הרשות השנייה הטילה סנקציות חריפות על זכייניות הערוצים המסחריים בגין מכירת אייטמים 3490
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פסלה לשידור ארבע תוכניות של ערוצים 2 ו-‏10, וכן קנסה את זכייניות שני הערוצים בכמיליון וחצי ש"ח, לאחר שמצאה כי הן שילבו בתוכניותיהן אייטמים תמורת תשלום.

צוות מיוחד של הרשות השנייה בדק בחודשים האחרונים את תופעת מכירת האייטמים ומצא ראיות רבות לתופעה: מסמכים המעידים על קיומן של פינות קבועות בתוכניות שקידמו מכון פרטי, הסכמים בדבר הסדרי תשלום של מרואיינים תמורת הופעה בתוכניות, הסכמים בדבר חשיפה פרסומית של גופים מסחריים, ועוד.

התוכניות שנפסלו לפרסום הן התכנית "לחיות טוב" של זכיינית ערוץ 2 "רשת", התכנית "יופי של יום" של הזכיינית "קשת" באותו הערוץ, והתכניות "בריאות 10" ו"משפחה 10" של ערוץ 10, כולן תוכניות בריאות ו"לייף סטייל". בנוסף להורדת התוכניות, "קשת" נקנסה ב-‏480 אלף שקלים, "רשת" נקנסה ב-‏540 אלף שקלים, וערוץ 10 נקנס ב-‏440 אלף שקלים.

לדברי אילת מצגר, מנכ"לית בפועל של הרשות השנייה: "תופעת מכירת האייטמים בתוכניות טלוויזיה הינה פסולה ומנוגדת לחוק בכל העולם, לרבות במדינות אשר יש בהן הסדרה של התוכן השיווקי במתכונת מסוימת. הרשות השנייה מתכוונת לטפל בתופעה שהתגלתה בכל האמצעים העומדים לרשותה ובמלוא החומרה. הדבר מהווה הטעיה של ציבור הצופים ויוצר שילוב בלתי נסבל של פרסום בתוכן, בשעה שהצופה בבית סבור שהוא צופה בתוכניות המספקות מידע אובייקטיבי".

מ"רשת" נמסר כי היא "פועלת ותמשיך לפעול על פי כללי הרשות השנייה". "קשת" מסרה כי היא "תמשיך לפעול על פי כללי הרשות השניה. בעניין זה, קשת שומרת על זכותה לערער על ההחלטה וגובה העיצום שהושת עליה". ואילו מערוץ 10 נמסר: "על אף שהקנס שהושת על ערוץ 10 נמוך בחצי מזה שהוטל על ערוץ 2, אנו סבורים כי אינו מידתי. איננו מקבלים את הקביעות בדוח ואנו שומרים לעצמנו את הזכות לערער על סעיפי הדוח בפני מועצת הרשות השנייה, עם זאת נקיים את הנחיות הרשות השנייה".
קישורים
הארץ
ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

YNET עושה זאת כל הזמן 600521
למשל: מדור רפואה ממליץ כל הזמן על טיפולים רפואיים מסויימים במסןןה של יעוץ לציבור.

למשל: מדור כלכלה ממליץ המלצות תמוהות להשקעה על ידי גורמים אינרסנטים.
YNET עושה זאת כל הזמן 600522
ל-YNET אין הרשות השנייה שתפקח עליו.
YNET עושה זאת כל הזמן 600523
ערוצי הטלויזיה עובדים לפי תנאי המכרז בו הם זכו, הכוללים (גם) כללים בנושא פרסומות סמויות.
Ynet לא.
אבל Ynet גם לא עומד בכללי אתיקה עיתונאית בסיסיים.
YNET עושה זאת כל הזמן 600660
גם ב''דה מארקר'', במדור נדל''ן למשל, ממליצים על נכסי נדל''ן למכירה באופן שדי ברור כי הוא חופף אינטרסים של המרואיינים בכתבה (בד''כ משרד תיווך או קבלנות שקשור לאותם נכסים או לאזור הנמצא בפיתוח).
אם גהנום אז גהנום ישראלי. 600652
ערוץ 10, קשת ורשת כבר הודיעו שהם שוקלות עירעור על העונש, אם העירעור לא ייצלח הם יפנו לערכאה גבוהה יותר, אם זה לא יצליח הם יצאו בקמפיין תקשורתי למה לא הגיוני שהמדינה תקבל מהם מאות אלפי שקלים ושמנסים לפגוע בשידורי הטלביזיה ממניעים פוליטיים. (הרי אף אחד לא באמת ציפה שהם יעמדו בהתחיבויות שלקחו על עצמם).

איש אחד מת, אומרים לו: " יש לך אזרחות אמריקאית, רוסית וישראלית לכן אתה יכול לבחור לאיזה גהנום ללכת,
באמריקאי יטבלו אותך כל 4 שעות באמבט זפת ב150 מעלות ל700 שנים, ברוסי ישרפו אותך בתנור פעם ב 7 שעות בחום של 300 מעלות, כך אלף שנים, בישראלי יציתו תחתיך אש כל שעה של 1000 מעלות חום לנצח נצחים".
"ברור שבישראלי", הוא ענה, "שעה זה לא שעה, ועונש שמחליטים עליו הוא לא עונש!".
אם גהנום אז גהנום ישראלי. 600666
ו''עיתונאים'' בארץ הם לא עיתונאים

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים