אולם ארועים ישלם 80,000 ש''ח פיצויים משום שסירב לערוך חתונה חד-מינית 3507
בפסיקה תקדימית, קבע בית משפט השלום בירושלים כי מתחם ארועים אינו רשאי לאסור על בני זוג מאותו המין לערוך מסיבת חתונה, רק בשל נטייתם המינית של המתחתנים.

התובעות טל יעקובוביץ' ויעל בירן הן בנות זוג אשר נישאו בנישואין אזרחיים באנגליה ב-‏2008. השתיים פנו לאולם האירועים שבמושב יד השמונה, שמנהליו הם יהודים משיחיים, ובקשו לערוך במקום מסיבת חתונה. לאחר שהתגלה למנהלים כי בנות הזוג הן לסביות, הם ביטלו את הארוע, בטענם שאינם עורכים ארועים לזוגות חד מיניים.

יעקובוביץ' ובירן ערכו את המסיבה בסופו של דבר בקיבוץ צובה, ובמקביל, תבעו את אולם הארועים בגין אפליה וביזוי בשל נטייה מינית. מנהלי האולם טענו במשפט כי לפי אמונתם, יחסים חד־מיניים הם "תועבה", ולפיכך יש לאפשר לעסק שלהם ליהנות מחופש דת ואמונה.

השופטת דורית פיינשטיין פסקה כי בעלי האולם נהגו שלא כחוק, והטילה עליהם פיצויים בגובה 60,000 ש"ח והוצאות בגובה 20,000 ש"ח נוספים. לדברי השופטת, "ראוי כי ידע כל אדם המקים עסק ציבורי בישראל, כי עליו לתת שירותים לכל, וזאת ללא הפליה מחמת כל הטעמים המנויים בחוק ובתוכם גם נטייה מינית. שעה שהנתבע פתח את שעריו לכל, אין הוא יכול לנסות ולסוגרם בפני מי שלטעמו אינו עומד בפרשנות שהוא מייחס לתנ"ך או לברית החדשה, תוך פגיעה בכבודות וברגשותיו". פיינשטיין הוסיפה כי אחת ממטרות הקנס היא לחנך את הציבור הרחב לערך השוויון וכבוד האדם.

בתגובה לפסק הדין, אמרה יעקובוביץ': "אנחנו מאוד מאמינות בצדקתנו וחושבות שזה פסק דין מאוד חשוב. מעבר לפיצוי האישי שלנו, מה שמאוד חשוב כאן זו ההרתעה כלפי אולמות אחרים. יש חוק בישראל ואם אף אחד לא ישתמש בו לא תהיה לו משמעות".
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מה זה "עסק ציבורי" ? • קונשטוק • 25 תגובות בפתיל
  יש קצת תחושה של 'דווקא' • רן • 16 תגובות בפתיל
  ממתי אפשרו בארץ נישואים חד מיניים • יעל • 11 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים