חוק ביבי ופיזור הכנסת - להצבעה היום 375
היום יתנהלו הדיונים ב''חוק נתניהו'' ובחוק לפיזור הכנסת. ההצבעה צפויה במהלך הלילה.
חוק נתניהו, שקובע כי כל אזרח יוכל להתמודד לראשות הממשלה בבחירות מיוחדות, יגיע היום להצבעה בכנסת, זאת למרות איומיו של נתניהו כי לא יתמודד על ראשות הממשלה אם הכנסת לא תפזר עצמה ותלך לבחירות כלליות.

מיד לאחר ההצבעה על חוק נתניהו תחל ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת, כאשר כל הקלפים נמצאים בידי מפלגת ש''ס, שטרם פרסמה את החלטתה בנושא.
קישורים
מועצת החכמים נוטה להחליט - בחירות - מתוך "מעריב"
יום גורלי בכנסת - מתוך Ynet
ש"ס תחליט היום אם לתמוך בחוק לפיזור הכנסת - מתוך "הארץ"
כנסת הפוכה - מי תומך במה ולמה, מתוך Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תגובה מהירה 13218
הסתירה (והסטירה) מובנת בגןף המאמר

מצד אחד - חוק ביבי ופיזור הכנסת - להצבעה היום.
למרות הוויכוח על נחיצותו ,מןסריותו וחוקיותו, הרי בהחלט הכנסת היא המקום להחליט עליו (להדגיש שלדעתי אם הוא יעבור הרי יהיה בחזקת כשר אבל מסריח)

ומצד שני - מועצת החכמים נוטה להחליט - בחירות - מתוך'' מעריב''
גם כן רפובליקה דמוקרטית
תגובה מהירה 13226
כמו חוקים רבים אחרים.
טל
קיצבאות למשפחות מרובות ילדים.

הכנסת הפכה למקום אם ריח לא טוב במיוחד אולי כדי לבנות משכן חדש אי שם על אחד ההרים המפורסמים בארץ למשל ''חיריה''
ריח שרון עולה באפי 13229
עושה רושם שמועצת החכמים של ש''ס תדבק בעמדתה שלא ללכת לבחירות כלליות, הם לא פריירים, לא של ביבי, לא של המדינה ולא של אף אחד. ביבי לא יוכל לסגת מעמדתו. זגזגים בסדר גודל כזה עושים אחרי שנבחרים (בידיעה שהציבור ישכח) אבל לא זמן קצר לפני הבחירות. כלומר, שרון יהיה מועמד הליכוד לראשות הממשלה. לברק אין סיכוי לנצח את שרון. הימין בתנופה, השמאל מגמגם והערבים לא יצביעו לברק. אם פרס יכנס למירוץ זו רק תהיה דחיית הקץ, כלומר, סיבוב שני שבו יפסיד ברק. בקיצור, רעמי פרסותיו של שרון ההולך לכבוש את השלטון כבר נשמעים. אפשר להתנחם בכך שברק יהיה שר הביטחון. כפי שכבר נאמר, מי שלא רצה את שרון בתור שר הביטחון יקבל אותו בתור ראש ממשלה.
ריח שרון עולה באפי 13237
לא, לא, לא. פרס יפסיד בסיבוב השני, לא הראשון. פרס לא מפסיד ''בקטן''.
מי אמר שלח"כים אין חוש הומור? 13241
מתוך "Ynet":
סיעת שינוי הגישה לוועדת החוקה של הכנסת 120 הסתייגויות לחוק נתניהו, שמטרתן לעכב את ההצבעות על החוק שתערכנה הלילה. מרצ הגישה עוד כמה עשרות הסתייגויות. ההסתייגות אינן רציניות בהכרח. אחת מהן למשל מבקשת לקרוא לחוק: "חוק יסוד הממשלה - כניעה לתכתיבי המפלגות החרדיות", או לחילופין "חוק יסוד הממשלה - עשיית עסקאות פוליטיות בחוק". בהסתייגות אחרת מבקשת הסיעה להוסיף לחוק את המשפט "לראש הממשלה רשאי להבחר גם אזרח שנפטר, ובלבד שלא חלפו שנתיים מיום פטירתו".
עם כל הכבוד 13244
דובי, וכמי שהביעה את התנגדותה לפינה חדשותית מלכתחילה, אני חייבת לציין - מה הערך לפינה הזו אם מה שהיא מכילה הוא ציטוטים מעיתונים אחרים ולינקים אליהם?
מעבר לכך שבעצם הכלת הפינה הזו מאבד האייל חלק מסוים (גם אם קטן) מקסמו ויחודיותו, עכשיו גם נגנזת מקוריותו?
לא נראה לי שהאייל זקוק לפינת אקטואליה - ממילא כל הכותבים כאן מעודכנים היטב בקורות מדינתנו וכל נושא שעולה לכותרות מגיע מיד לאחת התגובות, ולא משנה לאיזה מאמר...
עם כל הכבוד 13257
נו, נילי, בשביל זה היה הפריט הראשון במדור - כדי לדבר על המדור עצמו. אבל לא חשוב, נענה לך בכל מקרה: הציטוט לעיל אינו "חלק מהמדור". הייתי מצטט אותו גם כתגובה למאמר בנושא, פשוט כי אני חושב שהוא רלוונטי ומשעשע. בכל אופן - מדובר בתגובה שלי כאדם פרטי.

הפינה הזו דווקא תאפשר, לדעתי, לפתח את אזור המאמרים לכיוון יותר תרבותי ופחות פוליטי. אנשים יוכלו להביע את דעותיהם בענייני היום גם בלי להרגיש מחוייבים לכתוב על כך 600 מילה כדי לפתוח מאמר. לעומת זאת - במדור המאמרים (שהיה ונותר העיקרי באתר) נוכל להרחיב בנושאים תרבותיים מבלי להרגיש שאנו עושים עוול לדיונים פוטנציאליים בנושאים אקטואליים.
אלו היו השיקולים שלנו בזמן תכנון המדור החדש.
הלינקים לעיתונים אחרים לא נוצרו משום שאנו חושבים שהקוראים אינם מעודכנים, אלא כדי לסייע, בסך הכל, להגיע ישירות למידע הרלוונטי (האתר הכבד של ynet, בהקשר הזה, מרגיז במיוחד). בסך הכל באנו לעזור.

המשך הדיון בנחיצותו של המדור החדש - באייטם "יש חדשות באייל הקורא".

תודה!
הוא קוסם? 13245
המערכת החיסונית של הכנסת הגיבה במהירות שיא ופלטה את הגוף הזר, ביבי, שניסה לחדור למערכת הפוליטית בהמראה מאמריקה כדי להתביית היישר אל כסא ראש הממשלה. בקושי עבר שבוע מאז ההכרזה שהקוסם הגדול בא להושיע את המדינה וכבר תיזזו אותו.
למה מה היתה הבשורה הגדולה של ביבי? לא להחזיר את ירושלים? בשביל זה לא צריך קוסם מספיקים שרון ושרנסקי וקליינר והרב לוי עם גיבוי של ש"ס. למה מה, שלום קר עם הפלסטינים? את הקסם הזה גם כן יודעים כו-לם לעשות (זה בשביל הקסם ההפוך, שלום חם, שצריך קוסם). אהה, צריך את ביבי בשביל שצה"ל ינצח. וואלה אני לא אצליח להירדם הלילה מפחד שבלי ביבי צה"ל חס וחלילה הולך להפסיד. אוי וי, בגלל השטויות של הפוליטיקאים עכשיו תלך לנו המדינה קיבינימט.
קונטרה?! רה-קונטרה! 13247
הכנסת המשנה את החוקה תוך-כדי תנועה מזכירה את ארבינקא וכללי משחק הפוקר שלו. שתי כנסות, במשך שנתיים, לא הספיקו להיענות להוראת בג''ץ ולהסדיר בחוק את גיוסם של חרדים לצה''ל, כשהח''כים דוחים את בית המשפט בלך ושוב. פחות משבוע נדרש להם כדי לשנות באופן מהותי, שרירותי וחסר כל הגיון פנימי את שיטת הממשל בישראל.
ורשימת הסיעות שאינן פסולות מבחינתי בבחירות הבאות הולכת ומצטמצמת...
קונטרה?! רה-קונטרה! 13250
אילו מפלגות, אם יורשה לי, נותרו ברשימה?
בפוקר כמו בפוקר 13251
מפלגת המרכז ("זו תהיה מפלגה לדורות"), כמובן!

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים