''מכרה רייטינג'' ציני, או ''השירות ההסברתי הטוב ביותר''? 3694
נגד ובעד שידור הראיון עם האנס ארז אפרתי
ביום ב' השבוע שודר בתכנית "עובדה" ראיון שערכה נסלי ברדה עם ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר אשר השתחרר לפני כחודש מהכלא לאחר שריצה כשש שנות מאסר בגין ניסיון לביצוע מעשה סדום בצעירה. הראיון עורר ויכוח ציבורי סביב גבולות הלגיטימיות של סיקור מקרי אונס.

העיתונאי איתי זיו התייחס באתר "העין השביעית" לדבריה של ברדה בתחילת כתבתה, כי "חשוב להבין – לא את ארז אפרתי, אלא את המנגנון המסוכן כל־כך: איך פורץ, לכאורה במפתיע, צד כה חייתי". לטענת זיו, "הכתבה ששודרה אתמול (שני) עסקה כמעט כולה בארז אפרתי האיש – בתחושותיו, ברגשותיו ובביוגרפיה שלו. היו אמנם כמה התייחסויות לצדדים עקרוניים של המקרה, אבל הן היו זניחות, וממילא היה ברור שלא זו תכליתה של הכתבה." זיו הוסיף וטען כי הראיון היה אוהד כלפי אפרתי מעבר למתבקש, וכי ברדה "קיבלה מכרה רייטינג, גישה לחומרים מציצניים ואפשרות לקריין בפתוס תיאורים של אלימות מינית, שכבר נאמר לא פעם שהם האופן שבו העיתונות המסחרית משלהבת את קהלהּ."

מנגד, עו"ד רוני אלוני סדובניק, המכהנת כיועצת ראש לשכת עורכי הדין לשוויון מגדרי ומייצגת נפגעות עבירות מין, פרסמה היום מאמר דעה ב"הארץ" בנושא, שבו היא תומכת במערכת "עובדה". לדבריה, "המסר מהראיון הקשה לצפייה הזה הוא, שפוגע מיני אינו נראה שונה מגברים אחרים, אין לו אות קין על מצחו ולא סימני זיהוי. כל גבר שנראה נורמטיבי עלול להתגלות כפדופיל או אנס. … זהו מסר חשוב מאוד, שזכות הציבור להבינו. ... ההבנה הזאת היא השירות ההסברתי הטוב ביותר." עוד כתבה אלוני סדובניק: "אנשי ונשות מקצוע רבים, העוסקים בתחום שיקום נפגעי תקיפה מינית וליווי נפגעי עבירה, סבורים, כי עריכת ראיון עיתונאי אחראי ורגיש, גם עם עבריין מין שכבר ריצה את עונשו, יש בו כדי לפתח דיון ציבורי בנושא שנחשב טאבו. היסטריית ההסתרה, הפיקסלים על הפנים, ההצללות, עיוות הקול, סגירת דלתיים ואיסורי פרסום - כל אלה היו יפים בעידן שבו נתפשה הבושה כמנת חלקה של הנאנסת. כיום, בעידן הפמיניסטי, וכן הטכנולוגי והתקשורתי, פרופיל הנפגעת השתנה. היא כבר אינה צריכה להתבייש בכך שנאנסה. הפוגע הוא הנכלם, כפי שראינו בתוכנית 'עובדה"'.
קישורים
הראיון - באתר mako
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ''אמת לשעתה'' • המצנן • 11 תגובות בפתיל
  מפי הסוס(ה) • אביר הקרנפים • 30 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל האלמוני • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים