עיריית ת''א מקדמת חוק המסדיר פעולת מרכולים בשבת 3668
עיריית תל אביב תדון בעוד כשבועיים בחוק עזר חדש המיועד להסדיר את פעולתם של מרכולים וקיוסקים בשבתות.

לפני כשנה קיבל בית המשפט העליון את ערעורם של קבוצת בעלי מכולות מתל אביב, והורה לעירייה לאכוף בקפדנות את חוק העזר הקיים האוסר הפעלת בתי עסק בשבת. הרקע לפסיקה זו היה מנהגה של העירייה להימנע מלהוציא צווי סגירה לעסקים המפרים את החוק, והסתפקותה בחלוקת קנסות מפעם לפעם, בסכומים המוערכים בכ-‏2 מיליון שקלים בשנה. במרץ האחרון אישרה העירייה תיקון לחוק העזר המכשיר למעשה את המצב הקיים שבו עסקים רבים פתוחים, אולם לפני כשבועיים החליט גדעון סער, שר הפנים, כי הוא אינו מאשר את החוק החדש. סער התיר, עם זאת, את הפעלתם בשבת של העסקים בנמל תל אביב, נמל יפו, ומתחם התחנה.

כעת ניסחה העירייה חוק עזר חדש, הכולל התאמות ותיקונים בהתאם להערותיו של סער. לפי החוק המוצע, העיר תחולק לשמונה אזורים עירוניים שבכל אחד מהם תיקבע מיכסה של היתרים לפעילות בשבת. באיזורים שבהם הביקוש להיתרים יהיה גבוה מהמיכסה, תיערך הגרלה בין המבקשים. ההיתרים יהיו תקפים לשנתיים ובלתי ניתנים להעברה. לדברי העירייה, החוק החדש יצמצם את מספר העסקים הפתוחים בשבת מכ-‏260 ל-‏165, ושטחם המקסימלי של העסקים הנ"ל יירד מ-‏800 מ"ר ל-‏500 מ"ר. אם חוק העזר יאושר במועצת העיר הוא יועבר לעיון משרד הפנים, שם עשוי סער לפסול אותו שוב.

בתגובה לטיוטת החוק החדשה אמר דוד שוב, פרקליטם של בעלי העסקים שהתנגדו לפתיחת מרכולים בשבת: "לצערנו, העירייה שוב מוציאה מסמך בלי לטרוח לזמן את בעלי העסקים הקטנים וללא דיון ציבורי ראוי. כך למשל, הצעת החוק מפלה בעלי עסקים קטנים המעוניינים לנוח יום אחד בשבוע ולא מעוניינים להשתתף בהגרלה על הזכות להיות 'עבדים' שבעה ימים בשבוע. בכל מקרה העירייה משחיתה את זמנה לריק. אין לה כל סמכות לאשר חוק מסוג זה ואין שום ספק שגם התיקון הזה יפסל הן על ידי שר הפנים והן על ידי בתי המשפט".
קישורים
עיריית ת"א מנסחת חוק שיאפשר פתיחה חלקית של מרכולים בשבת - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • קוף הביגועים המקורי • 44 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים