מסלול קבלה חדש לאוניברסיטת תל אביב: קורסים מקוונים במקום בחינה פסיכומטרית 3766
אוניברסיטת תל אביב הכריזה אתמול (ג') על מסלול קבלה חדש ללימודים לתואר ראשון, שבו לימודים בקורסים מקוונים יוכלו לשפר את סיכויי הקבלה, ואף להחליף את הבחינה הפסיכומטרית.

במסלול החדש, מועמד יוכל לבחור עד שלושה מבין תשעה קורסים מסוג "קורס פתוח מקוון מרובה משתתפים" (MOOC). הלימודים בקורסים יהיו חינם. בסיום כל אחד מהקורסים ניתן לגשת לבחינה, שעלותה 500 ש"ח לקורס. סטודנטים שיסיימו בציון 85 ומעלה קורס אחד או שניים כאלה, יזכו בבונוס לציון ההתאמה הרגיל המשמש לקבלה לאוניברסיטה (המורכב מציוני הבגרות והפסיכומטרי), וכך יוכלו לשפר את סיכוייהם להתקבל. סטודנטים אשר ישיגו ציון של 85 ומעלה בשלושה קורסים, יוכלו להתקבל לאוניברסיטה על־סמך שילוב ציוניהם בקורסים אלה עם ציוני תעודת הבגרות, ללא צורך בבחינה פסיכומטרית. בשני המקרים, הקורסים שנלמדו גם ייזקפו לזכות הסטודנטים כקרדיט אקדמי לצורך השלמת דרישות התואר.

תשעת הקורסים המוצעים במסלול זה הם מתחומי ההנדסה, הביולוגיה, הפסיכולוגיה, לימודי המזרח התיכון, ההיסטוריה, המשפטים והפיזיקה.

בהכרזה על המסלול החדש נכתב מטעם אוניברסיטת תל אביב: "עד כה, התקבלו המועמדים על בסיס ציון התאמה המסורתי, המהווה שקלול של ציוני הבגרות וציון המבחן הפסיכומטרי". חרף זאת, האוניברסיטה מאפשרת מזה כמה שנים קבלה לתואר ראשון ללא ציון פסיכומטרי למספר רב של חוגים.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, אמר: "האוניברסיטה שוקדת על פיתוח שיטות לימוד חדשות המתאימות לעידן הדיגיטלי. מטרת המסלול החדש היא בראש ובראשונה להנגיש את הקמפוס לאוכלוסיות נוספות. הדבר הוא חלק ממגמה עולמית, לה שותפות כל אוניברסיטאות העלית בעולם המפתחות ומיישמות דרכים דיגיטליות חדשניות בשלבי המיון, הקבלה, ההוראה והלימוד בכדי להגשים חזון חברתי ואקדמי משותף להנגשת ההשכלה הגבוהה".

לדברי רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים: "כל מהלך שמעודד יציאה מהקיבעון ומהשמרנות באקדמיה הוא מבורך והכרחי. אני סבור שיוזמת האוניברסיטה מסמנת תחילתו של שינוי נחוץ ביותר. לאורך תקופה ארוכה הצפנו את הצורך במציאת חלופה לפסיכומטרי. לא ייתכן שהבחינה הפסיכומטרית היא כלי הקבלה היחיד המנבא הצלחה באקדמיה. אני מצפה לראות מוסדות נוספים שיאמצו גישה דומה".
קישורים
חדש: מסלול קבלה עוקף פסיכומטרי לחלק מהפקולטות באוניברסיטת ת"א - כלכליסט
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  I have a bad feeling about this • ירון • 9 תגובות בפתיל
  אצלנו כולם מעל הממוצע • קונשטוק • 3 תגובות בפתיל
  ישן מפני חדש • נמר עתידות

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים