ציור של דה וינצ'י יימכר בקרוב במכירה פומבית 3794
ב-‏15 בנובמבר מתוכנן מכירה פומבית של "כריסטיז", ובה בין השאר יימכר הציור היחיד של דה וינצ'י הנמצא בידיים פרטיות, "סלבטור מונדי" (גואל העולם).

כעשרים יצירות של דה וינצ'י שרדו, ופרט לזו כולן מוצגות במוזיאונים. "סלבטור מונדי" מציגה את ישו במראה נשי באופן חריג, מחזיק כדור בדולח גדול באופן חריג.

הציור החליף ידיים רבות במהלך ההיסטוריה. בין השאר היה שייך למלך אנגליה צ'רלס הראשון, עד שזה הוצא להורג והציור נמכר. לקראת סוף המאה ה-‏19 חשבו בעליו כי מדובר בהעתק, מכרו אותו בזול, וצבעו אותו מחדש. בהמשך שיערו מומחים כי מדובר בציור מקורי של דה וינצ'י, והצבע המאוחר הוסר. הבעלים הנוכחי הוא דמיטרי ריבולובלב הרוסי, שקנה את הציור ב-‏2013 תמורת 127 מיליון דולר. במכירה הנוכחית ההערכות לסכום המכירה נעות בין 100 ל-‏150 מיליון דולר. עד כה הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור ציור מהתקופה הקלאסית הוא 76 מיליון דולר, עבור 'טבח החפים מפשע' של רובנס, ב-‏2002.

אחת הסיבות שגרמה לאנשים לפקפק בייחוס לדה וינצ'י היא שכדור הבדולח בציור אינו הופך את התמונה המשקתפת דרכו, כפי שעושים כדורי בדולח פיזיים. נטען כי לא סביר שדה וינצ'י היה עושה טעות כזו. אלן וינטרמוט מ"כריסטיז" המרואיין ל"הארץ" מציע במקום הפקפוקים האלו לתהות מהי הסיבה האמנותית שבגללה בחר דה וינצ'י שלא להפוך את ההשתקפות.
קישורים
הארץ
פיננשל טיימס
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אפשר לבדוק • אח של אייל
  נמכר • צפריר כהן • 4 תגובות בפתיל
  מס במקור • הפונז
  ללא כותרת • ידידיה

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים