קודאק הכריזה על פשיטת רגל 3424
לאחר תקופה ארוכה של הפסדים הגישה חברת מוצרי הצילום "קודאק" בקשה להגנה מפני נושים. עם זאת, היא הודיעה שחברת הפיננסים "סיטיגרופ" תממן את פעילותה בזמן הקרוב, כך שהיא תוכל לפעול בתנאים מגבילים.

החברה נוסדה ב-‏1880, ולאורך המאה העשרים הציגה חידושים רבים שסייעו להפוך את הצילום לשווה לכל נפש. בין השאר היא המציאה את גליל הפילם, ויצרה את סרט הצילום הצבעוני הראשון ("קודאכרום"). ב-‏1976 היא החזיקה ב-‏90% משוק סרטי הצילום ו-‏85% משוק המצלמות. היא גם פיתחה ראשונה את המצלמה הדיגיטלית, ב-‏1975, אך שגתה בהערכתה כי עתיד הצילום הדיגיטלי עדיין רחוק, ולא קידמה את הטכנולוגיה הזו. בשנים האחרונות, כשהצילום הדיגיטלי השתלט על השוק, החלה קודאק לפעול בתחום, אך באיחור רב. היא לא הצליחה לשחזר את מעמדה, נקלעה להפסדים, וכעת הכריזה על פשיטת רגל.

בשנים האחרונות ניסתה החברה, ועדיין תנסה בעתיד הקרוב, להרוויח מפטנטים שברשותה. בשבוע האחרון היא הגישה תביעות נגד סמסנוג, אפל, פוג'י ו-HTC על הפרות פטנטים.

כתבה־זוטא ב"הארץ" מספרת על פוג'י, מתחרתה הותיקה של קודאק, שדווקא בשיאו של השוק האנלוגי ב-‏2000 הגיעה למסקנה שאין בו עתיד וצמצמה דרסטית את השקעותיה בתחום. את הידע שצברה בתחום הכימיה הפנתה לתחומי התרופות, החומרה והקוסמטיקה. תחום הצילום אחראי כיום רק לאחוז אחד מרווחיה של פוג'י.

הצלם אלכס ליבק מתגעגע לצבעיו היפים של הקודאכרום, אך בחשבון אחרון לא מצטער על המעבר לעולם הדיגיטלי, בגלל הקשיים הטכניים שהיו כרוכים בצילום האנלוגי, והסיכון הרב שצילומים קריטיים ירדו לטמיון בגלל שגיאה בחשיפה.
קישורים
הארץ
כלכליסט
כתבה־זוטא על פוג'י
מתגעגע ולא מצטער, אלכס ליבק
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  תביעות פטנטים • צפריר כהן • 7 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים