אתר IMDb תובע את מדינת קליפורניה בגין חוק האוסר על פרסום גיל שחקנים 3756
אתר האינטרנט IMDb, המכיל מאגר מידע מקיף אודות תעשיית הקולנוע והטלוויזיה, תבע את מדינת קליפורניה בגין חוק שאושר בה לאחרונה, לפיו האתר יהיה מחויב להסיר את נתוני הגיל של שחקנים ושחקניות, אם אלה יבקשו זאת.

לפי החוק החדש, שייכנס לתוקף ב-‏1.1.2017, מנוי בתשלום של אתר כדוגמת IMDb יוכל לבקש מהאתר למחוק כל רישום פומבי של גילו או תאריך הלידה שלו, וכן לאסור על האתר להעביר נתונים אלה לאתרים אחרים לצרכי פרסום. האתר יהיה מחויב להיענות לבקשה תוך 5 ימים. החוק חל הן על נתונים של שחקנים ושחקניות, והן על נתונים של עובדים אחרים בתעשיית הבידור – במאים, מפיקים, וכדומה.

מטרת החוק היא למנוע אפלייה על בסיס גיל בליהוק של שחקנים ושחקניות. לטענת גילדת השחקנים האמריקאית, "שחקנים נתקלים באפליה בוטה על רקע גילאי על בסיס יומיומי, ואתרי אינטרנט עוזרים למלהקים לפסול אותם מבלי משים".

אתר IMDb, השייך לחברת אמזון, תבע את מדינת קליפורניה בטענה שהחוק החדש אינו חוקתי ונוגד את עקרונות חופש הביטוי וחופש הסחר. לפי כתב התביעה, החוק החדש יפגע בשחקנים יותר מאשר יעזור להם, והוא נועד "למנוע מהציבור מידע עובדתי פשוט".

ארגון השחקנים בישראל, שח"ם, פרסם הצהרת תמיכה בחוק: "שחקנים ושחקניות סובלים מאפליה במקצוע ונשללים עוד לפני קריאה לאודישן בשל גילם. הופעת הגיל באתר כמו IMDb פוגעת בשחקנים ובשחקניות ומעודדת את האפליה. שחקן הוא בעל יכולת לגלם דמויות רבות ומגוונות, גם אם גילו או מוצאו שונה מן הדמות אותה הוא צריך לשחק. גם בישראל יכולים לשלול שחקן לפני אודישן על בסיס אפיונים אלו. מדובר באפליה והיא מנוגדת לחוק שוויון הזדמניות בעבודה, שלפיו אסור למעסיק להפלות דורש עבודה על רקע גילו ואף אסור לפרסם מודעה שיש בה משום אפליה, גם אפליה על רקע גיל."
קישורים
IMDB תובע את מדינת קליפורניה בשל חוק נגד פרסום גיל שחקנים - הארץ
החוק החדש - אתר מדינת קליפורניה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  למה בדיוק זה מפריע ל־IMDb? • צפריר כהן • 4 תגובות בפתיל
  הצעת לתיקון החוק מס' 1 • קוזמו • 40 תגובות בפתיל
  מה מונע משחקנים לזייף את גילם? • תרגומון

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים