משרד הכלכלה שוקל לתבוע את בית''ר ירושלים על אפליה בהעסקת כדורגלנים ערבים 3709
במאמר שהתפרסם הבוקר ב"הארץ", מדווח יואב בורוביץ כי נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה של משרד הכלכלה החלה לחקור את הנעשה בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים בכל הקשור להימנעותה מהעסקת שחקנים ערבים. לדברי בורוביץ, בנציבות התקבלה כבר החלטה עקרונית להעמיד לדין את מנהלי הקבוצה, אלא אם האחרונים יציגו ראיות לכך שאינם מפלים כדורגלנים ערבים.

בית"ר ירושלים היא קבוצת הכדורגל היחידה בליגה הבכירה בארץ אשר מעולם לא שיחקו בשורותיה כדורגלנים ערבים. לאורך השנים טענו בכירים במועדון כי כדורגלנים ערבים כלל אינם מעוניינים לשחק בקבוצה, אולם בתקשורת דווח על מספר שחקנים ערבים – עבאס סואן, אחמד סבע, ומוחמד גדיר – אשר הביעו את רצונם להשתלב בבית"ר.

לדברי בורוביץ, גורמים במועדון אישרו כי בקרוב תתקיים פגישה בעניין עם נציגי הנציבות, וכי הם כבר מכינים את טיעוניהם לדיון. מהנציבות לא התקבלה תגובה לשאלות בנושא.

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה הוקמה ב-‏2008 בידי עו"ד ציונה קניג־יאיר, העומדת בראשה עד היום. הנציבות הצליחה לשנות את מדיניות גיוס העובדים לרכבת ישראל, אשר נהגה לדרוש שירות צבאי כתנאי לתפקידים רבים. עו"ד קניג־יאיר אמרה: "לא חשבנו, למשל, שכדי להתמנות לתצפיתן ברכבת אתה מוכרח שיהיה לך עבר צבאי. ראינו בסעיף הזה בעיקר מכשיר לחסימת אוכלוסיות מסוימות מעבודה ברכבת — למשל חרדים או ערבים או נשים בתפקידים מסוימים — ולכן הלכנו עם זה לבית המשפט וניצחנו. כיום אני מגישה את החלטת בית הדין בעניין רכבת ישראל לגופים אחרים שבהם אנחנו סבורים שמתקיימת אפליה, וההחלטה המשפטית הזו מסייעת לנו למנוע אפליה במקומות אחרים".
קישורים
משרד הכלכלה חוקר את בית"ר ירושלים על אפליה נגד ערבים ושוקל תביעה - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עד שישחק ערבי בבית''ר • צפריר כהן • 1027 תגובות בפתיל
  קודם כל שעו''ד קניג-מאיר תחליף את שמה הפרטי • קוף ירוק • 6 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר • 36 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים