בצל מחלוקת, הוענקו עיטורים לצוערי השב''ס שנספו בשריפה בכרמל 3453
נציב שירות בתי הסוהר, אהרון פרנקו, העניק שלשום (א') בטקס רשמי את עיטור המופת לצוערי השב"ס שנהרגו ב"אוטובוס הצוערים" במהלך אסון השריפה בכרמל בדצמבר 2010. לדברי פרנקו, הענקת העיטורים "היא זכות וחובה מוסרית של הארגון בעבור בנינו ובנותינו שיצאו למשימה ולא שבו ממנה. בעבור אלו שנשלחו להציל חיים ושילמו על כך בחייהם".

עיטור המופת של משטרת ישראל והשב"ס מוענק "על מעשה שנעשה באומץ לב וראוי לשמש מופת", והוא עיטור נפרד מעיטור המופת של צה"ל. אהוד ברק, שר הביטחון, אישר לאחרונה כי החל מיום הזיכרון הקרוב, שחל מחר, ייכללו חללי השב"ס בתפילת "יזכור". לדבריו, "צירוף חללי השב"ס לאמירת 'יזכור' הינה אמירה ערכית, המצטרפת לחקיקה שאנו מובילים בנושא חוק בתי קברות צבאיים, שנועדה לאפשר קבורת חללי כוחות הביטחון, המשטרה, המוסד והשב"ס בבתי עלמין צבאיים".

מטקס הענקת העיטורים נעדרו בני משפחתה של הצוערת פביולה בוהדנה, אשר נספתה באוטובוס, במחאה על כך ששלושת הניצולים מנוסעי האוטובוס לא קיבלו את העיטור גם כן.

בקרב הורים שכולים לחללי צה"ל התעוררה תרעומת על חלוקת העיטורים לנספים באוטובוס הצוערים, וכן על הכוונה לחקוק על מצבותיהם את הכיתוב "בעל עיטור המופת", כנהוג בקברים של חללי מערכות ישראל אשר זכו בעיטור.

דוד אינהורן, שבנו יהונתן נפל במלחמת לבנון השניה, אמר: "אות גבורה וצל"ש מעניקים על מעשה הירואי ולא על מוות בנסיבות קשות, ואין ספק שהמוות של הצוערים בכרמל היה בנסיבות קשות. אבל צריך לזכור שעדיין לא הייתה שם שום פעולה הרואית, זה שהם הלכו להציל אנשים זה לא אומר שהם ראויים לאות מופת. מאז אסון הכרמל, פתאום יש מגמה להשוות את כל החללים לחללי מערכות ישראל. אני טוען כבר שנים, שלא ראוי להשוות אף חלל לחלל מערכות ישראל. יש מסגרות אזרחיות שמעניקות אותות לכבאים או לאנשי זק"א זה בסדר. אבל בקצב הזה, מחר תבוא משפחה של מציל בתל אביב שהלך להציל ילד וטבע, ותרצה להעניק לו אות מופת."

השחקן שלמה וישינסקי, ששכל את בנו ליאור בציר פילדלפי, והחבר במועצה הציבורית להנצחת החייל, אמר: "אסור להיעתר לבקשה הזו של משפחות צוערי השב"ס. אם הם רוצים שייחרט על המצבה, שילכו לבית קברות משלהם. אני לא אסכים שליד קבר של חייל צה"ל שנפל בקרב בלבנון או באסון המסוקים ישכב חלל שקיבל אות מופת על פי קריטריונים שלא עומדים באמות המידה של חללי צה"ל. אם הם רוצים לעשות שוק מכל עניין אותות המופת, שיעשו זאת לא בבית קברות צבאי."

ארגון יד לבנים, אשר שקל לעתור לבג"ץ כנגד ההחלטה להעניק את העיטור לצוערים, חזר בו מכוונתו לעשות כן לאחר שבנימין נתניהו, ראש הממשלה, הורה להקים ועדה אשר תחליט על קריטריונים אחידים להענקת עיטורים לכל חללי כוחות הביטחון.
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ולתפארת מדינת ישראל • האייל האלמוני • 2 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • עע • 46 תגובות בפתיל
  גם אני עיטור • האייל המופתי
  ויכוח מיותר • רוגל לישמנובסקי-מלקוביץ' • 23 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים