החלו העבודות להנמכת כיכר דיזנגוף 3764
אתמול (ב') החלו מחפרים להרוס את כיכר צינה דיזנגוף (המוכרת בשם "כיכר דיזנגוף") בתל אביב, במסגרת תכנית להחזרת הכיכר למפלס הרחוב.

הכיכר תוכננה כחלק מתכנית גדס לתל אביב ונחנכה בשנת 1938 (ראו סרטון). היא נקראה על שם צינה דיזנגוף, אשתו של מאיר דיזנגוף. בשנת 1978 נבנתה הכיכר מחדש, כשהיא מוגבהת מעל הכביש, על מנת לייעל את תנועת כלי הרכב בסביבתה. המתכונת החדשה של הכיכר זכתה לביקורת, ובשנת 2000 אף נכתב במסמך של עיריית תל אביב כי הכיכר "חדלה לתפקד כאירוע אורבני ומהווה, במידה רבה, חסם להתחדשות האזור ורחוב דיזנגוף כולו".

בפברואר 2016 החליטה עיריית תל אביב להשיב את הכיכר למפלס הרחוב. עבודות ההריסה שהחלו אתמול צפויות להסתיים תוך כעשרה ימים, והפרויקט כולו צפוי להסתיים בתחילת 2018, בעלות מוערכת של 60 מיליון ש"ח. עיריית תל אביב אף הכריזה כי תחלק כמזכרות שברים מהכיכר ההרוסה.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, אמר כי הכיכר היא "סמל לעשייה שנעשתה בעבר, כאשר תפישת העולם העדיפה את הרכב הפרטי ולקחו רחוב עירוני והפכו אותו למחלף תחבורתי. הורדת הכיכר למפלס הרחוב יש בה אמירה חברתית חשובה ותרומתה למרחב הציבורי עשויה להיות משמעותית מאוד". אך לדברי נעמה ריבה ב"הארץ", אין כל תועלת בתכנון החדש, מכיוון ש"לאחר הורדת הכיכר וסיום העבודות תחזור תנועת כלי הרכב לסדרה ובהמשך — כדי להוסיף חטא על פיח, תיתחם הכיכר החדשה במעטפת של כביש ושביל אופניים." ריבה הוסיפה כי "להורדת הכיכר אין כל משמעות אם לא מלווים אותה מהלכים נוספים, אמיצים, של ראש העיר ומשרד התחבורה שמטרתם להקטין את מספר הרכבים הפרטיים העוברים בעיר הסואנת."
קישורים
אחרי 39 שנה: החלו העבודות להריסת כיכר דיזנגוף בתל אביב - וואלה!
אחרי 38 שנים: פרידה מכיכר דיזנגוף בתמונות - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  פרוייקטים סיזיפיים מיותרים • אמ • 68 תגובות בפתיל
  חבל, גם כי קודם כל אלה עבודות תשתית • עמית • 3 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • קוזמו • 4 תגובות בפתיל
690166
למערכת - ' הכיכר תוכננה כחלק מתכנית גדס לתל אביב ונחנכה בשנת 1938 (ראו סרטון). היא נקראה על שם צינה דיזנגוף, אשתו הראשונה של מאיר דיזנגוף'.

מי זאת הייתה אישתו השנייה?
  ללא כותרת • המערכת
דיזינגופיה 743334
טובות השניים מן האחת.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים