נשים בתעשיית הפורנו 3612
מחקר בדק כמה מן המיתוסים הנוגעים לשחקניות הפורנו
תעשיית הפורנו, העולה בגודלה על תעשיות המוסיקה והקולנוע גם יחד, ספגה מאז היווסדה מתקפות כמעט מכל הקשת החברתית והפוליטית. כיום מתרכזת הביקורת עליה בשתי נקודות עיקריות. האחת היא השפעתה של הפורנוגרפיה על היחסים בין המינים, כגון הציפיות מחיי המין והאופן בו נתפסות נשים על־ידי גברים הצופים בסרטים פורנוגרפיים. השנייה קשורה בתנאים וברקע של הנשים העוסקות בתחום. מחקר שנערך באוניברסיטת שיפנסברג שבפנסילווניה, שיתפרסם בגליון הקרוב של Journal of Sex Research ונסקר בבלוג "הומו סאפיינס", התרכז בבדיקת הנקודה השניה, שלמרבה ההפתעה כמעט ולא נחקרה עד כה.

לצורך המחקר גייסו החוקרים 177 שחקניות פורנו באמצעות מרכז בריאות המשרת את התעשייה בלוס אנג'לס, וביקשו מהן למלא שאלונים מפורטים – בתמורה לסיכוי לזכות ב-$300. מבנות הקבוצה, שהגיל הממוצע בה היה 26, 44% הצהירו שהן פנויות ו-‏37% שהן נשואות או נמצאות במערכת יחסים רצינית. השאר היו לאחר מערכת יחסים רצינית (גרושות, פרודות ואלמנות).

כדי לאפיין את רקען של השחקניות ואת אורחות חייהן, גויסו למחקר גם נשים מחוץ לתעשייה, בעלות מאפיינים דומים ככל האפשר לאלו של קבוצת השחקניות.

ניתוח תוצאות השאלונים עליהן ענו המשתתפות במחקר לא מצא הבדל מובהק סטטיסטית בין שיעורי מי שחוו ניצול מיני בילדותן בשתי הקבוצות. כן נמצא שאלו מקבוצת השחקניות החלו לקיים יחסי מין בממוצע בגיל 15, שנתיים קודם לבנות קבוצת הביקורת. גם כמות הפרטנרים שלהן (מחוץ לעבודה) היתה גבוהה משמעותית. שחקניות פורנו גם דיווחו על הנאה מינית גבוהה בהרבה מאשר אחרות ונהנו מדימוי עצמי גבוה, תחושה חברתית משופרת, ובאופן כללי שיקפו שביעות רצון גבוהה יותר מן החיים. לא נמצאו הבדלים בין תפיסת הגוף בשתי הקבוצות, אך כן נמצא בעברן של השחקניות שיעור גבוה של התנסות בסמים קשים וכן בעיות אלכוהול.

תוצאות המחקר מעמידות בספק מיתוסים של רקע בעייתי ושל ניצול המיוחסים לתעשיית הפורנו. אך יש לציין כי מאחר והמחקר נערך במרכז תעשיית הפורנו בארצות הברית, הפועל תחת פיקוח ורגולציה, אין בו כדי להעיד על מצבן של המועסקות בשוליים הרחבים של תעשייה זו.
קישורים
האם שחקניות בסרטים פורנוגרפיים סבלו מניצול מיני בילדות? - "הומו סאפיינס"
המחקר ב-PubMed
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  המשך? • צפריר כהן • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים