בבתי הספר היסודיים יפעלו קייטנות ממלכתיות החל מהקיץ הקרוב 3629
שר האוצר, יאיר לפיד, שר החינוך, הרב שי פירון ושר הרווחה, מאיר כהן, הכריזו אתמול (ה') על תכנית במסגרתה יופעלו בבתי הספר היסודיים מסגרות חינוכיות עבור התלמידים בחופש הגדול.

על פי התוכנית, ששמה "בתי ספר של החופש הגדול", הורים המעוניינים בכך יוכלו לשלוח את ילדיהם לקייטנות ממלכתיות שיתקיימו בבתי הספר בשעות 8:00-13:00 במהלך שלושת השבועות הראשונים של חודש יולי. התוכנית תופעל כבר בחופש הגדול הקרוב עבור תלמידי כיתות א'-ב' בכל הארץ, ותוך שנתיים נוספות תורחב עבור תלמידי כיתות ג'-ה' וילדי הגנים.

בהכרזה נאמר כי תכני הלימוד יכללו "התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, ספורט, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. כמו כן, ישולבו בפעילויות ימי שיא סביב נושאים ערכיים." את הלימודים יעבירו "פרחי הוראה ומדריכים מקצועיים".

התקציב לתכנית יגיע ממשרד האוצר (160,000,000 ש"ח בשנה), הקרן לידידות (40,000,000 ש"ח), השלטון המקומי (40,000,000 ש"ח) ומפעל הפיס (כ-‏10,000,000 ש"ח). תלמידים מיישובים השייכים לאשכולות סוציו־אקונומיים 1-4 לא יידרשו לשלם כלל עבור המסגרת, אלה מיישובים באשכולות 5-7 ישלמו 300 ש"ח, ואלה מיישובים באשכולות 8-10 ישלמו 450 ש"ח.

הרב שי פירון, שר החינוך, אמר: "התכנית 'בתי ספר של החופש הגדול' נותנת מענה ראוי ומיטבי לצרכים של המורים, ההורים והתלמידים. זהו שלב נוסף מהתכנית 'מחנכים מסביב לשעון', בסופה נציג מבנה עמוק ומקיף לכל ילדי ישראל, בכל שלבי הגיל. התחייבנו לשינויים עמוקים, נמשיך לפעול לשם כך בנחישות ובמקצועיות".

יאיר לפיד. שר האוצר, אמר: "גם מעמד הביניים הישראלי וגם הורים משכבות חלשות מוציאים בכל שנה, בחודשי הקיץ, אלפי שקלים על קייטנות ועל סידורים אחרים לילדים. תפקידה של הממשלה – תפקידנו – הוא לסייע להם. אנו מביאים היום בשורה של ממש להורים בישראל, אשר תהווה הקלה כלכלית משמעותית להוצאות ההורים במהלך חופשת הקיץ בעבור כל ילד".
קישורים
לוקחים אחריות: פותחים את בתי הספר בקיץ - מאתר משרד החינוך
"זו מהפכה, לא פיילוט". כך יקוצר החופש - ynet
כבר בקיץ הקרוב: קייטנות ממלכתיות לכיתות א'-ב' - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מהפכה בכיתה 625239
פרחי הוראה, מורים עובדי חברות כח אדם וסטודנטים יתמודדו עם שלושים - ארבעים ילדים קטנים בכיתות בלי מזגנים ביולי.
מסופקתני.
מהפכה בכיתה 625240
כך זה גם ברוב הקייטנות הפרטיות.
אם יש לי השגות על התוכנית, הן קשורות לתנאי ההעסקה (המופרטים ובמיקור חוץ) שסביר שיהיו למדריכים הללו. לכאורה הגיוני לא להעסיק באופן מלא את מי שעובדים רק בקיץ, ובכל זאת זה ימשיך מגמה חזקה מאוד במערכת החינוך של היום.
מהפכה בכיתה 625241
למיטב זיכרוני (לא משהו) כשהייתי ילד הלכתי ל''קייטנת הילדים העליזים'' (היום זה לא היה עובר) של הבן של אדון דלין מהמכולת. לא היינו קבוצות גדולות וכל הפעילויות היו במדשאות מוצלות באויר הפתוח וכו'.
על דברייך אין לי השגות, אני מסכים איתך.
מהפכה בכיתה 625243
זה באמת מריח מחפיף הן בקשר לביצוע והן בקשר למטרות. אם רוצים להפסיק את הסקנדל שנמשך מקום המדינה כשנשים רבות היו עקרות בית, שידאגו שהימים ימשכו עד שעה 4.
מהפכה בכיתה 625247
עשרים ושמונה (לא שזה שיפור משמעותי, אבל אולי קצת).

מהפכה בכיתה 625286
בממוצע.
בחינוך הממלכתי היו ב-‏2013 28.5 תלמידים בממוצע. מכאן ניתן להסיק, שכנראה שיהיו בכל קבוצה 40 ילדים, ממש כמו בכיתה...
מהפכה בכיתה 625294
אוי הממוצע...

בפתיח לכתבה נאמר "כמחצית מהתלמידים בישראל לומדים בכיתות של יותר מ-‏32 תלמידים".
מהפכה בכיתה 625342
קייטנות ממלכתיות (כולל ארוחות קלות) היה המצב בראשית ימי המדינה וזה היה מוצלח. לא מדובר בלימודים אלא בבילוי קייץ ומשחקי ילדים חברתיים. הארץ התדרדרה מבחינת ההפרטה: הוראה וגנים וקייטנות עממיות מן הראוי שיהיו שירות ממלכתי שניתן בחינם או במחירי עלות. לא צריכים מורים לקייטנות חוץ ממנהלים ורכזים, דווקא למדריכים צעירים יש יתרון מבחינה חברתית כי מדובר בבילויים ולא בלימוד (בתנועות נוער היו מדריכים צעירים מאוד וזה היה טוב). גם מספרי ילדים בקבוצה לא משמעותיים כי המדריכים לא עוסקים בהוראה אלא רק בניהול או השגחה, מה שחשוב זו האישיות של המדריכים.

במבני אבן טובים לא צריך מזגנים, בימים גרועים מאווררים וברזיות נותנים קירור טוב, בבריכות ושפת ים יש מקלחות. גם ברוב המתקנים בצבא שאינם משרדים במבנים גדולים אין מזגנים , מזגנים בכל מצב זה פינוק לא הכרחי (כל אחד רשאי לעשות בביתו מה שירצה).

הבעיה של קירור בקיץ במוסדות לימוד היא רק במבנים שאינם ראויים ללימוד, כגון צריפים אסבסטונים וכדומה , אילו הופכים לחממות בקיץ. בתי אבן גדולים נשארים בדרך כלל קרירים עד שעה 14:00, בדרך כלל זו שעת סיום של קייטנות. מכיוון שרק חלק מהתלמידים ילך לקייטנות ממלכתיות, יש מוסדות לימוד בבתי אבן פנויים בקיץ בשפע , לכן בקייטנות ממלכתיות בעיית המבנים הלא ראויים לא קיימת.

בעיני שר החינוך פירון מוצא חן יותר ויותר. סוף סוף שר חינוך שמבין בחינוך ולא באידאולוגיה פוליטית. יש לי הרגשה שפירון הולך להיות סיפור הצלחה מבחינה אישית ומבחינת מפלגתית.
מהפכה בכיתה 625699
למה בלי מזגנים? כיום, כמעט בכל כיתה יש מזגן. הם אפילו עובדים.
''מורחים את ההורים'' 625278
"נבחרי הציבור לא רק שהעדיפו לגלגל את האחריות להורים, העיריות והתורמים במקום לשבור את הראש מול ארגוני המורים - אלא שהפעם הם אפילו לא ניסו":

למה? 625292
למה אנחנו צריכים לממן קייטנות?
למה? 625305
מאותה סיבה שאתה מממן גנים. מאותה סיבה שאתה מממן בתי ספר. התוצר העיקרי של מערכת החינוך הוא פניות לעבודה עבור ההורים, כל השאר זה בונוס.
למה? 625313
למה אתה מממן למורים משכורת של חודשיים (כמעט) בלי לעבוד?
עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו 625496
תקציבי החינוך והבריאות קטנים מנשוא, אבל מה זה חשוב? העיקר שמדינת ישראל תרכוש "אייר פורס 1" ישראלי לנשיא, רה"מ ויו"ר הכנסת- באמת לא ברור איך המסכנים האלה הסתדרו 65 שנה בלי מטוס צמוד.
עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו 625497
הם שילמו כסף רב לחברות תעופה שונות על חכירת מטוסים (ואולי בחלק מאותם שנים הם הוסעו על ידי חיל האוויר?). אם מטוס יעודי יוצא זול יותר: למה לא?
עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו 625498
אם השלושה האלה נוסעים לחו''ל כ''כ הרבה שכבר יותר זול לקנות מטוס, זה סימן שהם נוסעים יותר מדי.
עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו 625604
לפי ידיעה בגלובס, "עד לשנת 2001 העמיד חיל האוויר מטוס מסוג בואינג 707 לטיסות של ראשי הממשלה לחו"ל מתוקף תפקידם, אולם בשל התיישנות המטוס נפסק השימוש בו וכיום טיסות ראש הממשלה ונשיא המדינה לחו"ל נעשות במטוסים אזרחיים של חברות תעופה ישראליות הנשכרים לטובת העניין."
עלות חוק המסתננים 625499
באותו עניין, כדאי גם להסתכל על כחצי מליארד השקלים שיעלה החוק החדש.
קייטנות קיץ בבתיה''ס 627038
שרים וחברי כנסת יקרים,
בזמנו, כאשר אני למדתי בבית הספר, וזה היה ממש לפני המון שנים, למדתי ששעה אחת = 60 דקות. היום אני יודעת שלמורה שעה אחת = 45 דקות. האם יש זמן אחר למורים? אם כך, מדוע הם מקבלים עבור שעה בזמן שהם "נותנים 45 דקות" ואני מקבלת פחות (לא. אנילא מורה)על אותו זמן? שרים וחברי כנסת נכבדים, אני עובדת כל השנה, כולל ימי שישי, אחרת אין ביכולתי לקיים בית. אני עובדת גם בחודשים יולי אוגוסט, גם הוריי היקרים עבדו בחודשים אלו ללא תוספת לשכרם, כי כך זה מקובל. גם בפסח אני לא בחופשה של שלושה שבועות ואפילו בחנוכה אין לי יום חופשה.
שרים, חברי כנסת ואנשי חינוך יקרים, אנא הסבירו לי כדי שאבין: מהם מספר ימי העבודה של המורה בשנה? כמה שעות עבודה במשרה מלאה מורה עובד?
ועכשיו תעשו חשבון (אני כבר עשיתי) האם מורה מרוויח יפה? מדוע מורה לא עובד 40 שעות שבועיות? כל המשק כן עובד כך.
בצעירותי, עברתי 45 שעות שבועיות במפעל ונחשבו לי רק 40 שעות מכיוון ששעה אחת בכל יום ירדה לי עקב....הפסקה.
זה נשמע הגיוני?
המורים לא אמורים לעשות טובה להורים שעובדים ולדאוג להעסיק את הילדים בתנאי קייטנה.
המורים צריכים להמשיך את עבודתם כרגיל ולהוות דוגמא לעובדים לעתיד.
קייטנות קיץ בבתיה''ס 627041
כשעבדת במפעל, האם לקחת עבודה הביתה מדי יום בלא תשלום נוסף?

זה מה שמורים עושים. השעות הפרונטליות מתומחרות. השעות של הכנת מערכי שיעור, שיחות עם הורים, בניית בחינות, בדיקת בחינות - לא.
קייטנות קיץ בבתיה''ס 627043
וזו בדיוק הסיבה לקריסת המערכות במדינה שלנו! הטובים והמבריקים שבצעירים נמשכים אל הכסף הקל והתנאים המפליגים שבמקצוע ההוראה, ונוטשים את שאר המשרות הנדרשות לקיום המשק. הפקולטות לרפואה ולהנדסה משוועות לסטודנטים, אך אלה נוהרים אל המכללות לחינוך. חברות הייטק נאלצות לשלם משכורות מגוחכות בגבהן למפתחים על מנת שלא לאבד אותם לטובת בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים. כאשר אני, כמו רחל, רואה את המורים חולפים על פני ברכבי היוקרה שלהם (בהנחה מאת הסתדרות המורים, כמובן!), בדרכם לעוד אחר צהריים מפנק של שתיית מרגריטות לצד הבריכה, גם לבי מתקומם לנוכח העוולה. זעקתנו, האנשים הפשוטים, עוד תזעק!
קייטנות קיץ בבתיה''ס 627112
אני לא רואה את המורים חולפים על פני ברכבי היוקרה שלהם. ראיתי מזכירה חולפת על פני בג'יפ, מה זה אומר? תראי לי היכן בעולם המערבי מלמדים המורים/מורות יותר מ24 שעות שבועיות?
קייטנות קיץ בבתיה''ס 627116
בסרקזיה
קייטנות קיץ בבתיה''ס 627177
ברוב העולם המערבי (אנחנו קצת מתחת לממוצע, הרבה מתחת לארה"ב)

http://blogs.wsj.com/economics/2011/06/25/number-of-... (למקרה שאתה צריך עזרה, חלק בארץ לומדים ביסודי 185 ימים בשנה, שהם כ31 שבועות)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים