צ'רלס ברונפמן תרם 10 מיליון דולר לשיפוץ היכל התרבות, וזה ייקרא על שמו 3463
שיפוצו של היכל התרבות בתל־אביב החל לפני כמה חודשים ואמור להסתיים במרץ 2013. מתוך תקציב השיפוץ הקציבה עיריית תל־אביב 20 מיליון דולר, ו-‏25 מיליון דולר נוספים גייסה התזמורת הפילהרמונית, שההיכל הוא משכנה, מתרומות. תרומתו של המיליארדר צ'רלס ברונפמן, בסך 10 מיליון דולר, היתה הגדולה ביותר, ותמורתה הסכימה התזמורת שההיכל ייקרא על שמו.

עד כה נקרא ההיכל על־שם פרדריק מאן, שתרם 250,000 דולר להקמתו ב-‏1956. יורשיו של מאן ויתרו על המשך הנצחתו בדרך זו, וכפיצוי יקבלו מהתזמורת 300,000 דולר. מאן עדיין יונצח בתוך המבנה. לדברי ברונפמן, החוזה שחתם עם התזמורת מבטיח שהבניין ייקרא על שמו למשך 40 שנה. לאחר מכן יוכלו יורשיו להמשיך את ההנצחה הזו אם ימשיכו לתרום, ואם לא – תוכלנה התזמורת והעירייה לקרוא להיכל על שם אחר.

ברונפמן הוא תורם גדול למטרות תרבותיות וחברתיות בישראל. בין השאר הוא תרם 10 מיליון דולר לשיפוץ מוזיאון ישראל, הקים את קרן קָרֵב לקידום החינוך בישראל, והוא אחד משלושת המממנים העיקריים של פרויקט תגלית.

טור של מתי גולן ב"גלובס" יוצא נגד קבלת התרומה – עסקה, לדעתו – שבה הוא רואה התבטלות של מוסד תרבותי בפני ההון. הוא מאזכר שם את שאירע בסוף 2005, כאשר הוחלט שמוזיאון תל־אביב ייקרא על שם סמי עופר, בתמורה לתרומתו בסך 20 מיליון דולר. אז התחוללה סערה בתקשורת, ולבסוף ביטל עופר את תרומתו.

בראיון קצרצר ל-TheMarker מספרת טלי גוטליב, מנכ"לית קרן התזמורת, על תרומות והנצחות קטנות יותר (עוזי צוקר, למשל, תרם 2.5 מיליון דולר ואולם התזמורת הקאמרית ייקרא על שמו), ועל האפשרות לקריאת מושב באולם על־שם אדם עבור תרומה של 5,000-10,000 דולר.

על התוכניות לשיפוץ ההיכל הוכרז ב-‏2005, והן עוררו כמעט מיד מחלוקת עזה. התזמורת טענה כי השיפוץ נחוץ לשם שיפור ועדכון האקוסטיקה באולם, ובפרט הארכת הדהוד הצליל. חלק מהמתנגדים לשיפוץ טענו כי אין צורך בשיפור כזה, אך עיקר ההתנגדות היתה בטענה שהשיפוץ יקלקל ערכים אדריכליים חשובים של המבנה. ב-‏2008 נדחתה תוכנית השיפוץ המקורית, וב-‏2009 התקבלה תוכנית חדשה, שלא הרגיעה את המתנגדים.

האדריכל מיכאל יעקובסון סוקר ב-Xnet את מצב השיפוץ נכון ללפני חודשיים. סקירתו כוללת תמונות עדכניות, תוכניות, ראיון עם אדריכל השיפוץ עופר קולקר המציג את מעלות השיפוץ, וראיון עם האדריכל אמנון בר־אור שהיה יועץ השימור של הפרויקט, והתפטר בטענה שהשיפוץ מזיק ושנסיונותיו למזער את הנזק לא התקבלו.

קישורים
תרומתו של המיליארדר צ'רלס ברונפמן - כתבה ב-TheMarker
טור של מתי גולן נגד קבלת התרומה
מוזיאון תל־אביב ייקרא על שם סמי עופר - דיון באייל הקורא
ראיון קצרצר עם האחראית על גיוס התרומות
אין צורך בשיפור - נועם בן־זאב דן לעומק בשינויי האקוסטיקה
השיפוץ יקלקל ערכים אדריכליים - רם כרמי
האדריכל מיכאל יעקובסון סוקר ב-Xnet את מצב השיפוץ, והטענות נגדו ובעדו
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בזבוז 596278
לעיריית תל אביב יש בעיה גדולה בסדר העדיפויות שלה, היה עדיף שאת ה20 מיליון היא היתה מקצה לממעמד הנמוך, בעיקר לבניית האלטרנטיבות לתחנה המרכזית החדשה ולא לבניין במרכז תל אביב שבקושי משרתם.

מעבר לזה אם העירייה תעמוד בהתחייבויותיה תל אביב עצמה תהפוך לעיר שקשה למעמד הנמוך להגיע אליו מה שיהיה עוד יותר בעייתי.
בזבוז 596284
מן הסתם יש יותר נדבנים שרוצים היכל תרבות על שמם מכאלה שרוצים תחנה מרכזית על שמם. בוודאי תסכים ש''היכל ברונפמן'' נשמע הרבה יותר טוב מ''תחנת ברונפמן''. מצד שני, תרומה להיכל משחררת (אולי) כסף לפרוייקטים הנחוצים יותר.
בזבוז 596286
ברונפמן תרם 10. העיריה הקצתה עוד 20.
בזבוז 596288
את טוענת שהיה צריך לקרוא לבניין על שמו רק אם היה תורם לפחות X אחוז מהפרוייקט?
בזבוז 596289
נועה רק ענתה למישהו שכינה את עצמו גוגנהיים שהעלה תמיהה תמוהה למדי על מה שכתב אינקוגניטו.
בזבוז 596548
לא היה צריך לקרוא לבניין על שמו. אם הוא רוצה שהיכל תרבות מסויים ייקרא על שמו שיקנה קרקע ויבנה אותו. אני שונא למשל, לראות את שמו של יולי עופר כתוב על בי''ח רמב''ם.
בזבוז 596574
1) צ'רלס (על פי הכתבה) גר בחו"ל ואין לו עסקים בארץ לעומת יולי שחלק מהתרומה שלו זה החזר מס (וחוץ מזה זו משפחה מעצבנת באופן כללי).
2)ביה"ח רמב"ם זה בית החולים הגדול בצפון לעומת ההיכל שמטר לידו יש את הבימה ושתי מטר יש את הקאמרי כלומר הוא לא ממש מונופול בתחום התרבות.
3) התמיכה הממשלתית ברמב"ם מוצדקת. לעומת זאת מכיוון שיותר ויותר קשה לאנשים ממעמד לא גבוה להגיע להיכל התמיכה תצטרך לרדת.
בזבוז 596581
3. שלא לדבר על אנשים שלא מתל אביב
בזבוז 596591
היכל התרבות ונראה לי שזה ברור, משרת לא רק ואפילו לא בעיקר, את תושבי תל אביב. סביר שמליוני האנשים שאינם גרים בתל אביב‏1 אבל גרים בטווח חצי שעה נסיעה נהנים ממנו לא פחות.

‏‏1 חלקם גרים קרוב יותר להיכל מחלק מהתל אביבים.
בזבוז 596598
יש גם מליוני אנשים שגרים בטווח של יותר מחצי שעת נסיעה מהיכל התרבות התל אביבי. חלקם נמצאים במקום שנקרא ''מדינת ישראל'' אני יודע שקשה לנתיני מדינת תל אביב לתפוס שיש אנשים כאלה, אבל הם באמת קיימים.
בקיצור, הידיעה שגביר מסויים תורם להיכל התרבות התל אביבי (כן, יש היכלי תרבות גם במדינת ישראל, לא רק במדינת תל אביב) מתאימה אולי למקומון.
בזבוז 596602
תל אביב, מה לעשות, היא הבירה התרבותית של ישראל, כנראה בכל יום יש בעיר יותר הצגות, למשל, מאשר במדינת ישראל כולה. כאשר חלק ניכר מההצגות במקומות אחרים מקורם בתיאטראות תל אביבים (הקאמרי, בית ליסין). מה שקורה בתרבות בתל אביב משפיע על מדינת ישראל, מה שקורה בתרבות בראשון לציון או אשדוד לא משפיע על אף אחד.
בזבוז 596724
מה שמעניין זה לא איפה התרבות נוצרת אלא איפה היא מוצגת וזה עומד להשתנות. באשדוד לדוגמה נפתח היכל תרבות חדש וכמו כן היא עומדת להיות מקושרת ברכבת לרצועת החוץ מצפון ומדרום כך שכנראה יהיה לו פוטנציאל לשרת הרבה אנשים.
בזבוז 596746
אותי מעניין יותר איפה שנוצרת התרבות מאשר איפה היא מציגה, הוליווד מעניינת יותר מקומפלקס קולנוע מפואר בטקסס.

אם בצורה כלשהיא המשקל של ההצגות ישתנה, כלומר הצגות ומופעים יווצרו בתל אביב אבל משום מה יוצגו יותר באשדוד זה כמובן יהיה גם מעניין. יש אולמות מופעים בערים רבות, אשדוד היא ממש לא הראשונה.

לעניין הרכבת, רכבת ישראל היא לא משהו להסתמך עליו בשעות הלילה במקומות שאינם בדרך מתל אביב לנהריה‏1. הרכבת האחרונה מאשדוד לתל אביב היא בשעה 21:00. ובכל מקרה, תן לי לנחש שאם קיים אוטובוס ישיר מאשדוד לעיר אחרת הוא נוסע במהירות זהה לרכבת, הוא זול יותר ואמין יותר.

1 אולי משהו השתנה בשנים האחרונות, אבל ככה זה היה פעם‏2.
2 מבאר שבע שלפני שלוש שנים אי אפשר היה לצאת לאזור המרכז לאחר 8 בערב (כולל אוטובוסים!), ואי אפשר היה לצאת לכיוונה אחרי 9.
בזבוז 596747
1. עוד לא, אבל לפי הצהרת הנהלת הרכבת, החל מהקיץ הקרוב יהיו רכבות לילה לבאר שבע ולאשקלון (כולל עצירה באשדוד, רק שלא תהיה תחבורה מהתחנה אל העיר עצמה).
בזבוז 596749
אני דווקא הייתי בתחושה שלתל אביבים מאוד חורה שבתי הקולנוע מתמעטים והיו עוד יותר היה עצוב להם אם הם היו נעלמים.

כמובן שמדובר על תהליך אבל הוא מאיץ.
בזבוז 596751
אני אחדש לך, ולשאר הפלצנים התל אביביים.
תרבות נוצרת גם בתיאטראות ב''ש, חיפה וי-ם, באורקסטרה של ראשון, בתזמורת האנדלוסית של אשדוד, ובשאר מקומות בפריפריה.
בזבוז 596756
אף אחד לא אמר שאין תיאטרון במקום אחר, ואפילו תיאטרון טוב, הייתי לפני כמה שנים בהצגה של החאן ונהניתי מאוד, אבל הכמות שונה.

בבאר שבע יש תיאטרון, גרתי שם כמה שנים, הוא מציג בחודש הקרוב (עד ה-‏4 ביולי) 19 פעם, 5 הצגות שונות.

בחיפה יש תיאטרון אחד ככל הידוע לי, הוא מציג 49 פעם בחודש הקרוב.

בירושלים, ככל הידוע לי, יש 2 תיאטראות, החאן ותיאטרון ירושלים, בחאן יש כמה עשרות הצגות בחודש הקרוב, בירושלים קשה לדעת אבל נראה שבאזור ה-‏20.

בת"א, יש מספר תיאטראות, שלושה גדולים יחסית (הבימה, הקאמרי, ובית ליסין) ועוד כמה קטנים ( גשר, אורנה פורת, הסימטה ועוד), לשם ההשוואה, הקאמרי לבדו מציג, מהיום ועד ה-‏15 לחודש הזה, 49 הצגות.
בזבוז 596774
תיאטרון ירושלים הוא לא תיאטרון (עם להקה ורפרטואר) אלא אולם הופעות, כך שאינו בר השוואה לתיאטראות האחרים שהזכרת.
בזבוז 596960
תיאטרון חיפה מקרטע - מחרחר, אפשר לומר - כבר שנים רבות, וגם תזמורת חיפה היתה על סף פירוק. כבר שנים אין בחיפה להקת מחול מקצועית (עידו תדמור העלה מופע יפה בחיפה - אבל חד פעמי, וגם זה כבר מזמן). בתל אביב, לעומת זאת, מועלים מופעי מחול מקוריים ממש ללא הרף, ולמניין התיאטרות שהזכרת אפשר להוסיף את תמונע וקליפה, הקצת יותר פרינג'יים ועדיין מקצועיים, וזנב ארוך לכיוון הפרינג'.
בזבוז 596576
אז בתור מחאה אני מציע שלא תשתמש בבית החולים עד שלא ישונה הכיתוב (ובאותה ההזדמנות, בכל מוסד שנבנה בעזרת תרומות), ובמקביל תציע לבית החולים לתרום בפעם הבאה סכום זהה, כדי שהבניין ישא שם שיבחר ע"י ועדה ציבורית. אם כי קח בחשבון שמוסר כזה עלול להזיק לבריאות.

קצת פרופורציות, אז כדי להציל חיים או סתם לתת קצת נחת לחולים, יופיע שם על הבניין. אלו הרשעים של ימינו ? שתורמים לבתי חולים להנצחת משפחתם ?
בזבוז 596599
הרשעים של ימינו (מבלי להתחייב על המשפחה הספציפית) מרווחים כסף מקשרי ההון-שלטון שלהם וממרקים את מצפונם לאחר מכן ע''י תרומות.
בזבוז 596628
אז אני ממליץ בחום לתקוף אותם על קשרי ההון-שלטון, התחמקויות המס ושאר עוולות, ולהניח בצד את העובדה שהם תורמים כסף או לובשים מכנסיים בבוקר. אחרת חלילה הם עלולים לחשוב שהפגם הוא בתרומה, או סתם בהיותם עשירים, ויצא שכרנו בהפסדנו.
בזבוז 596578
אני לא מבין מה בנפשך, יש לאדם כסף, הוא רוצה לתרום אותו, אבל לא מדובר בקדוש, הוא רוצה שאנשים יידעו שתרם. אז כתוב את השם על הבניין, מה ההבדל בינו לבין אנשים רגילים שתורמים לבית הכנסת ושם קרוב משפחתם מופיע על הקיר?

האיש צבר כסף, אפשר לבקר את השיטה שנתנה לו לצבור כזה הון ולאחרים להישאר עניים, או את המדינה שאינה מקצה מספיק משאבים לבתי החולים, אבל מהרגע שיש לנו מצב נתון, ובו לבתי החולים חסר כסף‏1, ולמען דהוא יש הון שהוא מעוניין לתרום (במקום לשמור אותו בכיסו, או להוריש לקרוביו), מה ההיגיון בלבקר אותו על כך. היית מעדיף שלא יתרום?
בזבוז 596587
הסייג היחיד שיש לי הוא שאני מרגיש לא נוח מזילות התורמים (בעיקר בדיעבד) כפי שבאה לידי ביטוי באי הנצחתו של ברונפמן (תגובה 596444).
בזבוז 596590
שים לב, שהמשך ההנצחה תלוי בהמשך התרומה, זאת אומרת, שצאצאי ברונפמן יכולים לשמר את שמו, ובכל מקרה, אם ברונפמן רצה "הנצחה" היה יכול לדרוש זאת, ובתמורה העירייה הייתה דורשת X מליונים נוספים, היה מסכים, היה מונצח, לחילופין היה יכול לבקש הנצחה שהציבור מוכן לעמוד בה, נניח חדר או יציע על שמו לנצח נצחים, והאולם על שמו ל-‏40 שנה.
בזבוז 596592
הוא לא דרש הנצחה מכיוון שהוא ''קנה'' את חיסולה של ההנצחתו של מישהו אחר.
בזבוז 596597
מה שמפריע לי בתרומות האלה, הן שלהערכתי בד''כ סך התרומה נמוך יותר ממה שאותם מיליונרים אמורים היו לשלם במסים, אלמלא היה להם מספיק כסף להשקיע בתעלולים חשבונאיים. הבעיה הנוספת היא שקל יותר למצוא תורמים לבניין חדש, והרבה יותר קשה למצוא את התקציבים כדי לתחזק אותו (זה נכון יותר לגבי בתי חולים, פחות לגבי היכלי תרבות)
לא, אין לי פתרון.
בזבוז 596600
לגבי בתי חולים - הזכרת לי שלא מזמן נאלצנו לבלות יום שלם באיכילוב. למחלקת עיניים אין תורמים כנראה - מקום צפוף, עצוב ומרופט, משיק לעולם השלישי במראות שבו. למחלקת נוירולוגיה ילדים הקטנה יחסית ששים לתרום (השמות על הקיר) - חדש-דנדש, מעוצב להפליא, כולל מחשבים ועזרים אחרים.

כמובן שהרבה יותר אנשים מגיעים למחלקת עיניים, ותרומות שם יכלו לחולל שינוי עצום. אבל המחקר שם כנראה לא מספיק מלהיב בהשוואה לנוירולוגיה ילדים, וקטרקט ממוצע מצליח לפרוט פחות על נימי הנפש של הנדבנים בהשוואה לבעיה עצבית אצל פעוט חו''ח. אין לי הסבר אחר להתפלגות התרומות.
בזבוז 596626
היתה כתבה לא מזמן על בניין חדש שנפתח בהדסה, ונשות הדסה, שהתרומות אותן גייסו מימנו חלק ניכר מהבניין, לקחו בחשבון שיש מקומות ''נחשבים'' יותר, והכסף מאותם מקומות עזר לתקצב מקומות נחשבים פחות. צר לי שמחלקת עיניים במצב רע (אם אני זוכר נכון, בתל השומר יש מחלקה מצויינת), אבל לולא תרומות למחלקות אחרות, מצבה היה גרוע יותר.
בזבוז 596653
כמובן שהייתי שמח אם כולם היו משלמים את חלקם במיסוי ואם מדינת ישראל הייתה פועלת לכך במלוא המרץ, אני את המיסים שלי, ככל הידוע לי, משלם, כך שכל אחד שלא משלם, לוקח לי מהכיס.

לגביי התחזוקה, כבר שמעתי על תרומות בהן חלק מהתרומה מתקבל לטובת הבנייה וחלק לטובת קרן שמושקעת בתחזוקה.
בזבוז 596604
לא מדובר כאן בשלט קטן שמזכיר את התורם. יש כתובת ענקית על הגג בי''ח רמב''ם נדמה לי ע''ש יולי עופר. היום ראיתי עוד מוסד שמופיעה עליו כתובת ענקית ''עופר''. די.
בזבוז 596287
הסיבה שלעיריית תל אביב יש כסף והרבה ממנו (בהשוואה לערים הגדולות האחרות בארץ ), היא גם שהיא משקיעה גם בדברים כמו תאטרון, היכל התרבות ומתחמי בילוי, שגורמים לאלפי (עשרות? מאות?) בני אדם להגיע לעיר מדי יום (למטרות שאינן עבודה), לממן את בתי הקפה, הבארים, החנויות והחניונים, שבתורם יכולים לשלם מסים גבוהים לעירייה, שמשקיעה אותו גם במעמד הנמוך של העיר וגם בפרוייקטים שנועדו לשמור על העיר כבירת העסקים והבילוי של המדינה.
בזבוז 596293
גם כהשקעה מדובר בהשקעה גרועה ביותר. גם כי היה מדובר בהיכל מצליח גם קודם וגם כי השיפוץ הוא לא כזה שוס כמו שנובע מהכתבות. מעבר לזה המרכז של תל אביב מתפתח גם בלי עזרה של העירייה מכיין שזורם אליו המון כסף זאת לעומת הדרום שלא יתרומם אם לא ישקיעו בו.
בזבוז 596294
העירייה לא משקיעה בדרום?
בזבוז 596299
משקיעה, אבל ממש לא מספיק. אולי במקום לכתוב ''לא יתרומם אם לא ישקיעו בו'' הייתי צריך לכתוב ''יתרומם על פי ההשקעה''
אבל בהסתייגות שההתרוממות אמתית.
בזבוז 596302
שום השקעה, אף פעם, אינה מספיקה, אבל זה לא מעניין, במה היית ממליץ להשקיע?
בזבוז 596304
מובן שיש השקעות מספקות, יחסית לכמות הכסף שיש לך.

וכבר בהתחלה נתתי דוגמה של בניית התחליפים לתחנה המרכזית החדשה, אבל יש עוד המון .
בזבוז 596403
ההנחה שלך היא שגם העירייה רואה את המערך התחבורתי בתחנה המרכזית החדשה (התחבורתי, לא המסחרי, או אפילו האיכות-סביבתי!) ככישלון. אפשר לדעת על מה ההנחה הזו מתבססת (אשמח לקישור. למיטב ידיעתי, הראייה של *העירייה* היא שהתחנה המרכזית היא כשלון מסחרי, לא ראיתי התייחסות אף פעם לצד התחבורתי)?

חוץ מזה, שכדי למצוא תחליפים לתחנה המרכזית צריך הרבה הרבה יותר מ-‏20 מליון ש"ח...
בזבוז 596407
על פי תכנית המתאר אחד השינויים בדרום הוא:
"תכנית המתאר קובעת כי התחנה המרכזית תועתק ותפוצל לשני מרכזי תחבורה מטרופוליניים: בצפון - בסמוך
לתחנת הרכבת מרכז (מסוף 2000), ובדרום - בסמוך לצומת חולון. בדרך זו יצומצמו המפגעים השונים הנגרמים
על ידי מיקום התחנה באתרה הנוכחי.שטח התחנה המרכזית החדשה, שיתפנה משימושי התחבורה, יהווה חלק מאזור
התעסוקה המטרופוליני. ככזה, יאוכלס במשרדים ובשימושי תעסוקה אחרים,ויותר להשתמש בו למלונאות, למגורים
ולשטחי ציבור."
בזבוז 596544
אילו מלונות יוקמו שם? מלונות עסקים, אני מנחשת. אבל זה די מוזר כי הסיטי של ת"א ושל ר"ג כבר מאכלסות מלונות כאלה, ובנייני משרדים כאלה, לרוב. האם צריך עוד? כרגע השטחים המתים בתחנה המרכזית החדשה מאכלסים מוסדות תרבות עצמאיים כמו "במת מיצג", ואם אינני טועה גם גן לילדי עובדים זרים. למה לא לחזק את הפן של תרבות וחינוך באתר?

זה המקום גם לתהות מי מתכנן לגור במגדל המגורים שיקום באלנבי מול בית הכנסת הגדול - איזה קונה של "דירה יוקרתית" יהיה פראייר מספיק כדי לשלם על מטרים מרובעים בעננת הפיח והרעש הזו? או שאלו יהיו דירות להשכרה בלבד? אבל הן עדיין יהיו חדשות ויקרות.
בזבוז 596558
השימוש העיקרי יהיה אזור תעסוקה, מלונות זה רק דבר שהם מתירים.

באלנבי יהיו דירות מודרניות (עם ההמצאה החדשה:מעלית!) במרכז תל אביב די ברור שאנשים ירצו לחיות שם.
בזבוז 596559
אנשים משלמים הון על דירות המשקיפות לאיילון ודרך נמיר. דירה זהה באלנבי, 7 דקות מהים, חצי דקה מרוטשילד, כמה דקות מכמה מבנייני המשרדים הגדולים של תל אביב, מהבורסה ומהשווקים זה מיקום ממש לא רע יחסית.
בזבוז 596565
המיקום מצוין, רק הלוקיישן בעייתי.

אני יודעת מה היתרונות של מגורים בלב העיר, אני גרה שם, אבל ברחוב שקט וצדדי. מגורים על אלנבי עצמו הם הרעה בתנאים, ולא משנה איזה לובי יש שם ואם הברזים מזהב. צריך כל השנה לחיות בחלונות סגורים ומיזוג, כדי לא לסבול מכוניות צופרות בחזרה ממסיבות בסופ"ש לפנות בוקר, אוטובוס שמאיץ מתחת לחלונך, מוזיקה רועשת מחנות הדיסקים הצרובים וכולי וכולי. ולכן אני שואלת, מי שכבר יש לו כסף לקנות דירה מהסוג הזה, למה שיקנה אותה באלנבי? (ולא בנחמני נניח).
או שיש פה פערי מחיר שלא עמדתי עליהם.
בזבוז 596566
אני מסכים איתך לחלוטין בכל הנוגע לרעש ולזיהום. אבל טוען שאם דירה באיילון או נמיר עם ברזים מזהב וכו', יכולה לעלות מליונים אין סיבה שדירה באלנבי לא תעלה ככה.
בזבוז 596300
אני לא מכיר את דרום תל אביב לעומק, אבל מהמעט שאני מכיר... אם ביקרת לאחרונה במשה דיין, היית רואה שהוקם שם פארק, ושהכביש והמדרכות שופצו ונוספו שם שבילי אופניים. גם נמל יפו, מתחם התחנה, מדרון יפו וחלקים מרחוב הרצל, שופצו בשנים האחרונות בלא מעט כסף.

לעניין המרכז המתפתח, אם העירייה לא הייתה משקיעה שם כסף, הוא היה שוקע, הפריחה של תל אביב היא לא כח טבע.

ואת ההיכל היה צריך לשפץ, את איכות השיפוץ אני אשפוט כשיסיימו.
בזבוז 596317
אם מדברים על פארקים אז לפי ויקיפדיה בפארק הירקון יש 3500 דונם ובפארק מנחם בגין יש 1000 מתוכם רק 500 מפותחים.

לא קשה להבין שהדרום פחות מפותח מהמרכז והצפון וזה נובע מהשקעה לא שוויונית.
בזבוז 596319
פארק הירקון הוקם עוד לפני שהאזור היה אזור יוקרתי ובתקופה שבתל-אביב היו עתודות קרקע גדולות יותר.
בזבוז 596331
אבל השלב הראשון של ירקון מזרח נחנך רק ב2008, מעבר לזה המון כסף הושקע בפארק הזה גם בעשור האחרון. כלומר לא ניתן להסתכל על פארקים כדוגמה לדבר שהשקיעו בו בדרום יותר מאשר בצפון ובמרכז.
בזבוז 596373
פארק הירקון הוא הפארק המרכזי של תל אביב (ובכל אזור המרכז), לא ברור לי מה הטענה לגביו, ברור שהעירייה תשקיע בו. השאלה היא האם אזורי גינון בתוך השכונות בדרום זוכים לתחזוקה וחידוש שווים\גדולים יותר\ או נמוכים יותר בהשוואה לצפון\מרכז, ואם שטחים פתוחים שהיו מוזנחים בעבר הפכו לפארקים, מדרון יפו הוא דוגמה לאזור שהיה מוזנח לחלוטין עשרות שנים ובהשקעה גדולה מאוד הפך לפארק מרשים וגדול.
בזבוז 596382
זה שפארק הירקון הוא הפארק המרכזי לא סותר את העובדה שמי שהכי נהנה ממנו זה מי שקרוב אליו, אותו דבר נכון גם להיכל התרבות. כששואלים איפה ההשקעה יותר גדולה צריכים להתחשב גם במקומות ה''מרכזיים''.
הנצחה 596444
רק אני נגנב מהרעיון של הנצחה זמנית?
הנצחה 596457
מסתבר ש-‏300,000 דולר הוא מחירו של הנצח.
הנצחה 596459
חשבתי דווקא על ברונפן שקנה הנצחה ל40 שנה.
הנצחה 596562
''יש אנשים כלכך עניים שכל מה שיש להם זה כסף''-אלמוני ידוע
הנצחה 596645
לא יודע.
לבית חולים רוטשילד כבר מזמן לא קוראים רוטשילד, אבל עדיין כולם קוראים לו רוטשילד.
הנצחה 596648
בית חולים רוטשילד? איפה זה נמצא? אם אתה מתכוון לזה שבפ"ת מדובר במרפאה.
בכל מקרה,אתה צודק, אותו כנ"ל בלינסון/רבין.
הנצחה 596649
בני ציון בחיפה
הנצחה 596680
אוקי,
תודה איציק
אבחנה 596833
אנשים שקוראים לבני ציון רוטשילד, כמו האנשים שקוראים לדרך נמיר דרך חיפה, או לרחוב בגין דרך פתח תקווה, או לכיכר רבין כיכר מלכי ישראל, הם תמיד אנשים מעל גיל X כלשהו שחיו מספיק שנים עם השם הקודם. הדורות הצעירים מהם כבר לא קוראים להם כך.
אבחנה 596846
אבל אף אחד, פרט לאבשלום קור, לא קורא לרחוב סלמה ''דרך שלמה'', או למלחה ''מנחת''.
אבחנה 596850
מה אפשר לצפות מהבן של שלמה. הוא ודאי קורא לכפר סולם-שונם, לדורא-אדוריים וכד'. אולי ללב טולסטוי הוא קרא אריה טולסטוי.
אבחנה 596852
זה כלום. לאל-קודס הוא קורא ירושלים.
אבחנה 596858
ולמכון השמאלני מכון אל קודס-מכון שלם.
אבחנה 596884
לא מדויק. לשכונות הקדושות שועפט וקלנסווה הוא קורא ירושלים המאוחדת והשלמה.
אבחנה 596885
עד המשולש הוא הגיע?
אבחנה 596890
סליחה, התכוונתי לקלנדיה ושועפט.
אבחנה 596897
זו בהחלט טעות שמעידה על משהו.
אבחנה 596854
הי, הי! ברשותי "זעקת הקרב" מאת אריה ירושלמי‏1.

1 לאון יוריס
אבחנה 597000
לא בדיוק.
בזמו מעקב חם בשיתוף כמה רכבים מוסווים ושני אופנועים אחר איזה חסיד אומות עולם עשיתי את הטעות והודעתי בקשר כי 'הוא פנה ימינה בדרך שלמה'.
החגיגה שפרצה ברשת על ידי כל הגורילות ממפלג בילוש והתלונות על ההשתכנזות של היחידה ליוו אותי כמה שבועות טובים.

______________
חוזר להיות קורא שקט אבל מבטיח להגיב, כמו עכשיו, רק כשמדובר במשהו נורא חשוב.
אבחנה 597063
תרחיב את תחום הדברים המאד חשובים.
ואדים רבינוביץ- האיש, הכיכר ומנורת הזהב 596623
חוקים עירוניים בירושלים קובעים שרחובות העיר ייקראו ע"ש נפטרים בלבד, וגם זה רק אם חלפו שלוש שנים לפחות מעת הפטירה. בעיר העתיקה הנפטר צריך להיות בעל ותק גדול יותר, ורק מתים מלפני שנת 1500 באים בחשבון. למרות זאת נקראה לאחרונה כיכר בעיר העתיקה ובקרבת הכותל ע"ש תורם שהשתתף בעצמו בשמחת קריאת הכיכר על שמו, ונראה חי לגמרי. האוליגרך האוקראיני ואדים רבינוביץ תרם סכום נכבד לשיקום בית כנסת "החורבה", ועוד כמה מליונים לבניית מנורת זהב דמויית מנורת המקדש, אשר ניצבת כמובן בכיכר רבינוביץ
ואדים רבינוביץ- האיש, הכיכר ומנורת הזהב 596627
איך כיכר קשורה לחוקים עירוניים לגבי שמות של רחובות ? ישנה כיכר לכבוד נשיא אמריקאי לשעבר, חי מאוד. אני לא בא לשפוט האם הכיכר על שמו מוצדקת, אלא רק לשאול למה אתה מערב מין שאינו במינו ?
ואדים רבינוביץ- האיש, הכיכר ומנורת הזהב 596632
דהיינו, אתה משער שבעוד שרחובות ירושלים מוגבלים למתים, כיכרותיה פתוחות למת ולחי כאחד? הרשה לי לנחש שהשערתך זו שגויה.
וסתם מתוך סקרנות- קוראים לך רבינוביץ?
ואדים רבינוביץ- האיש, הכיכר ומנורת הזהב 596634
גם באור יהודה קראו כיכר ע"ש מישהו חי מאוד.
אז מה?
ואדים רבינוביץ- האיש, הכיכר ומנורת הזהב 596642
בירושלים כל פינת רחוב עשויה להקרא ''כיכר'' ולהנציח מישהו.
ואדים רבינוביץ- האיש, הכיכר ומנורת הזהב 596694
מסתבר, שלפי העיריה הוא ז"ל...
דוחקי קיצין 596710
לא צריך להיות קטנוניים, ודאי שלא קצרי רוח. הרי בסופו של דבר הוא יהיה.
דוחקי קיצין 596715
אבל הוא תמיד ימות אחרי שנת 1500.
דוחקי קיצין 596716
תלוי לפי איזו ספירה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים