מבצע ה''שירותרום'' בוטל 3520
בצה"ל הוחלט לא לקיים השנה את מבצע ה"שירותרום", בעקבות בחינה של הנושא בוועדה שהוקמה באגף כוח אדם. כך דווח אתמול (א') לראשונה באתר ynet.

ה"שירותרום" הוא יום שידורים בגלי־צה"ל ובחלק מערוצי הטלוויזיה, שבמסגרתו אמנים, ידוענים ואנשי ציבור קוראים לגיוס תרומות לאגודה למען החייל למען רווחת חיילי צה"ל. הארוע התקיים מדי שנה ברציפות מאז שנת 1979.

בעקבות המשבר הכלכלי של השנים האחרונות פחת משמעותית היקף הגיוס של המבצע. בנוסף, ועדת הבדיקה ציינה כי חברות מסחריות זוכות לפרסום בגין השתתפותן במשדר, אך לא תמיד תורמות בפועל את הסכומים שהתחייבו לתרום. הוועדה המליצה כי ה"שירותרום" במתכונתו המוכרת יוחלף בארוע הוקרה לחיילי צה"ל, מבלי שיהיו מעורבים בו תורמים וחסויות מסחריות. כתמיד, עדיין יהיה ניתן לתרום כספים לרווחת חיילי צה"ל דרך האגודה למען החייל וקרן לב"י.

כנגד השירותרום הועלתה בשנים האחרונות ביקורת אודות עצם הסיבה לקיומו. במאמר "די לגיוס!" שהתפרסם ב-‏2008 באתר "נענע", כתב ליאור באקאלו: "השירותרום נותן לגיטימציה לאוזלת ידה של מדינה שמתנערת מהאחריות שלה כלפי החיילים ויוצר משוואה מטרידה: הציבור מטומטם ומשלם, מערכת הביטחון ממשיכה לבזבז."

דובר צה"ל מסר: "ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי, קיבלה את המלצת הצוות שבחן את סוגיית השירותרום בהשתתפות נציגי האגף,האגודה למען החייל, דובר צה"ל וגלי צה"ל, על פיה החליטה שלא לקיים השנה את משדר השירותרום ולבחון בחודשים הקרובים את נחיצותו ומתכונתו לעתיד".

מהאגודה למען החייל נמסר כי "לאור הפקת לקחים מהשנים עברו, האגודה ראתה צורך לבחון את נושא השירותרום מחדש. כרגע נעשית עבודת מטה בשיתוף עם צה"ל. אחת האפשרויות שעומדות על הפרק הינה קיום אירוע הוקרה לצה"ל ולתורמים במהלך 2013".
קישורים
סוף לשנור: השירותרום בוטל לאחר 33 שנה - ynet
לאחר יותר מ-‏30 שנה: צה"ל מבטל את השירותרום - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים