בנער אוטיסט בוצע לבקשת משפחתו ניתוח, כדי להשתיק את צעקותיו הבלתי פוסקות 3614
משפחתו של קייד האנגראף, נער אוטיסט ממדינת ויסקונסין בארצות־הברית, החליטה לבצע ניתוח במיתרי הקול שלו על מנת שיפסיק לצעוק ללא הרף.

לדברי ויקי האנגראף, אמו של קייד, בשלוש השנים שקדמו לניתוח נהג קייד לצרוח למעלה מאלף פעמים ביום בעוצמת קול חזקה מזו של מכסחת דשא, דבר שהפך את חיי המשפחה לבלתי נסבלים. קייל, אחיו התאום של קייד, הוא אוטיסט גם כן הסובל מרגישות לרעש.

מומחים שבדקו את קייד אבחנו אותו כחולה בתסמונת טורט, אולם תרופות פסיכיאטריות שנתנו לו לא פתרו את הבעיה. לאחר שטיפול בבוטוקס לשיתוק מיתרי הקול עזר רק באופן חלקי, הציע ד"ר סת' דיילי, אחר מרופאיו של קייד ואב לילד אוטיסט גם כן, כי יבצע בקייד ניתוח הפיך שיפגע בפעולת מיתרי הקול שלו. מבדיקות שערך לאחר הניתוח, שבוצע ב-‏2011, עלה כי שכיחות הצרחות ירדה ב-‏90% ועוצמתן נחלשה. במאמר רפואי שפרסם לאחרונה על המקרה ציין ד"ר דיילי כי בעקבות הניתוח "ניכר שיפור" ביכולתו של קייד האנגראף "לשוחח עם בני גילו ולהשתתף בפעילויות בבית הספר". לדברי אמו של הנער, "עדיין יש לו קול גבוה והוא עדיין עושה הרבה רעש כמו שאוטיסטים רבים עושים, אבל עכשיו אנחנו יכולים להתמודד איתו במסעדה או בציבור".

ארי נאמן, ממייסדי העמותה למען זכויות האוטיסטים בארצות הברית, ומאובחן בתסמונת אספרגר, אמר: "הארגון רואה את הניתוח כלא־אתי. אנו מודאגים מכך שבית חולים נתן את הסכמתו לביצוע הניתוח. אנשים עם בעיות הקשורות לתקשורת, בהם גם אוטיסטים, משתמשים ב'התנהגות בעייתית' כדרך להבעת מצוקה, כעס, פחד, חרדה ועוד מכלול של רגשות חשובים שמי שמדבר באופן לא סטנדרטי מתקשה להפגין. להפר את האוטונומיה של אדם אחר ולפגוע ביכולת שלו לתקשר בשביל הנוחות של המטפל הוא מעשה נורא. אנו רואים בכך המשך להיסטוריה ארוכה של עיקור, עקירת שיניים וטיפולים רפואיים אחרים שבוצעו נגד אנשים עם בעיות התפתחותיות".
קישורים
ארה"ב: אוטיסט עבר ניתוח כדי שיפסיק לצעוק - ynet
ניתוח שמטרתו להשתיק ילד אוטיסט מעורר שאלות אתיות - הארץ
אני, איש הספקטרום - מאמר באייל הקורא מאת חן גרשוני
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  הפוך • צפריר כהן
  ללא כותרת • *
  ללא כותרת • האייל החשוך • 2 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • dd

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים