האם ערכת צוואה? 3655
כן, ערכתי צוואה רשמית ומסודרת 10 12%
כן, חלקית ולא פורמלית: הבעתי את רצוני לגבי פריטי רכוש מסוימים 2 2%
אני רוצה לערוך צוואה, אבל עדיין לא הגעתי לזה 21 25%
אני מתכנן לערוך צוואה כשאזדקן 20 24%
אני לא מעוניין לערוך צוואה - חוקי הירושה מספיקים לי 18 22%
ערכתי צוואה והיא בוצעה לשביעות רצוני המלאה 12 14%

83 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

צוואה פלוס 632150
טרם הגענו לזה, אבל בכוונתנו (אני ואשתי) להשאיר צוואה שתסדיר לא רק את ענייני הירושה, אלא גם אפוטרופסות לילדינו ולחיות הבית, כמו גם טיפול בנכסים דיגיטליים.
את האפר פזרו בים 632155
חוקי הירושה מספיקים לי, אבל כבר שנים רבות כל פעם שהלכתי למילואים כתבתי ולפעמים חידשתי מכתב ובו בקשה מפורטת למי למסור פריטים סנטימנטליים מסוימים, למשל את הסידור של סבא, שלושה כרכים בעטיפת קטיפה מהודרת שהודפס בוינה בסוף המאה התשעשרה, מקל ההליכה שלו, טבעת הכסף הטורקית שלו, עבודות יד שאבא עשה במחנות באפריקה, שעון הכיס שאבא קיבל כפרס על היותו המתאגרף הטכני הטוב ביותר בקאליש ב33 עם תבליט של המרשל פילסודסקי, ועוד כמה מזכרות ותכתובת היסטורית.
את החתול אי מבקש לחנוט.
ואת הנון במקלדת אני מבקש לתקן.
את האפר פזרו בים 632208
אוי, הזכרת לי את הקטע המופלא עם השעון שהאב מבקש להוריש לבן ב'ספרות זולה' 😃
You can't get more Walken than this.
צוואת חובה להורים 632209
בתקופה שחייתי בארה''ב, השמועה גרסה לשופט המקומי יהיה שיקול דעת נרחב לגבי האפוטרופוס לילדים אם נתפגר ללא צוואה, ויש סיכוי שיחליט שעדיף בית יתומים מקומי על קרוב משפחה באיזור מלחמה כמו ישראל.

בתור בונוס, הצוואה גם מספקת ליורשים מסלול עוקף מס ירושה. אבל זה כבר שייך לסיפור אחר.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632332
רק חסר לי שבמקרה של אסון ההורים של אשתי יבקשו אפוטרופסות...
אז בחרנו במי שראוי ביותר לגדל את הילדים (בת-דוד של אשתי למען האמת, שתגדל אותם באהבה וחום כפי שמגיע להם), אישרנו איתה את העניין והלכנו לעורך דין. את הכספים תנהל אחותי עד שהבכורה תהיה בת 21.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632339
לא חושב שצוואה יכולה לקבוע מי יהיה האפוטרופוס על הילדים. מי שקובע מי יהיה האפוטרופוס על הילדים , זו המדינה , באמצעות בית המשפט לענייני משפחה בדרך כלל.

הצוואה יכולה לקבוע למי ילך הרכוש של הניפטר ואילו המדינה , בתור ממונה על האפוטרופסות, תורה לבעלי הרכוש המורש איזה תשלומים שוטפים יועברו מידי היורשים לאפוטרופא כדי שיכלכל את הילדים. (האפוטרופא זה בדרך כלל איש/אשה שמטפלים באופן שוטף בחסוי, ידוע גם בשם הלא מדוייק "האפוטרופוס").
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632376
לא נראה לי שהמדינה תלך לחפש אקטיבית אפוטרופסים חדשים אם כבר נקבעו כאלה בצוואה. אם יש בעיה כלשהי חריפה וידועה אצל האפוטרופסים (למשל גיל ממש מבוגר או בעיות נפשיות מתועדות), זה כבר עניין אחר.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632380
לאו דווקא בעיה - מחלוקת. למשל, אם במקרה המתואר לעיל היו הסבים דורשים לגדל את הילד. גם אני מנחש שמשקל הצוואה היה נמוך במקרה זה.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632398
להיפך. דווקא מכיוון שיש צוואה למדינה אין שום אינטרס להתנגד לה.
לסבים אין קייס טוב יותר משל כל אחד אחר מבני המשפחה. כיבוד רצון המת הוא עיקרון מנחה, וכל זמן שאין בעיות מהותיות, אין שום סיבה לא לקיים את הצוואה כלשונה.
כשאין צוואה - זה כבר המערב הפרוע.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632434
אבל אין משמעות לצוואה בהקשר של גידול ילדים. את ההחלטה מבצע בית המשפט - אם חשובה לו השאלה "את מי ההורים מעדיפים?" אז כאן אותה "צוואה" יכולה לסייע, אך לא תמיד השאלה עולה ולא תמיד בוחרים אפוטרופוס לפי העדפת ההורים.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632437
לא ידעתי.

אבל בחוג המשפחה, לצוואה יש משמעות, והיא יכולה למנוע מראש מאבק על חזקה.
בסופו של דבר, הדבר החשוב באמת זו האפוטרופסות לילדים 632460
בבחירת האפוטרופוס, השאלה הכמעט יחידה שעומדת בפני בית המשפט היא "מה הכי טוב לילדים". הצוואה עשויה להעיד על דעתם של ההורים לגבי השאלה הזו, אבל לא הרבה יותר מכך. למשל, אם לסבים היכרות קודמת עם הילדים ולבת הדוד אין, זו עשויה להיות נקודה לטובתם. אולי כדי לכם להוסיף תצהיר מלא השמצות אודות חותניך :-)
כמה שיקולים מדוע לכתוב צוואה היום! 632477
(הרעיון נבע מחברה, אם יחידנית, שאת האפוטרופסות לילדה הותירה לאבי הילדה אבל את ניהול הרכוש- לאחיה)

כאשר הכל טוב- הכל טוב ואין בעיה. אבל מה קורה כאשר משהו משתבש? תזכורת- גם בגיל 25 אפשר למות כתוצאה מתאונה.

ראינו מקרים בהם הילדים באו אל האם הזקנה ודרשו ממנה למכור את הבית ולממש את החסכונות כי הם צריכים את חלקם בירושה כי המצב וכד'.... ואל תאמר שהילדים שלי לא יעשו את זה. ראשית, אין לדעת מה יחשבו הילדים האלו בעוד כמה שנים ושנית- לך תדע באלו לחצים הילדים האלו יעמדו מול בני/ בנות זוגם לעתיד.

זה חשוב שבעתיים כאשר המדובר בנשים. יותר מפעם אחת שמעתי משפטים כגון "אם אמות, שנתיים אחרי זה מישהי תתפוס את בעלי ושנתיים אחר כך יהיה לו ילד ממנה. אני רוצה שהעזבון שלי יגיע רק לילדים שלי"
והכי חשוב- למנוע מריבות בין האחים היורשים 632484
רצה הגורל ואצל אמא שלי התגלתה מחלת סרטן (השד) וטופלה ו"הבריאה" רק כדי לגלות לאחר חצי שנה שהמחלה חזרה, ואחרי כמה חודשים גם אצל אבי התגלתה מחלת סרטן (לבלב), שניהם היו מעל גיל שבעים וטופלו בהוספיס בית ונפטרו בביתם ללא הארכת חיים מיותרת, ראשית אבי באמצע הקיץ ולאחר מכן אמי באמצע החורף ושניהם לאחר טיפול ארוך מסור ואוהב של כל הילדים והמשפחה המורחבת.
לקראת מותו של אבי הוא זימן את כל האחים לשיחה בה הוא ביקש מאיתנו ראשית לא לריב ואחר כך פירט מה ומי וכמה ולמה הוא רוצה שיהיה לאחר מותו. מימשנו את צוואתו הרוחנית והצלחנו לא לריב למרות הרבה חילוקי דיעות על חלוקת הרכוש שבסופו של דבר התחלק שווה בשווה עד כמה שניתן, לפי הצוואה.

אני מציע לכל אחד היודע כי מותו הולך וקרב לאזור את הכח ולהתמודד! ולאחל למי שנותר אחריו שלא יריב ושלא יסבול מהמתנות שיוותרו אחרי מותו אלא רק ישמח בהן, מספיק משפחות התפרקו בגלל שההוא קיבל יותר מהשני או השלישי...
צוואה דיגיטלית 632496
היום עלתה כתבה על הצורך בשיכחה ברשת:
(בה מרואיינת איילה ותיקה)

מה שהזכיר לי את הבלוג "אבק דיגיטלי": http://digital-era-death.blogspot.co.il/

ומה שיגרום לי סופית להכין קובץ (מודפס) עם כל סיסמאותיי לכל האתרים שאליהם נרשמתי אי פעם, ולהכניס בצוואה בקשה שבבוא היום התכנים האינטרנטיים שלי יימחקו.

לגבי הכתבה - בשנים הראשונות של הרשת המון תקשורת נעשתה בניקים בדויים, היתה טקסטואלית כמעט בלבד, והבעיה של שכחה דיגיטלית היתה פחות חריפה. היא צצה בשנים האחרונות, עם גוגל ופייסבוק, והשתרשות הנוהג לכתוב בשם האמיתי המלא ולהעלות תמונות אישיות וקבוצתיות.
צוואה דיגיטלית 632503
"בבוא היום התכנים האינטרנטיים שלי יימחקו"
לקפקא זה לא עבד, לך זה יעבוד?
צוואה דיגיטלית 632505
אם השווי של התכנים האינטרנטים של ברקת יהיו שווים כספית ותרבותית כמו של קפקא,אני בטח שהיא תשמח שלא ימחקו
צוואה דיגיטלית 632516
רואים שלא קראת בעיון את כתביי. אבל הבעיה היא דווקא שמקס ברוד עסוק בימים אלה.
צוואה דיגיטלית 632569
במחילה כן,הכוונה הייתה בימים אלה ממש הם לא,בעתיד שילמדו להעריך את הכתיבה היא תהיה שווה כמו.מה שאמרתי הוא כש-זה יקרה תשמחי שלא ימחקו אותן
מקס ברוד עסוק כן,התפקיד שלך הוא לסלול דרך,לא ללכת בדרך שכבר סללו אחרים-תמצאי את המקס ברוד בתוכך לא קראת את מאסת המופת "הסוד"?!
צוואה דיגיטלית 632585
זה? http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&am...
צוואה דיגיטלית 632615
צוואה דיגיטלית 632617
סודות חינם

צוואה דיגיטלית 632621
תודה!
צוואה דיגיטלית 632637
like
צוואה דיגיטלית 632638
כן כן,הייתי ציני כמובן
צוואה דיגיטלית 632623
הספר הזה הוא קשקוש שטחי ומטופש אפילו בסטנדרטים ניו-אייג'יים.
בפראפרזה על בדיחה ידועה, הייתי אומר שהוא מאלה שמוציאים לניו-אייג' שם רע :)
צוואה דיגיטלית 632628
הוצאת לי את המילים... עברתי על עמודים ממנו בעמידה, באיזשהו שבוע ספר (אם אני זוכר) לפני שנתיים-שלוש, ונעצבתי מהמחשבה שמיליוני אנשים מוציאים עליו את דולריהם היקרים.

עכשיו תור אישקש להגיד שכשהוא אמר על הספר הזה ''מאסת מופת'', זה היה בצחוק, בצחוק, רק בצחוק...
צוואה דיגיטלית 632636
ברור ברור..שלא תחשוד בי לשניה
צוואה דיגיטלית 632507
אני לא בטוח איך אפשר היום לגרום למחיקה דיגיטלית אמיתית. גם אתרים ובלוגים שנמחקים, עותקי ארכיון שלהם נשמרים במאגרים של כל מיני חברות, מגוגל ומטה, ולמרות שלאיש הפשוט אין גישה ישירה אליהם, אין ספק שמי שבאמת ירצה יוכל להשיג את המידע האמור.
צוואה דיגיטלית 632513
בכתבה יש אבחנה כזו - בין המידע שרשויות יכולות להשיג, לבין המידע שכל אדם יכול להשיג בחיפוש פשוט. וגם אני לא מתכוונת למחיקה טוטאלית של כל הביטים והבייטים אלא להיעלמות התכנים מהרשת הנראית.
צוואה דיגיטלית 632517
אגב, זאת גישה מעניינת ולאו דוקא זאת שהייתי מניח מראש (הרצון למחיקה דיגיטלית). בעבר דוקא אנשים ציינו שלהשאיר אחריהם חומר כתוב - ספרים, מאמרים, יצירות אמנות וכו' - נחשב על ידיהם כאות כבוד ומשהו לשאוף אליו.
צוואה דיגיטלית 632518
הם לא חשבו על התפוצצות המידע. בהחלט יש יותר מדי מלים באינטרנט, ורבות (מדי) מהן שלי.
צוואה דיגיטלית 632528
אז אולי תמייני אותן ותחליטי מה להשאיר (-;

(כן, ברור לי שמשימה כזאת עשויה להעסיק אותך מכאן ועד לאירוע המצער שיחייב את מילוי הצוואה)
צוואה דיגיטלית 632519
אני לא יודע לגבי צוואה, אבל אני מגבה היום חלק ניכר מאוד מהחיים הדיגיטליים שלי, ואף סרקתי כמה דברים שהעזו להופיע לפני שהכל היה דיגיטלי. השאלה הגדולה היא איזה חלק מזה להפוך נגיש לדורות הבאים ? החלק הקל הוא כמובן תמונות משפחתיות, אבל מה לגבי מכתבים משמעותיים ? מחשבות שעלו לכתב ? תגובה ממש מוצלחת באייל ? תגובה לא ממש מוצלחת באייל ?
צוואה דיגיטלית 632551
אותי לא היו מטרידות תגובות מוצלחות. אם כבר אתה חושב להשאיר משהו, הייתי מתמקדת בערך המוסף שיהיה לזה לקרוביך ורק להם.
צוואה דיגיטלית 632563
אני לא יודע למה יהיה ערך מוסף עבורי בעוד כמה שנים, לדעת מה יתן לנכדים שעוד אין לי ערך מוסף בעוד מאה שנה ?
צוואה דיגיטלית 632574
ירושה פיזית הולמת תהיה התחלה טובה. ולגבי התכנים, אולי תחשוב איך היית רוצה יותר מכל שיזכרו אותך ("הוא היה אינטלקטואל כביר" - תגובות מוצלחות באייל. "הוא היה איש אמת וערכים" - פוסטים פוליטיים זועמים. וכן הלאה. את כל השאר להעיף. בעצם אולי לשמור תגובה הומוריסטית אחת, שתאפשר לנכדים לעשות עליך סרט ולספר בראיונות: "תדמיתו הנוקשה של סבא נסדקה לפעמים").
צוואה דיגיטלית 632580
השאלה תמיד היא האם מבחן הזמן יהפוך פוסט פוליטי זועם ל''איש אמת וערכים'' ו''נביא'' או ל''שוטה'' ו''עדיף שלא היינו יודעים את זה עליו''.
צוואה דיגיטלית 632589
ולכן - יפה שתיקה לחכמים.

(למה אי אפשר להשאיר פשוט, נניח, מתכון?)
צוואה דיגיטלית 632591
לכי תדעי, תשאירי מתכון לספגטי בולונז ועוד מאתיים שנה יוקיעו אותך כקרניסטית אכזרית וחסרת לב (-;

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים