הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית מוכרת נדל''ן יקר-ערך 3792
האם המכירה כשרה?
לאחרונה נחשפו שש עסקאות שבהן הפטריארכיה היוונית־אורתודוקסית מכרה נכסי נדל"ן, ארבעה בירושלים ושניים ביפו ובקיסריה. מחירי העסקה נחשפו, ולכאורה הם נמוכים בהרבה ממחירי השוק.

רבים מחברי הקהילה היוונית־אורתודוקסית (למשל עו"ד אליאס חורי, המתראיין בכתבה ל"הארץ") מתנגדים למכירה, וחלקם אף חושדים במעשים לא כשרים. אחד הגורמים לחשד הוא שזהות הקונים עלומה; מדובר בחברות שרשומות במקלטי מס ולא ידוע מי בעליהן.

מרואיין ב"הארץ" המתואר כגורם מקצועי בכיר בפטריארכיה מסנגר על העסקאות. לדבריו חלק מהנכסים מוחכרים לשנים רבות, והדבר מוריד מאוד את ערך השוק שלהם. הוא טוען כי כל הקונים הם אנשי עסקים מוכרים ומכובדים המעדיפים "מסיבות שלהם" לא להיחשף. עוד הוא מציין איום מצד המדינה להלאים את נכסי הפטריארכיה; חברת הכנסת רחל עזריה מקדמת הצעת חוק שלפיה נכסים של הפטריארכיה שיימכרו ליזם פרטי יופקעו. סכנות דומות נשקפות לדבריו לארגון גם היכן שהוא פועל מחוץ לישראל - ברשות הפלסטינית ובירדן. הוא מציין שעם כניסת הפטריארך הנוכחי לתפקידו היה הארגון במשבר כספי חריף, וכי עסקאות נדל"ן, כולל קנייה, הן מקור הכנסתו היחיד כמעט. לבסוף, הוא טוען שמחאות בני הקהילה מקורן בעצם בדרישה שלהם למנות ערבים לתפקידים בכירים בארגון, שכיום מאוישים בידי יוונים.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  נוצרים את הנדל''ן • ירדן ניר-בוכבינדר • 4 תגובות בפתיל
  הולך ופוחת הדור • הפונז

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים