מי המועמד המועדף עליך לראשות הממשלה? 367
אהוד ברק 35 19%
בנימין נתניהו 28 15%
אריק שרון 3 2%
שמעון פרס 46 25%
סילבן שלום 4 2%
אברום בורג 19 10%
אחמד טיבי 4 2%
אחר 13 7%
פתק לבן 12 6%
שמעון פרנס 23 12%

187 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ודוק 12870
מי המועמד המועדף עליך, לא מי המועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח מבין המחנה שלך.
ברור 12872
לכן בחרתי בשמעון פרס, שאין לו שום סיכוי.
ודוק 12962
דובי - שכחת את פנינה.
איפה יוסי? איפה דן? 12874
אמנם הרשימה מכילה את מי שיותר סביר שיציגו מועמדות או יתמודדו על תפקיד המועמד-מטעם-מפלגתם (פרס?! אני לא חושב), אבל בכל זאת - אולי אפשר, כל עוד לא נמנו קולות ל"אחר", להוסיף את יוסי שריד ואת דן מרידור לרשימה? ואיך זה שיש בה רק גברים?
וגם... 12875
אם אין לי מועמד מועדף (לא אחד מאלה שברשימה ולא "אחר"), האם עלי לבחור ב"שמעון פרנס" או ב"פתק לבן"?
וגם... 12876
א. הייתי יכול, מצידי, למנות כל מי שנמצא בכנסת וכמה שלא, אבל יש גבול. השתדלתי למנות רק מי שהביע רצון כלשהו להתמודד (פרס הוצב על ידי בוחרי העבודה כמועמד המועדף עליהם, ולכן נוסף גם שמו). מרידור ויוסי שריד לא העמידו עצמם כמועמדים (למעשה, שריד מחה בתוקף כשנטען כאילו הוא מתכוון להתמודד), ולכן לא נוספו לרשימה.

באשר לשאלתך השניה - לבחור בפתק לבן, זו הצהרה מסוג אחד (אין במי לבחור), ולבחור בשמעון פרנס זו הצהרה מסוג אחר (שמעון פרנס לראשות הממשלה! על כל משמעויותיה).
בחירה שלך.
שירות לציבור 41373
ראיתי את ''הטברנה'' אתמול, ואני מוכן להשבע ששמעון פרנס צובע שער.
שירות לציבור 41376
שאני אבין, אתה עשית במיוחד חיפוש אחר הביטוי "שמעון פרנס", כדי שתוכל להשחיל את הפרט הזה איפשהו, או שזכרת את התגובה הספציפית הזאת ובאת לכאן אוטומטית?
שירות לציבור 41379
שאלה טובה, דובי.

התשובה העגומה היא לא פחות פאתטית:

התרעתי על בעיית הלינקים למאמרים שטרם קראתי עוד קודם.
תגובה 40324
עכשיו אני ממשיך ללחוץ, אם כי אני מפחית את המינונים.

לא נעניתם לדרישותי:
תגובה 40328
אז שאו בתוצאות.
שירות לציבור 41381
אני מתכוון לומר שאני פשוט קורא את כל האייל - ונתקלתי בשמעון פרנס במקרה.
ועוד שאלה לעורך 12886
סליחה שאני מצטרף לגל המקובל של שאלות "ולה לא..." אבל למה דווקא טיבי ולא הד"ר עזמי בשארה שכבר הגיש את מועמדותו בבחירות הקודמות?
ועוד שאלה לעורך 12890
כי טיבי כבר הודיע שיתמודד בבחירות האלה.
הנוקדנות היא חיינו 12905
אם בחרת לציין את תואר הדוקטור של בשארה, היה עליך לציין שגם טיבי מחזיק בתואר דוקטור (אמנם אחר).
אבל לא בשבילנו... 12907
מה עם תואר הדוקטור של שמעון פרנס???
ולמה זאב רווח לא נכנס לרשימה?
בושה.
הנוקדנות היא חיינו 12908
כן כן, הגניקולוג הידוע (כבר אמרתי את זה במקום אחר...) מישהו יודע אם הוא עדיין בפרקטיקה או שפרש לטובת החיים הציבוריים בלבד?
הוא לא סיים את ההתמחות 13100
הוא נזרק מבית החולים באמצע ההתמחות מאחר ותקף פיזית איש בטחון שרצה לבדוק את התיק שלו.
לכן הוא לא סיים את ההתמחות ואינו גניקולוג.
הוא לא סיים את ההתמחות 13113
אתה יכול לגבות את מה שאתה אומר בצורה כלשהיא? מאוד מעניין, מעולם לא שמעתי על כך.
אשמח אם תציג את המקור לכך.
הוא לא סיים את ההתמחות 13141
ליאור ידידי,

לגבי נושא האדם אשר הוא תקף - דבר זה פורסם בזמנו (לקראת סוף שנות ה 80) בעיתונות המקומית בירושלים ולדעתי אין בעייה למצוא את החומר בארכיוני המקומונים.

השתלשלות העניינים היתה:
הוא נכנס לבית החולים (הדסה הר הצופים) והשומר ביקש ממנו לפתוח את התיק לבדיקה כמקובל.
הוא אמר לשומר שהוא עובד בבית החולים.

עד כאן, אין מחלוקת על העובדות.

גירסתו היא שהשומר אמר לו שבעיניו כל ערבי הוא מחבל, ואילו השומר טען שאמר לו שאינו מכיר אותו ולכן בודק את תיקו.

בכל מקרה, הוא לקח את התיק (תיק קשיח גיימס בונד) והטיח אותו בראשו של השומר (אדם מבוגר). עד כמה שזכרוני מגיע, השומר דנן נזקק למספר תפרים בראשו.

באותו יום הוא נקרא למשרד מנהל בית החולים, ופוטר על ידיו. אחת הסיבות לפיטורין היתה שלאחר המעשה, הרופא הרחמן (?) עזב את השומר והלך בלי להגיש לו עזרה רפואית.

לאחר שהוא פוטר היתה לו את החוצפה לגשת לעיתונות המקומית ולהתלונן על התנהגותה של הנהלת הדסה. הוא קיבל בתפקיד ה"מסכן" ראיונות בעיתונים מקומיים ומשם הדרך לקריירה פוליטית היתה קצרה...

לגבי נושא התואר: הוא נושא בתואר ד"ר לרפואה, הניתן לכל מי שמסיים לימודי רפואה וסטג (שנה שביעית).
בזמן המקרה הנ"ל הוא היה בעיצומם של לימודי התמחות בגניקולוגיה.
לכן, התואר ד"ר מגיע לו שכן הוא ד"ר לרפואה, ואילו עד כמ שידיעתי מגעת הוא איננו גניקולוג מוסמך אלא כמו כל רופא שלא עשה התמחות בענף מסויים של רפואה הוא ד"ר לרפואה כללית.

כמובן ייתכן שעשה אחר כך התמחות בגניקולוגיה בבית חולים אחר בארץ או בעולם.

עבדתי בהדסה באותה תקופה ומכאן האינפורמציה - אשר אינה סודית בכלל, אם כי כמובן אין לי ספר קטעי עיתונות עליו.
הוא לא סיים את ההתמחות _בהדסה_ 147205
עד לכניסתו כח''כ המדובר עבד כגניקולוג
זה רק אני או ש... 12922
התוצאות עד כה מאוד מאוד מוזרות? מעניין מה בדיוק הן משקפות. ברור שרוב קוראי האייל נוטים שמאלה, אך עד כמה ומה היחס ביניהם לבין הנוטים ימינה? אולי היה צורך בסקר מקדים - להיכן אתה משתייך בקשת הפוליטית.
בכל מקרה נראה לי מוזר שדוקא ברק או פרס מובילים בסקר. אני לכשעצמי עוד לא הצבעתי, בעיקר מכיוון שאני מרגיש שיש עוד הרבה פרטים שעומדים להתבהר בזמן הקרוב בנוגע למועמדים ועמדותיהם השונות.
האם ישנם עוד כמוני?
זה רק אני או ש... 12928
מה שלא מפתיע אותי אולי קצת זה שהפתק הלבן נמצא במקום השלישי.
אני ציפיתי שהו יהיה במקום הראשון אחרי שני הנסיונות הכושלים מבחינתי בראשי הממשלות האחרונים.

הסיבה העיקרית שאני נגד בחירת ראש ממשלה היא שכאשר אני בוחר לא להצביע לאף אחד מהנבחרים אני למעשה מצביע לשני שלא אני מתנגד יותר מאשר לראשון.

בבחירה ללא בחירה ישירה אני משפיעה לכיוון המפלגה שאותה אני רוצה ומי שיהיה ראש הממשלה הבא יעלץ בגלל הקול שלי ללכת יותר בדרכה בעיקר מכיוון שלו נתתי לו את קולי
לא יעלה על הדעת 12927
לא ייתכן, ואולי אפילו לא יעלה על הדעת, מצב שבו מדינת ישראל מפלה אפליה חמורה בין אזרחיה, ויש לפתור אפליה זו לאלתר. ידוע שבמדינתנו הזכות לבחור ניתנת לכל מי שמת בעודו אזרח. ואולם, לאזרחינו המתים אין ניתנת הזכות _להיבחר_. מדוע?? תמיהה זו תתברר מייד אם נבדוק את מי הכלל הזה מיועד להדיר מן הזירה הפוליטית: ידוע, הרי, שיותר ערבים מתים מיהודים (סיבות שונות שאין זה המקום לעמוד עליהן). זהו עוד אמצעי לדכא את המיעוט הערבי. תוסר האפליה ויפה שעה אחת קודם, והמועמד שלי יהיה בנג-אוריון, מי שאמר והיתה המדינה. צריך פה קצת סדר, ומי כמוהו מבין באיך עושים סדר. וגם ייפסק המצב הזה שיש טברנה בכל הערוצים בו-זמנית. טברנה תהיה רק בלווין (הפקיסטני).
יוזמה ברוכה או סתם הלצה טפשית? 12939
מה זה? האייל שכר את שירותיו של סטנד-אפיסט על מנת להנעים את שהותנו במגזין? :-)
יוזמה ברוכה או סתם הלצה טפשית? 12984
מה?! לא שמעת?! זהו הסטנד-אפיסט הנודע שמשגע את הפרות בצ'צ'ניה ומרקיד את הגמלים בנגב.
שמעון נגד שמעון 13000
קל לראות שכרגע מוביל שמעון פרס על שמעון פרנס בקול אחד (!) הייתכן הדבר הזה?? האם פרס ידידנו ינצח סוף סוף? ומה בדבר השמועות על קונספירציה אפלה בין פרס לפרנס שנרקחה במיוחד על מנת לזכות במשאל זה? (שמתם לב לדמיון בשמות?)
מועמד מתאים 13016
בשם אלוהים, זעם אלים מעונים מטפס בצמרות ראשי כשאני כותב תגובה ארוכה וטורח להשקיע בה הקפדה על כיוון מחשבה מסודר, מתקדם, מגלה כי ישנן מספר טעויות, דפוס ומה לא, חוזר ומגלה כי תגובתי ישנה עם הדגים... גם הליכה קדימה ותיקון בתגובה נוספת לא עולה יפה, כיוון שהדגים מחזיקים חזק את תגובתי המסכנה.

אבל החיים ממשיכים וכך התגבוה האבודה, גם אם קצרה ושטחית יותר.
איפה היינו... מועמד מתאים.
מהו מועמד מתאים בימים אלו? אדם עתיר זכויות, יכולות ואידיאולוגיות? אדם אשר סוחף אחריו ציבורים שלמים ובעקבותיה לברדור התקשורת מזיל הריר? אדם שפועל ומתקן עוולות במערכת הביוב הארץישראלית? מי יודע. כיוון שהתקשורת כיום מכילה בפעולותיה את נבואת העתיד, איני יודע אם יקום מחר מועמד ראוי או בעוד חודש. קמפיין תקשורתי ובון טון מקצועי לגבי מועמד כלשהו, נאמר בורג, יכול לשנות דעת רבים מהקצה אל הקצה. ואיני מדבר אלו הנכנעים ללבם, לרגש בכל בחירותיהם. אני מדבר על אנשים רציונליים בהחלט, עליהם התקשורת משפיעה באופן מרגיז, אורוולי ומטריד למדי. בכל פעם שמנהיג כלשהו מופיע בכלי התקשורת, הביקורת העיקרית של אנשים כלפיו והפרמטר המרכזי לשיפוטו הנה איכות הופעתו ומידת שכנועו. איני בוכה על אובדן חשיבות האידיאלוגיה, אבל זו כבר ממש מילה גסה בקרב אנשים כיום.
הרי אף אחד אינו יכול באמת לומר לי מדוע אל גור מתמודד באותה הליגה עם ג'ורג' "ראש נבחרת המעודדים" בוש בבחירות בארה"ב ומדוע אין התקשורת טורחת להבהיר כי מדובר בשתי רבמות שונות לחלוטין. דעתי היא כיוון שהיא, למרות סלידתה מבוש וחוסר יכולתו המוכחת, מפחדת יותר מאדון גור המשעמם והמרדים ולכן הבחירות בארה"ב נתקעו על חצי- חצי. הרי מדובר באבסורד מוחלט. אין אנו מדברים כבר על דעות שונות, אידיאולוגיה שונה, אלא על הישגים ויכולות, אל מול... ובכן, מה? במקרה הטוב, פוליטיקאי סביר.
בורג, למען האמת, עדיין אינו מפוצחת דמותו המעט אניגמטית בראשי. הרי ישנם תחומים בהם אני מעריץ את עמידתו על ענייני כפייה חרדית, אך בעניינים אחרים, כמו תמיהתי לגבי הופעתו התכופה באולפני טלוויזיה וחתנות רדיו, מה שגורם לי לתהות האם הוא ודני נווה ישנים באותו האוהל, והלצותיו, גם אם מוצלחות, אינן ראויות לאדם במעמד שכזה.
אבל מי יודע, חודש אחד של תעמולה תקשורתית והטוב שבאדם ייפול לאחיזת הברזל של מדיות התקשורת, והסקרים יעלו ויירדו ויישארו, כרגיל, הגורם הכי חשוב אצל מועמדנו החביב בקרב בוחריו.
מדוע נפקד מקומו של בן עמי מהמשאל 13094
ומה עם טומי לפיד? 13097
ומה עם טומי לפיד? 13105
אם היית(ם) טורח(ת/ים) לקרוא לפני כתיבת ההערות הללו, היית(ם) וודאי יודע(ת/ים) שבסקר נרשמו רק מי שדיברו ברבים על כוונתם לרוץ. אנחנו לא יכולים לכלול כל ח"כ (וכמה שאינם ח"כים) בסקר הזה... נו באמת.
ומה עם טומי לפיד? 13154
לא זכור לי שה''ה פרס, בורג, ושלום הודיעו בפומבי כי הם מתכוננים לרוץ לראשות הממשלה - כמובן תחת ההשערה שהמדובר בהצהרות עכשוויות ולא בנמרים של נייר שצווחים כל הזמן ''תחזיקו אותי''.
כי בקבוצת תחזיקו אותי יש עוד מספר חברים כמו מר ברעם, מר שיטרית, ועוד.
ומה עם טומי לפיד? 13156
האנשים המופיעים בסקר נבחרו על פי האנשים עליהם דובר (ושדיברו בעצמם) בעיתונות כמועמדים פוטנציאליים - בזמן הכנת הסקר. אם הם בחזקת ''תחזיקו אותי'' או לא, זה כבר לא עניין שלי, אלא של המצביעים בסקר.
שכחנו מישהו 13342
אם כבר עושים סקר שאמור לכלול מועמדים מהשנים הקודמות, אסור לשכוח שכעת
חוק נתניהו מאפשר גם למועמד נוסף שאינו
חבר כנסת בקדנציה זו להתמודד...
שכחתם את בא-גד ?
הקאמבק עוד יגיע...
מדהים 147027
במקרה נתקלתי בסקר ישן זה, ונדהמתי לגלות: שלושה חודשים לפני שנבחר שרון לראשות הממשלה, בכלל לא "ספרו אותו"; הוא היה המועמד המועדף רק על שלושה מצביעים מבין 187!
שמת לב למוטו של מדור הסקרים באייל ? 149000
שמת לב למוטו של מדור הסקרים באייל ? 149006
אני רוצה להגיד לך שאני קורא את האייל כבר הרבה מאוד זמן, ורק בעקבות הערתך הסתכלתי והבחנתי לראשונה במוטו הזה. כנראה שאני דביל.
מצד שני, כמה טוב שאפשר להודות בכך בתור אייל אלמוני. היטהרות הנפש- בלי נשיאה בתוצאות.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים