללי, וכדאי אולי לקרוא קצת, לברר ולהרהר בפרטי התגובה לפני שאתה שולח.
הלוחש לכלבים 590544
א.
המילה "לחש" מקורה מכך שלרוב הלחש נאמר בקול לחישה.
למשל ראי כאן http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=870

הדוגמא שהבאת משיר ילדים אינו הוכחה לשום דבר, מה כבר אפשר להסיק משיר ילדים.
אפילו בזה ניכשלת שהרי עם תקשיבי לשיר הילדים שהזכרת, בדקה 1:00 תיווכחי שהלחש נאמר בלחישה.

אמירת לחש בקול נמוך (לחישה) נועד לצרכים דרמטורגים (כדי להרשים את השומע). זאת לפי הבנתי (גם אם לא טרחתי לעשות חקירה מדעית בעניין זה).

בסך הכל אני צודק כאשר אני מחליף את המילה "לחש" במילה "לחישה", הדקדקנות שלך לא לעניין.

המסקנה מכל זה היא שכאשר את מטיפה להימנעות מבורות, מוטב שתעשי זאת קודם לגבי עצמך.

ב.
אינני חושב שהפורום הזה מיועד לאמירות מדוקדקות בלבד, כאילו שנעשות לאחר חקירה נימרצת באשר לדיוק האמירות.
דרישה כזו מונעת דיבור חופשי ו"הגיגים" לא מחייבים. אם הדברים לא מדוייקים במאה אחוז ואם הם חשובים, יש מי שיתקן שירחיב וכדומה.

ג.
אם יש לך טענות באשר לבורות כללית שלי כדאי שתביאי אותן (סמוך לזמן הכתיבה, לא עכשיו, שהרי עכשו קשה לי להתייחס). בדרך כלל אני צודק למדי (גם כאשר אני אומר דברים קונטראוורסליים). אחרי הכל, איזה עניין יש באמירת דברים שלגביהם יש הסכמה גורפת ?
אני לא טורח להגן יותר מדי על מה שאני אומר (גם אם זה נכון) רק בגלל שאיני רוצה להקדיש יותר מדי זמן לכתיבה.

ד.
בהקשר לסעיף ג. לפי זכרוני טענת שביבי רץ לבחירות ב- 1996 כאשר הוא מסתמך באופן משמעותי על כך שהוא "אח של יוני נתניהו". זאת בעקבות מה שאמר "שוקי שמאל" (נדמה לי) ומה שאמר איזשהוא עתונאי ששמו לא זכור לי ("אשד" "פלד" או שם דומה). _אני חולק על שלושתכם_. לא רציתי להגיב לדבריך ולהגיב פעם שניה לדברי "שוקי שמאל", כי חשבתי שהנושא לא מספיק מעניין כדי שאטרח בתגובות. אינני זקוק לאנשים, לספרים ולעתונאים שילמדו אותי "מה קרה בפוליטיקה בישראל מ- 1990 ואילך". הייתי בגיר אותו זמן והייתי קשוב הייטב לכל מה שקרה. אין לי צורך ב"מומחים" שיסבירו לי מה קרה אז כי "הייתי שם בעצמי".

הבאת העתונאי פלד (?) כאסמכתה (לעניין פירסומו של ביבי בתור "אח של יוני") הייתה לגמרי לא לעניין. העתונאי הנ"ל כתב מאמר מקיף בנוגע למבצע אנטבה. מכיוון שמיבצע אנטבה היה _מרכז הכובד_ של המאמר שלו הוא יחס לתוצאות מיבצע אנטבה כל מיני דברים _מעל ומעבר_. ההפרזות הללו נועדו (לדעתי) לנפח את המאמר שכתב. הייתה בדבריו הפרזה לפחות לגבי פירסומו של ביבי בציבור בגלל מבצע אנטבה, הפרזה זו לדעתי היא שטות.

אני חוזר על מה שאמרתי בהודעה קודמת ומרחיב, אני עומד בתוקף על דברי. כאשר ביבי ניכנס לפוליטיקה בישראל (בערך בשנת 1990) ניתפרסמו עליו מספר דברים חשובים:
1. שירות מבריק כשגריר ישראל באו"ם.
2. תמיכת הגוורדיה הוותיקה של הליכוד (שמיר, ארנס ועוד) בביבי בתור יורש למנהיגותם. תמיכה זו כללה את הצנחתו לממשלה ולשיחות מדריד. (ביבי הוצנח לממשלה כסגן שר החוץ, שליחו של שמיר שם, או משהו כזה.)
3. פרשת הקלטת הלוהטת, נדמה לי בפריימריס בליכוד כהכנה למרוץ לראשות הממשלה.
אני לא זוכר דברים חשובים נוספים שתרמו לפרסומו של ביבי (יתכן שהיו).

עובדת היותו של ביבי אחיו של יוני מפקד אנטבה, לא הייתה מפורסמת במיוחד. (לי נודע ש "ביבי אח של יוני", רק במקרה, סמוך לבחירות 1996 או מעט אחריהן, לא ידעתי שהוא אח של יוני מידיעות נירחבות שהופצו בציבור לפני הבחירות). גם לאחר שקראתי ידיעה זו לא זוכר שמישהו עשה שימוש משמעותי בעובדה זו.
הלוחש לכלבים 590552
לחש קסם הוא בדרך כלל סודי, סוד מקצועי. זו הסיבה שנוהגים ללחוש אותו. לא לצרכים דרמטורגיים. דווקא כשאין אף אחד בסביבה אפשר לצעוק אותו.
בכל אופן, לחש אינו לחישה גם אם שניהם מאותו השורש.

שאר דבריך מבולבלים ומיותרים, וגם נגועים בשחצנות חסרת בסיס, שהיה אפשר לוותר עליה לאור העובדה שאתה חושב שאתה נמצא באתר של "הגיגים לא מחייבים" (אפילו את מהות האכסניה לא בדקת?).

בכל אופן אתה מוזמן להמשיך לפזר את הגיגיך, כאשר תחת השם שלך הם מקבלים חותמת מיוחדת "לא מחייבים". אני אגיב רק אם ממש יעלה לי הסעיף, ורק בהינתן שלא יהיה לי משהו מעניין יותר לעשות באותו הרגע.
הלוחש לכלבים 590620
אין לי מה להוסיף (אם הייתי מוסיף זה לא היה לכבודך).

צדקתי בשני המקרים.
הלוחש לכלבים 590624
מה זאת אומרת "כשאין אף אחד בסביבה"? אם זה לחש אמתי, אז תמיד יהיה מישהו בטווח שמיעה!
הלוחש לכלבים 590553
דרך אגב, באנגלית המילה המקבילה (גם במשמעות המילולית, בערך) היא spell. ואמנם נכתב כבר בודק איות בשם Enchant [Wikipedia]. לא זכור לי שראיתי spell checker בכל ספרי הארי פוטר.
הלוחש לכלבים 590557
או incantation
הלוחש לכלבים 590615
כלומר: המכשפות האנגליות (האירופאיות בכלל?) שרות (שפיל, קנטטה) ולא לוחשות. מעניין.
הלוחש לכלבים 590616
שרות?

להבנתי, המילה היא hyponym (מילה יותר ספציפית) מלחש.
הלוחש לכלבים 590617
שתי המילים (enchant ו־spell) הן מילים שמקורן במילים (שונות, אחת בלטינית ואחת באנגלית עתיקה או שפה גרמנית אחרת) שמשמעותן היא שירה. קנטטה (באיטלקית) ושפיל (בגרמנית) הן סתם דוגמאות למילים מאוחרות יותר מאותם המקורות. הנקודה המעניינת היא שהדימוי של מילות הקסם לשירה (ולא ללחישה, כמו בעברית) קרה כאן פעמיים.
הלוחש לכלבים 590618
מסתבר ש enchant מקורו ב incantāre הלטיני שמבוטא כ- incantation כך ששתי המלים באות מאותו מקור. בנוסף, ל- enchant יש משמעות פיזית של משיכה או תפיסה.
הלוחש לכלבים 590619
בעברית נראה לי שהמקור הוא בנחש, ומופיע במשמעות של לחש (כישוף), בהתחלה ניחשו ע''י הנחש, או ע''י לחישתו, כשבוטל מעמדו האלילי של הנחש נישאר הלחש כטכניקה לעצמו.
הלוחש לכלבים 590622
הבאתי למעלה הפניה לפירוש המילה לחש, זה ערך מתוך אנציקלופדיה לעניני יהדות (כנראה). אני מביא שנית את הלינק
לפי מה שכתוב שם אין איזכור של "נחש" במובן של החיה SNAKE אלא "נחש" במובן "ניחוש".

בכל מקרה, נאמר במקום שהפניתי שלחש נאמר כרגיל בקול לחישה ("בלאט" בלשון הערך האנציקלופדי שהבאתי לינק אליו).

בתחתית הערך אליו הפניתי יש הפניה לטקסט של הרמב"ם (מתוך "מורה הנבוכים") על סוגי כישוף רבים והטקסים המלווים אותם. באופן מפתיע לא מוזכר שם "לחש", גם לא מוזכרת החיה "נחש" (עד כמה שיכולתי לבדוק).

נשאלת השאלה למה לחש נאמר בלחישה. הניחוש שלי הוא שהלחישה היא לצורך דרמטורגי (עשיית רושם על הקליינטים).

בהפניה שהזכרתי לדבריו של הרמב"ם (סעיף בספר "מורה הנבוכים"), תחת קטע שכותרתו "כישוף" מצויינות כל מיני פעולות דרמטורגיות שעושים בזמן כישוף (כדי להרשים את הקליינטים). ראה במיוחד את הפיסקה השניה בקטע הנ"ל (על קריאות בקול, צחוקים, קפיצות על רגל אחת וכדומה). אנו מכירים גם טקסי כישוף אחרים שגם בהם נהוד לעשות כל מיני פעלולים למען הרושם. לכן הניחוש שלי שמטרת הלחישה היא לצורך דרמטורגי הוא ניחוש די סביר.
הלוחש לכלבים 590623
אבל מה קדם למה: האם הלחישה נקראה כך כי היא קולו של הנחש, או שהנחש נקרא כך כי הוא לוחש? (אפשרות שלישית היא שאין קשר ישיר). יש לי הרגשה שהאפשרות הראשונה נכונה, אבל זה סתם ניחוש.

למיטב הבנתי הפירוש של אנטילופה מסתמך גם על מקורות תנכיים כגון סיפור נחש הנחושת (מוזכר בתורה ובספר מלכים בסיפור על חזקיהו). זה מקור קצת יותר קדום מהמקורות המשנאיים שעליהם מסתמכים אצלך) אבל הוא הרבה פחות ברור. כמוכן צריך לקחת את לעגו של הרמב"ם, הרציונליסט הגדול, בערבון מוגבל, כאשר הוא מגנה מכשפות. הוא אובייקטיבי בערך כמו ג'יימס רנדי לגבי מכשפות.
הלוחש לכלבים 590627
''כי לא נחש ביעקב'' זה בשורה הראשונה בלינק.
הלוחש לכלבים 590625
הטענה שלך שהמילה SPELL מקורה במילה הגרמנית "שפיל" יתכן שאינה נכונה. משתי סיבות:

1. _היום_ השימושים הרגילים של המילים SPILE ו- SPILEN בגרמנית הם "משחק" (בשתי משמעויות: "משחקי שעשוע" ו"משחקי תיאטרון"). לא מוכר לי שימוש במילה זו במשמעות של "שירה (מוזיקלית)" (מה שטענת). אני לא יכול לשלול שיש שימוש כזה בגרמנית או היה שימוש כזה בעבר.

2. לפי מה שבדקתי במילון MERIAM-WEBSTER ברשת, מקור המילה SPELL באנגלית לקוח מהמילה SPEL בגרמנית ישנה. כמו כן, לפי אותו מילון, המילה SPEL הנ"ל בגרמנית ישנה אינו "שירה (מוזיקלית)" אלא משהו אחר (רשומות שם המילים TALK ו- TALE בתור הסבר).
הלוחש לכלבים 590739
ראשית, האיות הוא spielen. שנית, אחד הפירושים הוא "לנגן".
הלוחש לכלבים 590757
spile זו הטיה (דיקדוקית)
הלוחש לכלבים 590763
אני לא מכיר את ההטייה הזאת, וגם האתר הבא לא מכיר אותה: http://www.verbix.com/webverbix/German/spielen.html
גם לא אף אתר אחר שבדקתי.
הלוחש לכלבים 590781
בכל המקומות אייתתי בטעות SPILE SPILEN במקום SPIELEN SPIELE

ההטיה SPIELE של השורש SPIELEN נמצאת בכמה מקומות בדף ההטיות בלינק שהבאת.
"שורש" כאן הוא INFINITIVE בדף הנ"ל.
הלוחש לכלבים 590866
זה שאייתת לא נכון, זו הייתה בדיוק הנקודה שלי, ולשם כך הפנתי אותך לעמוד שבו מוצגות ההטיות הנכונות של הפועל.
הלוחש לכלבים 590872
וגם ב-MERRIAM-WEBSTER מופיעה טעות קטנה שצרמה לי קצת, מיד ברגע שקראתי (יחד עם כל הפורים-שפיל) - ה"MERRIAM" נכתב רק עם R אחת. העדפתי לא להעיר דבר - כשכמה דברים כאלה מופיעים באותה תגובה, ייתכן שאלה לא סתם טעויות, ונראה לי שמוטב להניח ולהחריש. כבר היה כאן פעם (מזמן) מישהו שנעלב ושאל האם היום הוא יום "הכה את הדיסלקט/דיסגרף", או משהו כזה.
הלוחש לכלבים 590891
אין לי שום בעיות דיסלקציה, יש לי לעיתים טעויות הקלדה או טעויות איות כאשר ההקפדה היתרה באילו לא נראית לי רלוונטית לתוכן העיקרי של ההודעה שלי.

ההערות לגבי טעויות כאילו בפורומים באינטרנט הן לדעתי דקדקניות וחסרות עניין, אלא אם כן יש להן _השלכות ממש_ לגבי התוכן של ההודעה.
הלוחש לכלבים 590892
אוף ... כל כך הרבה דיונים מיותרים על איות נכון.

כל התגובה שלי לצפריר התרכזה בטענה שלי שהמילה SPIEL (והטיותיה) אינה כנראה המקור למילה SPELL באנגלית. זה שהכתיב הנכון הוא IE במקום I בלבד (במילה SPIEL) אינו רלוונטי לצורך התגובה הזו.

מאידך, התוספת שלך לגבי כך שהפועל SPIELEN הוא גם "לנגן" רלוונטית לצורך התגובה שלי לצפריר. אבל גם הפירוש הנוסף (לנגן) אינו תומך בטענה שלו שהמילה SPELL באנגלית מקורה במילה SPIEL (והטיותיה).

אין לי כוח להמשיך לדון בנושא.
הלוחש לכלבים 590899
כתבתי לך דבר ענייני (יש גם את המשמעות של ''לנגן''), ועל הדרך גם הוספתי לך תיקון של האיות. אם התיקון של האיות איננו רלוונטי בעיניך, אתה לא חייב להתחיל לנהל דיון שבו אתה בהתחלה נראה ככופר בטענה שהאיות שגוי, אחר כך מנסה ללמד אותי דקדוק גרמני (שאני יודע), ואחר כך מסביר לי שכל הדיון, שאתה ניפחת מתיקון אגבי, הוא בלתי-רלוונטי. אבל אני שמח מאוד לשמוע שסוף כל סוף קצה נפשך בדיון, כי גם לי נגמרה הסבלנות.
הלוחש לכלבים 590901
אתה באמת לא צריך להמשיך בנושא, אבל העניין הוא לא שמתעכבים יותר מדי על טעויות איות אלא שאנשים בטח שאלו את עצמם למה בכלל שלחת את תגובה 590625, שנראית בכללותה (לא רק בגלל טעות ה-ie, אלא בכל) כאילו נכתבה ע"י אדם שלא יודע גרמנית או יודע ממש מעט. אדם שיש לו ידע, אפילו לא יותר מממוצע, בגרמנית, היה מכיר מלכתחילה את הוראת "לנגן", למשל (לא שזאת נקודה בעלת חשיבות לנושא). באייל יש נוהג מקובל, ובעיני - נוהג שהוא יפה וראוי, שאדם שלא מתמצא בנושאי משפט אבל בכל זאת אומר את דעתו בדיון משפטי, מציין, כמו בתגובה 537477 (וברבות אחרות) - 'אלע"ד, אבל...' (אלע"ד - ר"ת "אני לא עורך דין"). בדומה לזה, אפשר היה לפתוח את התגובה ההיא ב"אני לא מבין גדול בגרמנית, אבל...", ונראה לי שאז לא היו מתנטפקים אתך על קוצה של e או על דברים אחרים.

(כן, כל זה לא רלוונטי לנקודה שציינת לצפריר, שבה אני במקרה מסכימה אתך [לא אכנס להסבר מתיש], אבל זה רלוונטי למצבים שבהם מישהו מנסה לקפוץ מעל לפופיק של עצמו, וכל צופיו רואים שהוא רחוק מלהיות ספורטאי אולימפי ולא מבינים על שום מה בחר דווקא בקריירה ספורטיבית)
הלוחש לכלבים 590902
אין לי מושג מהו היקף הידע של אמ בגרמנית, אך ראוי לציין שתגובה 590625 הייתה בתגובה להודעה שלי, והידע שלי בגרמנית מסתכם בכל מיני מילים שאני במקרה מכיר.
הלוחש לכלבים 590903
"[לא אכנס להסבר מתיש]"

מאוד נודה לך אם דווקא כן.
רגע של גרמנית אקזוטית 590783
אתה צודק לגבי המשמעות של Spiel, וניתן להוסיף גם ש Spielzeug הוא כלי נגינה.

במילון הגרמני המודפס שלי גם אין Spile, לעומת זאת יש את המילה Spill שלפי הכתוב זה המכשיר הזה למשיכת עוגן. ו Spille שהוא מילה אחרת לSpindel. כל קשר לנושא הדיון מקרי בהחלט, אבל לפחות יצא לי ללמוד עוד מילה או שתיים או שלוש...
הלוחש לכלבים 590782
כמה זמן לא שמעתי את השיר הזה על סוזו רוזו קוקורוזו...

תודה רבה ברקת!
שמעתי שמועה 590415
שגם האייל הקורא הוא בעצם עז מהגליל התחתון שעברה שיפוצים באמצעות CGI
שמעתי שמועה 590482
שום גליל תחתון. הטכניון.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים