יזם הולנדי מתכנן להקים מושבת קבע במאדים ב-‏2023 3573
חברה הולנדית בשם Mars One החלה לאחרונה לבחון מועמדים עבור משימה שאפתנית: הקמת מושבת קבע על מאדים בשנת 2023. החברה מתכננת לגייס את הסכום הדרוש לפרויקט – כ-‏6 מיליארד דולר – באמצעות תוכנית ריאליטי שתעקוב אחרי מיון המועמדים, הכשרתם והגעתם למאדים. בשל אילוצים טכנולוגיים ולוגיסטיים, הטיסות המתוכננות הן לכיוון אחד בלבד, ומשתתפי הפרויקט יצטרכו לבלות את שארית חייהם על מאדים.

לדברי בס לנסדורפ, מהנדס ויזם הולנדי העומד בראש הפרויקט, "כל הטכנולוגיה הדרושה כבר קיימת או כמעט קיימת". לפי תוכניתו, אותה הציג בכנס TEDx בדלפט, סדרה של טיסות לא מאוישות למאדים יכינו את הקרקע לקליטת ארבעת האסטרונאוטים הראשונים ב-‏2023, ואסטרונאוטים נוספים יתווספו מדי כשנתיים. לדברי החברה, עד כה נרשמו לפרויקט כ-‏10,000 מועמדים, רובם גברים בני 18 עד 62. לנסדורפ עצמו לא מתכנן להגר למאדים; זאת, לדבריו, גם בשל אופיו חסר־הסבלנות שכלל אינו מתאים לקבוצה קטנה, וגם בגלל שחברתו לא תסכים להצטרף למסע.

תוכניתו של לנסדורפ אינה היחידה: דניס טיטו, המולטי־מיליונר שהיה לתייר החלל הראשון, הכריז לפני כחודשיים על תוכנית לשליחת שני אסטרונאוטים למסע הלוך ושוב למאדים בשנת 2018. גם אלון מאסק, מייסד חברת SpaceX, הציע תוכנית לשליחת 80,000 איש למאדים תמורת תשלום של חצי מיליון דולר לאדם.
קישורים
אלפי בני אדם נרשמו למסע בכיוון אחד למאדים - "הארץ"
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • אלמונימוx
  ויקיפדיה • איש • 6 תגובות בפתיל
  נראה לי תרגיל עוקץ • אמ

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים