אסיר שאמור היה לעבור לבקשתו המתת חסד, יושאר בחיים 3688
פרנק ואן דן בלאקן, רוצח ואנס סדרתי בלגי אשר בקשתו להמתת חסד היתה אמורה להתמלא בשבוע הבא, לא יומת, זאת לאחר שרופאים מצאו כי מצבו הנפשי לא עומד בקריטריונים הנדרשים בחוק.

ואן דן בלאקן מרצה עונש מאסר מזה 26 שנה, לאחר שהורשע בסדרת מעשי אונס ורצח, בכללם אונס ילדה בת 11. לפני כשלוש שנים הוא פנה למשרד המשפטים הבלגי בבקשה לסיים את חייו, בהתאם לחוק המתות החסד הקיים במדינה והמיועד לחולים חשוכי מרפא. לדבריו, הוא אינו מעוניין להשתחרר מהכלא משום שהוא מעריך כי דחפיו יובילו אותו להמשיך ולפשוע, אך חייו כאסיר חסר תקווה גורמים לו לכאב נפשי בלתי נסבל. בראיון לטלוויזיה הבלגית הוא אמר: "מה האפשרות האחרת שלי, להירקב כאן בכלא עד יומי האחרון? אני מבקש למות בכבוד, כי למרות מה שעשיתי אני עדיין בן אנוש."

בספטמבר האחרון אישר בית המשפט העליון בבלגיה את בקשתו של ואן דן בלאקן, והוא אמור היה לעבור המתת חסד ביום ראשון הקרוב. אולם לאחר שכבר החל תהליך ההכנה להמתה, קבעו רופאים כי מצבו הנפשי אינו עומד בקריטריונים החוקיים המאפשרים בבלגיה המתת חסד מרצון, והחליטו כי הוא יועבר לטיפול פסיכיאטרי, ולאחר מכן למוסד לעבריינים הלוקים בבעיות נפשיות חשוכות מרפא.

חוק המתת החסד הבלגי נכנס לתוקפו בשנת 2002, ובמסגרתו מסיימים את חייהם מרצון כ-‏1800 בני אדם בשנה. בשנה שעברה הפכה בלגיה למדינה הראשונה בעולם המאפשרת בנסיבות מסוימות גם המתות חסד לילדים.
קישורים
רופאים בבלגיה ביטלו את המתת החסד שאושרה לאסיר שביקש לסיים את חייו - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עבודות פרך (ונכבה) עכשיו! • אישקש • 881 תגובות בפתיל
  הבחירות האלה...צריך כל שנה כמה • אישקש

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים