והעיקר לא לפחד כלל 355
בימים קשים אלה, יותר מתמיד, יש להודות לשם יתברך על דחיית יישום מסקנות ועדת טל.

שלשום נתבשרנו כולנו על מותם של שלושה תלמידי ישיבת "צהלה ושמחה" מאש מרצחים, בשעה שהיו באוטובוס בדרך לישיבה. עוד מקרה בו בחורינו האמיצים נהרגים באוהלה של תורה.

הורי ההרוגים מסרו לכתבנו כי לדעתם טעה אלוף הישיבה בכך ששלח תלמידים כה צעירים, חסרי כל ניסיון בתפעול ספר תהילים בזמן אמת, למשימת תפילה בשטח. אחד ההורים אף מסר כי בכוונתו לפנות לבד"ץ בדרישה להדיח את הרב. עם זאת, אחת האמהות הסתייגה וציינה כי "עם כל הכאב, אני מכירה בכך שעל כל תלמידי הישיבות, צעירים כוותיקים, לשאת בנטל, כתף אל כתף".

במקביל, נמסר מדובר ועד הישיבות בארץ הקודש כי שירות האברכים במילואים של קריאת משניות, שתוגברה לאחרונה (כמה מהאברכים אף זומנו בצו ח'), תישאר מתוגברת גם בשנה הקרובה. במילים אחרות, נטל המילואים הכבד של האברכים, נשואים והורים לילדים רובם ככולם, יישאר גבוה בעתיד הנראה לעין. יש לציין לשבח את תרומתם האדירה של אנשי המילואים להקלה בעומס לימוד התורה על תלמידי הישיבות הסדירים, וזאת כמעט ללא כל טרוניות או תלונות. להיפך: מאז תחילת המהומות האחרונות, יש עליה ניכרת במורל תלמידי המילואים, כמו גם במורל הבחורים הצעירים והמצויינים המתגייסים זה עתה לשירות סדיר בישיבות.

בראיון עם ד', תלמיד מילואים המשרת בטנק מצוות השומר יומם וליל על שכונת גילה בירושלים, למדנו כי "החבר'ה כאן כמעט לא מתלוננים, ומתפללים בדבקות רבה ובכוונה גדולה. יש הרגשה של אחדות ממש בעם, למרות העומס הגדול. הכעס היחיד הוא על התינוקות שנישבו, אותם יהודים טובים שטעו ולא התגייסו לישיבות. אם כל העם היה קורא תהילים, הוגה בחומש ולומד משניות ביחד, העומס על כל אחד ואחד מאיתנו היה קל יותר. אבל אם ירצה השם עוד יחזרו בתשובה כולם, יעברו בבקו"ם ויבואו לשאת עמנו בנטל".

אברך מילואים אחר, שלא הסכים להזדהות בשמו, טען גם כי החוק הסקטוריאלי החדש, המגדיל את קצבת הילדים לילד הראשון ומקטין אותה משמעותית למשפחות ברוכות ילדים, תורם גם הוא לתחושת חוסר הצדק והמירמור. "תחושת חוסר השוויון ניכרת בקרב התלמידים הסדירים, ובעיקר בקרב האברכים, הנאלצים לשרת במילואים שבועות רבים מדי שנה בשנה. אם לפחות הם היו מתחלקים איתנו בחובות, לא היה מפריע לי שיהנו גם מפירות הארץ הברוכה הזו. אולי אם הם כולם היו עוזרים לנו, הייתי צריך להתפלל כאן פחות ויכולתי להעביר יותר זמן עם אישתי שתחיה. אבל במקום לעזור הם סוחטים את כבוד הרב ראש הממשלה יבדל"א, מנצלים בצורה צינית את הכוח שנתנה להם הדמוקרטיה".

דובר מפלגת החילוניים סירב להגיב, למעט הטענה הקבועה כמעט, לפיה "טובי בחורינו נהרגים באוהלה של שמירה, ואנו מוצאים טעם לפגם בניסיון לפלג את העם בימי מבחן אלה".
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ok • רועי
  הפוסל במומו פוסל. • משה דורון • 17 תגובות בפתיל
  מה זה? • יוסי גורביץ • 4 תגובות בפתיל
  (...) • פרופ' ש''ק ריש
  קצת אחרת • אסף דרעי • 5 תגובות בפתיל
  נו • אלמונימי

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים