מגמות מפתיעות בקרב הנוער במדינות המפותחות 3820
שורה של מחקרים מצביעים על עלייה עקבית בשיעור בני הנוער במדינות המפותחות המפגינים התנהגות אחראית ואפילו שמרנית. כתבה בנושא הופיעה החודש בשבועון “The Economist”.

על־פי סקרים שעורך בכל שנה "המרכז האירופי למעקב אחר סמים והתמכרות לסמים", מאז 1999 ישנה ירידה נמשכת בשיעור בני הנוער האירופים בגילאים 15-16 שניסו לעשן. באיסלנד למשל, מאז 2003 הוכפל שיעורם של אלו שמעולם לא עישנו, צרכו סמים או שתו אלכוהול והם עתה רוב בקרב בני גילם. בשוודיה שולש חלקה של קבוצה זו.

באוסטרליה עלה גיל תחילת הצריכה של אלכוהול מ-‏14.1 בשנת 1998 ל-‏16.1 כיום. אלו ששותים, מסתפקים כיום בכמות קטנה מבעבר, עדיף כחלק מארוחה. בבריטניה כשליש מבני 16-24 כלל אינם שותים. בכל שנה נסגרים בממלכה כ-‏1000 פאבים ועל זאת נוספת דעיכה מהירה של מועדוני הלילה שם.

מאז שנת 2001 נרשמת ירידה בכמות יחסי המין שבני הנוער מקיימים ועליה בגיל בו זה קורה. בעקבות זאת ישנה גם ירידה דראסטית בכמות הריונות הנוער.

שיעור האלימות בין בני נוער כמו גם התנהגויות אנטי־חברתיות ופשיעה יורדים באירופה מאז שנת 2008 (להוציא את גרמניה, ספרד ובלגיה). במקביל, עלה ביותר מ-‏60% שיעור הצעירים במדינות ה-OECD שרכשו השכלה גבוהה.

לצד מגמות המגמות החיוביות התגלה גם קושי מתגבר של בני הנוער ברכישת חברים חדשים בבית הספר.

לעת עתה אין למגמות הללו הסבר מוסכם. יש הקושרים אותן לעליית השימוש באינטרנט ואילו אחרים למעורבותם הגוברת של אבות בחינוך ילדיהם והשתפרות הקשר בינהם.
קישורים
כתבה בנושא ב-"The Economist"
שיעור האלימות - eurostat
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עוד הסבר • easy • 2 תגובות בפתיל
  אנחנו דור מ***ן • אפופידס
  ללא כותרת • מוטי • 6 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים