בית המשפט העליון בארה''ב ביטל קנסות בגין שידור גסויות בטלוויזיה 3473
בית המשפט העליון של ארצות־הברית קיבל שלשום (ה') את עתירתן של כמה רשתות שידור טלוויזיוניות, וביטל קנסות בהיקף של כ-‏1.2 מיליון דולר שהוטלו עליהן בגין שידור ניבולי פה ועירום. בפסק הדין נקבע כי הוראות ה-FCC (המועצה הפדרלית לתקשורת, שנגדה הוגשה העתירה) בנוגע ל"גסויות חולפות" בשידורים הן "מעורפלות", אך בית המשפט נמנע מלהתייחס לשאלה העקרונית האם לממשלה מותר לקבוע סייגים לשידור גסויות בטלוויזיה.

לרשתות השידור הארציות בארצות־הברית נאסר עד כה לשדר ניבולי פה ועירום לפני השעה 22:00, מחשש שייחשפו להם ילדים; הפרה של כלל זה גוררת קנס מטעם ה-FCC. העתירה המדוברת נוגעת למספר קנסות ספציפיים מסוג זה, ביניהם, למשל, שידור של שחקנית עם ישבן חשוף בפרק של הסידרה NYPD מ-‏2003.

נציגי הרשתות פוקס, סי־בי־אס, אן־בי־סי ואי־בי־סי טענו בבית המשפט כי בעידן רשתות הכבלים והשידורים באינטרנט, אשר אינם כפופים לאיסורי ה-FCC הנ"ל, נפגע חופש הביטוי שלהן. ה-FCC טענה מנגד כי דווקא בעידן זה על רשתות השידור להיות "חוף מבטחים", ולהציע תכנים בטוחים לילדים ולנוער.
קישורים
הארץ
New York Times
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "תקשורת"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

גסויות חמקמקות 598312
כפי שקראתי, הנימוק של ביהמ"ש לביטול הקנסות לא היה עקרוני (חופש הביטוי) אלא בגלל ההפרה של הליך הוגן. הקנסות הוטלו בגין שניות בודדות של עירום חלקי או מילה אחת נאמרה בטכס כלשהו אבל שודרו לפני שה-FCC שינה את התקנות בנוגע לגסות בהרף עין. וכך, רשתות השידור לא קיבלו הודעה בזמן שיאפשר להם להערך לסוג הזה של גסויות. חופש הביטוי במקרה הזה מתייחס כמובן להחלטה ב-‏1978 נגד תחנת הרדיו פסיפיקה ששידרה את המונולוג של ג'ורג' קארלין בטענה שלמרות שהוא השתמש במלים "מגונות" ולא "תועבה" לרגולוטור יש סמכות לאסור את ההשמעה בשעות שילדים שומעים או צופים בטלויזיה. קארלין מסביר מהן "שבע המלים שאסור לומר בטלויזיה"1.

1 וגם דיון 676 על המערכונים של פיטר קוק ודאדלי מור.
. 598573
תמיד מדהים לקרוא שקללות ועירום אסורים, אך אלימות מותרת. זה לא נחשב גס?
יש גם מי שמסתובבת בחזה חשוף 598591
מסתבר שיש חוק בניו-יורק שמתיר זאת במפורש.


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים