איזה ענף היית הכי רוצה לבטל באולימפיאדה? 3487
רכיבה על סוסים, זה אכזרי 24 19%
הרמת משקולות, זה רווי סמים 2 2%
התעמלות אמנותית, זה לא ספורט והשיפוט מוטה 14 11%
קליעה, זה משעמם 4 3%
כדורגל, הטורניר האולימפי לא רלוונטי 15 12%
לא ענפים שלמים, אבל הייתי מבטל תחרויות בענפים כמו שחייה וחתירה 2 2%
אחר (פרטו!) 6 5%
לא הייתי מבטל, ואף הייתי מוסיף (מה?) 8 6%
זה מושלם כמו שזה, לא לגעת 6 5%
לבטל את המפעל כולו 19 15%
לבטל את אולימפיאדת הנכים 9 7%
לבטל הכל חוץ מג'ודו ושיט. נראה אותם אז! 19 15%

128 הצבעות עד כה
קישורים
אכזרי
רווי סמים
השיפוט מוטה
משעמם
שחייה
חתירה
חתירה
חתירה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

לא הייתי מבטל 600385
למרות שחלק (לא קטן) מהמקצועות לא מעניין אותי, יש מספיק חובבים לכל ענף.
הייתי מוסיף תחרויות ריצה נגד השעון - ריצת 10 שניות, חצי דקה, דקה, 5 דקות, רבע שעה, חצי שעה, שעה ושעתיים. אפשר גם במקום (חלק מ)הריצות שיש היום ושחיה בים הפתוח (כמו בטריאתלון).
עוד מקצוע שאפשר ליבא מאולימפיאדת החורף, ביאתלון ובמקום סקי ריצה או ריצת משוכות.
לא הייתי מבטל 600544
ריצה נגד שעון זה רעיון מדליק! אני בעד.

גם שחיה בים הפתוח זה ענף נחמד אבל הוא יסבול מאותה בעייה כמו שייט וגלישה - אי אפשר יהיה להשוות תוצאות ממשחקים אולימפיים שונים. בשייט אין ברירה, אבל בשחייה יש וזה כנראה ימקם את הענף במקום נמוך.
לא הייתי מבטל 600809
אם כבר, חסרה לי ריצת 24 שעות, כמו שמקובל בתחום האולטרא-מרתון. זה לא באמת ספורט אם המנצח לא משתעל החוצה את ראותיו המדממות על קו הגמר.
לא הייתי מבטל 600810
על מנת להעלות את התקוות הישראליות לזכיה במדליה אני מציע להוסיף טניס חופים.
לא הייתי מבטל 600812
יותר גרוע. תתאר לך שגם במטקות, הספורט הלאומי, לא היו ספורטאינו זוכים באף מדליה?
לא הייתי מבטל 600819
הספורט הלאומי זה לרוץ לספר לחבר'ה. עליונותנו מובטחת לדורות.
לא הייתי מבטל 600823
לכן כתבתי ''להעלות את התקוות'' ולא לממש אותן.
600386
מזכיר לי שפעם הצעתי להוסיף לאולימפיאדת הנכים את הענף ''רגשית''.
לבטל פרשנויות ספורט 600389
לבטל! 600392
הייתי מבטלת את כל האולימפיאדה.
ספורט מקצועי זה דבר לא-בריא בעליל.
זמן העיסוק בו קצר יחסית אך שואב את האדם כל-כולו ומשאיר אותו, בסופו של יום, עם נזק פיזי ונטול מקצוע ממשי. צריך הרבה ספורטאים ומעט מאמנים, כך שלא כל אחד יכול להיות מאמן, ולא כל אחד יכול לעשות את המעבר מהמון-אגו, שספורטאי צריך, לאפס-אגו שצריך המאמן‏1.
את המשאבים צריך להפנות לטובת ספורט חובבני לכלל האוכלוסיה.

אירוח האולימפיאדה הוא פרוייקט יקר שמייצר פילים לבנים שאין בהם צורך. ובגלל שהאולימפיאדה מתארחת במקום שונה כל 4 שנים, כל 4 שנים ארץ אחרת משקיעה משאבים עצומים בייצור פילים.

__________________
ואני מודה, לא מעניין אותי לראות אנשים מתחרים מי יותר מהיר, מי קופץ יותר גבוה ומי עושה סלטות יפה יותר. סביר להניח שלו זה היה מעניין אותי, הייתי מסבירה בלהט למה זה חשוב.
לבטל! 600393
מצד אחד, לא חסרים ספורטאים מקצוענים שחיים חיים בריאים עד גיל מבוגר, מצד שני יש מקצועות הרבה פחות בריאים (למשל, ברמנים).

גם זמן העיסוק בריקוד מקצועי קצר יחסית אך שואב את האדם כל-כולו ומשאיר אותו, בסופו של יום, עם נזק פיזי ונטול מקצוע ממשי. צריך הרבה רקדנים ומעט כיאוגרפים, כך שלא כל אחד יכול להיות כיאוגרף, ולא כל אחד יכול לעשות את המעבר מהמון-אגו, שרקדן צריך, לאפס-אגו שצריך הכיאוגרף‏ (כדאי לציין, אגב, שיש מקצועות בהם מספר המאמנים גדול ממספר הספורטאים). האם היית מבטלת הופעות ריקוד.

באולימפיאדה הנוכחית יש כ-‏30 מתקנים. רובם פילים לבנים בוודאות משום שהיה להם שימוש עוד לפני זה (אצטדיון וומבלי או מרכז התערוכות אקסל, למשל). והצפיה היא שגם למתקנים החדשים שהוקמו יהיה שימוש (האצטדיון האולימפי, למשל, יהיה האצטדיון של קבוצת הכדורגל ווסטהאם).
לבטל! 600401
לא אותו דבר.
כוריאוגרף (לא כיאוגרף) שקול לבמאי. לא למאמן. ואפילו - לבמאי ולתסריטאי גם יחד.
לכוריאוגרף יכול להיות (ואולי צריך) להיות ים אגו. לפי החליל שלו כל הרקדנים הללו רוקדים.
כוריאוגרפיה [ויקיפדיה].
לבטל! 600403
ועדיין, כמה רקדנים מקצועיים יכולים להפוך לכוריאוגרפים, והאם העתיד המקצועי של רקדן שלא יהפוך לכוריאוגרף טוב יותר מספורטאי מקצועי שלא יהפוך למאמן?
לבטל! 600409
מעטים. אפשר להיות כוריאוגרף גם בלי להיות רקדן, בתור התחלה.
ואכן. גם ריקוד לא מקצוע בריא במיוחד. עובדה שאני יכולה היום לזהות בחורות שהיו רקדניות בעברן, וגם כאלה שרקדו ביסודי ובתיכון. זה משאיר את אותותיו בגוף.

יש לי איזו הרגשה שעל ספורט מקצועי מוציאים משאבים רבים יותר.
לבטל! 600411
אז היית מציעה לבטל מופעי ריקוד?

רוב המשאבים שמוצעים על ספורט מקצועי (כמו כדורגל, בייסבול, כדורסל, הוקי, קריקט, רוגבי, טניס או פוטבול) הם משאבים פרטיים (ובישראל, למשל, לא רק שאת ואני לא מוציאים משאבים על כדורגל, אלא שבעזרת הטוטו אנחנו מקבלים משאבים מהפראיירים שמוציאים משאבים על ספורט). אני לא בטוח כמה משאבים ציבוריים מוציאים על ספורט מקצועי, ובכלל לא בטוח שזה יותר מסוגי תרבות אחרים (כמו ריקוד).
לבטל! 600424
יש לך סימוכין לעניין ה"לא מוציאים משאבים על כדורגל"? אני לא מומחה גדול לניהול עיר, אבל במבט על תקציב העירייה שאני משלם לה ארנונה (חולון), אם אני מבין נכון אני רואה בסביבות 5 מיליון ש"ח בשנה על "תמיכה לאגודות ספורט". יותר הולך לכדורסל מאשר לכדורגל, אבל יש כמה מאות אלפים נאים לקבוצות כדורגל. וגם לכדוריד, התעמלות אומנותית, ועוד כמה דברים.
לבטל! 600425
יכול להיות שמדובר במימון קבוצות ומועדוני נוער או קבוצות סמי-תחרותיות אחרות. בחולון יש לא מעט קבוצות שמתחרות בליגות נמוכות אבל בעצם מדובר ב''תרבות הפנאי'' של השחקנים והתחרותיות זה רק בשביל העניין.
לבטל! 600426
יש פירוט של הכספים שהועברו ב 2010. שלושת האגודות שמקבלות הכי הרבה הן (לפי השמות של סעיפי התקציב, אין לי יותר פירוט מזה): "הפועל כדור-סל", "אליצור כדורסל", "מכבי ק"ש כדוריד" (שלושתן ביחד קיבלו כמעט שני מיליון ש"ח). אני די בטוח ששלושתן קבוצות מקצועניות מהליגות הגבוהות ביותר. וגם אם צפרירים חולון או מכבי חולון מתחרות בליגות נמוכות, עדיין מדובר על קבוצות ספורט, שמטרתן היא לנצח ולעלות לליגות גבוהות יותר – לא נראה לי שמישהו מצפה מהן לספק תרבות למישהו. אם הן במקרה מספקות תרבות פנאי ל 20-30 השחקנים הפעילים בכל אחת מהן, לא נראה לי שזה שימוש ראוי במיוחד לעשרות ומאות אלפי שקלים.

למעשה, בילדותי יצא לי לשחק שנה בביה"ס לכדורגל של צפרירים חולון. לא רק שבבירור המטרה שם הייתה להתאמן כדי להשתפר ולהגיע לקבוצות התחרותיות, אלא אני גם די בטוח שההורים שלי שילמו על זה הרבה יותר מאשר המועדון השקיע בי (לא שצריך הרבה בשביל לעקוף את כמה שהמועדון השקיע בי – שיעורי התעמלות בביה"ס נראו לי רציניים יותר ממה שהיה שם).
לבטל! 600427
(כשכתבתי ''כדורגל'' התכוונתי לכדורגל (ולא לכדוריד או כדורסל) ולכדורגל מקצועני (ולא, כוכב עולה נוער, מכבי חולון ומכבי דינמו הן לא קבוצות כדורגל מקצועניות, גם צפרירים כבר לא), למעשה, היום אין לחולון קבוצת כדורגל מקצוענית).

יכול להיות שהגזמתי. מעניין לבדוק עם נתניהו, ירושלים, חיפה, תל-אביב, באר-שבע, רמת-גן או ק''ש תומכות בקבוצות המקצועניות שלה, ומעניין לאן בדיוק הולכים הכספים של הטוטו. אם אתה צודק והעיריות באמת מממנות קבוצות כדורגל מקצועיות אז זה בושה.
לבטל! 600429
לא יודע למה תמיכה בקבוצה חלשה היא טובה יותר מתמיכה בקבוצה חזקה – בכל מקרה, המטרה שלהן היא להתקדם בתחרות, ולא לספק איזשהו שירות לעיר.

אבל בכל מקרה, יש גם תמיכה בקבוצות המקצועניות:

הפועל באר־שבע: 1,918,000 ש"ח.
הפועל רמת־גן: 1,490,000 ש"ח.
מכבי תל־אביב: 810,000 ש"ח.
בני יהודה: 756,000 ש"ח.
הפועל חיפה: 106,000 ש"ח.

בעיריית נתניה יש סעיף בסך 6 מיליון ש"ח ל"תמיכה בארגוני ספורט", בלי פירוט מי הארגונים המקבלים.

יש גם כמה שנראה שלא נתמכות, אבל יכול להיות שפשוט לא מצאתי את זה בדו"חות שלהן. אצל ירושלים וקריית־שמונה לא כתובה תמיכה באף מועדון ספורט, אצל תל־אביב וחיפה לא מצאתי אזכור להפועל תל־אביב ומכבי חיפה (יכול להיות שהן מסתתרות תחת איזה שם לא מוכר, יכול להיות שהן באמת לא נתמכות).

(כל הנתונים מתייחסים ל 2010, ולקוחים מאתר משרד הפנים‏1. ושוב ראוי לציין שאני לא מומחה בקריאת דו"חות כספיים, יש סיכוי שאני לא מבין נכון את מה שכתוב שם. אבל בקריאה פשוטה זה נראה לי די ברור).

לבטל! 600430
נראה לי שרבים לא יסכימו לקביעה שבסוף המשפט הראשון. ר' גם הדיון שמתחת לתגובה 571382.
לבטל! 600431
העניין הוא לא קבוצה חלשה מול קבוצה חזקה, אלא קבוצה מקצועית מול קבוצה לא מקצועית. פשוט זה ההקשר של הדיון.
לבטל! 600418
לעבוד בהייטק זה דבר לא-בריא בעליל.
זמן העיסוק בו קצר יחסית אך שואב את האדם כל-כולו ומשאיר אותו, בסופו של יום, עם נזק פיזי ונטול מקצוע ממשי. צריך הרבה תכנתים ומעט ראשי צוותים, כך שלא כל אחד יכול להיות ראש צוות, ולא כל אחד יכול לעשות את המעבר מהתעסקות בשורות קוד, שתכנת צריך, להתעסקות באנשים שצריך ראש הצוות.
את המשאבים צריך להפנות לטובת OLPC לכלל האוכלוסיה.

לעבוד בהוראה זה דבר לא-בריא בעליל.
זמן העיסוק בו קצר יחסית אך שואב את האדם כל-כולו ומשאיר אותו, בסופו של יום, עם נזק נפשי ונטול מקצוע ממשי. צריך הרבה מורים ומעט מפקחים, כך שלא כל אחד יכול להיות מפקח, ולא כל אחד יכול לעשות את המעבר מהתעסקות בילדים, שמורה צריך, להתעסקות במבוגרים שצריך המפקח.
את המשאבים צריך להפנות לטובת חופשת קיץ לכלל האוכלוסיה.

לעבוד בצבא זה דבר לא-בריא בעליל.
זמן העיסוק בו קצר יחסית אך שואב את האדם כל-כולו ומשאיר אותו, בסופו של יום, עם נזק פיזי ונטול מקצוע ממשי. צריך הרבה חיילים ומעט קצינים, כך שלא כל אחד יכול להיות קצין, ולא כל אחד יכול לעשות את המעבר מהתעסקות בנשק, שחייל צריך, להתעסקות בחיילים שצריך הקצין.
את המשאבים צריך להפנות לטובת שכפצ"ים לכלל האוכלוסיה.

וכן הלאה, וכן הלאה, אני יכול להמשיך ככה עד מוצ"ש.
לבטל! 600419
תכנות זה מקצוע. הוראה זה מקצוע. ובאמת, לתפיסתי, צבא מקצועי אינו דבר טוב.
במקומות אחרים בעולם בהם לא מסתכלים על בני 37 וצפונה כעל חטיארים, יש לך מתכנתים בני 50‏1. לא כולם צריכים להיות ראשי צוותים.
מורים שמגיעים לפנסיה בהוראה יש לך מפה ועד להודעה חדשה.
אבל ספורטאים בני 40 וצפונה, כמדומני, אין לך.

1 וגם בארץ יש.
לבטל! 600421
מדומך שוגה
לבטל! 600422
תחליף את ה''אין'' של נועה ב''אין כמעט'' או ''אין במקצועות שאנו רואים בהם ספורט מובהק'', והדוגמה שלך לא מפריכה.
לבטל! 600435
האם כדורסל, כדורגל או אפילו תריאטלון נחשבים "מקצועות שאנו רואים בהם ספורט מובהק"?
לבטל! 600436
יש לך אגדות ספורט כג'ורג' פורמן, מיכאל שומאכר ורוברט פאריש, ואתה מביא לי דוגמאות איזוטריות מישראל? (טוב, חוץ ממת'יוס)
לבטל! 600445
הם ספורט מובהק, אבל בשביל הדוגמאות שלך הוספתי "כמעט". יש לך ויכוח על כך שתוחלת‏1 תקופת ההתפרנסות מספורט נמוכה בהרבה - הרבה - מאשר מתכנות, שלא לדבר על הוראה? זו היתה הפואנטה של נועה, ואידך זיל התקטנן.

1 או כל מדד סטטיסטי סביר אחר
לבטל! 600447
והפואנטה של גנחובה היא שאת ההודעה של נועה אפשר לכתוב על חצי מהמקצועות בהם יש שחיקה - והוא צודק.
יש אנשים שעולמם צר כעולם נמלה, והתרבות "הגבוהה" שלהם משתרעת ב"כל" המרחב שבין א.ב. יהושע לאתגר קרת (או כל שמאלן קרתני אחר), והם נוטים לצקצק בלשונם כלפי "תרבות ההמונים" - הכוללת גם ספורט.
הקשקושים על תוחלת תקופת ההתפרנסות (התפרנסות?! 90% מהספורטאים לא מתפרנסים מספורט) הם רק תירוץ. מה הטמטום הזה "מקצוע אמיתי"?! זה נשמע כמו דודה פולניה משנות החמישים של המאה הקודמת.
לבטל! 600448
לאור העובדה שהצעתי להפנות את המשאבים לעידוד ההמונים לעסוק בספורט במקום לצפות בו, קשה לי לראות איך אתה רואה בדברי צקצוק כלפי "תרבות ההמונים".
לבטל! 600449
הסוציאליזם ב''מיטבו''
רוב האוכלוסיה (טוב, רוב ההאוכלוסיה הגברית) כן רואה בצפיה בספורט (ולא רק בעיסוק בו) תרבות ראויה, למרות הזלזול שלך ושל ג'וד
לבטל! 600450
מצחיק שאתה חושב שקריאה להפסקת התערבות ממשלתית במשהו זה ''סוציאליזם במיטבו''.
לבטל! 600452
ועוד להפסקת מעורבות ממשלתית ב*ספורט*...
לבטל! 600453
מצחיק שאתה חושב שהמשחקים האולימפיים הם "התערבות ממשלתית". המשחקים האולימפיים הם יוזמה פרטית במימון פרטי, תשתיות חדשות ממומנות ע"י העיר המארחת אך משמשות את התושבים גם לאחר מכן (כמובן מלבד הפעמים שהם התקיימו במדינות סוציאליסטיות). "עידוד ההמונים" זהו ביטוי סוציאליסטי במיטבו (יותר מדויק במירעו). הדרך שבה נועה התיחסה לאולימפיאדה היא בדיוק הדרך שבה התיחסו אליה הבולשביקים מלכתחילה - בריה"מ החרימה את המשחקים האולימפיים "הקפיטליסטים" עד 1952 והמשטר העדיף "לעודד את ההמונים" לעסוק בספורט עממי (ע"ע הספרטקיאדה במקום).
טוב, לא בדיוק 600454
לעיר הנבחרת יש מדינה שיש לה ממשלה, שמתחייבת לעמוד בכל מיני דרישות הגיוניות יותר והגיוניות פחות בכדי לארח את המשחקים. בין לבין היא מוציאה די הרבה כסף ציבורי למטרה הזו וגם לפעמים מטילה איזה מס או שניים חדשים לצורך האירוע. אז כן, התערבות ממשלתית.
לבטל! 600456
יוזמה פרטית במימון פרטי? הציבור לא משקיע שקל? (או דולאר, או יורו או פאונד)? אני בספק. במימון המשלחת שלנו לבדה משתתפים משלמי המיסים (הישראלים).
וגם בלונדון, אם תקרא את הקישור שלך, המימון אינו פרטי בלבד.
נכון, הלוקו"ג (The London Organising Committee of the Olympic Games and Paralympic Games Limited) הוא חברה פרטית, והלוטו גם תורם לעניין, אבל יש גם את אוד"א (The Olympic Delivery Authority) שהוא גוף ציבורי וממומן, תחזיק חזק, ע"י משרד התרבות, התקשורת והספורט (היינו, הממשלה), וע"י עיריית לונדון (שוב כספי ציבור).

לגבי השימוש במתקנים לאחר האולימפיאדה, השאלה אם התושבים צריכים בכלל מרכז לשיט קאנו. באתונה התחזוקה השנתית של הפילים שנותרו היא 100 מליון דולר בשנה. חברה פרטית מחזיקה את זה? לא. משלמי המיסים, בסופו של דבר.
תקציב האירוח של אולימפיאדת אתונה היה 1.6 מיליארד, ההוצאות היו 16. בור תקציבי עצום.
נכון, עכשיו יש להם רכבת תחתית. האם לא היה כדאי פשוט להקים רכבת תחתית בלי שום קשר לאולימפיאדה, ולסגור את העלות בהרבה פחות?
ואגב, אתה יודע. זה שיש חברה פרטית, זה רק אומר שהיא לא מחוייבת להראות את הדוחות שלה לאף אחד ויכולה לספק שירות מחורבן. זה לא אומר שמשלמי המיסים לא מממנים אותה. אני מקווה ששיטות העבודה של הבריטים שונות משלנו בעניין זה.

________________
הבולשביקים החרימו את האולימפיאדה והנאצים, לעומת זאת, מאוד אהבו אותה. אה שכחתי. לנאצים היה איסטים בשם, אז אתה זורק את האחריות אליהם על השמאל.
אם יש לך טיעונים עניינים יותר מעבר ל"הסוציאליסטים / קומוניסטים / איסטים אחרים גם חושבים ככה", אשמח לשמוע.
כעקרון, אני נמנעת מדיון עם אנשים שהשיחה איתם מתובלת ב"טיפוסי לציונים" ו"זה טיעון ימני". זה רדוד וזה לא כיף. ואני באייל בשביל הכיף ולא בשביל אף סיבה אחרת. הכתיבה באייל אמנם הניבה לי 3-4 איורי כפולה, אבל רוב האנשים כאן לא בעמדה לספק לי עבודה.
"אופייני לסוציאליסטים", "טיפוסי לתל אביבית מנותקת" וחבריו משתייכים לאותה המשפחה. על כן, אם אתה מעוניין שנמשיך בדיון, נא הפסק. או שאני אתחיל להאשים אותך בפאשיזם כי גם מוסוליני אהב פסטה, וברצח המונים כי גם ג'ינג'יס חאן נשם חמצן.
לבטל! 600462
ההתנהלות של G4S בנוגע לאבטחת המשחקים היא דוגמה מצויינת לכשלון של השוק הפרטי לספק את מה שמשלמים לו הרבה כסף לספק (שירותים, כוח אדם מספק באיכות מספקת). את כל כוח האדם ושירותי האבטחה שהחברה לא הצליחה לספק, מילאה המדינה באמצעות חיילים שנקראו לתפקיד ברגע האחרון במימון ציבורי.

מצד שני, לשוק הפרטי לא היתה שום בעיה לספק כוח אדם ל"משטרת המותגים" שלו, שתפקידה היה לוודא שכל מי שאינו קשור למשחקים באופן רשמי יימנע (או ייקנס) משימוש במילים "זהב", "כסף", "ארד", "קיץ", "2012" וכמובן "לונדון". http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/brita...

הלונדונים, בתגובה, הפגינו יצירתיות: http://www.cbc.ca/news/yourcommunity/2012/07/britons...
לבטל! 600463
כאמור, התחרות עצמה לא ממומנת ע''י כספי ציבור אלא ע''י מכירת כרטיסים, זכויות טלויזיה וחסות של גורמים מסחריים. תשתיות תומכות (החל משדרוג הביוב וכלה באיצטדיונים חדשים) ממומנות ע''י הרשויות - ומשרתות את התושבים גם עשרות שנים לאחר מכן.
לבטל! 600464
קראת בכלל את מה שכתבתי?
אתה לא יכול לבצע את התחרויות בלי התשתיות התומכות. אתה לא יכול לבצע את התחרויות בלי הנבחרות, שבד"ך ממומנות או נתמכות ע"י כספי ציבור.
ו"משרתות את התושבים" - גם עולות להם הון תועפות אח"כ.
לבטל! 600472
קראת בכלל את מה שכתבתי?
דוגמאות:
ברצלונה שלא לדבר על לוס אנג'לס, שהצליחה לארח את התחרויות ללא מימון פדרלי, אפילו התשתיות מומנו ע"י הסכמי חסות עם "הקורפורטים הרשעים" מקדונלד ו7-11.
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600474
אם את לא רוצה לשדר איתי, קבלי החלטה מוסרית ותפרשי
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600477
אתה קוץ.
אני עוברת להתדיין עם אנשים שמביאים טיעונים קצת יותר ענייניים.

____________
ומנחם בן אידיוט. אם מצמידים ימני לנויבך, שיצמידו ימני ששווה לשמוע אותו. לא את בן.
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600479
את זוכרת את הבדיחה על הסוס הכדורי? באנגלית הנוסח המקובל הוא spherical cow. נראה לי שמנחם בן הוא עז כדורית.
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600481
אני זוכרת את הבדיחה על הרבי והעז.
מהי הבדיחה על הסוס הכדורי?
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600482
תגובה 369285
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600484
''אתה קוץ'' - טיעון מאוד ענייני
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600486
זה לא טיעון.
זה סיום דיון.
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600491
דרך אגב, לגבי הטיעון כאילו מנחם בן ימני, אמרו את זה קודם, לפני (זה לא משנה).
גם אידיוט הוא לא (ליצן ופרובוקטור כן, אבל מחושב מאוד)
לא נותר לי אלא לצטט את מנחם בן 600579
אז לטענתך הוא טרול.

גם דיונים עם טרולים אינם פוריים במיוחד ורצוי להפסיקם.
לבטל! 600550
ועיקר שכחתי, מסתבר שהיטלר שנא כדורגל כמעט כמוך, אך גם הוא ראה בספורט דרך להשפיע על ההמונים.
לבטל! 600553
רדוקטיו אד היטלרום [ויקיפדיה].
לבטל! 600555
:-) מדהים איך הגדרה אחת פצפונת חוסכת הרים של פסולת אינטלקטואלית.
לבטל! 600559
גם להיטלר היו חסידים שוטים שהעריצו את השטויות שלו.
לבטל! 600563
גם היטלר דיבר שטויות.
האיות קובע את המשמעות 600657
זה אולי המקום לצפות איך חברי הפרלמנט מזמינים זר לרך.
האיות קובע את המשמעות 600667
זה אולי המקום לצפות איך המחאה הצליחה והכל בארץ טוב
האיות קובע את המשמעות 600668
לאטמה לא מצחיקים, הם מעוררים חמלה. אבל שווה לעודד אותם כי אולי יש להם עתיד ויום אחד בעתיד הרחוק הם יגיעו להיכן שמאיר עוזיאל הגיע.
האיות קובע את המשמעות 600669
''הפרלמנט'' מעוררים חמלה. חיים על תהילת עבר של ''ארץ''
לבטל! 600554
רוצח המונים יקר, אתה מתבקש לעבור לגז בישול. גם ג'ינג'יס חאן צרך חמצן.
לבטל! 600557
כבר כתבת את ה''חוכמה'' הזאת.
שכחתי גם לציין שהיטלר היה צמחוני, בנוסף לכל.
לבטל! 600560
לא. כתבתי שאם תמשיך עם השטות הזו אני אתחיל להאשים אותך ברצח המונים.

____
ואתה ממשיך להוכיח שאינך איש שיחה ששווה להשחית עליו זמן. בטח שלא זמן שהיה יכול להיות מושקע באיור קלפי רביעיות.
לבטל! 600561
תגובה 600474
לבטל! 600562
מנחם, לא ידעתי שאתה כותב באייל.
לבטל! 600564
זה מסביר הרבה דברים.
לבטל! 600575
ועיקר שכחתי: הוא גם התנגד לניסויים בבעלי חיים
לבטל! 600565
אין דבר, זוהי השערה מפורסמת (כן - השערה, לאו דווקא עובדה מוכחת). בדומה לכל עניין אחר שמישהו עשוי "לחדש" בו, בין אם תל-אביבי יודע ספר ומעודכן או פריפריאלי פרובינציאלי שהשמש מאירה דרך קבע מתוך רקטומו הצח - גם הסיפור הזה הופיע באייל כמה עשרות פעמים. מן המוקדמות שבהן, שהצלחתי למצוא: תגובה 50657 ותגובה 50908.

האם היטלר באמת היה צמחוני? ממש לא להאמין, כמה מחקרים נעשו על השאלה הזאת, כשם שעל כל פרט אחר, בנאלי יותר או פחות, בחיי הצורר. ואת האמת אין לדעת, אם כי התשובה הקרובה ביותר לאמת היא: לתקופות מסויימות, עקב דאגה לבריאותו, הוא היה צמחוני - אבל לא כשהופיע בסביבה איזשהו בשר שהיה טעים לו במיוחד.

לבטל! 600574
השערה? היטלר לא היה רק צמחוני, אלא אף (כמו רבים מהצמחונים היום) תכנן לאכוף את התורה הצמחונית על אירופה "לאחר הנצחון הגדול" שלמזלנו לא קרה.
היחידים שטוענים שזו "השערה" (כמו הלא-היסטוריון רין ברי) הם צמחונים בעצמם.
דרך אגב, זה כלל לא מפתיע. מי שטוען שמותר האדם מן הבהמה אין, מידרדר למדרון מוסרי תלול מאוד.
הזדמנות טובה 600576
לשאול, לאור פתילים כאלו ואחרים, מה לדעתך מותר האדם מן הבהמה?
לבטל! 600585
יש על זה חומר בגרמנית, בחלקו מודפס, בחלקו אמין ורציני - בודאי אמין ורציני יותר מזה שבאינטרנט באנגלית, וככל שידיעתי משגת, לא מדובר בצמחונים, מכל מקום - בודאי לא בצמחונים "מקצועיים" המערבים את ההעדפות הקולינריות שלהם-עצמם בתחום המחקרי. אצל הגרמנים, ובשפה הגרמנית, וזה גם תלוי באזור ובסוג השיח - יש חשיבות רבה גם להגדרה ולפרשנות של המונח "צמחונות", אבל האמת היא שאין לי סבלנות להיכנס להסברים שכבר הסברתי במקומות אחרים.

זה מפליא אותי שוב ושוב מחדש שבקרב הישראלים, ובעיקר בקרב אנשי ימין אדוקים בימניותם - יש השותים בצמא את הפרופוגנדה הגבלסית ("פרופוגנדה גבלסית", לא כמטבע לשון. כוונתי היא באמת לזו מיסודם של יוזף גבלס ואנשיו) שנועדה, בזמנה, להציב את הפיהרר במעמד של אדם-אל. לעיתים קרובות אין הללו מודעים אפילו לכך שזהו המקור - ואני תוהה האם מישהו שהאמירה שלו מסתכמת ברין ברי וב"הם צמחונים בעצמם" - יש בכלל טעם להשקיע בו עיון מחודש, מחשבה וסיכום פרטים. ראיתי איך הגבת לנועה וכבר אז חשבתי שאתה בכלל לא בן-שיח שיש טעם להתייחס אליו.

כך שכניסתי לפתיל זה היא באמת טעות מצערת, סליחה. חזור אל הדשא ותחליט אם לשחק עליו, ללחוך אותו או סתם להגיש איזה קטע מוסיקלי נאה ובו "דעה מקובלת" (תגובה 599143), זו או אחרת, לגבי פרנסתה של האמא של השופט.

כל טוב.
לבטל! 600598
כלומר, אפילו לפי שיטתך, גבלס - ונאצים אחרים - ראו בצמחונות אידיאל נעלה שיש לשאוף אליו.
תני לי לנחש - גם את - כמו גבלס - צמחונית החושבת שמותר האדם מן הבהמה אין.
לבטל! 600599
צריך להיות טיפוס רקוב למדי כדי להחזיק בגדר מובן-מאליו שמגזירה שווה בין בני-אדם לבעלי-חיים אחרים נובע שיש לכבד בני-אדם כפי שמכבדים בהמות היום, ולא להפך: שיש לכבד בהמות כפי שמכבדים בני-אדם היום.

(ודיסקליימר שניתן ללא גאווה: אני לא צמחוני).
לבטל! 600600
זהו מדרון חלקלק, ועובדתית - הנאצים הידרדרו בו. גם רבים מהצמחונים מידרדרים בו היום (למשל בהתנגדותם לניסויים בבע''ח). צריך להיות טיפוס רקוב מאוד כדי להעדיף את רווחתם של בעלי חיים על פני תזונתם של בני אדם, במיוחד כשהמעדיף לא סבל מעודו מחרפת רעב. (בכלל זה איני כולל את אלו שבוחרים שלא לאכול בשר אך לא מנסים לכפות את דעתם על אחרים).
לבטל! 600604
* "עובדתית - הנאצים הידרדרו בו.". באמת? אז מסתבר שהתנועה הנאצית היא תנועה של צמחונים שלקחו את האידיאולוגיה שלהם רחוק מידי, וידה ידה ידה, אוושויץ.

* "למשל בהתנגדותם לניסויים בבע"ח" - היו באייל הררי דיונים בנושא, שכמדומני לא נחתמו עד היום. אם יש לך תובנות עמוקות ומכריעות בעניין - כפי שמשתמע מטון מדבריך - למה שלא תכתוב אותן שם, ותגאל את המסכנים מחשכת בורותם? בינתיים רק אציין שלפחות לניסויים בבע"ח לצרכים קוסמטיים יש תועלת מעט מפוקפקת במונחים של חיי-אדם, וארהיב לבקש את רשותך להתנגד להם מבלי להחשב למבשרה של תנועה נאצית חדשה.

* "...כדי להעדיף את רווחתם של בעלי חיים על פני תזונתם של בני אדם". מעולם לא נתקלתי באדם שזוהי העדפתו, ואני דווקא מכיר כמה פעילים באנונימוס ועוד לא מעט צמחונים וטבעוניים אקטיביסטיים פחות. אולי בחוג המכרים שלך מסתובבות טענות אחרות (ועל כך נאמר, "אמור לי מי חבריך" וגו'). לרוב, אם כבר נוגעים בנושא, הטענה הנשמעת היא הפוכה (הם אומרים שתעשיית הבשר היא גורם לבעיות רעב בעולם, ושבחקלאות אפשר להפיק - תמורת אותה השקעה של שטח, מים ואנרגיה - הרבה יותר מזון, הרבה יותר מזין. או משהו כזה).
לבטל! 600607
חבריך לא יכלו להסכים איתך יותר (ועל כך נאמר: אמור לי מי חבריך וגו' - מי שמתנגד לשחיטת בע"ח, סופו שיקצור אברים מאנשים).
משהו לצעירים ולעולים חדשים 600621
אני זוכר שלפעמים מגיעים הנה תלמידים צעירים או עולים חדשים. כיון שאיזה גורם עלול לבלבל אותם (בלי לפנות אליו אישית, בלי ניק ובלי להעליב, כי החלטתי להיות היום נחמד), אני טורח לציין דבר ש(כמעט?) כולם, כל הקוראים המבוגרים כאן, יודעים: את "ומותר האדם מן הבהמה אין" לא גבלס אמר, לא הנאצים, לא האיילה מהאופטלגין ולא איזה צמחונים. אמר את זה קהלת. קהלת פרק ג' פסוק י"ט:

"כִּי מִקְרֶה בְנֵי הָאָדָם וּמִקְרֶה הַבְּהֵמָה וּמִקְרֶה אֶחָד לָהֶם כְּמוֹת זֶה כֵּן מוֹת זֶה וְרוּחַ אֶחָד לַכֹּל וּמוֹתַר הָאָדָם מִן הַבְּהֵמָה אָיִן כִּי הַכֹּל הָבֶל:"
משהו לצעירים ולעולים חדשים 600633
קהלת גם אמר "הֲבֵל הֲבָלִים אָמַר קֹהֶלֶת, הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל. ג מַה-יִּתְרוֹן, לָאָדָם: בְּכָל-עֲמָלוֹ--שֶׁיַּעֲמֹל, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. ד דּוֹר הֹלֵךְ וְדוֹר בָּא, וְהָאָרֶץ לְעוֹלָם עֹמָדֶת. ה וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ, וּבָא הַשָּׁמֶשׁ; וְאֶל-מְקוֹמוֹ--שׁוֹאֵף זוֹרֵחַ הוּא, שָׁם. ו הוֹלֵךְ, אֶל-דָּרוֹם, וְסוֹבֵב, אֶל-צָפוֹן; סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ, וְעַל-סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ. ז כָּל-הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל-הַיָּם, וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא; אֶל-מְקוֹם, שֶׁהַנְּחָלִים הֹלְכִים--שָׁם הֵם שָׁבִים, לָלָכֶת. ח כָּל-הַדְּבָרִים יְגֵעִים, לֹא-יוּכַל אִישׁ לְדַבֵּר; לֹא-תִשְׂבַּע עַיִן לִרְאוֹת, וְלֹא-תִמָּלֵא אֹזֶן מִשְּׁמֹעַ. ט מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה, הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה; וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. י יֵשׁ דָּבָר שֶׁיֹּאמַר רְאֵה-זֶה, חָדָשׁ הוּא: כְּבָר הָיָה לְעֹלָמִים, אֲשֶׁר הָיָה מִלְּפָנֵנוּ. יא אֵין זִכְרוֹן, לָרִאשֹׁנִים; וְגַם לָאַחֲרֹנִים שֶׁיִּהְיוּ, לֹא-יִהְיֶה לָהֶם זִכָּרוֹן--עִם שֶׁיִּהְיוּ, לָאַחֲרֹנָה.

ועל זה נאמר: עיניים להם ולא יראו אזניים.
משהו לצעירים ולעולים חדשים 600639
אתה לא תאמין, אבל כשאין מה לענות, הכי מכובד זה פשוט לשתוק.
משהו לצעירים ולעולים חדשים 600646
אז תתכבד ותשתוק
לבטל! 604963
יש עדויות לפיהן מפעם לפעם הוא דווקא אכל בשר (אני לא זוכר את המקור המדוייק, אבל מדובר בספר היסטוריה רציני למדי שמזכיר אגב-אורחא עדות של אחד מאנשי חצרו על בשר שהיטלר אכל בהזדמנות מסויימת).
אתה צודק 600461
כן, נכון, כשאתה צודק אתה צודק. האולימפיאדה היא קפיטליסטית ולא תלויה לחלוטין במעורבות ממשלתית. בכלל, בו נעשה את זה פשוט:
סוציאליסטים: מאו, סטאלין, ביסמרק, פול פוט, ג'ימס הולמס, טניה הרדינג, בן ג'ונסון, דארט' ווידר, היטלר ונועה
קפיטליסטים: צ'רצ'יל, בן גוריון, איינשטין, פלמינג, באטמן, נסי קריגן, קארל לואיס, סקי ווקר, אמא טרזה ואתה.
לבטל! 600483
כל "עידוד המונים" הוא סוציאליסטי? מעניין לראות איךהתעמולה שטפה למיליונים את המוח שמה שראו בברית המועצות הוא סוציאליזם (אם כך גם בגרמניה הנאצית היה "עידוד המונים"). ומה על עידוד המונים לצרוך? אם תחפש היטב, תמצא לא מעט "עידוד המונים גם במערב הדמוקרטי והקאפיטליסטי. נראה לי שזה יותר ביטוי לטוטאליטריות מלסוציאליזם.
לבטל! 600487
הפריפריאלי סבור שגם גרמניה הנאצית סוציאליסטית, בגלל, אתה יודע, המילה השניה בשם, זו שליד הנאציונאל.
לבטל! 600490
לא, זה בגלל שהם היו סוציאליסטים (מה לעשות, כלכלה המוכוונת ע''י המדינה זה סוציאליזם)
לבטל! 600497
לא, זה טוטאליטריזם. ייתכן טוטאליטריזם לא סוציאליסטי, למשל פאשיזם.
לבטל! 600524
הייתי מנסח כך: ייתכן סוציאליזם לא טוטאליטרי, למשל סוציאל דמוקרטיה.

נדמה לי שאפשר גם לומר: ייתכן סוציאליזם לא מטריאליסטי, למשל פשיזם.
לבטל! 600525
סוציאל דמוקרטיה היא טוטאליטריזם במסווה
לבטל! 600423
כן, אבל הסוסה בת 15.
לבטל! 600428
הוא רוכב סוסים. מישהו אחר עושה את העבודה.
נראה אותו רץ, קופץ לגובה או לרוחק בגילו.
לבטל! 600437
הייתי מבטלת את התחרותיות ומשאירה את האולימפיאדה, אם זה אפשרי, כי זה אירוע יחיד במינו ומאד יפה, וטקסי הפתיחה הם משהו לא מהעולם הזה.
מישהו יודע להסביר את היחס הבריטי לקופת חולים שלהם?
לבט"ל! 600440
זה לא הקופ"ח (אם הכוונה ל-NHS?), אלא מערכת הבריאות הציבורית. זה אחד המוסדות הלאומיים הכי חשובים - והכי נהנים מאמון הציבור - בבריטניה, וכרגע תחת מתקפה של הממשלה השמרנית שמנסה להפריט גם אותו, במסגרת גל ההפרטות הנוכחי. בציבור הבריטי יש רוב גורף נגד ההפרטה הזו, ובהקשר הטקס אתמול שומעים די הרבה את הציפייה שהממשלה תחזור בה מהתכנית לעשות כן.

(מסתבר שזו כנראה גם אחת ממערכות הבריאות היעילות בעולם - התפרסם על זה משהו לא מזמן ב-BMJ אאל"ט).
לבט"ל! 600441
הממשלה לא רוצה להפריט את השירות, אלא לקצץ את התקציב שלו (אגב, תוכניות של ממשלת הלייבור), מערכת בריאות פרטית גדולה ומתפקדת כבר קיימת לצד ה-NHS.
לבט"ל! 600444
התכנית שאני מכירה מדברת על "העברת זכיונות" להפעלת מרכזי שירותי בריאות בבעלות פרטית. אולי אנחנו לא מדברים על אותו דבר?
לבט"ל! 600443
תודה על ההסבר.
מוזר שהבריטים גאים בשירותי הבריאות שלהם, קשה לי לראות את עצמי עושה מחווה תיאטרלית רגשית לקופת חולים.
והכי מוזר לי שבמאי סרטים מפורסם מביע דעה שמאלנית אנטי ממשלתית בטקס ממלכתי, זה נגד הטבע, הוא לא פוחד? הרי מחר אלקין מעביר את חוק בויל נגד זה, ומירי רגב תקרא להחרים את הסרטים שלו.

רשת פוקס, אגב, לקחה את זה כהתרסה אישית נגד רומני.
לבטל! 600442
את מאלו שלא מעניין אותן חיי הנישואין, רק הטקס של החופה, אה?
לבטל! 600465
אף אחד מהמגיבים כנראה לא ראה נוער במצוקה ואת ההשפעה של הספורט עליו.
כנראה אף אחד לא ממש מבין מה מחלקות הנוער עושות לקבוצות שלמות של ילדים אבודים.
סוג הספורט לא משנה. הדרך, האדיקות, המחויבות.
כל מי שמתלונן שהספורט לא מחזיר, לא מבין כמה פשע, למשל, נמנע בזכות הספורט.
ואילולא ספורט מקצועני שמייצר סמלים, שמייצר מישהו לשאוף להיות כמוהו, להעריץ לדבוק -
אילולא הספורט שמייצר פריקת מתחים לציבורים שלמים -
כולנו היינו נלחמים באמת אחד בשני ולא רק באולימפיאדה.
העולם היה מקום רע יותר ללא ספורט מקצועני.
לבטל! 600466
אופיום להמונים?
לבטל! 600467
קודם כל לא מדובר בסם.
שנית התשובה היא בחלקה - כן.
יותר באזורים של הנוער והשאיפה למצוינות.
להמונים בהחלט לא מזיקה פעילות-לא-אלימה להזדהות איתה.
כמו כן ע"ע תוכניות ריאליטי, צפייה ו/או האזנה לחדשות.
לבטל! 600468
ניטפוק: אם כבר הוזכר האופיום, לא הייתי מזלזל באנדורפין [ויקיפדיה].
לבטל! 600469
אולי בחו"ל. נדמה לי שבארץ הספורט הוא בעיקר כדורגל, והשפעת הכדורגל היא בעיקר "השופט בן זונה", "כל הפועל הומואים אוכלים ב***" ו"מ-וות לערבים!!!!". פורק מתחים? מונע פשע? היה אמור, אולי, למנוע פשע ולפרוק וכולי, לפי אי אלו תיאוריות, אבל בפועל - מעודד אלימות, חוששני.
לבטל! 600470
לא נכון.
פשוט לא נכון.
צריך קצת פחות להסתכל על הצד של המבוגרים, שכולכם פה נטפלתם אליו.
ואם השופט לא היה "בן זונה", אז ללא ספק אתה היית סופג את זה באוטו, במכולת, בחוף הים...
הצד של הנוער והילדים הוא החשוב.
הדמויות מעולם הספורט המקצועני נערצות ומהוות מודל להשראה.
בלעדיהן אולי פושעים היו המקור לחיקוי? אולי פוליטיקאים (ח"ו).

אה, וגם הערה:
דבר יפה על הפועל.
לבטל! 600485
תודה על ההערה החינוכית שבסוף התגובה, אבל אתה טועה בכתובת וטועה מאוד בהבנת כוונתי - אני מעולם לא דיברתי לא יפה, לא על "הפועל" ולא על אף אחד אחר. הציטוט הרלוונטי שהבאתי ממגרשי הכדורגל הוא מפיותיהם השואגים של הילדים, בני הנוער והמבוגרים בכל הגילים - כל אלה שהמגרשים הללו מעניקים להם "השראה". את ההערה יש להפנות אליהם, לא אלי.

את הלינק מתגובה 600480 ראית? האופטימיות שלך לגבי היתרונות, כביכול, שבמסגרות הספורטיביות לילדים ולנוער - מבוססת, למרבה הצער, בעיקר על עצימת עיניים והתעלמות מהמציאות. דבריך יכלו להיות נכונים לולא היו המסגרות האלה בארץ בעלות אוריינטציה המובילה, בסופו של דבר, להתקשרות עם אגודות הספורט המוכרות הקיימות זה זמן רב, מזוהות פוליטית וגורמות במתכוון לגירוי היצרים האלימים.
לבטל! 600489
את הלינק שחושף את השקר הזה ראית? האופטימיות שלך לגבי היתרונות, כביכול, שבמסגרות התקשורת הממוסדת לרפי שכל ולהזויים - מבוססת, למרבה הצער, בעיקר על עצימת עיניים והתעלמות מהמציאות. דברים יכלו להיות נכונים לולא המסגרות האלה בארץ בעלות אוריינטציה המובילה, בסופו של דבר, להתקשרות עם ארגוני הטרור הקיימים זה זמן רב, מזוהים פוליטית וגורמים במתכוון לגירוי היצרים האלימים.
לבטל! 600492
האופטימיות שלך לגבי האפשרות שקטעי סאטירה ימנית סטייל השטירמר ייחשבו בקרוב לחדשות, ושאתה אישית תוכל לערבב יוצרות-ביוצרות-ביוצרות ולהפוך ידיעות על פיהן והקהל אפילו לא ירגיש - היא דווקא אופטימיות מוצדקת לחלוטין: הודות ל(אנטי-)חינוך המשובח המוענק למאסות בפריפריה - אנחנו כבר על המסלול המהיר, כל הכבוד!
לבטל! 600480
והרי ההוכחה: http://www.haaretz.co.il/sport/israel-soccer/1.16703...
לבטל! 600488
למה את ממחזרת שקרים גבלסיים של אל-ארד?
כבר הוכח שזו עלילת דם בזוייה.
לבטל! 600498
זה שיש שוליים עם בעיות לא מעיד על הכלל.
אולי עדיף שלא נעבוד בהייטק.
הנטייה הזו לראות פה ושם שגיאות ולחשוב שהבעיה היא כללית היא תופעה כלל עולמית אבל קצת מיושנת (מילה מכובסת ל'ילדותית').

הנה דוגמא: כולם מאד אוהבים להתלונן על האוכל התעשייתי וכמה שהוא לא בריא. אבל מי באמת בדק את מצב הבריאות המקומי /העולמי בהתייחסו למזון. לעובדה שההמונים אוכלים, לעובדה שתוחלת החיים עולה ואיכות החיים משתפרת?
מי חקר מה הקשר בין מזון-תעשייתי-לא-בריא-להמונים לבין ההתקדמות הטכנולוגית העצומה בחמישים השנה האחרונות? כמה ממהירי המקלדת המתנגדים-בשם-ההתנגדות מבינים בכלל את הקשר בין הדברים?
לבטל! 600526
אני בכלל הייתי אם כך מבטל את הכדורגל בארץ לאיזה עשור לפחות, או עד שילמדו לשחק. אני לא מסוגל לחשוב על שום תחום, ספורטיבי, תרבותי, אינטלקטואלי, כלכלי או תעשייתי, שבו אנחנו כל כך גרועים בהשוואה לשאר העולם. וכשמציבים מול זה את כמות ההשקעה הכלכלית, רגשית, מותגית, ואת הזמן שמשקיעים בארץ בספורט הכושל הזה, זה ממש מגיע לגבהים של אבסורד.
אפילו כלכלית זה ענף שלא עומד בפני עצמו ללא עזרה של טייקונונים כאלה ואחרים.

אולי בעצם זאת הצגה אחת גדולה בכדי לעודד הימורים חוקיים ובלתי חוקיים ובכך להעשיר אנשים מסוימים על חשבון כלל הציבור. כמו תוכנית ריאליטי בעצם, אבל בסדר גודל אפי.
נוער, נוער, נוער 600529
אל תתעלם ממה שאמר רן ב תגובה 600465 .
נוער, נוער, נוער 600533
אני לא מתעלם. אכן יש בכך יתרון כלשהוא, אבל אפשר להעריץ את מסי ולשחק כדורגל בשכונה גם בלי כל הקשקשת סביב הכדורגלנים המקומיים. (אני מניח, לא ניסיתי בעצמי).
נוער, נוער, נוער 600603
האמת היא שהנושא ראוי להתייחסות קצת יותר רצינית, אבל הריח הכללי שנודף מהאתר בזמן האחרון לא עושה לי חשק להשאר כאן הרבה זמן. בקצרה: בניון ואבי נמני משכו למגרש הכדורגל הרבה יותר ילדים ישראליים משעשה מסי. צ'או.
נוער, נוער, נוער 600612
אין לי אלא להסכים, שאם אמנם המטרה (או התוצאה, בלי קשר לכוונה) של ההשקעה בכדורגל הישראלי היא התרומה הסוציאלית-ספורטיבית (לא מכיר מינוח טוב לזה) לעיסוק הנוער בספורט והיא אכן מניבה פירות ראויים, זו מטרה ראויה בהחלט בלי קשר לתוצאות וההישגים של קבוצות מקצועיות ונבחרות באשר הן.

מראש לא חשבתי שדווקא זה הכיוון או המטרה של ההשקעה הנ''ל, וגם אין לי מושג איך למדוד את התופעה הזאת או להעריך אותה. לכן בלי נתונים קצת קשה להתייחס בצורה יותר רצינית.

צר לי שאנחנו מזיקים לאפך.
נוער, נוער, נוער 600631
בטח לא אתה, ולא רק לאפו.
לבטל! 600530
יש הימורים גם בלי קשר לליגת הכדורגל המקומית. אני לא יודע עד כמה (אם בכלל) הליגה הזו מעודדת הימורים.
לבטל! 600531
קצת פרופורציות:
סך התמיכה הכספית של מדינת ישראל בהתאחדות לכדורגל עומד על 300-400,000 ש"ח בשנה
התקציב השנתי של ההתאחדות עומד על 72 מליון ש"ח שרובו מגיע מהטוטו, מכירת זכויות שידור וכו', 27 מליון ש"ח לנבחרת, והשאר לקבוצות - הרוב לתמיכה בליגות הנמוכות.
רק לשם השוואה, סך התקציב של 16 הקבוצות בליגת העל בכדורגל עומד על כמעט 400,000,000 ש"ח בשנה.
במלים אחרות, התמיכה הכספית של מדינת ישראל בכדורגל משתווה בערך לפרומיל אחד מתקציב הקבוצות בליגות העל, ובטלה בשישים גם ביחס לתקציב נבחרת ישראל (היא לא מכסה אפילו חצי משכר המאמן), אז על מה אתה מדבר "על חשבון כלל הציבור"?!
לבטל! 600532
ומי משלם את הטוטו לדעתך? לזה התכוונתי בהימורים חוקיים. וזה כנראה המס הכי אנטי-פרוגרסיבי שיש.
ומאיפה מגיע שאר התקציב של הקבוצות? במקרה הטוב מהצופים - כמו בכל תכנית ריאליטי טובה, זה בדיוק מה שטענתי.
לבטל! 600539
הטוטו (והלוטו) הוא מס על אי ידיעת מתמטיקה.
אבל ברצינות - אף אחד לא מכריח אותך להשתתף בהם (בניגוד למס הכנסה או מע''מ), וגם לא לשלם לערוץ הספורט, ולפחות תיאורטית - אפילו לא להחזיק טלויזיה (ולשלם אגרה).
לבטל! 600540
המועצה להסדר ההימורים בספורט, וכן מפעל הפיס, הם מונופול (אולי דואופול) שבשליטת הממשלה. אלו הגופים היחידים שיכולים לנהל הימורים באופן חוקי, והכספים שהם מחלקים הם כספי ציבור.
לבטל! 600543
מי מכריח אותך להמר?
ולגבי המועצה להסדר ההימורים בספורט - ללא ליגת העל בכדורגל, ההכנסות שלה היו פוחתות במידה ניכרת, ולא מאפשרות השקעות בסוגי ספורט אחרים, פופולרים פחות. ניתן בהחלט לומר שהכדורגל בארץ מסבסד במידה רבה את שאר סוגי הספורט - ליגת ווינר אחראית ל 81% מהכנסות המועצה להימורים בספורט, בעוד רק 30% מהתקציב מיועד לתמיכה בכדורגל.
ומפעל הפיס מייעד את הכספים שלו לנושאים אחרים לחלוטין
לבטל! 600547
אם אני רוצה להמר, מכריחים אותי לעשות זאת דרך אחד משני הגופים דלעיל.
הנקודה היא שאני לא רוצה את המועצה (הסוציאליסטית!!1) הזו. אני רוצה לנתב את כל כספי ההימורים שלי לגוף שמעביר את כל רווחיו ליתומים ואלמנות ואפילו לא שקל אחד לכדורגל. המועצה שודדת את כספי ההימורים שלי ומעבירה אותם לטייקונים שמנים (יותר משני מליון שקל למאמן הנבחרת! על חשבוני!).
לבטל! 600549
אז תהמר בלוטו, לא בטוטו.
זכות הקיום של הטוטו מבוססת על הכדורגל, ובפרט על ליגת העל.
לבטל! 600556
לוטו זה סתם עניין של מזל. אני מומחה לאתלטיקה ורוצה להמר על תוצאות המשחקים האולימפיים. הסוציאליסטים מכריחים אותי לעשות את זה דרך המועצה להסדר ההימורים בספורט.
לבטל! 600558
על המשחקים האולימפיים אתה יכול להמר אונליין.
לבטל! 600534
קל וחומר שצריך לבטל את נבחרת ישראל, בכל מקצוע והיבט אחר יש בארץ הישגים טובים יותר משלה, למה להשקיע בה את כל המליונים האלה? תשקיע אותם בלימודי טכנולוגיה שיחזירו לך הרבה יותר כסף.
תשקיע אותם באמנות מקומית שתעשה יותר מוסיקה סרטים והצגות טובות, תשקיע אותם בבתי החולים שלך ובתקציבי המחקר שלהם, תשקיע אותם אפילו בכדורסל/טניס/שיט/וואטאבר, בכל ענף כזה תקבל תוצרת עדיפה פי עשר ברמתה ואיכותה.
לבטל! 600541
מה זה "תשקיע"? כבר הראיתי שאתה (כמשלם מסים) "משקיע" אחוז זעיר מתקציב הנבחרת. ה400,000 ש"ח שמדינת ישראל תומכת בהתאחדות הכדורגל מתוך התקציב של 72 מליון ש"ח, לא נותנים לה את הזכות "לבטל את הנבחרת". במקסימום היא יכולה להפסיק את התמיכה הזו (ואתה יודע מה? בצדק, אין הצדקה לכך שמשלם המסים הישראלי יסבסד את המשכורות המנופחות שם). יותר מזה - התהאחדות (כמו כל איגודי הספורט בישראל) היא עמותה עצמאית הכפופה רק לאופ"א ופיפ"א, ושרת הספורט לא יכולה למנות או לפטר אפילו את אחרון הפקידים בהתאחדות (וטוב שכך, רק במדינות סוציאליסטיות הממשלה שולטת באגודות הספורט)
לבטל! 600567
חבל שאתה חוזר על אותו טיעון, כבר ענינו למעלה שהציבור, דרך האגרה, הטוטו, והצפייה משלם את רוב התקציב. לומר שזה "מס על אי ידיעת מתימטיקה" זה אמנם משעשע ומתנשא, אבל דה פקטו לא סותר את המציאות בשטח.
בכל מקרה אנחנו מסכימים שהתמיכה הזאת, יהיה גודלה אשר יהיה, מיותרת.

רק להרחבת השכלתי - אתה אומר שאופ"א ופיפ"א ממנות/בוחרות את נציגי ההתאחדות לכדורגל?
לבטל! 600568
ההפך. ההתאחדות לכדורגל בישראל היא עמותה רשומה בישראל. היא חברת קבע בפיפ''א ובאופ''א. את העמותה מנהלים החברים שלה, שהן קבוצות הכדורגל (שרשומות בהתאחדות). ככה שההתאחדות כפופה לקבוצות (ולחוק) ואופ''א כפופה להתאחדות.
לבטל! 600535
אני מתעצל לחפש את זה, אבל זכור לי דיון קודם על כך שהכדורגל הוא לכאורה ספורט גרוע מבחינת הקהל (תפוקת גולים נמוכה ולכן אקראיות גבוהה, לא נוח להכניס פרסומות, ועוד).
לבטל! 600536
מעבר לעובדה שאין סיבה שהטוטו ישלם דווקא להתאחדות הכסף הגדול מגיע מהעיריות.
לבטל! 600551
אתה מתעלם מהתמיכה העירונית. כמעט כל עירייה משקיעה בקבוצות הכדרוגל בתחומה, במישרין (הקצבות), ובעקיפין (בנית איצטדיונים, גביית ארנונה לא גבוהה מדי על מתקני ספורט, וכו' ).
לבטל! 600537
יכול להיות שהעניין של הישראלים בכדורגל הוא תודעה כוזבת, פרי קונספירציה של אינטרסנטים, אבל הנחת ברירת המחדל צריכה להיות שהעניין הזה הוא אותנטי. או לפחות שאם יש קונספירציה אז היא גלובלית: כדורגל הוא הספורט הכי פופולרי בעולם, בפיזור גיאוגרפי עצום, גם באופן מקצועני וגם באופן חובבני, ללא מתחרים בכלל. נדמה לי שישראל בהחלט לא לבד ביחס ההישגים להשקעה ולעניין הציבורי. אז אפשר לשער קונספירציה גלובלית, ואפשר לחלופין לחקור למה דווקא כדורגל מצליח כל כך לרתק את ההמונים, בזכות מה שיש בו.

ואם העניין הזה הוא אותנטי, אז יש בזה לפחות נימוק ראשוני, אם לא הצדקה ברורה, למימון עדיף שלו מצד המדינה ביחס לענפים אחרים ולהישגים בהם ובו.
לבטל! 600569
זה מסיט את הטיעון שלי וקצת מקושש אותו. אין לי שום טיעון גלובלי נגד כדורגל באשר הוא.
אבל ביחס בין ההישגים להשקעה, זה כבר סיפור אחר. אני מניח שהפופולריות העולמית נתמכת באוכלוסיות של ארצות כמו ברזיל, ארגנטינה, ושאר דרום אמריקה, אנגליה, גרמניה, ארצות אירופאיות אחרות, וכו', והיא פחותה בסין, יפן צפון אמריקה ואפריקה.
ואכן בארצות מהסוג הראשון, מגיעים להישגים נאים בכל קנה מידה. אצלנו לא. מה לעשות.
אז אם לא, כדאי להשקיע במשהו אחר. אם השבדים טובים בלהקות פופ ומכוניות יוקרה, עדיף שישקיעו בהן מאשר בכדורגל. וגם אנחנו.

בשביל עניין ציבורי יש טלוויזיה ואינטרנט, ואפשר לראות כמה כדורגל משובח שרק רוצים, (ואולי אפילו לסבסד את השידורים בכסף הנותר) ואפילו להמר עליו בצורה חוקית.

אגב, אם נכליל את סין והודו, אני בכלל לא בטוח ששם הספורט הזה כל כך פופולרי, ואלה בכל זאת איזה 25% מהאוכלוסיה. נראה לי שזאת תרבות אירופאית-דרום אמריקאית בעיקרה. (קצת ספקולטיבי, אבל בכל זאת).
לבטל! 600577
לפי הסרט הזה הכדורגל פופולארי למדי באפריקה.

___
אבל כן. במסעי בדרום אמריקה ראיתי שגם בכפר הכי נידח, בלי מים זורמים, יש מגרש כדורגל: עם דשא, עם שערים, עם סימונים - הכל.
לבטל! 600581
כדורגל פופולרי מכיוון שכדורגל שכונתי הוא ספורט זול. כל מה שצריך לכדורגל שכונתי הוא מגרש מצ'וקמק, שני שערים במגרש וכדורגל (בשעת הדחק גם הכדור מאולתר). כדורגל שכונתי מספק "תעסוקה" ל- 22 שחקנים מינימום (ליותר מזה אם יש תחלופת שחקנים בזמן המשחק). משחקים אחרים עולים יותר כסף, גם "מעסיקים" מספר קטן יותר של שחקנים (אילו שאינם על המגרש משתעממים אלא אם כן הם רק נהנים לצפות)
לבטל! 600582
זה נכון. אפילו כדורסל דורש כדור שאפשר לכדרר (כלומר, יותר קשה לאלתר) וסל.
בשכונת ילדותי היו שערים מאולתרים על כל צעד ושעל.
לבטל! 600584
אז במקום לבזבז כסף על ליגת העל, ההתאחדות וגו', אפשר להשקיע במגרשי כדורסל בשכונות. נניח ומגרש כזה עולה מיליון שקל, אפשר לבנות שבעים ושניים כאלה בשנה, ולפתח דור שלם של שחקנים שיש סיכוי שיביאו כבוד כלשהוא למדינה, במקום לתת לעשרות אלפי כדורגלני-שכונה לכשול הלוך וכשול בדרך לשום מקום.
לבטל! 600586
כבר אמרתי שלתפיסתי את המשאבים המושקעים בספורט המקצועי יש להפנות לטובת עידוד הספורט החובבני, לציבור הרחב.

_________________
אני מבינה שאתה סבור שבכדורסל יצליחו שחקנינו יותר מבכדורגל?
לבטל! 600588
__________________
למה לסבור כשאפשר למדוד‏1?
ההשגים ההיסטוריים של הכדורסל בארץ עולים לאין ערוך על של הכדורגל, כולל הישגים בינלאומיים נאים באירופה בתחום הקבוצות וגם הנבחרת פה ושם הגיעה למקומות נאים אי מתי בעשורים האחרונים.

1 "למה למנות כשאפשר לספור" - הגרסה הכדורגלנית על פי הגשש.
לבטל! 600578
בהודו הכדורגל הוא ספורט מאד פופולרי, שני אולי רק לקריקט. בסין הוא הספורט הפופולרי ביותר.
לבטל! 600583
אוקיי, כפי שחששתי הסתעפות הקש בקשר לעניין הפופולריות היתה לי לרועץ. אפשר לחזור לטיעון העיקרי והוא רמת הכדורגל בארצנו הקטנטונת, וחוסר הצדק בהשקעה הכספית והציבורית בה. שבדיה, אבבא, וולבו וגו'.
לבטל! 600587
אתה לא משקיע בכדורגל בישראל (או בהודו) על מנת להתחרות בכדורגל הברזילאי, בדיוק כמו שאתה לא משקיע בפיצה הישראלית על מנת להתחרות בפיצה האיטלקית או במוזיקה הישראלית על מנת להתחרות במוזיקה האמריקאית.
לבטל! 600589
אני לתומי חשבתי שהמטרה לשמה הוקמה נבחרת ישראל בכדורגל היא על מנת להתחרות בזירה הבינלאומית.

אני אוהב להשקיע בדברים שמניבים איכות. ולדעתי איכות כזו, על אפם וחמתם של פוסטמודרניסטים, ניתנת ל"מדידה" כלשהיא, גם אם לא מדויקת אבסולוטית. במקרה של ספורט כמובן שהתמודדות ישירה היא מדידה לא רעה.

אם זה מקובל עלינו, אזי לגבי שלושת התחומים שהזכרת:
פיצה - אני חושב שניתן למצוא בארץ פיצות שלא מביישות את איטליה או כמעט כל מדינה אחרת. ובהכללה לתרבות האוכל כולה - יש כאן מסעדות שעומדות בכבוד מול הטובות בערי תבל, גם אם לא מנצחות את כולן כמובן.

מוזיקה - הארץ הצמיחה מוזיקה (אני לא מדבר על קלאסית, בה אין לי הבנה מספקת, אלא על רוק פופ ונגזרותיהן) ומוזיקאים שלטעמי עומדים בכבוד מול בני דורם באמריקה. נכון שאנחנו ארץ קטנה, כך שבכמות אין יכולת להתחרות, אבל באיכות לטעמי קמו בארץ לא מעט מוזיקאים מוכשרים ברמה בינלאומית נאה, וודאי ביחס לגודלה של המדינה.

כדורגל - יוק. אולי בפערים חברתיים אנחנו יותר גרועים מאשר בכדורגל, אבל גם זה בספק. אפילו בנרמול לגודל המדינה אחנו מפגרים כנראה בכמאה שנה אחורה. כן, במקסיקו 68 שפיגלר כבש שער וכמעט עלינו לבית הגמר או משהו. מאז לא בטוח שהתקדמנו. במשכורות העוסקים בדבר לעומת זאת אני משוכנע שעלינו עשרות מונים. הידד לתגמול תלוי הביצועים.
לבטל! 600590
70
לבטל! 600591
או שמא באמת התכוונת לאולימפיאדה של 68?
לבטל! 600592
42! (-)
לבטל! 600593
אתה באמת נאיבי. המטרות של נבחרת הכדורגל הן להעניק בידור לצופים ובמה בינלאומית לכדורגלנים.

מה עוזרת לך מדידה של כדורגל? במה זה מקדם אותך? ואם נמדוד ונגלה שישראל היא אלופת העולם במטקות, זה ישמח אותך?

אתה ממש נאיבי בקשר לתרבות הקולונרית בישראל. אבל לצורך העניין בו נסכים שאתה צודק, שהפיצה באיטליה, או החומוס ביפאן, או ההמבורגר בהודו הרבה פחות טוב מזה שבישראל, אז מה? צריך לסגור את כל הפיצריות באיטליה, החומוסיות ביפאן או ההמבורגריות בהודו? ומה על היפנים שאוהבים חומוס, רק בגלל שהם לא יכולים לסוע לעכו הם צריכים לוותא על חומוס בכלל?

דווקא בכדורגל ישראל לא כל כך רעה, מקום 82 בעולם (לפי הדירוג של פיפ"א) הרבה מעל הודו (163) צפון אירלנד (102), אתיופיה (119) או פקיסטאן (178). שחקנים ישראלים שיחקו ומשחקים בליגות הטובות בעולם כבר כמה עשורים (תזכיר לי כמה ישראלים הגיעו ל-NBA), וקבוצות ישראליות הגיעו להשגים לא רעים יחסית למדינה בגודל של ישראל (וגם הנבחרת, אגב, זכתה בגביע אסיה בכדורגל).
לבטל! 600594
אני בעד להעניק במה לאנשים שטובים במה שהם עושים‏1. כן, אני יודע שזה נאיבי.

1בייחוד כשאני והמוני העם ממנים אותם, כפי שכבר נאמר.
לבטל! 600595
הם טובים (הרבה יותר טובים ממני וממך וקצת פחות פחות טובים ממרדונה ופלה). כל מי שהוא לא הטוב ביותר לא מספיק טוב בשבילך?
לבטל! 600596
לשכור את מסי לנבחרת ישראלית?
לבטל! 600658
בקשר למוזיקה, שמעתי את רבקה מיכאלי מראיינת את נחום היימן (אני לא יודע מתי הוקלטה התוכנית) והוא סיפר שהשיר שלו פוגה קטנה (בצרפתית דווקא יש מלים) הגיע נבחר בצרפת לשיר החמישי בין 50 השנסונים הכי צרפתיים.
לבטל! 600527
אני די מסכים איתך, הבעיה היא שכל התקציב הולך לקבוצה קטנה מאוד של אנשים.

לדוגמה יש בישראל קריטריון שהוא מחמיר יותר מהקריטריון האולימפי וברור שגם מי שעבר את הקריטריון האולימפי השקיע וכו'.

השקעה בליגת העל בכדורגל לדוגמה היא פשוט בזבוז כסף כי הליגה הייתה מתקיימת גם ללא התמיכה של מוסדות המדינה. עדיף השקעה קצת יותר רוחבית.
לבטל! 600528
מסכים עם המשפט האחרון ומוסיף, שהשקעה זו היא בזבוז כסף עקב כך שהיא כושלת בכל מובן אפשרי. כל חברת הון סיכון שהיתה משקיעה בסטרט אפ, שלאחר שנים היה מגיע לתוצאות המקצועיות, הניהוליות והכלכליות ברמה של הכדורגל הישראלי, היתה כבר מזמן חותכת את ההפסדים ועוברת לענפים יותר רווחיים.
צ'ין מסין קיבל מדליה 600837
כתבה בהארץ על הספורטאים האולימפיים שהסינים מטפחים.
600398
ענף העסקונה מיותר, לדעתי.
600407
הייתי מוסיף כל מה שאפשר. זה חג לאנושות.
הייתי מבטל קרב חמש 600420
זה שילוב אקלקטי שנוצר בשביל אצילים אירופאים שהם ספורטאים בינוניים.
600538
הקלע סרגיי ריכטר השיג רק 595 נקודות מתוך ה-‏600 האפשריות, ולא עלה לגמר. ומקובל על כולם שזו תוצאה מאכזבת.
לא עולה בדעת קברניטי הענף שמשהו שם פגום, ממש מתמטית? ושאולי זה קשור איכשהו לעובדה שמוזכרת בישראל פעם באולימפיאדה, שזה מקצוע הפכפך שאי אפשר לנחש מי יזכה בו בכל תחרות נתונה? או שהם אוהבים את זה ככה?

חוץ מההצעה הצפויה להגדיל את המרחק, אני מפנטז על שינוי יותר רדיקלי במשחק, שיהפוך אותו גם למעניין לצפיה. בשליפה מהמותן‏1, אפשר לשחק אחד-על-אחד "חיובים": יש שטח נתון שמותר לירות ממנו, וכל יורה בתורו בחור מאיפה בא לו לירות; אם הוא פוגע, יריבו צריך לירות מאותו מקום, וכו'.

1(השלימו לבד)
600546
לי חלפה בראש מחשבה מאד דומה אחרי הפאשלה הקולוסאלית של המתעמלת ולריה מקסיוטה, שעדיין זיכתה אותה בציון 9.433.

יופעל לאלתר פקטור שלילי על הציונים באולימפיאדה!
600548
פאשלה גדולה? יחסית למה בדיוק?

אותו סולם ציונים צריך לשמש גם עבור תחרויות שבהם המתחרים פחות מושלמים.
600552
זה לא מתוך 10...
600570
לא? משהו השתנה מאז נדיה קומנצ'י? (חוץ מהמדיה הדיגיטלית לאיחסון ספרים ומוזיקה)?
600571
"את העשר המיתולוגי של קומאנץ' כבר אי אפשר לשחזר. ב-‏2006 שונתה שיטת הניקוד בעקבות זילות במתן הציון 10, וכיום ביצועיהם של המתעמלים נמדדים ע"י שני פאנלים של שופטים - הראשון מעניק ניקוד לדרגת הקושי של התרגיל, והשני לרמת הביצוע. למעשה, היום אין ציון מקסימלי שניתן להשיג, והמתעמלים הבכירים נוסקים לתוצאות של 16.5 עד 17."

600573
כמה פוסט מודרני, לתת ציונים בסולם ללא סקלה.
(כן, כתבתי את זה לפני שנכנסתי ללינק. כמה פ''מ מצידי גם כן)
600634
המתעמל הפסיכי לא עשה דרגת קושי מספיקה (שלוש מילים, ואני מתנצל על זה שבטח כבר חדו את זה לפני.)
600670
הוא גם מתגעגע לימים הטובים של המפד''ל.
600671
את בורג תפסתי.
600672
חסר לו בורג.
600580
אופס, לא ידעתי. תודה על האינפורמציה.
600597
עדכון סנסציוני. הצמד הישראלי במשחק הטניס גבר על פדרר ושותפו.
איך עושה שמח 600636
בעבר הרחוק רחוק, אדם שניצח באולימפיאדה הביע את שמחתו על ידי חיוך ונפנוף יד לתודה אל הקהל.

באולימפיאדה שעברה הוכנס חידוש, וכל מתחרה שניצח הראה את שמחתו על ידי כיפוף ברכיים, הבלטת אגן קדימה, ונפנוף אגרופים קפוצים כאומר ז--נתי אתכם, הכנסתי באמאמא שלכם.

השנה זה מיושן‏1, ומתחרה מנצח מביע את שמחתו על ידי נפנוף האצבע המורה, כאומר נו נו נו לכם. מחווה חלשה לטעמי.

-------
מיושן חוץ מאצל פלפס שתקוע עדיין באולימפיאדה הקודמת, אבל גם הוא חש צורך לחדש ולכן הוסיף לכיפוף-הבלטה-אגרופים גם שאגה.
איך עושה שמח 600637
לעומת זאת קו ההתחלה מפצה.
הליכה תחרותית? 600867
חוק מספר 230 קובע שהליכה תחרותית היא סידרה של צעדים שבה רגלי ההלך נוגעות בקרקע ולא ניתן להבחין בבנתק מהקרקע בעין בלתי מזוינת. אבל שידורי הטלויזיה חושפים אתלטים שעוברים על החוק. יש הקוראים לביטול ענף ההליכה התחרותית בגלל שחוקי הענף נראים שרירותיים (רשת NBC לעגה להלכים).

צריך כמובן להזכיר את ההלך הישראלי שאול לדני.
הליכה תחרותית? 600872
ואם כבר רוצים לחקות את המנהג המגונה מהשחייה, ולעשות סגנונות שונים במשימה להתקדם מנקודה אל''ף לבי''ת, חבל שבחרו סגנון כל כך דומה לריצה, שגורם לבעיות המשפטיות. זחילה היא אופציה מתבקשת, אבל הכי מגניב בעיני (בהשראת בן השנה וחצי שלי) - התקדמות בישיבה (אפשר אולי להסתפק במאה מטר).
הליכה תחרותית? 600874
אפשר בישיבה על כיסאות מחשב, זה יתפוס חזק.
הליכה תחרותית? 600875
הליכה תחרותית? 600873
ההולך לדני? מה קורה כשדני לא בבית?
לרקוד עם דמעות בעיניים 600876
ובפינתנו "הצעות שיפור שלא תתקבלנה", הנה ניסיון לעשות את השיפוט בהתעמלות אמנותית ליותר אובייקטיבי‏1: השופטות תצפינה בתרגיל רק דרך מסך טלוויזיה, וככל האפשר הן לא תדענה מי המתעמלת שהן שופטות: המתעמלות‏2 תתעמלנה בבגד בצבע אחיד, ותוכנת מחשב תטשטש את פניהן. כמובן שהשופטות תוכלנה לדעת "וואו, התנועה הזו, ברור כשמש שזו יבגניה קנאייבה" - אבל הטיה כזו קנאייבה הרוויחה ביושר.
(ובלי קשר לפנטזיות, וגם בלי שמטשטשים פנים, הגיע הזמן להרשות למתעמלות לוותר על החיוך המאולץ עד זוועה שהן לובשות מלפני התרגיל ועד אחריו.)

1 בקצת שצפיתי הפעם, דווקא היה נראה שבגדול השיפוט תואם את מה שראו עיני. אבל הבה נניח שיותר מבענפי ספורט אחרים הצדק כאן פחות נעשה, ואם נעשה פחות נראה.
2 ועם הברכות למתאגרפות על כיבוש המעוז הגברי האחרון, מה עם כיבוש-נגד גברי של המעוז הנשי הזה, ועמיתו השחייה הצורנית?
לרקוד עם דמעות בעיניים 600879
ואם כבר בענייני השוואות ושוויון - להפסיק לדרוש מהמתעמלות להוסיף תנועות ריקוד מגוחכות לתרגילים שלהם. אם אפשר לשפוט את המתעמלים על איכות הסלטות והקפיצות על הקורה, אין סיבה שמתעמלות תצטרכנה להוסיף הנפות ידיים ופירואטים.‏1

1 מירי נבו, בשבתה כפרשנית לענייני התעמלות בערוץ הראשון, הסבירה ואמרה משהו בסגנון "שיהיה יפה ולא סתם סדרה של תרגילי אקרובטיקה כמו בקרקס". בניגוד להתעמלות קרקע גברים ששם, מסיבות נסתרות, ברור שמדובר בספורט רציני גם ללא נפנופים.
לרקוד עם דמעות בעיניים 600893
ואפילו לפני זה, הייתי מוותר להן על האיפור.
לרקוד עם דמעות בעיניים 600897
זה בשביל להראות שהן לא מזיעות.
לרקוד עם דמעות בעיניים 600881
לגבי 2 http://en.wikipedia.org/wiki/Artistic_gymnastics#Men...
לרקוד עם דמעות בעיניים 600885
אבל כאן מדובר על Rhythmic_gymnastics
לרקוד עם דמעות בעיניים 600889
וגם שם http://en.wikipedia.org/wiki/Rhythmic_gymnastics#Men...
לרקוד עם דמעות בעיניים 600908
אולי ירדן התכוון יותר למשהו כזה. (המתעמל/ת האהוב/ה עלי בכל הזמנים)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים