מנשה קדישמן נפטר. האם אתה אוהב את יצירותיו? 3699
סמנו את כל התשובות שמייצגות את דעתכם
מאוד! 14 8%
נחמד 30 17%
ככה ככה 21 12%
לא אוהב 29 16%
מתעב 5 3%
אוהב את ציוריו, לא את פסליו 6 3%
אוהב את הפסלים, לא את הציורים 6 3%
אוהב יותר מאת מרבית האמנות המודרנית 9 5%
אוהב פחות מאת מרבית האמנות המודרנית 3 2%
תמונה אחת או יותר שלו תלויה אצלי בבית 1 1%
קניתי תמונה אחת או יותר שלו 2 1%
נפטרתי מתמונה אחת או יותר שלו 1 1%
מֶה 52 29%

179 הצבעות עד כה
קישורים
מֶה
פסליו
ציוריו
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

655148
בציורי הכבשים המפורסמים, כמו אלה שבקישור למעלה, אני לא מוצא שום כלום.
אבל הכתבה ב"הארץ" היתה מאלפת, ולמדתי ממנה על התקופות ביצירתו (רמז: ההבחנה בין פסלים לציורים היא אולי פחות מעניינת מההבחנה בין המוקדם למאוחר). אני יכול לראות ביצירותיו המוקדמות יותר שמץ של קסם, יותר מרוב האמנות המודרנית, לא המון. כולל ציור כבשה אחד שמופיע במהדורה המודפסת אבל לא באינטרנט, שהוא באמת יותר אקספרסיבי מהשטאנץ שלו.
655149
ירדן,אתה חובב אומנות?
655296
שאלה מעניינת (למי שאני מעניין אותו, אני למשל). למה אתה שואל?
ואם אתה לא חותך בשלב זה את הפתיל, כנראה שנחסוך שלב אם כבר תגדיר "חובב אמנות".
אינדיפנדנט טינדר 655303
לא עניין אישי,
"חובב אומנות"-לצורך העיניין,אתה חושב שיש תמונה ששווה* מליון דולר?
יש לי תאוריה שמבוססת על שנאת אומנים או יותר נכון תעשיית האומנות-מחפש מישהו להתווכח איתו.

*שאתה היית מוכן לשלם עליה
האח הגדול 655304
בקשה למערכת,אפשר להתחיל פתיל על האח הגדול?

ואני לא מבקש זאת רק כי זה מצחיק אותי לדמיין את אריק,ארז,שכג,המסביר ואא והחברה- קוראים את זה מול האח ,הפייפ נופלת על מקטורן הטוויד זורקים את ה"האקונומיסט" לאש ומזעיקים את הבטלר להתלונן על איכות האתר שירדה מאז איזה שקר כלשהו,וההמונים שחדרו למקום הטהור.
אינדיפנדנט טינדר 655307
אני הייתי רוצה לשאול שאלה אחרת. נדמה לי שהרבה לא יסכימו איתי, האם יש הבדל בין אמן לאומן? שבעיני, אמן - אדם העוסק בתחומים המוגדרים כ"אמנות", כגון ציור, פיסול, קשקוש בקטשופ ומילוי בובות קרטון בצמר גפן. אומן - בעל מלאכה מומחה, כגון חייט, סייד, נגר, מסגר וכו'.
נדמה לי שהמילון לא מסכים איתי, אולי מישהו אחר כן יסכים איתי.
אינדיפנדנט טינדר 655312
נדמה לי שהמילון יסכים איתך.
אתה רוצה לענות לשאלה האם זה פשע להתעלל בחיה חסרת אונים? כי לי אישית זה מפריע לדבר עם סדיסטים.
אינדיפנדנט טינדר 655308
מומלץ: דיון 2148, שלא יכול לענות על השאלה האישית לירדן, אבל יכול להוות הכנה מתאימה לנושא הנפיץ.
אינדיפנדנט טינדר 655309
נראה לי שהמאמר הזה הוא המקביל האיילי לביטוי שניצרקליין וההתנגדות לניתוח סאב טקסט של סרטים בעין הדג. שניהם מייצגים השקפה אנטי-אינטלקטואלית של משכילים למחצה שחושבים שהם מבינים טוב יותר.
אינדיפנדנט טינדר 655310
ודייק: שניצקליין.
סובלת לבד,בשקט 655313
קודם כל שלא תדעי עוד צער+מריחואנה יכולה מאוד לעזור .
תודה אני אעבור על זה יותר מאוחר
סובלת לבד,בשקט (?) בחרה את השם מתוך אירוניה כלפי הנושא (?) 655314
(בית שני)
בקשר לאבטיח 655315
זה צריך להיות מקושר לתגובה אחרת, אבל בזכות הקישור הרגע גיליתי אחרי ארבעים שנה שזה ''כותבת בכתב מסוגנן ויפה'' ולא ''כותבת מכתב מסוגנן ויפה''
בקשר לאבטיח 655317
תשמע, זאת כבר פינת התיקון השבועי (בזמר העברי), לא?
בקשר לאבטיח 655331
זה היה אמור להיות ברור, לא? היא הרי כותבת את זה לפרסום בעִתון.
אגב, היום אין מצב שהיו עושים את הקליפ הזה.
בקשר לאבטיח 655368
אני, כמו אריק, חשבתי שהיא כותבת למדור ''מכתבים למערכת''.
בקשר לאבטיח 655373
אני באמת מתפלא עליכם. קודם כל, כתוב בשיר במפורש שהקוראים מצפים לשמוע מה היא כותבת - מזה משתמע שמדובר בכותבת קבועה. שנית, זה אחד מהשירים ששמועות תמיד ייחסו להם כתיבה על דמות ספציפית, כמו ''לא תדעי אהבה אמיתית לעולם'', ''מיקה'' או ''אנה'' של משינה.
בקשר לאבטיח 655393
כן, לא הסתדר לי במאה אחוז העניין הזה. אבל כיוון שלא חשבתי שטעיתי במילים חייתי עם הדיסוננס.
בקשר לאבטיח 655428
הפירוש המילולי של מה שאוזני שמעה בטעות כבר התקבע במוחי בשעה שנתקלתי בפרשנות לפיה מדובר בגב' בושס. עכש''ז עד אותו זמן חשבתי על הגב' לוין כעל כותבת אדוקה של מכתבים למערכת (משהו בנוסח האחים חקק או ציפי לידר שהפציעה מאוחר יותר), ואם להודות על שטחיותי המופלאה מעולם לא ייחסתי לשיר מספיק חשיבות כדי לבחון את האינטרפרטציה הזאת מאוחר יותר. הרבה מאד מהשירים שאני שומע מכילים מילים וביטויים שאני לא לגמרי בטוח לגביהם - ברור שזה מאפיין יותר שירים בשפה זרה, אבל יש לא מעט כאלה גם בעברית, אם כי כרגע לא עולות בדעתי דוגמאות. איכשהו אני חי עם זה בשלום (לפני עידן ועידנים ניסיתי, בכוחותי הדלים, להבין מיהו ''נונתן'', כנראה חשמונאי גיבור שמשום מה לא הוזכר בשום מקום מלבד שיר חנוכה אחד).
בקשר לאבטיח 655429
מתוק. ומה הוא עשה שם שמונה ימים?
בקשר לאבטיח 655434
אתה לא רוצה להשאיר כד פלאי כזה בלי שמירה נאותה.
בקשר לאבטיח 655506
כמוני כמוך - המונדגרין, האינטרפרטציה שמדובר בכותבת סדרתית של מכתבים למערכת, ולקיחת כל זה כמובן מאליו כך שלא הייתי צריך לעמת את האינטרפרטציה עם חוסר הסבירות הקל שלה.

"נונתן" הוא כמעט אוניברסלי אצל ילדים עבריים, אני חושב.

ולא מזמן השווצתי במונדגרין ייחודי (אני חושב) שלי, הנה עוד אחד נדיר:

אני(ייייייייייי)
מתעורר בקלות.

(זה כמובן.)
בקשר לאבטיח 655507
קלפטר מנגן יפה.
בקשר לאבטיח 655586
אבל למה אתה קורא לזה "מונדגרין" כשיש מלה עברית יפה כמו "אבטיח"?

אני משער שרבים טעו בזה כמוני, אבל שנים רבות חשבתי ש-"מספרים בעיר שלבבך הוא כחול, ולכן קוראים לך שלגיה". הוא לא כחול - הוא קרחון.
בקשר לאבטיח 655602
לבתי תמר מומחיות בזה‏1.
דוגמיות:
"הו פירה, הו פירה, כמה טוב תהיה / בשנה, בשנה הבאה".
"הך, הך, הך בתוף / אח בבית חולים!"
"לא תורי, לא תורי, לא תורי - הנה זה בא!" (קול דודי).
"גשם, גשם, גשם מזהב. כולם אוהבים, כולם אוהבים, כולם אוהבים משחק!"
""נד-נד, נד-נד
רד, עלה, עלה ורד
...
מה שוקלים כאן במאזניים?
גם אני אוהב אוזניים!"

1 עד שהיא לומדת את המילים האמיתיות. זה קורה מהר מדי.
בקשר לאבטיח 655610
נהדר.
בייחוד הפירה - הרבה יותר ריאלי והגיוני (ואפילו פואטי לדעתי) מהטקסט המקורי. כשחושבים על זה - גם קול דודי.
בקשר לאבטיח 655612
וטוויסט על הנושא - הבת שלי מהר מאד הבהירה שמבחינתה ''זה מאד נעים לראות גן סגור, זה כל כך נעים לראות גן סגור''.
בקשר לאבטיח 655738
רק לאחרונה פיצחתי את "רק אונייה בלב המים/ ושנים עשרים ושתיים/ ואחת *מצמותייך* הנקראת יעל".

אני בכלל בעד לייסד גם "אבטיח" של שיחות יומיומיות. "אמרתי לך שהמיונז בדלת המקרר!" "אבל שמעתי שאמרת שאת כבר תביאי אותו מהר!", וכן הלאה. אחרי היישום המוצלח בתחום זה אפשר להגיע למה שהבינו מצביעים מאוכזבים מתוך הבטחות של פוליטיקאים, עם הסתעפויות להבטחות מוניציפליות.

____
ברקת, בפרסום עצמי חסר בושה לאסופת הסיפורים החדשה בה היא מעורבת: http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=14488
בקשר לאבטיח 655739
"וקטיושקה אז יצא לשוח/ וריחו חופשי ונהדר".

על איזה שיר דיברת בפתיח?

כל הכבוד על הספר החדש! בזמן שחלקנו מכבירים מילים תפלות לשווא מעל גבי הרשת, אחרים מותירים חותם אמיתי על התרבות המקומית. שאפו!
בקשר לאבטיח 655740
תודה, יש כבר עוד אחד בדרך (ב"כתר" בשנה הבאה) - צריך להעביר איכשהו את הזמן עד אז :-P

התכוונתי לזה:
ובוא לא נתחיל עם קטיושקה. אמנם תמיד הייתי שרה את זה מדויק, אבל מדמיינת פצצת קטיושה הנעה במסלול חופשי מעל החוף.
בקשר לאבטיח 655742
אה, אז אם כך את ממש שמעת פראפרזה על הבדיחה הידועה (מ'מרי פופינס' של דיסני) על איש בעל רגל מעץ בשם סמית'.
בקשר לאבטיח 655744
לגמרי :-) (איך קראו לרגל השנייה שלו?)
בקשר לאבטיח 655741
ואם קטיושקה, אז גם ''צבעונים, אחינו צבעונים'' (זה היה לפני עידן התקינות הפוליטית).
בקשר לאבטיח 655749
ולכבוד ל"ג בעומר שחלף לא מכבר:
"הוא היה גיבור,
הוא קרא לי דרור".

מה זה לכל הרוחות משנה איך הוא קרא לך? אתה כותב עליו או עליך? אתה לוין קיפניס או רון מיברג?
בקשר לאבטיח 655750
תגובה 531364
בקשר לאבטיח 655764
כמובן שכתוב שם "הוא קרא לדרור", אתם לא יודעים לקרוא? הוא קרא לדרור, הילד הגדול הנחמד שעוזר כשמרביצים לכם.

(מתוך ספר הומורסקות שהיה בבית הורי ושאת שמו שכחתי)
בקשר לאבטיח 655769
ועוד אחד מאותו שיר: "בר כוכבא נפל בשביל והושם בכלוב..."
מה שהיה אמור לעורר בי פחד, בתור ילדה שנפלה הרבה בשבילים, אבל איכשהו לא נגע ללבי.
בקשר לאבטיח 655760
(אני תמיד תהיתי: במה, בדיוק, אשמה החבריה? כלומר, נכון שנאמר "בכל". אבל בכל מה?).
בקשר לאבטיח 655816
ומה הקשר לצבעונים, הבנת?

אני מוכרח לציין שאם ווניה יקיים את בקשתה של אמא, יקח אותה למלחמה ויהפוך לקומיסר אדום במקום לבזבז את זמנו על שוטטות ואהבה, היא תממש את חלומו של ביאליק ותהיה לו גם אם וגם אחות (רחמניה, כמובן).
בקשר לאבטיח 655836
בבית הראשון - אמא אומרת לוניה להפסיק לשוטט ברחובות ולהרים בחורות‏1.
בבית השני - אחותו מבקשת ממנו לקחת אותה איתו למלחמה. מה שהשיר לא מזכיר, זה איך יתייחסו אליה שם, בחזית, ואיך יתייחסו אליה אם וכאשר היא תחזור. אבל את זה היא מן הסתם לא ידעה‏2.

1 אה, סליחה. "צבעונים". השמוצניקים והטוהר המיני שלהם.
2 בימים האחרונים, בעקבות פוסט פייסבוק אני קוראת את הספר המדובר. נפלאות הקינדל.
בקשר לאבטיח 655837
2 ומי שמאוד רוצה, הספר חופשי להורדה באתר המחברת, אבל בפורמט פידיאף. המרתיו למובי ואני מוכנה לשלוח לכל החפץ והמעוניינת.
בקשר לאבטיח 655852
רגע, רגע. קודם כל יש את הסיפור עם זה שאיבדנו כל אשר יקר היה. זה הבית הראשון. איך הוא קשור להמשך - לווניה פתרונים.
לגבי ההליכה למלחמה - הגרסה שאת מכירה מדברת על האחות, הגרסאות שאני מכיר מדברות על האם. בזמרשת את יכולה למצוא את שתי האפשרויות. כמו כן, המלחמה אינה מלה"ע השניה - השיר הושר בארץ עוד לפניה.
בקשר לאבטיח 655853
הגרסא שאני מכירה מדברת על שתיהן. אליבא דזמרשת, זה כנראה כמה שירים שהולחמו יחדיו.

אולי מלחמת העולם הראשונה, אם כך?
בקשר לאבטיח 655755
שלא לדבר על ההספנתעירים המסתתרים בביצים.
בקשר לאבטיח 655761
הרחוב קופץ / שם קוראים לי - סים‏1
שם לוחש לי עץ / את כל סודות החיפושים‏2

1 הרבה לפני שהיו כרטיסי סים למיניהם.
2 יעיל מאוד במחבואים.
בקשר לאבטיח 655841
בקיבוץ בכפר בכרם
ולא אחרת 655842
האויר הזה, שאף אינו כזה.
ולא אחרת 655845
האויר הזה, שאפתלוך הזה.

1 אל תשאל אותי מה זה "שאפתלוך". גם אני לא הבנתי.

__
לא סתם "רחוב סומסום" ו"זהו זה" בולטות מאוד באבטיח.
ולא אחרת 655847
1 זה שמימין נראה לי כמו מועמד לא רע. בהתחשב בנחיריים.
ולא אחרת 655869
באוויר הזה
שאף מלוא חזה
זכור שאם תרצה
גם אתה תוכל לשנות
את סוף המחזה ב...

זהו זה ולא אחרת...
ולא אחרת 655872
שאפתלוך בהחלט נשמע שם ראוי לסוס עברי.
ולא אחרת 655900
לצד חברו: שאפתם-מים (בששון).
כוורת חוזרת 655881
לתקליט של כוורת לא צורפו מילים אאז''נ.
רק כשהאזנתי לדיסק כעבור המון שנים התבהר לי הצירוף המוזר הבא

...כבר הוכתר בכפר בהיר
במצב מאוד שפיר...

ואת זה, לבושתי, רק לאחרונה, אחרי שיצא החידוש.

...וביליתי שנים בתוך כלא הורים
אבל רק לתקופת ניסיון...
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 655891
דוקא לי נדמה שהיו מילים - זה התקליט הראשון שרכשו לי הורי כשהייתי קטן, ומאחר ודוקא בו אני מכיר את המילים כהלכה, אני מניח שהן היו חלק מהתקליט. לדעתי המנהג הנואל של לא לצרף מילים לתקליטים החל בימי הקומפקט-דיסק.
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 656322
תגובה 656319
לא היו מילים
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 656348
טוב, לי לא היה מעולם תקליט של סיפורי פוגי. (היתה לי הופעה חיה מוקלטת על טייפ סלילים, עם הבונוס: קטע מוסיקה ארוך שרק בדיעבד למדתי שהוא מאת פראנק זאפה.) את מילות השיר שלהם אבל למדתי היטב מטקסט כתוב.
לכבוד הופעת האיחוד הראשונה שלהם ("כוורת חוזרת"?) יצא שירון. סביר להניח שהוא הופץ חינם בעזרתו האדיבה של "ידיעות אחרונות" לסוף שבוע. שם הופיעו מילים להרבה משירי להקת כוורת, מלווים אאל"ט באיורים של דני קרמן. זה היה המקור שלי בכל מקרה.

* הגילוי המרעיש שלי מהתגובה האחרונה: מה? דשא פשנל הפיק גם את כוורת?!
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 656364
כן. הוא גנב אותם מאשר ביטנסקי.
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 656369
מעניין. משפט אחד שם צד את עיני:
"בראשית שנות ה-‏70 התרחבה פעילות "צלילי מחתרת", עברה למועדון "ברברים" וכללה גם ג'ם סשנים עם בי.בי.קינג, שלמה מזרחי, יצחק קלפטר, מישה סגל, חיים רומנו ואחרים."
בי.בי. קינג? זה ברצינות?
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 656373
אם יואב קוטנר כתב את זה, כנראה שכן. נתנאלה שהיתה הקליינטית הראשונה של ביטנסקי הופיעה באמצע אותו עשור עם ממפיס סלים.
בי.בי. קינג 656395
ברצינות גמורה. הייתי בהופעה בחגיגת פורים שעשינו כל החברה בכיתה, מועדון ברברים ברחוב המסגר, היה מעולה. את סנדרסון ראיתי באולם ההתעמלות של התיכון.
בי.בי. קינג 656397
כבוד! אני באולם ההתעמלות של התיכון ראיתי את אורנה בנאי (טוב, היא היתה שנתיים מעלי ובמגמת תיאטרון - ואמא שלה לימדה אותי ספרות).
אז זה נכון - 'אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי וגו'‏1.

1 טוב, לא ממש לפני, אבל מספיק קרוב בשביל השיר.
בי.בי. קינג 656399
אני הייתי במועדוני הבלוז של בי. בי. קינג, גם בממפיס וגם בניו יורק אבל לא בזמנים שהוא הופיע שם.
מסיפורי פוגי אפשר ללמוד 656367
בילדותי הייתי בשתי הופעות בכרטיס אחד- הגשש החיוור (אופסייד סטורי אאז''נ) וסיבוב הפרידה של ''צפוף באוזן'' של כוורת. עכשיו הבנתי את הקשר.
ולא אחרת 655882
האביר הזה, שעף בלא חוזה.
ולא אחרת 655974
האוויר הזה
שעף אל החזה
זה כמו שאם תרצה
גם אתה תוכל לשנות
את שׂוֹפָם החזה
וזהו זה!
ולא אחרת 655996
נזכרתי: האביב הזה, שהפרח הזה
חוהל'ה ולא אחרת 656138
לי לא אכפת / לי דווקא די נעים / לשיר באוזניכם / את השירים הכי גרועים.

(חשבתי שזו הוכחה מושלמת להומור עצמי וחוסר חשיבות עצמית)
ולא אחרת 656143
או כמו שיורם טהר לב שר באחד במאי:
קומית נער העם חילך
עמה ואדים מומזר האב
אשן כמותה לבלי חיך
לקראת אויב היכון לקרב

___________
הציטוט מהזכרון, אז יתכן ששיבשתי קצת.
בקשר לאבטיח 655846
בקיבוץ, בכפר, בדרך.
בקשר לאבטיח 655870
זהו זה ולא אחרת
מים סוף עד ים כנרת
בקיבוץ בכפר בקרת
זהו זה ולא אחרת
בקשר לאבטיח 655875
ידוע.
בקשר לאבטיח 655926
התגובות האלה הן בצחוק, זה לא שהם צריכים שמישהו יגיד להם את המילים המדויקות, אבל תתפלאי, דוקא לי אישית התיקון הזה עזר קצת. נחמד לדעת סוף סוף שזה ''בקרת''.
בקשר לאבטיח 655938
אוי, איזה טמבלית אני. לו הייתי קוראת מראש את כל הפתיל אולי הייתי מבינה, אבל יש לי המון עבודה, אתה יודע, לשטוף רצפה, פאנלים וכל זה.
בקשר לאבטיח 655902
רק בשנים האחרונות נפתרה אצלי התעלומה של ''רגע זה למציאלול''.
בקשר לאבטיח 655903
אה, תכנית הזן לילדים שלימדה אותנו לחיות את הרגע.
וגם הדראג הציוני הראשון :-)
בקשר לאבטיח 655905
לדראג הזה היתה סיבה.
בקשר לאבטיח 655913
האם זה מזכה את המכולת של דודלי בתואר דראגסטור?
בקשר לאבטיח 708653
מלחין השורות האלו, בני נגרי, נפטר אתמול.
שיא תהילתו הוא על המחזמר "אל תקרא לי שחור". ממש עכשיו משמיעים ברדיו את קליפסו בשחור לבן המלבב.
בקשר לאבטיח 655930
סים או שים? האם יכול להיות שסים הוא שיבוש בדיעבד בעקבות הופעת הכרטיסים?

בכל מקרה, אני מניח שלא היה מי שחשב שהמקום הוא מחצבת דגלים.
בקשר לאבטיח 667178
סים. שיערתי שזה כינוי של הדובר, ש-שם (ברחוב סומסום) קוראים לו ''סים''.
בקשר לאבטיח 655932
שמא מדובר בעץ_חיפוש [ויקיפדיה] בינארי?
הם היו ממש מעודכנים בחזית הטכנולוגיה, הסומסומים של האייטיז.
בקשר לאבטיח 655818
אגב, "אחרי שעה הכל הפך לנחל עטרות". תמיד הייתי בטוחה שזה הנחל המזוהם והרועש בארץ (יש כזה בכלל?).

בקשר לאבטיח 655838
D'oh!
בקשר לאבטיח 714260
אז לא היינו רחוקים: יש נחל עטרות, ואני לא יודע אם הוא מזוהם במיוחד, אבל אזור התעשייה עטרות הוא מוקד זיהום אוויר קשה.
בקשר לאבטיח 655839
חזיז ורעם, גם את עם הצמה שקוראים לה יעל? אני מתחיל לחשוב שאולי אני לא היחיד עם דה וקורנית.
בקשר לאבטיח 655883
איכשהו אחרי ''סליחות'' דבק מתקשר לאורנים בטבעיות.
בקשר לאבטיח 655892
זה בהנחה שזה הסדר בו התוודעת לשירים הנ"ל. הם יצאו לרדיו די בסמיכות, והשני הרבה יותר קליל וקליט, כך שבהחלט ייתכן שסדר ההכרות עימם היה הפוך - בעיקר למי שהיה מאד צעיר אז‏1.

1 מה שיענה גם על הטיעון 'מה בסמיכות - לאה גולדברג כתבה אותו לפני שמונים שנה'.
בקשר לאבטיח 655893
1 אבל הוא הולחן לפני פחות מ40 שנה. באופן כללי, הפופולריות של לאה גולדברג התחילה בעיקר אחרי מותה.
בקשר לאבטיח 655895
כן, זה מה שנכתב בגוף התגובה שלי. הוא הולחן ב-‏1977, דרך הכורכר של אריק סיני יצא ב-‏1980.
בקשר לאבטיח 655967
נראה לי שאצל כל מי ששיחק בילדותו בחורשות ארנים (כשלא היה בסביבה מבוגר שיאיים עליו בטוואי התהלוכה) דבק מתקשר לעצים האלה בטבעיות. יותר טוב מסופרגלו.
בקשר לאבטיח 655986
אם כבר סליחות:
תנני ללכת ולכרוע על חוף על שמיכה...

ובאותו הקשר, עדיין עם הגבעטרון:
היו ערבי געגועים, היו ימים פרוצים...

אללי.
בקשר לאבטיח 656150
שני אבטיחים גדולים שאכלתי בילדותי לא משירים אלא מקריינים:

תמיד כשהזכירו בחדשות את שר העוד-שר, היה לי ברור למדי במה מדובר: זה שר רזרבי. לרוב אין בו צורך, אבל אם אחד מהשרים הקבועים - ביטחון, חוץ, חקלאות - בנבצרות, מייד מזנק שר העוד-שר החרוץ למלא את מקומו.

אז זה היה ברור. מה שלא היה ברור הוא, בפינה בטלוויזיה שבה אמרו מה תהיינה תוכניות הערב ברדיו - כן, קינדרלעך, פעם היו אומרים בטלוויזיה מה יהיה בערב ברדיו - שהיו אומרים על תוכניות מסוימות שהן אחרי חצ'ות חצות. אני יודע מה זה "חצות", אבל למה אי אפשר להגיד פשוט "אחרי חצות", למה צריך "אחרי חצ'ות חצות"?
בקשר לאבטיח 656153
אבטיחים משובחים ביותר!

לצערי היכולת התקשורתית שלי היתה הרבה פחות מוצלחת משלך כבר אז, והסתפקתי בעצב עמוק על פקידת הבנק - שכנראה עשתה משהו רע ובגלל זה תלו מעליה את השלט "קופה".
בקשר לאבטיח 656186
שלא לדבר על ידידתי הוותיקה תמר, שהייתי לועג לה על כך שבשלטי חוצות היא הוכתרה לא סתם כקופה אלא כקופת גמל.
בקשר לאבטיח 656212
מה שזכור לי הוא האיסור להשליך סיגריות בדלי לעומת גפרורים שאותם אסור להשליך מהחלון.
בקשר לאבטיח 656264
הו, קלאסיקה... ברוב הלוחיות האלו שראיתי כבר היה מי שטרח להוסיף את סימני הפיסוק הנחוצים כדי להסיר את העמימות (כמעט תמיד בכיוון זה שאסור להשליך סיגריות בדלי, אבל שגפרורים חייבים לזרוק החוצה.)
בקשר לאבטיח 656362
ולמה תלוי על קיר המוסך לוח לחצי ניפוח ולא לוח לניפוח שלם?
בקשר לאבטיח 656363
כי להכפיל יותר קל מלחלק.
בקשר לאבטיח 656188
זה לא אבטיח, אבל כרגע משעשע אותי לשמוע בגל"צ אחרי חדשות ארבע (סליחה, אחרי מה שקורה עכשיו ארבע): "עכשיו בגל"צ: ארבע אחרי הצהריים, ומיד אחר כך חמש בערב".
בקשר לאבטיח 656203
וואי,אתה טוב היום :)
בקשר לאבטיח 656211
אותי תמיד שעשע לראות בכביש 1 את ההודעה "סגור לתנועת משאיות משער הגיא עד תשע וחצי" (כבר כמה חודשים שאני לא נוסע שם).
בקשר לאבטיח 656224
אתה מזכיר לי את השלטים בכביש 1 שמספרים לך ש"השאר בהילוך נמוך" - שזה מסביר למה אני חולף על פני שאר המכוניות כרוח סערה בירידות של הקסטל.
בקשר לאבטיח 656265
כשנוסעים צפונה בצ'ק פוסט, יש גשר שנכנס מהכביש הראשי לבתי הזיקוק. לפניו שלט גדול: "אסור להסתובב על הגשר". האוכלוסיה נחלקת בין אלו שבהתחלה חושבים שזה מיועד להולכי רגל, לפני שהם מתעשתים, לבין אלו שצריך להסביר להם.
בקשר לאבטיח 656291
משהו כמו No U Turn
בקשר לאבטיח 656296
ראוי לציין שהגשר הזה עובר מעל תעלת הכימיקלים שסביב למשטח של בתי הזיקוק חיפה.
בקשר לאבטיח 656301
כן, להסתובב מהגשר בכיוון אנכי זה בוודאי לא מומלץ.
בקשר לאבטיח 667192
נזכרתי עכשיו באבטיח ממש ענק: "זה הטאבו, הטאבו, הטאבו" (באלפי ציפוריך רן).

במשך כמה שנים טובות מילדותי תהיתי מה רצתה המשוררת לומר על המשרד הממשלתי.
בקשר לאבטיח 667206
אני מנסה לחשוב באיזה גיל בילדותך למדת על הטאבו.

אולי יש לשיר הזה קשר לשיר הידוע ''ישמחו השמאים'' (ותגל הארץ) שמספר, למיטב הבנתי, על יום חגם של השמאים (ומן הסתם גם מודדי הקרקע) בעקבות העבודה הרבה שנפלה בחלקם לאחר רצף הצפות לאורך החוף.
בקשר לאבטיח 667207
כן, הם יודעים לעשות שמח, החבר'ה האלה.
בקשר לאבטיח 667208
אכן הצפות, כמפורט בשיר - ''ירום הים''.
בקשר לאבטיח 656319
נזכרתי בעוד אחד שלי, בוודאי נפוץ:

קולט גלי צה"ל
וקולט עלייה מרוסיה
40!
כפר שמריהו
יהו...
בקשר לאבטיח 656633
אבטיח טרי - הגירסה של הקטנצ'יק שלי (בן שלוש) ל"אני ילד בעיגול אור" של מוּרָה:

אני ילד בעיגול אור
לא באתי להרבה זמן
חיבוק אחד או שניים
שחלמת
ואני חולה
בקשר לאבטיח 656635
כאלה שירים מורבידים לגיל הרך...
מזכיר את השיר של דוד גרוסמן שהלחין פוליקר לאחרונה (בנושא, לא בלחן).
בקשר לאבטיח 656636
עצוב אבל לא בהכרח מורבידי- הכוונה יכולה להיות שהילד חולף כי הוא גדל...
בקשר לאבטיח 656641
את יודעת, לגבי ילד בן שלוש, הזמן עד שהוא יפסיק להיות ילד (15 נניח) הוא כמעט אינסופי. בכלל לא משהו שחולף במהירות.
בקשר לאבטיח 656642
ילד אכן לא חושב שילדותו תחלוף מהר, אבל עוד יותר מזה- הוא לא חושב שהוא עצמו בר חלוף. לכן, למרות ה''אני ילד'', השיר נכתב מזווית ראיה של מבוגר.
בקשר לאבטיח 656643
בהתחשב במבוגר שכתב אותו (חנוך לוין) - אין לי ספק שהוא מורבידי. מורבידי זה השם האמצעי שלו.
בקשר לאבטיח 656649
טוב, אם אתה מכניס את האיש עצמו, אתה צודק.
בקשר לאבטיח 656663
שיר יפה, אם כי לא הסכמתי עם הסיום המטיפני.
זה קשור למשורר מהתגובה הקודמת?
בקשר לאבטיח 656666
השיר הוא על חנוך לוין שהיה חבר טוב של שולי רנד
בקשר לאבטיח 656667
כך הנחתי, רציתי לוודא.
בקשר לאבטיח 656709
אכן מורבידי, אבל להגנתי אומר שהוא פשוט קלט את השיר מהפעמים שהשמעתי את הדיסק לעצמי. ילד גאון.

ל"מורה" יש הופעה (כפי הנראה אחרונה לשנים הקרובות) במועדון "האזור" ב-‏1.7. הרכב פנטסטי בעיניי, עם בונוס של הרבה פנדר רודס. הקלידן הוא עומר קליין, שסיפרתי עליו ועל המפגש שלו עם הפנדר שלי בתגובה 559335.
בקשר לאבטיח 677112
עד לפני שבוע, תהרגו אותי לא יודע מאיפה זה בא לי, ''אלף כפתורים לא יצליחו לאשפז אותי''.
בקשר לאבטיח 677113
כפתורים, משמע שוטרים בתרגומיו של א. כרמי לדימון ראניון.
הגיוני.
בקשר לאבטיח 677114
לא זכרתי את המשמעות הזו של ''כפתורים'', אבל אתמול כשניסיתי להסביר לאשתי ולעצמי מה לעזאזל חשבתי, חשבתי שחשבתי, בלי לחשוב על זה יותר מדי, ש''כפתורים'' זה סוג של סלנג, אבל עם ניחוח דיימון ראניוני יותר מדני סנדרסוני. כנראה כן זכרתי את המשמעות הזו של ''כפתורים'', רק לא במודע.
בקשר לאבטיח 677119
שוטרים לא מאשפזים, לא אצל ראניון ולא באבו-כביר. האירוח שאתה יכול לקבל משוטרים הוא מסוג אחר.
בקשר לאבטיח 677122
אלא אם הם פוגשים נערים אתיופים.
בקשר לאבטיח 677123
אתה רוצה למעצר או לאישפוז? זה מה ששאל אותי החוקר בתחנת המשטרה כשהסיפור שלי הסתבך ומשולש ברמודה עלה פתאום.
בקשר לאבטיח 677125
הם לא מאשפזים (לאשפז). הם מגייסים (לכפתר).
בקשר לאבטיח 708657
בוודאי ששוטרים מאשפזים - לאשפוז יש גם משמעות של מאסר, לפחות בגרסה המקומית של ראניון – "תמונות יפואיות" של תלמי. "וכולם אמרו כל הכבוד לאבו-שווארב מה שהשופט אישפז אותו חמש-עשרה שנה" ("יפו סבאבה", עמ' 75).
בקשר לאבטיח 708713
נירה רוסו היתה אוהבת לכתוב במתכונים ''שולחים את התבשיל (נניח) לאשפוז של לילה במקרר''.
בקשר לאבטיח 708729
מן המלה הלטינית hospes שמשמעה 'אורח', וגם 'זר' ו'מארח', נוצרה המלה hospitium- אכסניה. ומהן באנגלית host למארח ו hospital לבית חולים.
נראה שהמלה הארמית אושפיזא -פונדק - הגיעה מאותו מקור. בעלי אושפיזין - בעלי הפונדק - הפכו לאושפיזין, ומאוחר יותר הפכו האושפיזין לאורחים.
החידוש 'לאשפז' נוצר בהשראת הקשר הלשוני בין בית חולים לאירוח, ויוצא שדווקא ההשאלה שלו לאירוח או לינה חוזרת למקור. ספרותי יותר יהיה 'להלין' את התבשיל במקרר, בדומה ל'מים שלנו' בבצק המצה השמורה.
בקשר לאבטיח 708745
הסייפא שלך מזכירה לי את הפרוייקט שמפורסם לעיתים ברדיו - 'כאן גרים' - שבמסגרתו מבוגרים בודדים משכירים חדר בדירתם במחיר סמלי לסטודנטים, וזוכים בתמורה לחברה שתפיג קצת את בדידותם, וכך שני הצדדים יוצאים נשכרים (הה).
החידוש שלי הוא שהגרסא האשכנזית של הפרוייקט ראויה להיקרא 'פה לנים'.
בקשר לאבטיח 708746
בטא את ה־כ’ בצורה קצת שונה ותבין שגם השם הזה אשכנזי.
בקשר לאבטיח 708747
אותם מימנו מזכירים לי דווקא תלונות על הלנת שכר.
בקשר לאבטיח 758705
במשך שבועות רבים בהפגנות לא הבנתי מה לכל הרוחות דמוקרטיה אומרת.
בקשר לאבטיח 758709
דמוקרטיה אומרת
תן לי ארץ אחרת.

(מוקדש לעומר)
בקשר לאבטיח 758711
אולי ראוי לחזור למקורות
נאום ההספד של פריקלס (בעריכה קלה שלי)
הנאום נפתח בהצדקת המנהג של הספד החללים וממשיך בשבח אבות העיר והעלאה על נס של ניצחונות העבר שלהם
העקרונות האידיאולוגיים של הדמוקרטיה:
א.שוויון בפני החוק
ב. חופש הדיבור
ג. חופש התנועה
ד. היעדר כפייה בחיי הפרט
ה. כיבוד המוסדות והחוק
ו. הערכת האדם על פי כישוריו ומעשיו בלבד, ללא אבחנה במוצאו
ז. עידוד אקטיביזם פוליטי
ח. פעילות ציבורית קהילתית
ט. מסחר ותעשייה מפותחים
י. תמיכה סוציאלית בחלשים
הנאום מסתיים בתשבחות לחללי המלחמה והבעת תנחומים למשפחותיהם, כולל הבטחה לסעד כלכלי ליתומי המלחמה.
הערת המלבה"ד: אז אולי כבר אין לנו באופן רשמי עבדים וגם לנשים יש זכות בחירה, אבל בשאר הדברים נראה שיש עדיין הרבה מה לתקן.
בקשר לאבטיח 758712
שמא לא הבנת (כי לא שמת לב לנושא הפתיל) שאריק מתייחס לסיסמא "דמוקרטיה או מרד"? (פעח"ב - לא מזמן קישרתי לאסוציאציה שלי בעניין זה). מכל מקום, טוב להיזכר.

מה שיפה ברשימה שהבאת הוא שדווקא המאפיין היחיד של הדמוקרטיה שנישא בפי כל התומכים ב"רפורמה", דהייינו קיום בחירות, לא מוזכר בה כלל.
בקשר לאבטיח 758716
רק על עצמי לספר ידעתי. צר עולמי כעולם נמלה.
ראיתי את האבטיח של ברקת, שכחתי ולא קישרתי.
בכל אופן, השאלה "מה דמוקרטיה אומרת" מטרידה אותי הרבה שנים. בצעירותי אהבתי להביך אנשים בהזכירי שגם הודו ומצריים הן דמוקטיות במובן מסויים. היום השאלה הזו הולכת ומתחדדת כאשר המנעד שבין שוייץ לבין הדמוקרטיה העממית של קוריאה הצפונית הולך ומתפרש. נוצרו דוגמאות ספציפיות שממש מתישבות על הנקודה שבה דמוקרטיה הופכת לדמוקטטורה (פולין, הונגריה,טורקיה).
לאדם כמוני, הביטחון המוחלט שמשדרים אנשי המחאה בכך שהרפורמה המשפטית משמעותה דיקטטורה, יורדת לי מאד קשה בגרון. המרחק שבין עריצות הרוב לדמוקרטיה פרוגרסיבית הוא קטן מדי עבור סיסמאות וסאונדבייטס.
אני תומך בכל לבי במחאה ומשתתף במידת יכולתי בהפגנות, למרות שברור לי שהשוואות היסטוריות וגלובליות אינן תופבות, בודאי לא במלואן. ולכן:
א. בעניין הבחירות, הן נזכרות בעקיפין. פריקלס לא דבר במפורש על הבחירות, מפני שבימיו הן כבר הגיעו לרמת הסיאוב שאנו מכירים היום. הדמוקרטיה של פריקלס היתה יותר קרובה לרפובליקות של ימה"ב מאשר לדמוקרטיה הישירה האוטופית מימי המחוקק האתונאי סולון. בהיאמר זאת, אני העתקתי את הכתוב בויקיפדיה העברית (בעריכה קלה), אבל אאז"ן בנאום עצמו, פריקלס הסביר שהמילה דמוקרטיה מציינת את שלטון הרוב בניגוד לשלטון המיעוט.
ב. הממשלה כאן מרבה לעשות שימוש בעקרון שלטון הרוב ולשמחת תומכיה הנבערים מדעת מזהה בינו לבין עריצות הרוב (אותה דמוקטטורה הנ"ל). הנאום הקאנוני בא להדגים שכבר הקדמונים ידעו שדמוקרטיה כוללת יוד כמה דברים מלבד עיקרון הכרעת הרוב. ו"יפה" להראות כמה מעט מן העקרונות האלו מקיימת ממשלתנו.
ג. לא חוק אחד, חמור או מושחת ככל שיהיה, יוצר לבדו את תמונת הדמוקטטורה הישראלית הנרקמת לעינינו. זהו המכלול כולו. ולכן לא די בעצירת חוק אחד.
ד. בעיניי החטא הקדמון של ממשלת ביבי הוא העובדה שהיא מדירה מן השלטון את המעמד האזרחי המוביל של המדינה. בעיניי זהו צעד חסר אחריות ומסוכן, אבל נמצא בתוך התחום של מה שמוגדר כדמוקרטיה. הגדשת הסאה התחוללה כאשר השלטון החדש הוסיף לכך יריקה בפרצופו של המעמד האזרחי, הפשיט אותו מבגדיו וזרק אותו לרחוב. לא רק שהרחיקו אותם מן השלטון, אלא ראו לנכון גם לפגוע בזכויות האזרחיות המגינות עליהם מפני שרירות השלטון האדיש במקרה הטוב והעויין ממש במקרים אחרים.
בקשר לאבטיח 758722
טוב!

(מי זה, דקארט?)
בקשר לאבטיח 758731
וולטר [ויקיפדיה].
בקשר לאבטיח 763111
אבטיח לפוצים מתקדמים: בעקבות תגובה 763109 נזכרתי ששורה אחת של אהרן אשמן תמיד הפליאה אותי כתמוהה קולינרית. אז בדקתי, ואכן הוא לא כתב "לחם טוב מן הכרישה". תבדקו גם, תגלו מילה עברית שלא הכרתם (חוץ ממך, הקמ"ק). היא מופיעה באבן שושן, אבל לפי הדוגמאות שם נראה שהיא התקיימה רק למשך עשורים מעטים בתחיית העברית.
בקשר לאבטיח 763112
איך שכחתי, אז כשהפתיל הזה היה חם:

בארץ האבטי השקד פורח.

"אבטי", כך הנחתי, זה "אבטיח" שנחתך מסיבות של משקל‏1. כך שלפנינו מקרה נדיר של אבטיח-"אבטיח".

1 הא!
בקשר לאבטיח 763117
אפשר כמובן - בארץ האבטיח שקד פורח.
בקשר לאבטיח 763128
גם חרא חרוז וגם דופק את המשקל, כך שאני בטוח שהממשלה תמהר לאמץ את הרעיון.
בקשר לאבטיח 763144
אותו חרוז כמו קודם - צריך בשירה רק לשמור על המשקל:
בארץ האבטי-
-(א)ח שקד פורח
בקשר לאבטיח 669926
לענין "שם נונתן", המאמר הזה מביא כמה דוגמאות לשיבושים בשירי ילדים (בעיקר שירי חנוכה) ומסביר מדוע הם טבעיים לילדים. הבונוס החביב הוא הגילוי על מקורו של "צֶ'רלי קָצֶ'רלי".
בקשר לאבטיח 669928
הבונוס החביב כיכב פעם אצלנו באייל כפתרון של חידת טריוויה מאת קיסר הטריוויה האיילי, הלוא הוא הקשה המקשה.
בקשר לאבטיח 669930
נאה. תודה.
בקשר לאבטיח 669932
דרושים שירי ילדים בעברית מודרנית.
בקשר לאבטיח 670363
תודה!

אגב, עיון במילות השיר יגלה שבתקופת המנדט היו רכבות בשבת.
בקשר לאבטיח 670401
הגיוני, לא? הבריטים לא ימנעו מהחיילים שלהם לנוע בשבת רק בגלל החלק הדתי באוכלוסיה היהודית. אגב, שתי התחנות העיקריות ברשת המנדטורית היו לוד וחיפה - שתיהן היו ערים שרוב אוכלוסייתן לפחות היתה ערבית, ואפשר להניח שרוב העובדים היו ערבים גם הם. עד עצם היום הזה יש ברכבת ישראל כל מיני שרידים למרכזיוּת של תחנת לוד (וכמובן גם חיפה).
בקשר לאבטיח 670407
יותר מהגיוני. במיוחד אם נזכור שהרכבת מגיעה לקנטרה וביירות ודמשק.

אני משערת שגם הנתב"ג - שנקרא הרבה שנים שדה התעופה לוד, משמר את המרכזיות הזו.
בקשר לאבטיח 655374
כנ"ל.

חוץ מזה:

"מכתב מסוגנן ויפה" - אומר שיש לה כישרון כתיבה.

"בכתב מסוגנן ויפה" - אומר שיש לה כתב יד נאה.

דומני שיותר ראוי לשיר על הראשון מאשר על השני.
בקשר לאבטיח 655382
בהחלט, גם אני חשבתי שנאמר ''מכתב'', ומסיבות דומות לשלך.
בקשר לאבטיח 655384
נו, אז זה לא היה מכתב, זו היתה משרה קבועה, קודם ב''קשת'' - כתב עת של משוררים וסופרים, ואח''כ, במשך שנים, בהארץ ובידיעות. חוץ מזה, אם היא היתה סתם אחת מאלה שכותבים מכתבים למערכת, ואפילו יהא זה בכתב מסוגנן ויפה, לא היה צורך לתת לשיר את השם המסתורי-משהו, ''מי מפחד מגברת לוין''. לפחד - מפחדים האמנים למיניהם ממבקר, לא מסתם מישהו.
בקשר לאבטיח 655385
לא, ברור לי שמדובר היה במשרה קבועה. בדמיוני הרומנטי, בעידן שלפני האינטרנט, כתבי ומבקרי התרבות היו שולחים את הטורים שלהם במכתב מסוגנן מבעוד מועד, במקביל לאימייל שנשלח היום דקה לפני הדד-ליין.
ועבור כתבים נחשבים במיוחד, אפשר אפילו לדמיין אותה נותנת את המכתב בידיו של שליח חרוץ של העיתון שחופז בדרכו אל בנין המערכת.
בקשר לאבטיח 655388
אני חשבתי שמכתב = מסר כתוב, מילה במשמעות לא סטנדרטית שנבחרה לצורך המשקל השירי.
בקשר לאבטיח 655389
גם.
בקשר לאבטיח 655411
השאלה היא לא על מה ראוי לשיר אלא מה רוצה הכותב לתאר, אילו אפיונים הוא רוצה לתת לדמות. השיר מתאר גברת שהופעתה החיצונית ותדמיתה חשובות לה מאד, והכתב הוא חלק מהאפיון הזה.
בקשר לאבטיח 655381
השמועות ליחששו במשך שנים, כי ה''דמות הספציפית'', כמו שאומר תשע - היא המבקרת הדה בושס ז''ל, לאחר שנים ארוכות הכחיש את זה יונתן גפן, עכש''ז בספר ''חומר טוב'', אבל נדמה לי שהשמועות נמשכות גם כיום, והטלגרפים האנושיים המעבירים אותן מציגים אותן לא כשמועות אלא כעובדה ברורה.
בקשר לאבטיח 655412
כשמישהו היה יכול במשך שלושים שנה להפריך שמועות ובחר לא לעשות זאת, קשה להאמין לו כאשר הוא פתאום מחליט לעשות זאת. אני לא יודע אם באמת השיר נכתב אודות בושס או לא, אבל אני מניח שמגיבים כמו אריק והשוטה היו מודעים לשמועות האלה ולכן הגיוני שהם לא יפרשו את הכתיבה שלה כמכתב למערכת אלא כטור בקורת.
בקשר לאבטיח 655421
תגובה 655368: "אני, כמו אריק, חשבתי שהיא כותבת למדור "מכתבים למערכת" - איך אפשר לדעת אם זה נכתב ברצינות או בסרקזם? אצל שכ"ג לא תמיד אפשר לדעת.
פרדוקס השכ''ג 655427
(שכ''ג - תכתוב שאצלך הכל תמיד נכתב בסרקזם, בבקשה).
סובלת לבד,בשקט (?) בחרה את השם מתוך אירוניה כלפי הנושא (?) 655318
ואלה מה זה שיר אשכנזי שזה לא מלה בכלל.
סובלת לבד,בשקט (?) בחרה את השם מתוך אירוניה כלפי הנושא (?) 655324
אוקי..הייתי צריך לתת יותר קרדיט
אינדיפנדנט טינדר 655326
ודיון 3455 אולי אפילו יותר.
אינדיפנדנט טינדר 655325
במובן של הערת השוליים, לא. צר לי.
אינדיפנדנט טינדר 655327
טוב,האמת שהדיון שקישרה אליו הסובלת מתמצת בגדול את מה שרציתי להגיד
צייר לי כבשה 655150
הוא ממש לקח ברצינות את הבקשה של הנסיך הקטן, הלא כן?
655166
הוא פשוט עלה על שטאנץ שמוכר, וייצר את השטאנץ הזה בכמויות. זה לא שונה מבית חרושת שמייצר פריטי לבוש או אייפונים. וגם לא צריך להיות נעלה יותר מהם.

היו לו גדודי אסיסטנטים והררי ציורי כבשים שכל מה שהוא עצמו עשה בהם היה החתימה.
655340
נאמר שזה חלק מתנועת הפופ-ארט, כלומר אמנות שהעם יכול לרכוש ולא רק העשירים. כך נהג גם אנדי וורהול, מעבר להיבט המסחרי יש גם עמדה.
כמו כן היה לו קשר ממשי לכבשים, החל התקופת היותו רועה בקיבוץ וכן התקשרותו לכבשים בתערוכה בונציה בה סימן בצבע כחול את כבשיו והניח לתנועתן ליצור מצג. אחלה רעיון אומנותי.
פסליו בנושא עקדת יצחק החלו כשהוא נוכח ש''גם הדור של בני נהרג'' וביטאו עמדה ברורה לגבי המחיר שהמדינה דורשת מבניה.
קל לבוז למסחריות שלו אבל אין צורך להשכיח את העובדה שהיתה לו עמדה ואהבה שביטא ביצירתו.
655387
כן, כן, אני יודעת. אבל זה היה כשהוא היה בנח''ל. שנים חלפו עברו, הייתי מצפה מאמן להתקדם הלאה.

ופופ-ארט זו לא ''אמנות שהעם יכול לרכוש ולא רק העשירים''.
655157
על זה הוא קיבל פרס ישראל? כל ילד בן 5 עם צבעי גואש וכל מסגר עם שתי ידיים שמאליות יכול להגיע לאותן תוצאות. אבל אצלו לא רק הידיים היו שמאליות, אז הוא אמן דגול.
חדירה בוטה לצנעת הפרט 655158
אני לא מתכוון לשתף את באי האייל במערכת היחסים שלי עם כבשים.
חדירה בוטה לצנעת הפרט 655159
חשבתי שזה קרה רק פעם אחת.
חדירה בוטה לצנעת הפרט 655162
אז אתה כבר למדת את כל מה שתמיד רצית לדעת אבל חששת לשאול?
צער בעלי חיים. 655170
אתה צריך להתבייש, ולעבור בדחיפות לטופו וקינואה.
צער בעלי חיים. 655171
הקינ(ו)אה מדברת מתוך גרונך.
צער בעלי חיים. 655173
מה. בסגול.
בקמץ 655182
כל התגובות כאן הן בסגול.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655186
דווקא לא. מאחר שטענת, לא הסתמכתי על ראיית הצבעים שלי ובדקתי ערכי RGB. בכל הערכים לאורך הגראדיאנט מכהה לבהיר שמהווה את הרקע לתגובות, ל-R ול-G ערכים זהים כמעט לחלוטין, ול-B ערך גבוה יותר.
מה שאומר שבמפת הצבעים הם יושבים על הקו הישר‏1 בין לבן‏2 לכחול בוהק. מצטער, לא סגול.

1 הוא ישר בקירוב מספיק טוב, למעשה הוא קצת קשתי כי מרחב ה-RGB הוא לא לינארי. בוא נעצור כאן‏3.
2 או אפור.
3 גם ככה נראה לי שיש לנו מתמודדת ראויה לתחרות התגובה הגיקית של השבוע.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655189
מצד שני, דווקא תשובת ה''מה בסגול'' בסקר היא כרגע בסגול.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655190
רק אם כבר לחצת עליה. אחרת היא בכחול.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655191
ההתכוונתי לגראדיינט שלצידה שעובר מכחול לאדום.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655192
א-הה, משפט ערך הביניים, טריקי.

אם ככה, שאלת הכה את המומחה - מדוע ערוב של אדום וכחול נראה לך סגול, למרות שהוא לא מכיל את אורכי הגל הקצרים מכחול אשר יוצרים את הצבע הסגול בקשת בענן?
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655223
זה קל. ראיית הצבע שלך לא נקבעת על פי אורכי הגל המצויים באור אלא על פי היחסים בין התגובות של שלושת סוגי הקולטנים המצויים בעין שלך לאורכים האלה. אם אתה נותן כמות של אדום וכחול שמעוררים אותם יחסים, אתה תתפוש את הצבע כזהה.

בהערת אגב, הסגול שאתה רואה משילוב של אדום וכחול על המסך לא נראה לך באמת כמו הסגול הספטקרלי הטהור שיש בקשת. אתה מקבל את הקירוב הגדול ביותר שאפשר לקרב באמצעות RGB לסגול הספקטרלי, אבל לעולם לא תוכל לייצג בצורה מלאה צבע ספקטרלי באמצעות מקורות שאינם כוללים אותו. אילו היית מתבונן בקשת ובמקביל מצלם אותה במצלמה מושלמת ומקרין את התמונה למסך RGB מושלם היית יכול להבחין בהבדל בין המסך למציאות, אבל לצרכי היומיום תחום הצבעים שהמסכים האלה מציגים הוא מספיק.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655226
זאת תשובה לא שלמה. ברור שבסוף הכל נקבע על ידי היחסים בין הקולטנים. אבל למה ערוב של אדום וכחול נותן שילוב שדומה לאורך גל יחיד אבל קצר מעבר לכחול?

בשביל שחזור צבע קרוב למושלם, שימוש בצבע מודפס במקום במסך ר'ג'ב' ייתן תוצאה הרבה יותר טובה, בגלל הקטע הזה של צבעים חיבוריים וצבעים חיסוריים. המסך שמקרין אליך צבע נותן צבעים חיבוריים, מה שגורם לכל הצבעים שהוא מפיק להיות כלואים בתוך המשולש המדויק שמורכב משלושת הקודקודים של שלושת הצבעים שהמסך מפיק. צבעים חיסוריים כמו צבעי גואש, שמחזירים ספקטרום של תאורה לבנה ובולעים חלק, מסוגלים לפרוש מפת צבע רחבה יותר.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655282
זה בגלל שהקולטנים בעין האנושית הם מוזרים.
- הקולטן הכחול הרבה פחות רגיש משני האחרים.
- הקולטן האדום רגיש לאזור בתחום האדום של הספקטרום, אבל יש לו איזור משני שהוא רגיש אליו - האיזור ה"מעבר לכחול" של הספקטרום.

כתוצאה מכך, הגירוי שמתקבל מאור מונוכרומטי "מעבר לכחול" הוא דומה לגירוי של אור עם 2 צבעים: כחול ואדום.

יש גם עניין של עוצמת תאורה, אבל מספיק עם זה.

כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655285
נכון, זה הגבנונון הקטן של הקולטן האדום באזור הגלים הקצרים שעושה את זה.
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655292
השורה שלך "כתוצאה מכך,הגרוי ... " אינה מובנת מאליה. האם בלינק שהבנת יש הסבר מפורט יותר ?
כחול ים התגובות, הדשא הוא עבות. של השכן. 655295
כן, כי זה גרף של רגישות הקולטן כפונקציה של אורך גל .
L - קולטן אדום
M - קולטן ירוק
S - קולטן כחול

הגרף בלינק של הפונז יותר מוצלח.
לא אוהבת 655762
לאחרונה ניסיתי להגדיר כמה יוצרים ויצירות לפי איך שהם מתארים את החיים. באותו זמן ראיתי סרט על קדישמן שמת לא מכבר, ובהתאם לכך ולעבודותיו הגדרתי את חייו ויצירתו כ''עלובים ומוגבלים''.
סקרים 660728
נדמה לי שהסקר הזה, בקשר לדרגת החיבה האיילית-ציבורית לאמנות של קדישמן ז"ל, מופיע על המסך כבר די הרבה זמן. זה משך זמן רגיל לסקרים אצלכם?
סקרים 660736
וואו,153 אנשים הצביעו?! זה אומר שיש כ300 איש לפחות שקוראים פה?!
סקרים 660747
לא הבנתי אם אתה מתכוון בסרקאזם או לא ואם כן כלפי מי הוא מופנה בדיוק.

בכל אופן, הדבר היחיד שיש לי לומר לגבי הסקרים זה רק שמה שבעיני משונה זה לא שהסקר הזה נשאר הרבה זמן אלא זה שיש המון סקרים בנושאים שלא קשורים בשום כותרות מהחדשות, בשום אקטואליה (את האמת? זאת הפעם הראשונה שהסתכלתי קצת בארכיון), כמו למשל דיון 3041, דיון 3500 וכאלה. אבל כנראה שזה הטעם או שזה ההומור של הקוראים שהיו פה אז, או של איזה עורך/ת שהיה מופקד/ת על התחום.
סקרים 660754
איפה נכתב שהסקרים אמורים להיות קשורים לחדשות או לאקטואליה?
סקרים 660755
השאלה היא במקומה וכנראה שבאמת לא כתוב (אני לא בטוח, אגב). אני מניח שזה עניין של תחושה אישית שלי ואולי לא רק שלי, שסקרים יש בהם איזשהו טעם ומשמעות כשהם עוסקים בנושאים שבראש ההתעניינות, ולאו דווקא בנושאים מאוד אישיים או משפחתיים מסוג דיון 2954, למשל. אולי אני טועה. בעצם, לאור מספר ההצבעות בדיון הנ"ל, אולי אני טועה מאוד.
סקרים 660758
היה כבר סקר על זה?
סקרים 660847
ובכן. פעם, לפני הרבה שנים, האייל היה בעיקרו אתר של מאמרים. מאמרים על כל מיני נושאים. סביב המאמרים התפתחו דיונים, ואני לא יודעת אם זו היתה כוונת המקימים, אבל זה מה שקרה.
לפני 5 שנים, אמרו המייסדים, "די, חלאס! מי צריך את זה בכלל? האינטרנט התפתח! לכולנו יש בלוגים, אנחנו מפרסמים מאמרים שם, ומי צריך אייל?"
"געוואלד!" אמרו גולשי האתר, "אל תסגרו לנו את האייל! האייל נפלא!"
"אבל לא ממש בא לנו", אמרו המייסדים, "ולמאמרים שלנו יש בית נאה וראוי, בבלוגינו!"
"מי קורא את המאמרים?", אמרו הגולשים, "העיקר הדיון!"
"בשביל דיונים יש פורומים בעולם, ודיון אפשר לעורר גם בבלוג!"
"אבל בפורום, דיונים הולכים לאיבוד, ואינם משתרשרים עד אין קץ", אמרו הגולשים, "ובבלוג, שמטבע הדברים שייך למישהו, אינך יכול לשנות נושא ולדון בו!"
"אבל אין לנו חשק", אמרו המייסדים, "ויש לנו חיים!"
"אבל לי יש חשק!" אמר מי מהמגיבים, "ואין לי חיים!"
"ולי!" אמר אחר.
"ולי!" אמרה אחרת.

וככה קם לו האייל החדש, שיש בו מעט מאמרים בהשוואה לעבר, ויותר עדכוני חדשות. וגם יש בו מיני מזיקין ומרעין-בישין שהייתי מעדיפה שלא יגלשו בו, ושגורמים לי געגוע עז אל אותם מגיבי-עבר שלא סבלתי, אבל חופש ביטוי וזה.
הדגש על עניין הדיונים בא לידי ביטוי בסלוגן, שאאל"ט ואאז"נ לא היה באייל הישן.
סקרים על כלמיני נושאים היו מאז ומעולם, וכמדומני רוב רובם של הסקרים אינם עוסקים בכותרת מהחדשות, ולא באקטואליה.

הנה הדיון ההוא.
דיון 3201
סקרים 660885
לא פעם ולא פעמיים רווחה פה נוסטלגיה לאייל הנפלא של פעם, מלווה בקיטורים אודות המגיבים הגרועים של היום. תמיד חשבתי שהמקטרים מגזימים ואפשר לחשוב ובכלל תמיד היו כאלה וכאלה. לצערי, אני מרגיש ככה בעצמי בחודשים האחרונים, בעיקר מאז שאת-יודעת-מי הגיע לכאן.
סקרים 667181
וולדמורט?!?
סקרים 660889
הדבר העיקרי שרציתי לומר לך: כמה נחמד וכתוב בחן הרב-שיח הזה, מייסדים-גולשים, מזכיר לי... מה זה מזכיר לי, בעצם? מרוב דמעות הנוסטלגיה שעליה מדבר גם ידידיה, אני כבר לא מצליח להיזכר במגיבי-עבר שבפירוש לא סבלתי אותם, אם כי ברור שהיו כאלה. את אלה שנמצאים עכשיו וקשה לי אתם אני דווקא זוכר יופי.
סקרים 660890
להדליק לכם נר אם אתם כבר יושבים לבד בחושך?
סקרים 660892
אם כבר מדברים על חושך, מעניין מתי יגיע לפתיל הזה אחד מאותם מזיקין ומרעין-בישין. אני אחכה בסבלנות.
סקרים 660893
הם ישנים, והלילה כבר ירד על היקום ועל בת ים.
סקרים 660895
אני פה כל הזמן,אורב לכם בחושך...
גם לזה שחושב שהוא אל-אדם כי ההורים שלו הורישו לו דירה בת''א ולא כמו העניים המגעילים בבת ים.
סקרים 660896
למה אתה חושב שמדברים (גם) עליך?
סקרים 660897
אני לא פה מהיום,אלו גלים שמגיעים מידי כשלושה ארבעה חודשים,בעיקר אחרי שהשמאלנים פה יצאו קצת חומוס.
אז מתעוררת קבוצת המעודדות של יפי הבלורית והתואר,ומתרפקת על הנוסטלגיה (המזוייפת) של איך היינו יפים וטובים פעם ואין היה כיף..ישבנו וציקצקנו כמה אנחנו רעים ואכזריים והכיבוש.
פתטים.
סקרים 660899
אני לא ראיתי שנכתב שום דבר על שמאלנים או הכיבוש בפתיל הזה. נכתב על "מגיבים גרועים" ו"מזיקין ומרעין-בישין", וישר אתה מניח שמדברים עליך... זה מה שאתה חושב על התגובות של עצמך?
סקרים 660901
"יוֹדֵעַ צַדִּיק, נֶפֶשׁ בְּהֶמְתּוֹ; וְרַחֲמֵי רְשָׁעִים, אַכְזָרִי."
סקרים 660902
כן, זו הפואנטה שלי - אתה "יודע" כל-כך טוב שכשמדברים על מגיבים גרועים מתכוונים אליך. האם זה מה שאתה חושב על התגובות של עצמך?
סקרים 660969
זה במחזוריות כמעט קבועה,ומתי שמדדי הדיסוננס הקוגניטיבי השמאלנים ממש במצוקה זה עולה.
סקרים 660926
1. אני גרה בעיר-הילדים.
2. אני נשואה לברנש שגדל בעיר-שסמוכה-לים-ואת-מי-שאישר-את-תוכניות-הבניה-שלה-צריך-לשלוח-לגור-כל-חייו-בדירה-מהדירות-שהוא-עצמו-אישר‏12.

נראה לי שיש כאן קצת על ראש הגנב. לא אליך היתה הכוונה. ואין כאן כלל עניין של ימין / שמאל, עשירים/ עניים, אחוס"לים / ממלו"כים, תל אביבים / יתר-בני-תמותה ושאר ירקות.

1 זה שם קצת ארוך מדי.
2 ולפני שתקפוץ: יש בנייני רכבת בעולם. זה טוב ויפה, גרתי שנים באחד, כשגרתי ברמת-דיקטטורה, היתה לנו יופי של סירקולציית אויר כי הבניין היה בנוי כך שהחלונות נמצאים אחד מול השני. והשירותים והאמבטיה נפתחו לפיר.
יש גם בנייני 3-4 קומות עם או בלי עמודים, כאלה שתל-אביב-של-גדס משופעת בהם. 6 מטרים בין בניין לבניין. את תוכנית הבניינים הללו שכפלו בכל הארץ. ברמת גן, בגבעתיים, בכפר סבא, בחיפה, בקריות, בירושלים, בחולון.
בבת-ים הצמידו אותם. היינו - לקחו 2 בנייני גדס שכאלה, ובנו אותם ללא רווח. זה לא רכבת - בניין רכבת מתוכנן להיות רכבת, ומתוכנן שתהיה סירקולצית אויר בדירות. לחמי וחמותי יש כיוון אויר ורבע. הרבע הוא הפיר. המטבח (חלון גדול מאוד) - נפתח לפיר. לאחד מהחדרים יש חלון יחיד - שנפתח לפיר. השירותים והאמבטיה - קל וחומר שנפתחים לפיר. וככה בנויה 2/3 בת ים. אם היו מגלחים שכונות שלמות ובונים מחדש, העיר הזו יכלה להיות פנינה.
סקרים 660928
"עיר-שסמוכה-לים-ואת-מי-שאישר-את-תוכניות-הבניה-שלה-צריך-לשלוח-לגור-כל-חייו-בדירה-מהדירות-שהוא-עצמו-אישר" חיפה? אשדוד? אשקלון? נהריה? תל-אביב? עזה? נתניה? ג'קרטה?
סקרים 660931
בת ים.
סקרים 660935
אפילו צפוני כמוני ניחש שזו הסירנה
סקרים 660971
התגובה לא הייתה אליך,אלא לאלמוני שכתב על בת ים בהקשר של תרבות דיון לא ראויה (וכול השטויות האחרות שכתבתם שם)
סקרים 660990
כמדומני הגבת ליהונתן בר.
סקרים 660993
כן,שענה לי על תגובה לבחור שמתנשא על אנשים אחרים בגלל מקום מגורים.
סקרים 660947
מבלי להעליב, חבל שאתה מסתובב עם כאלה תסביכים.

אני אשכנזי משני הצדדים, אבי ניצול שואה ואמי צברית ממשפחה שהגיעה מרוסיה. כשהייתי ילד באמת גרתי בתל אביב, אבל בדרום תל אביב, ברחוב מרופט של זונות וסמים (כנראה עד היום) על שפת הים. בדירת הקופסת-גפרורים שלנו, בדמי מפתח, כפי שהיה נפוץ אז, החלון של חדר המקלחת-שירותים שלנו פנה אל המרפסת של השכנים, שכנראה שינו את המבנה שלה מתישהו לפני שנולדתי. אני והבן של השכנים היינו עומדים בחלון הזה ומדברים ובעיקר משחקים. שנינו ראינו בזה דבר טבעי לגמרי. אחותי הגדולה הבינה שאנחנו עניים והאשימה בזה את הוריי, בייחוד את אבי האומלל שמעולם לא הצליח לענות לה כמו שצריך. אבל אני, הקטן, בתמימותי, לא הבנתי בכלל שאנחנו עניים, לא הבנתי שזה - בדיוק זה, אורח החיים שלנו, מקום המגורים שלנו ותנאי המגורים - זה בדיוק מה שנקרא עוני, אז וגם היום.

ההורים שלי לא הורישו לי "דירה בת"א". הבניין ההוא, בצירוף עוד כמה בניינים, היוו סכנת נפשות לדיירים שגרו בהם ונהרסו מזמן ע"י העיריה, וכסף לא היה לנו, הוא הוצא ברובו על המחלה של סבתי ז"ל. מה שההורים שלי הורישו לי זו אינטליגנציה סבירה, התעניינות בתחומים מסויימים ובעולם הסובב באופן כללי, ומעל לכל והחשוב מכל - את ההכרה בחשיבותם של לימודים גבוהים וטובים, משום כך אני כיום מה/מי שהנני. לו ההורים, במקום זה, היו מוציאים את זמנם על "להוריש לי" שנאה ומרירות - לא היה יוצא ממני כלום, אפס מוחלט.
סקרים 660970
אתה האייל האלמוני מהיקום ובת ים?
סקרים 660983
לא מה פתאום, אני כתבתי ממש כאן, בתגובה שמעליך, על ילדותי בדרום תל אביב.

לגבי זה שכתב "הלילה כבר ירד על היקום ועל בת ים" - זאת שורה בלתי מזיקה שלא היה בה שום דבר פוגעני, מתוך "הבלדה על ארי ודרצ'י" של כוורת, והתגובה ההיא, ככל שאני יכול לשפוט, קשורה בשעת הלילה המאוחרת. זה היה בשתיים בלילה, שעה שבה אנשים בדרך כלל כבר ישנים, זה הכל.

חוץ ממך ומנועה (שכתבה על הבנייה בבת ים באופן לגמרי ענייני), וחוץ ממישהו ששאל את נועה על איזו עיר היא מדברת והיא ענתה לו שעל בת ים, אין פה שום תגובה (חוץ מתגובות שלך, שנועדו לפגוע ב"שמאלנים" דמיוניים) שמדברת על "בת ים בהקשר של תרבות דיון לא ראויה וכל השטויות האחרות..." (תגובה 660971). אם אתה רוצה ומוכן - קרא טוב את כל הפתיל ותן לינק לתגובה/תגובות שאליהן אתה מתכוון, כי בינתיים, בלי להעליב, נראה שכל התסביך הזה עם בת ים הוא בראש שלך ולא בדיון.
Bring Back Those Good Old Days 660989
אחחח, הבלדה על ארי ודרצ'י... תחזירו את הזמנים ההם!
סקרים 660994
אם לא אתה כתבת אז אתגובה לא היית עלייך,אתה מוכשר ומשכיל ויפה וכל הכבוד על הכל.(תגיד שירתת גם כלוחם בצבא?)

בלי קשר אתה אומר?! פתאום קפץ לו הבת -ים?!
האנשים הכי נוראים בעולם הם רוצחים,אנסים ואנשים שגרו בדרום ת"א (בלי קשר).
סקרים 660997
אתה מגיב על תגובות מבלי ממש לקרוא אותן. יש עוד כאלה שעושים את זה אבל לך זה לא יוצא טוב, וכאן בפתיל הזה עשית סלט, יצא ממש על הפנים.
chutzpah 761374
chutzpah 761382
רוצה לפרט?
chutzpah 761383
בוודאי, אז למה התכנסו כאן? החוצפה היא אוניברסלית.
chutzpah 761402
ומה הקשר בין הערך האוניברסלי הזה לנושא הדיון?
chutzpah 761410
ביתו של קדישמן לא אהבה שימוש בפסל.
chutzpah 761413
לטעמה זה לא פחות מחוצפה ופשע.
chutzpah vezilzul 761445
א. מסתבר שזו שיטת מחאה מקובלת בכל העולם.
ב. ואצל קדישמן זה עוד היה ממש הפיך, מורידים את הבד ושלום על ישראל.
ג. והיינו אמורים לנחש שהכוונה לאינסידנט הזה רק מתוך הכותרת? אם מישהו רוצה לדבר על משהו, שיביא קישור.
chutzpah vezilzul 761447
ג. זאת הייתה 'אומנות קונספטואלית איילית' טיפוסית. אני מתפלא עליך מר הפונז, קצת דמיון ורצון, למה הכל צריך להיות מקושר?
chutzpah vezilzul 761480
בחייך, פונז, אתה משווה שפיכת קצת מרק על ציור עלוב של צייר שלא מכר יותר משלוש תמונות כל חייו לפגיעה ביצירת מופת של אמן דגול? נכון שלא נגרם נזק פיזי לשלושת העיגולים, אבל כל פגם, גם אם הוא מוגבל בזמן, פוגע בשלמות הנצחית של הפסל, והסדק שנפער בליבות המליונים שכן מבינים באמנות לא יתאחה לעולם. אנרכיסטים ארורים.
מעבד מרובה ליבות 761482
אח, ליבי ליבי לליבות המיליונים שכן מבינים באמנות‏1.

1 איפה הם כולם ולמה הם לא מצביעים בבחירות? :-)
chutzpah vezilzul 761502
לייק.

הן יצרו אמנות1 שלטעמי האישי עולה על המקור.

____________
1 יצירה זו של מרסל דושן נמכרה ב 750 אלף דולר.
chutzpah vezilzul 761515
____
טוב נו, דושאן הזה, במעמדו יכול היה גם לשים מחראה כ'יצירה' ולגרוף עליה הון.
chutzpah vezilzul 761525
:)
chutzpah vezilzul 761495
רק ניטפוק: הציור במקרה הנ״ל לא באמת ניזוק. בזכות הטכניקה‏1, זה היה לגמרי הפיך והציור הוחזר לתצוגה לאחר ניקוי והחלפת המסגרת.

לא שזה מצדיק את המעשה. את החבר׳ה האלה צריך לזרוק לכלאבוש.

__________________
chutzpah vezilzul 761514
כן, אני יודע שבסוף אשפר היה לתקן אותו. עדיין תהליך מורכב בסדרי גודל מלהוריד שני בדים מפסל.
chutzpah vezilzul 761526
יאפ.

אני הייתי בוחר לעשות מחאה כזאת בתערוכה של ג'קסון פולוק, אבל הייתי מגיע עם מיכלים ריקים ומשליך מרק עגבניות על ציור רק בכאילו. אני בספק שהיו מזהים מיד שלא קרה שום דבר לציור המקורי.
chutzpah vezilzul 761527
לגמרי.
וזה אפילו היה מיצג אמנותי ראוי בפני עצמו.
chutzpah vezilzul 761528
ולכן לא היה משיג שום אימפקט.
chutzpah vezilzul 761529
זאת התקפה פוסט מודרנית על המודרניזם האקספרסיוניסטי של פולוק.
היו מדברים על זה בלי סוף שזה לא יצר שום אימפקט וזה כבר היה יוצר את האימפקט.
chutzpah vezilzul 761530
אוקיי, זה היה אימפקט גדול בקרב שלושת מתענייני התיאוריה של האמנות. פגיעה בון גוך, לעומת זאת, זה אימפקט בקרב טווח רחב של בורגנים.
chutzpah vezilzul 761534
1. נכון.
2. נו, זה היה בצחוק. (משפט שתמיד יש צורך להוסיף בסוף של בדיחה טובה. מה לא?)
chutzpah vezilzul 761535
(מה הקשר בין התגובה הקודמת שלך לבין בדיחה טובה)?

נו, זה היה בצחוק.
Rabbit season! 761537
chutzpah 761415
הייתי צריך לכתוב זאת באייל השואל עם איזו שיבולת.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים