קריאה בפייסבוק להחרים את החברות שמייצג רני רהב, לאחר שאיים על עיתונאית 3637
בפייסבוק נפתחה אתמול (ג') קבוצה בשם "רני רהב? לא קונה", הקוראת להחרים את החברות והרשתות שמייצג היח"צן רני רהב. הקבוצה נפתחה כתגובה להקלטה של שיחת טלפון שהתפרסמה אמש, שבה נשמע רהב כשהוא מאיים על עיתונאית TheMarker שרון שפורר, לאחר שהיא מתחה עליו ביקורת בפייסבוק.

בפוסט שפרסמה שפורר בפייסבוק בספטמבר האחרון, היא התייחסה בלגלוג למכתב ששלח נוחי דנקנר לעובדי אי.די.בי שבשליטתו, וכתבה לכאורה בשם דנקנר: "קופאיות וסדרני שופרסל, מוקדני סלקום, חבריי הקרובים. אני עומד ליפול. גדודי היח"צנים והלוביסטים שלי אמרו שהצ'אנס האחרון שלי זה לקשור את גורלי בגורלכם ולעשות סיבוב על הגב שלכם שירמוז שבלעדיי לא תהיה לכם עבודה. רני רהב, חבר שלנו, חושב שהספין הזה יעבוד ואז נחזור לשגרה: זו שבה אתם תמשיכו לעבוד אצלי בשכר מינימום ואני אמשיך לחלק מיליונים לעצמי ולחברים שלי."

בכתבה שהתפרסמה אתמול ב-TheMarker, מספרת שפורר כי דקות ספורות לאחר שהעלתה את הדברים לפייסבוק, התקשר אליה רהב, ובין השאר אמר: "אם את מכניסה את השם שלי לפייסבוק שלך את מתחילה מלחמת עולם ... אם את מכניסה אותי בנשימה אחת עם עובדי שופרסל ומנסה לסכסך ביני לבין עובדים, אני מרגיש חופשי לעשות מה שאני רוצה לגבייך בתקשורת. את רוצה פייט, את תקבלי, אבל אני לא אעשה את זה מהר כי אני אוהב אותך. אל תשחקי באש איתי". רהב ביקש משפורר "לתקן את הפייסבוק באופן מיידי", ולאחר שסירבה, אמר: "בסדר, אין בעיה, סבבה. רק אני אומר לך בהזדמנות הראשונה תחטפי ממני טיל רעל בטלוויזיה, שאת לא תצאי מהבית."

הכתבה משרטטת דיוקן של רהב כאיש כוחני ומקושר היטב. כל ראשי הממשלה והנשיאים של השנים האחרונות, למעט אריאל שרון, התארחו בביתו, וכך גם פוליטיקאים רבים אחרים, ראשי המשק, ועיתונאים בכירים. לדברי מרואיינים בכתבה, רהב מסייע פעמים רבות למכריו כאשר אלה נזקקים לעזרה, בין השאר באמצעות הפעלת קשריו הענפים, אולם הוא גם נוהג לאיים על עיתונאים כאשר נודע לו כי הם עומדים לפרסם דיווחים שליליים על לקוחותיו.

בתגובה לכתבה מסר רהב: "אני לא מאיים - זה לא הסגנון שלי ובטח שלא דרך החיים שלי, אך בהחלט מעת לעת אני אומר בפה מלא כי במידה ולא ישונו באופן מיידי דברים כדי לתקן עוול שנעשה - אני אתבע את העיתונאי באופן אישי. לצערי, ישנם כמה עיתונאים בישראל שחושבים שהחוק, המשטרה ובית המשפט - זה הם. מתפקידי להעמיד את הדברים על דיוקם ולהילחם את מלחמתם של 150 לקוחותיי ללא מורא ופחד. אם הלקוח צודק - אהיה לטובתו ואם לא - לא אפחד גם ממנו."
קישורים
רני רהב? לא קונה - פייסבוק
משחקי הרהב - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כשמו כן הוא 626629
אני מרוצה מתנועת הנגד לרני רהב.
הוא מיצג בעיני את הגישה המעמדית והכוחנית למען בצע כסף שרומסת ומנסה להחליף את הערכים המקוריים של סולידריות שהמדינה הזו קמה איתם ובאמצעותם.

ישנם מי שהיטיבו ממני לתאר את ההסתאבות הזו:
הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע: שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר. הוֹי, חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם; וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם, נְבֹנִים. הוֹי, גִּבּוֹרִים לִשְׁתּוֹת יָיִן; וְאַנְשֵׁי-חַיִל, לִמְסֹךְ שֵׁכָר. מַצְדִּיקֵי רָשָׁע, עֵקֶב שֹׁחַד; וְצִדְקַת צַדִּיקִים, יָסִירוּ מִמֶּנּוּ.

ועבורו זה עוד יום בעבודה: למזער נזקים ולהמשיך הלאה:

חדשות 2 - רני רהב לא מתנצל: "זה הסגנון שלי" - Mako לפני 23 שעות

רני רהב התנצל בפני העיתונאית שעליה איים: "מצר על כך אם נפגעת" mako‏ - לפני 4 דקות
חכמינו דרשו רהב (מפלצת הים) היא רחב הזונה 626630
להרכיב על מוט ולמשוח בזפת ובנוצות.
כשמו כן הוא 626631
זאת התנצלות של מי שאינו מתנצל. כאילו הוא אומר: זה שנפגעת זו הבחירה שלך להיפגע. בקיצור, את אשמה שנפגעת. התנצלות של פוליטיקאי שרוצה להתנצל בלי להתנצל.
כשמו כן הוא 626632
זאת העבודה שלו, והוא טוב בה. הפופולריות שלו מלמדת עלינו כחברה יותר מאשר עליו.
לכן נכון מאוד בעיני לטווח את הלקוחות שלו ולא אותו. הוא מיצג את הבעיה, ואינו הבעיה עצמה.
כשמו כן הוא 626634
זה גם די ברור שההתנצלות השנייה היא פשוט צמצום נזקים, הוא הבין מהתקשורת שהגישה הראשונה לא עבדה לטובתו ושינה גישה. כל מה שהאדם הזה מפיק מפיו זאת פשוט השלכה של מה שהוא חושב שיעבוד הכי טוב בשבילו ובשביל המעסיקים שלו, גישה צינית תועלתנית מוחלטת.
כשמו כן הוא 626635
נקודה קטנה: אני מסכים עם רהב שהתגובה של שפורר הייתה לא מיידית ומתחכמת. אבל מה לעשות שלה יש רק [משרה ב]עיתון אחד?

זה מזכיר לי מערכה קודמת של אותו עיתון שבה הוא השיג הישגים משמעותיים על ידי הפיכת סיפור לאישי.

ומשהו קטן שמפריע לי: בנוסח ה"התנצלות" שמופיע באתר TheMarker נפלה שגיאת העתקה ("בוואדי". השוו לצילום המכתב שמופיע באותה ידיעה שבו כתוב "בוודאי").
כשמו כן הוא 626639
לשורה השניה שלך: גועל נפש.
אם הקוראים של דה-מרקר היו אנשים חושבים, הלינץ' לא היה מצליח.
כשמו כן הוא 626642
כאיזון קטן לכך: נדמה לי שקראתי לא מזמן שראיון עם רולניק שבו הוא אמר משהו בסגנון: "זה קצת מטעה להגיד שהייתה לנו הצלחה עם דנקנר. הצלחנו עם דנקנר רק לאחר שנכשלנו עם תשובה, לבייב ושאר המסתפרים."
כשמו כן הוא 626644
זה "גועל נפש" להציג את הפן האישי בסיפור? כשנוחי מושך דיבידנד של מיליונים, זה מאוד אישי. גם כשבן דודו דני נותן לעצמו הלוואה על חשבון בנק הפועלים, זה מאוד אישי.

ואגב, דרישה נודניקית להחזר חובות איננה לינץ'.
כשמו כן הוא 626647
הדיבידנדים מחולקים לכל בעלי המניות.
כשמו כן הוא 626648
... אבל לא לנושים (ואני בכללם, באמצעות קרן הפנסיה שלי).
התגובה הראשונה של רהב לגיטימית והולמת כולל האיום שלו 626638
ראשית. לפי החרמות השימוש במילה "מאיים" כאן הוא כביכול בקונוטציה פלילית או לא אתית או משהו כזה. מה פתאום ? האיום שלו, למרות שהוא לא פירש, אומר בערך כך: את פגעת בי, יש לי מידע משחיר עליך, אחשוף אותו בבוא הזמן בתור גמול על מעשייך נגדי. איום כזה לגיטמי לחלוטין.

שנית. העתונאית הנ"ל אמרה על רהב דברים קשים מאוד, אולי העלילה עליו עלילה (למשל על כך שבשיחות פרטיות עם מעסיקיו הוא יעץ להם לנצל לרעה את עובדיהם קשי היום, תוך רמז שאם הוא יפול הם עלולים לאבד את פרנסתם עקב נפילתו). לכאורה, היא חשבה שבתור עתונאית היא מוגנת מתגובות נשוא דבריה, נוהג פסול של "עתונאי קטן שלי". בתגובה, הוא אמר שהיא כלל לא מוגנת, הוא יכול להגיב באותם כלים בה היא השתמשה נגדו (הפצת מידע לא נעים). יש טענה שמר רהב הוא אדם רע משמיצן צבוע וכיוצא בזה, אולי זה נכון אולי זה לא, לא יודע; אבל טענה כזו אינה מתירה לעתונאית ללכלך עליו.

שלישית. בתגובה השניה, אם אני זוכר, הוא אמר גם שהיא חשופה לתביעת לשון הרע והוא ישקול תביעה. זה לא חזרה בו מהאיום (השחרת דמותה בבוא העת) בתגובתו הראשונה, זה בנוסף או שהיה מובלע באיום הראשון.
התגובה הראשונה של רהב לגיטימית והולמת כולל האיום שלו 626640
העלילה שאתה מדבר עליה אינה ממש עלילה, היא ביקורת סרקסטית. נוחי דנקנר אכן הוציא מכתב עידוד לעובדיו, וסביר להניח שלפחות התייעץ לגביו עם איש יחסי הציבור שלו:
מה ששפורר כתבה היה ייחוס נימה צינית לדברים שנאמרו באותו מכתב (ואזכור התסריט השלילי האפשרי לגבי הקבוצה). מה שהכעיס את רהב להבנתי היה לא הציניות אלא העובדה ששרבבה את שמו לעניין. שרבוב לגיטימי וריאלי, אם נזכור את חלקו המוחצן והאישי בפרשיות של תאגידים אחרים שנקלעו לקשיי הסברה (ע"ע בנק הפועלים, פרשה שהוא מרמז אליה כשהוא מזכיר את שלי יחימוביץ'). בכל אופן, הוא לא הכחיש שהיה מעורב בניסוח המכתב (ואני מניחה שגם בפרשת בנק הפועלים, המעורבות האישית שלו, דווקא מבלי שיחימוביץ' תנקוב בשמו ראשונה, העידה על מידת מעורבותו בעניין).
התגובה הראשונה של רהב לגיטימית והולמת כולל האיום שלו 626641
מעניין. יכולה להישבע שלחצתי preview reply וכך גם הופיע בחלון הכתובת. אלא שהתגובה נשלחה בכל זאת :-P האייל רדוף רוחות!
התגובה הראשונה של רהב לגיטימית והולמת כולל האיום שלו 626646
אני לא קראתי במקור בפייסבוק את ההתנסחות של העתונאית שרון פורר (?) לגבי רני רהב. אני לא רשום בפייסבוק ולא ארשם לשם. לא מעניינים אותי הרכילויות והקישקושים החברתיים בפייסבוק, גם לא החדירה לפרטיות הגולשים.

כל הגירסאות שהתפרסמו בנושא היו גירסאות של העתונאית ושל העתון דה מרקר שמעסיק אותה, אילו גירסאות חד צדדיות שאינן בהכרח מדוייקות. זאת ועוד, העתון דה מרקר הצהיר בגאווה שהשיטה שלו לקדם מאמרים היא באמצעות רכילויות סביב המאמרים (במילים מכובסות : העתון הזה קורא לרכילויות "הפן האישי של הסיפור"). בהתאם לגישה הרכילותית המכוערת והמכוונת של דה מרקר — לא אתפלא אם העתון דה מרקר מעודד את העתונאים להשתמש ברכילויות פייסבוק בתור פולו אפ למאמרים שהוא מפרסם.

לגבי השאלה: האם יתכן שיש פה מקרה של לשון הרע. על זה יש התייחסות בחוק ללשון הרע בשיטת אינואנדו. איזכור, בין שאר הדברים, להשמצות אינואנדו יש כאן בסוף הדף :
http://www.advocateperetz.com/עורך_דין_דיבה_לשון_הרע

אינואנדו זו שיטת השמצה שבמכוון לא עומדים מאחוריה בגלוי. בשיטה זו רומזים שוב ושוב על ההשמצה תוך טענה שההשמצה נאמרה לא ברצינות; לאחר שחוזרים על הרמז המשמיץ שוב ושוב — מובילים את השומע למסקנה כי מה שנאמר "לא ברצינות" הוא האמת. העובדה היא שאת עצמך הגעת למסקנה "סבירה" שכאילו הייתה שיחה בין רהב לדנקנר על ניצול לרעה של העובדים הזוטרים, כאשר את המסקנה "הסבירה" הסקת מתוך הההתבדחות לכאורה של שרון פורר.

דוגמא קלסית לשיטת האינואנדו, כשיטת השמצה חמקמקה, יש בנאום ההספד של אנטוני על קברו של יוליוס קיסר, במחזה של שייקספיר (יוליוס קיסר).

אחזור על מה שאמרתי. לא היה שום איום לא לגיטימי מעבר לדיבורים חריפים בעידנא דריתחה, זמן קצרצר לאחר שהעתונאית רמזה כאילו רני רהב הציע לדנקנר הצעות מושחתות (ניצול העובדים הזוטרים). אם העתונאית ליכלכה על רהב זכותו ללכלך עליה, מידה כנגד מידה, לא מקבל את ציקצוקי הלשון והחרמות עליו על כך שאיים שגם הוא ילכלך כתגמול. המעשה שהעתונאית עשתה, אם עשתה (!), הוא הרבה יותר גרוע מהאיומים הלגיטימיים של רהב בעקבות השמצתו. השימוש במונח "איומים" על עתונאי כאן הוא שימוש מטעה: איומים לא כשרים על עתונאי הם איומים שמטרתם למנוע ממנו פרסום עובדות, ואילו כאן לא מדובר על פרסום עובדות עתונאיות אלא לכאורה בהשמצות של שרון פורר.
התגובה הראשונה של רהב לגיטימית והולמת כולל האיום שלו 626650
מה בדיוק דיבה כאן? אם הייתה כאן דיבה הייתי מצפה בקשה מנומסת יותר להורדת הפוסט. מי שיש לו מקל של עורך דין יכול לדבר בנימוס. כשמדברים בנימוס נותנים לצד השני גם אפשרות להבהיר ולתקן (להבדיל מסתם כוחנות שנועדה להפחיד ולהרתיע). גם רהב לא מכחיש שזו הייתה תגובתו הראשונה לפוסט שנראה לו בעייתי: התגובה הראשונה שלו היא אותו איום כוחני. איש יחסי ציבור מנוסה צריך לדעת שאיומים מהסוג הזה לא תמיד עובדים. איש יחסי ציבור מנוסה היה צריך לדעת שזה יכול להיות מסוכן לאיים כל הזמן על עיתונאים.

כמוכן, שפורר לא כתבה שההצעה הייתה מושחתת. היא כתבה שההצעה (או לייתר דיוק: ההתבטאות) הייתה צבועה. וההתבטאות הייתה אכן צבועה:
* החברות שהיו בצרות הן החברות שבמעלה הפירמידה: גנדן, טומהוק, אי.די.בי פיתוח ואי.די.בי אחזקות. שופרסל, סלקום וכלל ביטוח הן חברות מצליחות (יותר או פחות) בזכות עצמן, בלי קשר לחובות העצומים שהצטברו במעלה הפירמידה.
* היאחזותו של דנקנר בקרנות המזבח הותירה את קבוצת אי.די.בי אחזקות עם חוסר ודאות בהנהלה במשך זמן די ממושך ובכך מעשיו של דנקנר באותה תקופה דווקא פגעו בעובדים.

גם אני משתדל לא לקרוא את פייסבוק, אבל אי אפשר לטעון שזמין לכל הוא (בהקשר הזה) הפרת הפרטיות. שפורר כתבה את הפוסט לכולי עלמא.

שפורר לא רמזה שהיו שם הצעות מושחתות. שפורר כתבה שההצעות הן פשוט ייפוי המציאות (וחלק מתהליך הייפוי הזה הוא התייעצות עם איש יחסי הציבור).
ובנתיים, בתיקון עולם 626649
הבלוגר ריצ'ארד סילברסטיין כותב "כך עובדת השיטה הישראלית. אם אתה מספיק גדול וחזק כמו [חבר הקונגרס] מייקל גרים, אתה יכול לכופף את המערכת לטובתך. אפילו אם זה אומר חבלה בחקירה פלילית של משרד המפשטים".
ובנתיים, בתיקון עולם 626747
הצו הוסר. מערכת היחסים בין פינטו לבין כמה מבכירי החוקרים לא משמחת במיוחד.
ובנתיים, בתיקון עולם 626748
היכן אנחנו עומדים במדד פער המידע?
ובנתיים, בתיקון עולם 626749
עדיין לא נחשף שמו של "שר בכיר לשעבר" שפעל לכאורה בניסיון למנוע שת"פ ישראלי עם חקירת ה-FBI.

ברשת הוא נחשף אבל אני לא יודעת אם קראתי את המקור הנכון :-P
ובנתיים, בתיקון עולם 626750
כמו כן, לא דווח האם האזנות הסתר שעליהן מבוססות ההאשמות כלפי השר, התבצעו באישור בית המשפט, או שמא באמצעות ה-nsa תוך הפרת החוק והריבונות הישראלית.
ובנתיים, בתיקון עולם 626751
או שהן התבצעו בארצות הברית על ידי ה־FBI. לעניות דעתי בארצות הברית יש פחות סובלנות מבישראל לשימוש בראיות שהושגו בדרך לא חוקית‏1.

1 לפחות כאשר הדבר אמור בנאשם פוטנציאלי מכובד כגון חבר קונגרס.

כמוכן, בראיון בעניין ברשת ב' טען יואב יצחק שצו איסור הפרסום לא חל על שמו של השר (אבל לפי אתר רשת ב' נראה שלפחות לפי אותה הרשת שמו של השר עדיין חסוי).
ובנתיים, בתיקון עולם 626752
איזו פארסה. כולנו יודעים את שם השר.
ובנתיים, בתיקון עולם 626753
משה?
ובנתיים, בתיקון עולם 626754
ואם כבר, קטע "הידעת" של היום מוויקיפדיה מספר על רב שעלה לארץ בנסיבות מפוקפקות והפך לאחד ממנהיגיה הדתיים: תבנית:הידעת? 16 בינואר 2014 [ויקיפדיה]. לפי הערך משפחת דיסקין [ויקיפדיה] נראה שעל צאצאיו (או צאצאי דודיו) נמנים יובל דיסקין ורם כספי, אבל אין בערך מקורות לכך.
ובנתיים, בתיקון עולם 626756
יעקב
ובנתיים, בתיקון עולם 626757
לאיזה ממשלה הוא נאמן ?
ובנתיים, בתיקון עולם 626761
ניפגש בכלא?
ובנתיים, בתיקון עולם 626755
אני התכוונתי לפער בין היכולים לדעת ללא יכולים, מן מדד סוציואינפורמטי כמו ג'יני.
רק בשביל הרקורד 626808
בשופרסל יש ועד עובדים והתנאים שם נחשבים טובים בהשוואה לרשתות אחרות.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים