שר התחבורה יוזם פירוק חלקי של רכבת ישראל 3434
שר התחבורה ישראל כץ הודיע במסיבת עיתונאים ביום ב' כי יפעל להקמת שלוש חברות־בנות לרכבת ישראל, בשיתוף המגזר הפרטי. כמו כן הוא הודיע על המשך קידום הסכם עם חברת בומברדיֶה הקנדית, למיקור חוץ של תחזוקת קרונות מתוצרתה. זאת לאחר שתמו ללא תוצאות שבועיים שהקצה בית הדין לעבודה למו"מ בין הנהלת הרכבת ומשרדי האוצר והתחבורה, מצד אחד, להסתדרות וועד עובדי הרכבת, מצד שני.

ועד עובדי הרכבת מסרב להוצאת תחזוקת הקרונות למיקור חוץ, ולפני כשלושה שבועות שיבש קשות את תנועת הרכבות במחאה על ההסכם. יוזמתו של כץ באה בעיצומו של משא ומתן. יו"ר ההסתדרות עופר עיני תיווך בין הצדדים. לטענת כץ הוא הגיע לסיכום עם עיני על מתווים נדיבים לפיצוי העובדים – כולל תוספת שכר, מענק חד פעמי, התחייבות לאי־פיטורים ותוספת עובדים, אך ועד העובדים סירב. כץ אמר כי אם יתמיד הוועד בסרבנותו הוא יסגור את הרכבת ויפתח אותה מחדש. עיני מצידו מכחיש שהיה סיכום עם כץ, והוא עומד לצד ועד העובדים.

דירקטוריון הרכבת דן ביום ד' ברפורמה שהציע כץ, אך נמנע מלאשר אותה – הוא החליט להמתין להחלטת הממשלה. היום הודיע ועד העובדים על עיצומים חלקיים – לא תיפגע תנועת הנוסעים, אך תיעצרנה עבודות הפיתוח. בכתבה ב-TheMarker מצוטטים בעילום שם עובדי רכבת הטוענים שהוועד עושה להם נזק בסרבנותו.

בינתיים פרסם המהנדס מאיר קנדלר, חוקר תאונות עצמאי, את מסקנותיו מחקירת שלוש תאונות חמורות שהיו ברכבת – שריפה בקרון, דליפת דלק וירידת קטר מהפסים. בכולן, הוא טוען, האשמה היתה בכשלי תחזוקה של בומברדייה ולא של עובדי הרכבת. בומברדייה מצידה דוחה את התחקיר וטוענת שהרכבת התאמצה למנוע ממנה גישה לקרונות ולקטר לאחר התאונה.

בטור של אבירמה גולן מספטמבר האחרון היא יצאה להגנת עובדי הרכבת. לטענתה האוצר ומשרד התחבורה פועלים לא כדי לשפר את תפקוד הרכבת אלא כדי לרסק עוד מעוז של עבודה מאורגנת.
קישורים
כתבה ב-TheMarker הודעת כץ ותגובת עיני
אבירמה גולן בעד עובדי הרכבת
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  בזיון • אחד מהפריפריה • 10 תגובות בפתיל
  להפסיק את ההפרטה של נכסי הציבור • המסביר לצרכן • 283 תגובות בפתיל
  ורק אני לא מצליח להבין - • יוסי • 4 תגובות בפתיל
  כתבה רלוונטית • אלמונימוס
  גילה אדרעי מודחת מוועד עובדי הרכבת • צפריר כהן • 5 תגובות בפתיל
  למרות? • דורון הגלילי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים