עיריית ירושלים תפצה עובדות בגין אפליית שכר על רקע מגדרי 3647
בית הדין לעבודה בירושלים קבע ביום ד' כי עיריית ירושלים הפלתה בשכר שתי עובדות יחסית לעמיתיהן הגברים באותה המחלקה, ופסקה כי השתיים יפוצו בעשרות אלפי שקלים.

שתי התובעות, גלית קידר ודפנה אילוז, עובדות מזה כ-‏20 שנה במחלקת כוח אדם באגף התברואה בעיריית ירושלים. בתביעתן הן הראו כי שכרן נמוך בכ-‏30% מזה של עובדים גברים במחלקתן: בעוד הן הרוויחו 3,197 ו-‏3080 ש"ח בחודש, בהתאמה, שניים מעמיתיהן הגברים במחלקה, העובדים בתפקידים דומים, נהנו משכר בסיס גבוה יותר ומתוספות שכר המיועדות לפועלי ניקיון ונהגים, כך ששכרם החודשי הגיע ל-‏4,021 ו-‏3,792 ש"ח. נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, השופטת דיתה פרוז'ינין, כתבה בפסק הדין: "אף שהתפוקות והעיסוק של הנשים במחלקה דומים לאלה של הגברים, ו(התפוקות) אף עולות על אלו של הגברים, נמצאו פערים בלתי מוסברים בין השכר המשולם לעובדי מחלקת התברואה לבין זה המשולם לעובדות. לא נמצא הסבר לפער הדרגות, למרות הוותק וההשכלה הדומים, ולתשלום התוספת לגברים ולא נשים". פרוז'ינין פסקה כי העירייה תפצה את השתיים רטרואקטיבית על הפרשי השכר, בסכום המגיע לעשרות אלפי שקלים לכל אחת.

את העובדות ייצגה במשפט עו"ד אפרת דויטש מטעם שדולת הנשים, ולתביעה הצטרפה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה. עו"ד אינה סולטנוביץ'־דוד, נציגת הנציבות בתביעה, אמרה: "נשים לא בהכרח מודעות לפערי השכר שבינן לבין הקולגות הגברים.בנוסף, נשים חוששות לפעול מול המעסיק שלהן. הנציבות תמשיך לעקוב אחר ביצוע פסק הדין כדי לוודא שהעירייה תפעל לבחינת הפערים ולתיקונם".

מעיריית ירושלים נמסר: "אפליה בשכר בין נשים לגברים הינה דבר שנוגד את מדיניות העירייה והעירייה תפעל בכל דרך למנוע אפליה כזו ככל שתתגלה כזו. לשם השגת מטרה חשובה זו, העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות מלאה, עם הנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, תוך קיום פגישות עבודה שוטפות עם נציגיה. בהתייחס לפסק הדין יודגש כי טענות העירייה לעניין תשלום תוספות שכר מקומיות, אשר השתלמו לעובדים טרם הסכם 99', התקבלו במלואן והתביעה לשלם רכיבים אלו לעובדות נדחתה. כך גם נדחתה התביעה בפן של חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עם קבלת פסק הדין בעירייה, נלמד את האמור ביתר סעיפיו ונפעל על־פיו".
קישורים
עיריית ירושלים הפלתה בשכר בין נשים לגברים וחויבה בפיצוי של עשרות אלפי שקלים - הארץ
עיריית ירושלים תפצה בעשרות אלפי שקלים עובדות שהופלו בשכרן - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  שכר עלוב ומעליב, ללא קשר לתביעה • שם (חובה) • 35 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • ב/מורתי ללשון • 2 תגובות בפתיל
  פמיניזם ושו''ח • שוקי שמאל • 19 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים