הסנגוריה הציבורית תחל לספק את שירותיה בתשלום 3482
לאחרונה הכריז משרד המשפטים על רפורמה בכללי הזכאות לייצוג על ידי הסנגוריה הציבורית, לפיהם תיגבה אגרה מהמיוצגים על ידה, בסכום של 300 ש"ח ומעלה. מטרת גביית האגרה היא לסייע במימון פעילות הסנגוריה הציבורית (ההכנסות צפויות להגיע לכעשרה מיליון ש"ח בשנה), וכן לחזק את הקשר המקצועי והמחויבות שבין הנאשם לסנגור. נאשם שיבחר בייצוג הסנגוריה הציבורית יוכל לשלם את האגרה גם במועד מאוחר יותר; כמו כן, נאשמים נזקקים לא יידרשו כלל לשלם אגרה עבור ייצוג.

הנושא הפך למוקד לדיון ער בבלוגוספירה המשפטית בישראל, ועורכי־דין ומשפטנים נחלקו לגביה. היו שהתנגדו לרפורמה בטענה כי היא פוגעת בחלשים ביותר בחברה, וכי היא אף עלולה לגרום, במקרים רבים, לניגוד בין האינטרס הכלכלי של הסנגוריה הציבורית לבין מחויבותה לייצג בצורה הולמת את לקוחותיה או לקוחותיה־בכוח. מנגד, היו שטענו כי תשלום סמלי או נמוך יחסית עשוי לשפר את איכות הייצוג ואת מחויבות הסנגור, וכי נאשמים שאין ידם משגת לשלם עבורו יהיו פטורים מתשלום ממילא.

הסנגוריה הציבורית הוקמה בשנת 1996. עד להקמתה רוב הנאשמים הפליליים לא יוצגו על ידי עורך דין, וגם אלו שמונה עבורם "סניגור ממונה" יוצגו באיכות לא אחידה ולעתים בלתי־נאותה. הסנגוריה מפקחת על איכות הייצוג, כאשר עורכי הדין מועסקים ישירות על ידה או נשכרים לפי הצורך. היא כפופה לוועדה עצמאית, ולא ליועץ המשפטי לממשלה.
קישורים
הכריז משרד המשפטים - באתר "הארץ"
על הסדרים חצי יעילים: מדוע לא לגבות כסף עבור ייצוג משפטי בתיק פלילי? - יהונתן קלינגר
על אגרות הסניגוריה - איילת עוז באתר "הטרקלין"
לקחת מהעניים (עוד קצת) – עוד על האגרות החדשות של הסנגוריה הציבורית - אבי חסון באתר "הטרקלין"
כולם מפסידים – עוד על אגרות הסניגוריה הציבורית - רועי רוטמן באתר "הטרקלין"
הסנגוריה הציבורית - ויקיפדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  נו באמת • אחד מהפריפריה • 30 תגובות בפתיל
  כמו מצלמות המהירות בכביש החוף • אלמוני • 3 תגובות בפתיל
  בעיקר עוד בירוקרטיה • רן

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים