המלצה: מד''א תוכל במקרים מסוימים לפנות חולים בכוח 3697
המועצה הלאומית לביואתיקה רפואית יצאה בהמלצה חדשה, לפיה מד"א תוכל במקרים מסוימים לטפל באנשים ולפנותם לבית חולים גם אם הם מתנגדים לכך.

לפי ההמלצה, כאשר צוות מד"א סבור כי מטופל נמצא במצב חירום רפואי, בסכנת חיים מיידית, או בסכנת נכות חמורה ובלתי הפיכה, הוא יוכל לפנותו בכוח לבית חולים גם אם המטופל מסרב לפינוי. הצוות יוכל לפנות בכוח חולה גם אם החולה לא הוגדר כנוטה למות, אך הוא אינו כשיר לקבל החלטות, והמסרב לפינוי הוא בן משפחה של החולה שאינו האפוטרופוס החוקי. מקרה שלישי שיאפשר פינוי בכוח הוא כאשר החולה נמצא במצב המחייב פינוי, אך קיים ספק בנוגע לכשירותו השכלית.

המועצה גיבשה את המלצותיה לבקשת משרד הבריאות, בעקבות הפרשה מספטמבר 2012 שבה השחקן דורון נשר לקה באירוע מוחי, אך לדברי מד"א, התנגד תחילה לפינוי לבית החולים. מאוחר יותר תבע נשר את מד"א על סך 3 מיליון ש"ח.

לפי הערכות, מדי שנה מתרחשים למעלה מ-‏30 אלף מקרים בהם מטופלים מסרבים להתפנות או להיבדק על־ידי מד"א, מתוכם כ-‏800 עד 900 מקרים חמורים או מסכני חיים.

דורון נשר בירך על ההמלצה החדשה ואמר: "אני יכול רק להצטער על כך שמשרד הבריאות נרדם בשמירה על בריאותו של הציבור. הנושא היה ידוע היטב למשרד הבריאות משך שנים ארוכות ומאומה לא נעשה. זו בושה שמשרד הבריאות נזכר לטפל בנושא רק בעקבות הד תקשורתי נרחב ולמרבה הצער רק לאחר שנגרם לי ולאחרים נזק חמור ובלתי הפיך שהיה ניתן למנוע לו היה מפנים אותי בזמן לבית חולים".

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, "מדובר באירוע חריג במשמעות שלו שמערב אספקטים אתיים ואנושיים. לכן ראינו לנכון לדון בו במועצה הלאומית לביואתיקה וקיבלנו את המלצותיה. לא ניתן לצפות את כל האירועים מראש. למדנו מהאירוע והיתרון במערכת שהיא משתפרת כל הזמן".
קישורים
בעקבות דורון נשר: מד"א יורשו לפנות בכוח - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • יהונתן בר • 23 תגובות בפתיל
  יהודי לא מפנה יהודי! • הפונז

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים