קמפיין מימון המונים גייס רבבות שקלים להגנת נתבעים בגין ''השמצה פרועה'' 3664
התנועה לזכויות דיגיטליות פתחה אתמול בקמפיין מימון המונים להגנה משפטית עבור שורה של אנשי תקשורת וגולשים, אשר נתבעו בידי המרצה ענב גנד גלילי. לטענת גנד גלילי, הנתבעים ביזו אותה ופגעו במטה לחמה בכך שסיקרו באופן לועג הרצאה שנשאה. יעד הגיוס הראשוני של 30,000 ש"ח הושג תוך כשלוש שעות, והתנועה מתכננת לנצל את הסכומים העודפים על מנת לפתוח קליניקה משפטית להגנה על נפגעי תביעות השתקה (SLAPP).

גנד גלילי נשאה את הרצאתה "מידענות ברשת העמוקה" בכנס של איגוד האינטרנט הישראל ביולי האחרון. סרטונים של ההרצאה הועלו לאינטרנט, ובעקבות זאת מומחי מחשבים, בלוגרים, אנשי תקשורת וגולשים מהשורה מתחו ביקורת חריפה על שגיאות שנפלו, לטענתם, בדבריה של גנד גלילי.

לפני כשבועיים הגישה גנד גלילי תביעת לשון הרע נגד 25 בני אדם ונגד ערוץ 10, בסכום כולל של 400,000 ש"ח. לפי כתב התביעה, הנתבעים "המיטו על התובעת לא רק חרפה ובושת פנים, אלא גם חיסלו את מטה לחמה". עוד נכתב בתביעה: "זכותו של אדם להעטיר [כך במקור] דברי ביקורת כחלק מחופש הדיבור ושמירת ערכי דמוקרטיה, אך דומה שכל הנתבעים עשו פלסתר את כל העקרונות הללו והביאו את אמצעי התקשורת לשפל המדרגה. זכות האדם למקום עבודתו ולעיסוקו הם מהדברים המקודשים על־פי חוקי היסוד באשר הם. הנתבעים פגעו ורמסו את זכותה זו של התובעת במצח נחושה. חבורת הנתבעים ביצעו 'אונס קבוצתי' בשמה הטוב של התובעת והותירו את התובעת והיא פגועה, מושפלת וחסרת תעסוקה ונתונה לקלס ולזלזול בכל מקום אליו תפנה."

כאמור, קמפיין מימון ההמונים גייס 30,000 ש"ח להגנת הנתבעים תוך כשלוש שעות. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, כיממה לאחר פתיחת הקמפיין, הוא גייס כ-‏55,000 ש"ח. מארגני הקמפיין הכריזו כי אם יגייסו 65,000 ש"ח, הם יפתחו קליניקה משפטית להגנה על נפגעי תביעות השתקה (SLAPP) שתפעל למשך חצי שנה, ואם יגייסו 100,000 ש"ח, הקליניקה תפעל שנה שלמה. 175,000 ש"ח יאפשרו לפתוח גם "קו חם" לנפגעים בתביעות השתקה.

בראיון לאתר "העין השביעית" תיאר עו"ד יונתן קלינגר, אחד מעורכי הדין בתנועה לזכויות דיגיטליות, את הקליניקה שתיפתח: "טיפול ראשוני יינתן ללא כל אפליה, לכל אחד ואחד, ויכלול היכרות עם הזכויות, הסבר על המצב המשפטי שלו וכדומה. לאחר מכן, ועד העמותה יהיה מי שבוחר באילו מקרים לטפל פרטנית ואילו להחזיר לשוק הפרטי". עוד אמר קלינגר: "אני לא רוצה שילד יחשוב פעמיים לפני שהוא משתף סרטון מצחיק שהוא מצא ברשת. התרגיל שעושים לא אחת הוא לבחור את הצד החלש יותר ולתבוע רק אותו. לדוגמה, בתביעה של אייל גולן נגד עמרי חיון מאוד מפתיע שתבעו רק אותו, ולא את כל אתרי האינטרנט הגדולים שפירסמו דברים דומים. התשובה לזה ברורה: כאשר תובעים את עיתון 'הארץ' זה לא SLAPP, זו התנהגות עסקית סטנדרטית, והעיתון גם מבוטח, אבל כשתובעים את עידו קינן אישית – זה SLAPP".
קישורים
הרשת מתגייסת להגנה על נתבעי ענב גנד גלילי - כלכליסט
מגנים על נתבעי גנד גלילי - הקמפיין באתר headstart
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  לטענתם • צפריר כהן • 11 תגובות בפתיל
  די, תעזבו אותה. מסכנה. • אא • 26 תגובות בפתיל
  יש שגיאת כתיב קטנה במאמר • קליסון • 2 תגובות בפתיל
  יש הבדל... • שירה מולד • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים